|
Nicky
|
Geplaatst op 02-01-2007, 22:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
VAAG: LABEL ONDER DE PROFETIE HP5 (nl) PAG: 599
op het label onder de profetie staat:
S.P.Z. tegen A.P.W.B.P. HEER VAN HET DUISTER EN (?) HARRY POTTER
S.P.Z is Sibila (P) Zwammdrifft(wat een naam eigenlijk) A.P.W.B.P is perkamentus (met zijn lange naam a.p.w.b.) het gaat over heer van het duister en (?)harry
ik denk dat het vraagteken betekend dat het niet persee harry is maar dat het ook marcel kan zijn.(of iemand heel anders!!)
ik denk dat in de profetie staat van Zwamdrifft als voorspelling tegen Perkamentus heeft gedaan op de dag dat ze werd aangenomen op Hogwarts(zweinstein hoge school voor hekserij en hokuspocus)
heb je hier iets aan toe te voegen of opmerkingen zet ze er bij
(dit staat ook al in een ander topic maar hier kan je verder
Dit bericht is gewijzigd op 04-01 19:43.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Harry Potter en het dodelijk heiligdom 4-EVER |
|
|
havanka
|
Geplaatst op 07-06-2007, 23:22 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
ik denk dat dat komt omdat hun de voorspelling hebben gehoord en er de beste getuige van waren. sybilla deed de voorspelling en perkamentus was degene die er bij hoord, maar sybilla staat erop omdat zij die verspelling heeft gdaan.
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 02-05 20:02.
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
|
|
|
|
Jjgeers
|
Geplaatst op 09-06-2007, 20:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dat is wel zeker.
Perkamentus hoorde de volleide profetie als eerste en enige, en rechtstreeks van Zwamdrift. Hij zegt ook aan het einde van boek 5 dat hij als enige de volledige inhoud kent van de profetie.
Maar denk eens even mee: Hoe lang was het geleden dat Zwamdrift daar boven de drie bezemstelen (of was het de Zwijnskop?) woonde en daar die profetie deed? Kun je op basis daarvan al zeker weten dat het om Harry zou gaan? Volgens mij niet. In dat geval zou Marcel net zo goed de 'gelukkige' kunnen zijn. Maar Voldemort zag juist in Harry zijn grootste vijand. Daarom staat zijn naam met een vraagteken vermeld op die profetie..
Dit bericht is gewijzigd op 30-06 13:47.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|