|
diminieboer
|
Geplaatst op 01-02-2012, 16:17 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ik dacht ik ga maar weer een verhaal schrijven hier typ ik niet netjes maar wel in me verhaal
Hoofdstuk 1: De ontdekking
Harry is 30 jaar en is schouwer. Hij gaat met een groepje schouwers aan een ontdekkingstocht beginnen in Zweinstein. Het is zomer dus een prima tijdstip om Zweinstein te onderzoeken. Als ze binnenkomen is het heel stil. Ze waren waarschijnlijk de enigste in Zweinstein behalve de geesten. Het groepje ging eerst naar de kerkers. Daar vonden ze niks en ook niks in de Leerlingenkamer van Zwadderich. Maar bij de 6e verdieping riep Harry: "Ik zie een tunneltje!'' Ze moesten door een klein poortje en toen kwamen ze in een héél grote zaal. Aan de voorkant stond een vlag met een symbool van Zwadderich en het element Aarde.Aan de linkerkant hing een vlag van Griffoendor en Het element vuur. Aan de achterkant Ravenklauw en water, en aan de rechterkant een vlag met Huffelpuf en het element lucht. "We hebben een nieuwe ontdekking gedaan" De journalist schouwer schreef alles op op zijn perkamentje. Harry zei dat ze een naam moesten verzinnen voor deze zaal. Hans Bonkel (zelfverzonnen persoon) Had al een naam verzonnen. De zaal van de vier Elementen. Harry vond dit een prima idee. Maar plotseling viel er een schatkist naar beneden uit een luik. Foppe kwam ook uit dat luik. Foppe riep "Jullie hebben iets heel nieuws gevonden! En ook nog een schatkist er bij. Maar die krijgen jullie alleen als jullie mij verslaan!' De drie schouwers riepen allemaal tegelijk Paralitis en Foppe viel op de grond. Foppe riep "Jullie zijn nog niet van me af er staat jullie een verassing te wachten.'' Er kwamen achter alle 4 elementen vlaggen Foppe's voorbij. Alle Foppe's hadden een Element. Ik heb hier nog 4 Foppe's die wel een heel speciale tovenarij kunnen...
hoop dat jullie ervan genoten hebben
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Het doel heiligt de middelen |
|
|
|
|
diminieboer
|
Geplaatst op 02-02-2012, 16:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
thanks hier mijn 2e stukje
Hoofdstuk 2: Het elementen gevecht Foppe zei''ze kunnen allemaal een element sturen wat wel heel gevaarlijk kan zijn'' Gna Gna Gna! Oh nee! zei Harry. Foppe zei weer ''Vuurfoppe val aan!'' De Foppe van het element vuur. Blies uit zijn mond een hele vlam en raakte daarmee, De journalist. Die werd stijf en viel in een klap bewusteloos. Hans Bonkel riep Avada Kedavra! tegen de AardeFoppe, Maar de Aardefoppe stuurde recht een rotsblok tegen het hoofd van Hans en deze viel ook bewusteloos. Alleen Harry was er nog. Hij riep Expecto Patronum! In de hoop dat dat ook hielp tegen de Elementen Foppe's. En jahoor, het lukte Harry zijn patronus, een hert viel de foppe's aan en deze vielen flauw. Ook de gewone foppe. Toen hadden alle foppe''s een kaart laten vallen. Maar wat was dat? Harry zijn patronus begon te praten! "Harry, Je moet een van de Elementenkaarten pakken. Als je er een pakt betekent dat dat je daar voor altijd met dat element kan sturen. Maar je kan niet overstappen. Harry wist al gelijk welke. Hij koos vuur omdat dat bij Griffoendor hoort. Toen hij dat pakte voelde hij iets bruisends warm in zijn lichaam. En toen hij toen zijn voet uitstak kwam daar een hele vlam uit. Hij kon Vuursturen hij was echt ongelofelijk blij. Hij pakte het perkament van de journalist die op de grond lag, En begon toen over die kaarten te schrijven. De Journalist en Hans werden wakker, en Harry vertelde hub alles over de kaarten. Toen ze weer terug gingen las Harry, Op de voorkant van de Ochtendprofeet ''Nieuwe kamer in Zweinstein en nieuwe toverkracht''...
en bij deze weer hoop dat jullie hem leuk vonden
|
|
|
|
Het doel heiligt de middelen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lieke
|
Geplaatst op 02-02-2012, 22:07 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Inderdaad . Het begint leuk, je beschrijft alles heel snel enzo, dat leest anders (dan ik gewend ben) maar is tot nu toe niet vervelend. Wat wel vervelend leest sommige enters/einde van zinnen die je maakt.
bv de zin bij vuurfoppe ......(weet niet meer wat er stond maar de zin was nog niet klaar)... .(zin einde) en dan 'Blies .....(rest van de zin vergat ik weer).....' maar 'Blies' hoorde bij de zin ervoor.
Ook wanneer harry praat: "Harry ... Expecto Patronum! riep hij. .......(wat hij verwachtte gebeurde (ofzoiets was de zin)
Maar die zinnen hoorde ook bij elkaar, snap je?
|
|
|
|
"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?' 'Always' - 'You have your mother's eyes' |
|
|
|