|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jjgeers
|
Geplaatst op 18-08-2007, 11:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Eindelijk heb ik gisteravond de film ook eens kunnen bekijken, en ik denk dat ik de zoveelste ben die met wat gemengde gevoelens de zaal uitliep.
Was het een slechte film dan? Nee. Het was een goede film die voor iemand die de boeken niet heeft gelezen een stuk beter te volgen is dan deel 4. Inderdaad, het kijkt allemaal behoorlijk gehaast, en het tempo van de film ligt erg hoog. Ik vond het verbeelden van de kranteberichten ontzettend goed. De ochtendprofeet kwam ook in het boek als een soort rode draad telkens terug, en dat heeft de regisseur prima opgepakt. Ook dit deel kan moeilijk recht doen aan het boek zonder een film van 6 uur te worden, logisch dat het verhaal niet helemaal overeenkomt. Je ziet dan ook dat de toevoeging van Knijster een soort losse flodder is geworden om maar een bruggetje te kunnen hebben naar de volgende films.
Ik vond het Ministerie van toverkunst wel behoorlijk tegenvallen. Ik had het totaal anders verwacht, lichter, met meer aandacht voor allerlei details. Ik had zoiets van: 'Is dit het nou?' De hele film keek trouwens veel te donker naar mijn idee. Het zijn uiteraard duistere tijden, maar toch. Die draaiende kamer ontbrak zelfs, wat in mijn beleving toch wel een cruciaal onderdeel was.
Ook de rolverdeling tussen Harry en de rest viel me tegen. Nu lijkt het allemaal enkel maar om Harry te draaien, terwijl anderen niet mee lijken te doen. Ze zijn er wel, maar er is een constante focus op Harry. Ron en Hermelien lijken hier slechtst bijzaak. Daarom vond ik het stukje met Groemp ineens wel prettig. Dat idee met dat stuur en die fietsbel was gewoon geniaal bedacht. Omber viel me ook een beetje tegen. Ze was wel een bitch, maar net niet die kleine, dikke pad die het bloed onder je nagels vandaan weet te krijgen. De Duffelingen waren trouwens wel weer briljant weggezet. Oom Herman wordt nog altijd prima vertolkt, en eigenlijk is dat het beste bewijs dat ze in geen enkele film mogen ontbreken. Daar liep deel 4 voor mij ook op stuk trouwens.
Uiteindelijk is het wel een film die in de hoofdlijnen beter overeen komt met het boek dan deel 4, maar is het opnieuw meer een meesterwerk van een of andere regisseur, zonder die echte authentieke Harry Potter magie. Maar da's mijn mening.
Dit bericht is gewijzigd op 18-08 11:13.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Deepack
|
Geplaatst op 04-08-2008, 12:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik vind wel dat de film en het boek op heel ander niveau zijn, want er zijn al heel veel dingen genoemd dat er wel in het boek voorkwam, maar niet in de film, net voor het grote eindgevecht waar Sirius dood ging, zou Ron ook met z'n hand in iets terecht komen wat op hersenen leek, ze vochten in verschillende kamers, Sirius die zou achter een podium vliegen dood de Avada Kedavra spreuk, hermelien bleef volgens mij bij Ron nadat hij in die "hersenen" viel met zijn hand...
dus ik vind dat de film heel anders is dan het boek, daarom vond ik het ook wat minder leuk.
en in dit deel ging het ALLEEN MAAR OM HARRY, in andere delen ding het ook om Hermelien en Ron, wat ik best jammer vond, in de film liepen ze alleen maar een beetje met Harry mee
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
love for Sirius Black, he will allways live in my heart! |
|
|
|
|
|
|