gaffel_rules Geplaatst op 10-08-2006, 18:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat als de profetie nou eens niet op Harry sloeg?
Ik heb er even over zitten denken en toen kwam er bij me op dat we eigenlijk niks weten van Perkamentus` verleden, ouders enz.
We weten niet wanneer hij jarig is, dus kan hij ook best aan het einde van de zevende maand jarig zijn.
Als het zo is dat Perkamentus samen met Harry een partij vormt zou de profetie er zo uitzien:

Perkamentus/Harry die de macht heeft om de Heer van het Duister (Voldemort) te overwinnen nadert...het kind van hen die hem driemaal hebben getrotseerd, geboren aan het einde van de zevende maand...de Heer van het Duister zal hem aanmerken als zijn gelijke, maar hij zal een kracht bezitten die de Heer van het Duister niet kent...en een van de twee moet sterven door toedoen van de ander, want de een kan niet voortleven als de ander niet dood is...hij die de macht heeft om de Heer van het Duister te overwinnen wordt geboren aan het einde van de zevende maand.

Zou het dan zo zijn dat de profetie dan al uitgekomen is? Dat Voldemort Perkamentus heeft verslagen en dat dat het begin van een nieuwe tocht naar de macht van Voldemort?
Want als Harry in OVDF aan Perkamentus vraagt of hij diegene is, zegt Perkamentus geen ja maar dat het ook iemand anders zou kunnen zijn.
Verklaart dat iets of niet?

meld dit bericht aan een moderator

ik heb de link verwijderd..nu hopen dat mijn status weer gewoon wordt... 
annn Geplaatst op 10-08-2006, 19:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, de profetie kan denk ik niet op Perkamentus slaan. Maar het lijkt me best mogelijk dat het toch Marcel blijkt te zijn. Voldemort koos zelf zijn vijand uit, maar wie weet koos hij wel de verkeerde.. Ik denk dat Harry of Marcel Voldemort allebij kunnen verslaan. Misschien wel samen ofzo  

Pirates of the caribbean!! 
havanka Geplaatst op 10-08-2006, 21:20 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

perkamentus zei dat harry er geen waarde aan moet nemen maar de profetie heeft denk ik wel iets.

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure