so0fjuh Geplaatst op 18-06-2007, 13:44
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

-vijf-

Scatt bleef even stil, ze keek naar haar moeder, maar haar gezicht verried niets..
‘Mam waar heb je het over?’ vroeg Scatt.
Ze kon er met haar hoofd niet bijkomen dat Ian een “duivelskind” zou zijn, werkelijk, deze keer is mijn moeder echt totaal doorgedraaid.. dacht ze.
‘Scatt, je kunt nu denken dat ik helemaal gek ben geworden,’ zei haar moeder.
‘Hoe gok je het?’vroeg Scatt sarcastisch.
,’Maar, ik weet waar ik het over heb, en binnenkort zal jij het ook weten.’
Samarya keek heel bezorgd, haar hazelnootbruine ogen stonden wild.
‘Oke, mam, als je het nu niet zegt, vlieg ik naar Granny Seléne om uitleg!’ Scatt werd elke seconde woester, hoe durft ze Ian zo te beledigen, en mij zo in het domme te laten?!!?
‘Scattlyn, vanavond zullen we het erover hebben, ik alleen kan het je niet uitleggen, zoals alle vrouwen  van onze familie, zal je het eerst niet geloven, dus is het beter als er meerderen zijn.’
Samarya keek haastig,
Scatt wist niet wat ze moest doen, moet ik doorvragen, en hopen dat ik een antwoord krijg, of wachten en de uitleg vanavond krijgen..
Ze koos voor het laatste. ‘Oke,’ zei Scatt snel,
‘Ik hoor het vanavond wel, maar, begin niet nog een keer over Ian, ye can’t judge him, ‘cause ye don’t even know him..’
Samarya bleef stil, ze stond ten slotte op en liep de deur uit, waarschijnlijk naar beneden, dacht Scattlyn toen ze het gebonk op de trap hoorde.
Scatt bleef nog even in haar bed liggen, maar stond uiteindelijk op, en liep naar haar kleine maar luxe badkamer, en stapte onder de douche, en liet haar gedachtes in de vrije loop.
Wat bedoelde mam over Ian en zijn moeder…?
Ze stapte al snel weer onder de douche vandaan, en deed haar badjas aan, liep de trap af, naar de keuken en zag haar moeder en oma aan de keukentafel zitten…
Ze pakte wat yoghurt, en at het met een flinke dosis hagelslag erdoorheen.
Iedereen bleef stil.
Toen ze klaar was, liep ze weer naar boven, en ging weer in haar bed liggen.
Haar witte poesje met zwarte pootjes ,van 7 weken miauwde bij de deur.
Ze liet haar binnen en tilde haar op het bed.
‘Oh lieve Dagda, kom maar’.
En zo bleef ze een tijdje op haar bed liggen met Dagda in haar armen…

meld dit bericht aan een moderator

love is the slowest form of suicide..     
alice Geplaatst op 18-06-2007, 13:49
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

wooow ga door aub ik wil weten wrom ian evil is

so0fjuh Geplaatst op 18-06-2007, 13:55
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hahah Thnx, ik kan niet nu een stuk bedenken, moet naar piano les +o(
maar miss vanavond!

so0fjuh Geplaatst op 30-06-2007, 23:26
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ze opende haar ogen, en voelde Dagda over haar lichaam kruipen.
Ze stond op, het was 18.23 en Scatt had hele erge honger, ze liep met Dagda in haar armen naar beneden en zag Granny Seléne in de tuin wroeten.
'Granny, wanneer gaan we eten, ik ga dood van de honger!!' gilde ze naar buiten.
'Ik heb al gekookt, we wachten op wat mensen, aangezien Sam je wat moet uitleggen.'
Scattlyn was stil, ze was het hele gedoe met haar moeder al weer bijna vergeten, maar vroeg zich nu toch weer af wat er aan de hand was...
Ze liep naar de fruitschaal en pakte een banaan, en propte het snel in haar mond, jesus wat is dat lekker zeg!
Scatt hoorde stemmen van buiten, en zag een paar mensen voor de deur staan. één seconde daarna opende Samarya de deur en keek Scatt aan.
'Scattlyn ga alvast aan tafel zitten, ik kom zo en bij het eten praten we verder'.
Sam en aanhang liepen verder, en Scatt zag dat het allemaal vrouwen waren, blond, rood, zwart, steil, krullend, afro het zat er allemaal bij.. En ze liepen allemaal achter Samarya aan de trap op.
What the Hell is hier aan de hand, vroeg Scatt zich af..
Ze ging naar de schuur en haalde opklapstoelen uit de schuur, en zette er een stuk of 10 rond de tafel waar al 3 stoelen stonden.
Ze ging zitten en las een tijdschrift dat verschrikkelijk saai was en ging over Breien, een hobby van Granny Seléne.
Ze hoorde allemaal gedonder uit de gang, en ze zag snel al al die vrouwen de trap af lopen.
Ze gingen allemaal rond de tafel zitten.
'Scattlyn,' zij haar moeder, 'dit zijn de vrouwen van de 10 famillies uit Rainfall en wij zijn allemaal famillie van elkaar, door verschillende huwelijken tussen onze famillies.'
Scatt knikte.
Haar moeder ging verder ,'Dit is Samantha Borrowhs,' en wees naar een wat molligere blanke roodharige vrouw met stijl haar en groene ogen.
'Dit is Christa Firefall,' een donker vrouw met mooie zwarte krullen en fel blauwe ogen, Scatt knikte, nog steeds kijkend naar die opvallende ogen.
' Myéna Grovener, een slanke vrouw met blond haar en blauwe ogen.
'Paula Krith, een nors kijkende vrouw
en zo ging het maar door..
'Yasmin Glowlumber', 'Osma Kunder', 'Helena Welder', 'Fadoua Admos', 'Lima Powter', en ze eindigde met 'Ginger Nashville' een Ierse met kort blond haar.
Scattlyn bleef stil totdat Granny Seléne iets zou zeggen dat haar wereld totaal zou veranderen....

Dit bericht is gewijzigd op 30-06 23:31.

alice Geplaatst op 01-07-2007, 23:03
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

spannend ga verder please!!!!!
kijkt lief

so0fjuh Geplaatst op 03-07-2007, 17:12
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hahah
ik schrijf vanaaf wel nog wat XD

paulz Geplaatst op 03-07-2007, 17:31
gebruiker
Verstuur privé bericht

jah doe dat alice is fan van je

~Paul!~~    
alice Geplaatst op 04-07-2007, 15:58
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

ik vind het gewoon een erg mooi verhaal en spannend ook nog

so0fjuh Geplaatst op 04-07-2007, 16:12
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

hey, ik heb nie egt tijd gehad om een goed stuk te schrijven, en heb ook geen inspi..
maar, it'l be there soon

alice Geplaatst op 04-07-2007, 17:20
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

ok nou ja ik vind het super dus snel inspiratie krijgen

so0fjuh Geplaatst op 07-07-2007, 20:56
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Scatt zag haar oma de woorden vormen die daarna uit haar mond zouden vloeien,’Scattlyn Forciélla, wij allen zijn Heksen.’
Stilte, iedereen bleef stil, het leek zelfs alsof de natuur ook stil bleef, ze hoorde geen stormen, de vogeltjes bleven stil, zelfs de kookpan maakte voor die seconden geen geluid meer..
Scatt keek iedereen even aan, twijfelend of dit nou geen vroege rare 1 april grap was van Granny en haar moeder.
‘haha’ Scatt lachte, ze was tot de conclusie gekomen dat het wel een grap moest zijn ,’Really funny hoor Granny, wow, hoeveel moeite hebben jullie wel niet gedaan om dit grapje waar te kunnen maken!’ Scatt bleef maar lachen, maar niemand lachte mee..
‘Oke guys, dit is het moment dat iedereen in lachen uitbarst en vraagt waarom ik er niet in trap!’
Scatt opende haar ogen na een traantje te hebben gelaten over dit grappige gebeuren.
‘Hum Hum honey, waarom denk je dat ik al deze vrouwen bij elkaar heb geroepen, juist om je ervan te overtuigen dat dit géén grap is.’
Haar moeder keek Scatt aan.
‘Maar echt, mam kijk nou eens, dit zou net uit een verhaal kunnen zijn gevallen joh!’
Scatt keek Paula aan en daarna Samantha en Christa, allen keken ze strak terug.
‘Meiden, we moeten wel iets laten zien, anders gelooft ze het niet, ze kan nog wel zoveel fantasie hebben, maar die koppigheid heeft ze van mij geërfd’ zei Sam snel.
Iedereen knikte en alle vrouwen staken hun handen uit boven de tafel….

so0fjuh Geplaatst op 12-08-2007, 21:14
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ok guys, i'm gonna continue soon...

so0fjuh Geplaatst op 14-08-2007, 11:59
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

De vrouwen vervormden hun monden totdat
er een zacht gemurmel uitkwam,
Scatt keek snel naar Granny, Sam en de rest.
Ze zaten allemaal gefixeerd te staren naar een punt op de tafel.
Scatt bleef kijken totdat haar ogen er moe van werden, maar ze zag niets, totdat,
Sam stak haar rechterarm omhoog, en er verscheen een roos, die zogezegd uit de tafel leek te groeien, een zwakke kleine roos,
totdat Granny ook haar rechterarm omhoog stak, de roos werd iets groter en mooier…
Toen alle vrouwen aan de tafel een voor een hun rechterarm omhoog staken, werd de roos bijna een meter lang, felrood, en bloeide helemaal op, en kwamen kleine roosjes uit de grond en na ongeveer 10 minuten, leek de tafel te zijn verdwenen en er een rozenstruik te zijn geplant.
Scatt verbrak de stilte met een gefascineerde en verbaasde ‘wauww’..

alice Geplaatst op 15-08-2007, 12:57
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

wow super soof echt wel toppie

so0fjuh Geplaatst op 21-08-2007, 22:40
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

thanx
maar ik weet niet of ik wel door moet gaan, ik denk er zelfs een beetje aan om te stoppen, heb nie egt het gevoel dat veel mensen het verhaal leuk vinden.. :S maar ik zie nog wel..

alice Geplaatst op 22-08-2007, 10:53
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

ik vind het wel leuk

Nancyy Geplaatst op 25-08-2007, 12:43
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Word je schrijfster Soof?

Friends forever or not? 
so0fjuh Geplaatst op 25-08-2007, 15:18
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

haha neeh :P weet je wat je moet lezen?
Dreamware van Havanka, vet goed joh!!!!

so0fjuh Geplaatst op 29-09-2007, 16:21
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Oké, wat nu, wat nu? Vroeg ze zich af
‘Oké ik geloof het nu, denk ik,’ zei Scatt voorzichtig, ‘maar hoe? ,’ ze bleef stil, verward over haar eigen niet-helemaal-uitgesproken vraag.
‘nou, ‘ haar moeder sprak kalm alsof ze bang was te veel in een keer te zeggen,’ik zal je het vanavond uitleggen, maar nu moeten ik en de ladies weg,’ ze keek naar Granny, ‘ eten jij en Scatt samen dan, ma?’  vroeg Sam.
‘Ja, is goed,’antwoordden Scatt en Granny.
‘Oké, dan gaan we nu, toch dames?’, Sam stond op, en liep naar de deur, samen met de andere vrouwen.
Scatt zakte uitgeput ineen, ze had nog zoveel vragen, maar wist niet zeker of ze dit nu meteen aan Granny Seléne moest vragen…
Granny diende het eten op, en zwijgend aten ze verder. Toen ze klaar waren, liep Scatt naar boven, en herinnerde zich dat ze haar huiswerk nog stééds niet gemaakt had. Ze maakte snel haar schrijfopdrachten af, en toen ze klaar was, legde ze haar hoofd op haar kussen, en viel meteen in slaap.
Ze werd wakker van het krakende geluid van haar deur.
Ze opende haar ogen, keek op de wekker en zag dat het 23.12 was, draaide haar hoofd om en keek naar haar moeder die in haar kamer stond.
‘Hé honey, lekker geslapen?,’ze wachtte niet eens op een antwoord maar ging meteen verder,’ik ben net terug, en ik had je beloofd wat uit te leggen.’ Scatt ging rechtop zitten in haar bed, en Samarya ging op haar bed zitten en klikte op de lampknop. Een oogverblindende straal licht verlichtte de kamer.

----to be continued...----

Meridith Geplaatst op 05-10-2008, 17:21
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

omdat er niet meer gereageerd word

ஐ-{*¤°• litle wicca •°¤*}-ஐ Life is like a labyrinth you never know witch path to choose (trots op mn baco)  
1 2