havanka Geplaatst op 16-08-2007, 13:38 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

ja dat miste ik ook wel hij is altijd wel grappig ik hoopte dat hij er toch nog een beetje bij hoorde

meld dit bericht aan een moderator

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
fleur Geplaatst op 16-08-2007, 13:52 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

ja, maar in de volgende moet hij wel meer tekst hebben, daar speelt hij een grote rol
vond het hier wel erg tegen vallen
hij was wel heel veel in beeld

Friendship isn't about who came first and who you've known the longest. It's about who came and never left. 
havanka Geplaatst op 16-08-2007, 14:10 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

ik mis ook in elke film veel van sneep
in het derde deel had ik zoveel van hem verwacht en zovaak kwam hij niet in beeld die vond ik echt tegenvallen.

fleur Geplaatst op 16-08-2007, 14:32 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

ja, dat vond ik ook
hij komt ook veel te weinig voor in de filmen

Friendship isn't about who came first and who you've known the longest. It's about who came and never left. 
Jjgeers Geplaatst op 18-08-2007, 11:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Eindelijk heb ik gisteravond de film ook eens kunnen bekijken, en ik denk dat ik de zoveelste ben die met wat gemengde gevoelens de zaal uitliep.

Was het een slechte film dan? Nee. Het was een goede film die voor iemand die de boeken niet heeft gelezen een stuk beter te volgen is dan deel 4. Inderdaad, het kijkt allemaal behoorlijk gehaast, en het tempo van de film ligt erg hoog.
Ik vond het verbeelden van de kranteberichten ontzettend goed. De ochtendprofeet kwam ook in het boek als een soort rode draad telkens terug, en dat heeft de regisseur prima opgepakt. Ook dit deel kan moeilijk recht doen aan het boek zonder een film van 6 uur te worden, logisch dat het verhaal niet helemaal overeenkomt. Je ziet dan ook dat de toevoeging van Knijster een soort losse flodder is geworden om maar een bruggetje te kunnen hebben naar de volgende films.

Ik vond het Ministerie van toverkunst wel behoorlijk tegenvallen. Ik had het totaal anders verwacht, lichter, met meer aandacht voor allerlei details. Ik had zoiets van: 'Is dit het nou?' De hele film keek trouwens veel te donker naar mijn idee. Het zijn uiteraard duistere tijden, maar toch. Die draaiende kamer ontbrak zelfs, wat in mijn beleving toch wel een cruciaal onderdeel was.

Ook de rolverdeling tussen Harry en de rest viel me tegen. Nu lijkt het allemaal enkel maar om Harry te draaien, terwijl anderen niet mee lijken te doen. Ze zijn er wel, maar er is een constante focus op Harry. Ron en Hermelien lijken hier slechtst bijzaak. Daarom vond ik het stukje met Groemp ineens wel prettig. Dat idee met dat stuur en die fietsbel was gewoon geniaal bedacht.
Omber viel me ook een beetje tegen. Ze was wel een bitch, maar net niet die kleine, dikke pad die het bloed onder je nagels vandaan weet te krijgen.
De Duffelingen waren trouwens wel weer briljant weggezet. Oom Herman wordt nog altijd prima vertolkt, en eigenlijk is dat het beste bewijs dat ze in geen enkele film mogen ontbreken. Daar liep deel 4 voor mij ook op stuk trouwens.

Uiteindelijk is het wel een film die in de hoofdlijnen beter overeen komt met het boek dan deel 4, maar is het opnieuw meer een meesterwerk van een of andere regisseur, zonder die echte authentieke Harry Potter magie. Maar da's mijn mening.

Dit bericht is gewijzigd op 18-08 11:13.

so0fjuh Geplaatst op 18-08-2007, 11:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

nounou JJ, youre totally right, ik zat je meningen te lezen, en ik dacht meteen : hé ja, dat had ik ook, vooral over de regiseur die de harry potter magie niet had,

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 02-05 16:23.

love is the slowest form of suicide..     
paulz Geplaatst op 18-08-2007, 11:52 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat ministirie dat dacht ik dus ook ! ik bedoel, ik dacht die hal is heel groot en licht en in het midden een sprankelende fontein.. en ik vond Dirk trouwens slecht en het huis van de duffelingen was anders dat was wel raar het was een stuk kleiner~!

~Paul!~~    
Nancyy Geplaatst op 27-08-2007, 22:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

JJGeers helemaal mee eens hoor.
Het is een leuke mooie film, maar vergeleken met het
boek is het gewoon veel minder.

Dit bericht is gewijzigd op 27-08 22:07.

Friends forever or not? 
Mhermoinem Geplaatst op 20-12-2007, 21:43 Reageer
user icon
verwijderd
Verstuur privé bericht

maar 4 vond ik ook helemaal niet zo speciaal echt alles draaide om de drie opdrachten aan de (heel belangrijke) andere gesprekken en scenes en gedoe werd eigelijk maat weinig nadruk gelegd ik had daarom ook al niet zoveel verwacht van film 5 ze doen net of ron en hermelien niet meer bestaan terwijl die juist heel belangrijk zijn voor harry

havanka Geplaatst op 21-12-2007, 17:11 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

op zich vond ik de films beide erg goed.
alleen ben ik het er wel mee eens dat ron en hermelien minder in beeld komen ik denk dat daar te weinig tijd voor is..... omdat de film al zolang duurt

Deepack Geplaatst op 04-08-2008, 12:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik vind wel dat de film en het boek op heel ander niveau zijn, want er zijn al heel veel dingen genoemd dat er wel in het boek voorkwam, maar niet in de film, net voor het grote eindgevecht waar Sirius dood ging, zou Ron ook met z'n hand in iets terecht komen wat op hersenen leek, ze vochten in verschillende kamers, Sirius die zou achter een podium vliegen dood de Avada Kedavra spreuk, hermelien bleef volgens mij bij Ron nadat hij in die "hersenen" viel met zijn hand...

dus ik vind dat de film heel anders is dan het boek, daarom vond ik het ook wat minder leuk.

en in dit deel ging het ALLEEN MAAR OM HARRY, in andere delen ding het ook om Hermelien en Ron, wat ik best jammer vond, in de film liepen ze alleen maar een beetje met Harry mee

love for Sirius Black, he will allways live in my heart! 
adajaislief2 Geplaatst op 29-12-2008, 21:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

tjaaa..ik vond alles goed alleen het stomste vond ik dat als ze gaan vechten dat je geen muziek hoort enzo.dan is het een beetje saai xDvind ik

'Vliegende hondendrollen en zwingende poten,' Mijn nieuw verhaal moet nog maken  
raz Geplaatst op 01-01-2009, 13:35 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

als ze al die dingen van jullie derin moeten stoppen dan duurt die film wel 6 uur.

je moet kiezen voor de belangrijkste elementen ook voor de mensen die de boeken niet kennen en dat is erg goed gedaan.Minder leuk vond ik het gevecht in het ministerie.

Superdreuzel Geplaatst op 09-01-2009, 21:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

degene die mij hier kennen hoeven denk ik niet te vragen wat mijn minpunt was, of laat ik zeggen minpunten.
Natuurlijk verpeste Bellatrix de film met haar 14 seconden in beeld
en natuurlijk werd het feit dat Dolochov haaaaast niet in beeld was de film ook verpest...

maarja:P misschien moet ik niet zo hard zijn voor die noobs die die film in me kaar hebben gezet...

Lauras Geplaatst op 10-01-2009, 19:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

k vond dat ze echt veel dingen uit het boek niet in nde film hadden.. vooral dat zwerkbal had ik graag willen zien

Bijna Harry Potter en de halfbloedprins in de bios!!! <3 
1 2