|
ginny1
|
Geplaatst op 29-08-2006, 17:59 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In deel 1 wordt proffessor krinkel voorgestelt door hagrit in de lekke ketel, maar door de vloek van voldemort zou dit zijn eerste jaar op zweinstein zijn, er wert toch altijd pas aan het begin van het jaar bekent gemaakt wie de nieuwe leraar verweer tegen de zwarte kunsten geeft, en al zou dat gewoon al bekent gemaakt zijn, perkamentus vertrouwt hem ook direct, hij laat hem ook weten van de steen en vraagt hem te helpen, terwijl hij (perkamentus) de andere leraren er niet van laat weten en ook niet vraagt om te helpen terwijl die er al langer werken.
dit viel mij alleen op toen ik deel 1 nog eens las
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
what would come, would come ... and he would have to meet it when it did |
|
|
Miss_black
|
Geplaatst op 29-08-2006, 21:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik weet niet of ik helemaal snapt wat je bedoelt... Maar ik denk dat Perkamentus zijn eigen oordeel uiteindelijk toch iets belangrijker vindt dan dat van bijvoorbeeld Sneep, eigenlijk de enige leraar van wie we weten dat hij tegen Krinkel was. De rest van de leraren heeft denk ik geen oordeel in het wel of niet aannemen van nieuwe leraren, daar zijn ze immers ook niet tot bevoegd. In zekere zin zien we wel in het eerste boek met dit voorbeeld al het feit dat Perkamentus mensen soms iets te makkelijk vertrouwt... Dat is wel typisch, maar aan de andere kant, hoe moet je in 's hemelsnaam weten dat iemand de Heer van het Duister onder zijn tulband meedraagt?
|
|
|
|
http://www.oneseat.eu |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fkjs
|
Geplaatst op 24-06-2010, 15:28 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 29-08-2006, 17:59 ginny1 schreef:
In deel 1 wordt proffessor krinkel voorgestelt door hagrit in de lekke ketel, maar door de vloek van voldemort zou dit zijn eerste jaar op zweinstein zijn, er wert toch altijd pas aan het begin van het jaar bekent gemaakt wie de nieuwe leraar verweer tegen de zwarte kunsten geeft, en al zou dat gewoon al bekent gemaakt zijn, perkamentus vertrouwt hem ook direct, hij laat hem ook weten van de steen en vraagt hem te helpen, terwijl hij (perkamentus) de andere leraren er niet van laat weten en ook niet vraagt om te helpen terwijl die er al langer werken.
dit viel mij alleen op toen ik deel 1 nog eens las
|
Professor krinkel was voor boek 1 jaren actief als docent Dreuzelkunde  Het jaar voor boek 1 tot boek 1 ging hij wat veldwerk doen, heel toevallig in Albanië waar hij Voldemort tegen kwam.
Daarom zal Perkamentus hem wel hebben vertrouwd
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|