|
ricardovh
|
Geplaatst op 25-01-2012, 19:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Beste mensen ik ben begonnen aan een nieuw verhaal dat ditmaal niet over Harry maar over Voldemort gaat.
Het gaat over Voldemort die nog steeds probeert om de tovenaarswerelds en uiteindelijk heelde wereld over wil nemen, waarbij hij geen middel onbeproefd laat.
Maar hij komt voor een groter gevaar dan het ministerie van toverkunst, Harry Potter of zelfs Albus Perkamentus te staan.
Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en of jullie verbeteringspunten hebben en zo ja welke. Reacties zijn uiteraard ook welkom.
Dit bericht is gewijzigd op 25-01 19:52.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
ricardovh
|
Geplaatst op 25-01-2012, 19:49 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hier een klein stukje van het verhaal:
Voldemort en de onverwachte vijand
Op een warme zomerdag in augustus waar ons verhaal begint zit er een man van een jaar of 30 in zijn stoel in een kamer in een verlaten huis ergens in Londen. De man, Voldemort genaamd, zit te denken. Hij denkt over hoe hij die vervelende Harry Potter toch kon verslaan. De jongen had hem al drie keer vernedert waar al zijn Dooddoeners bij waren. De eerst keer op het kerkhof net toen hij na 15 jaar herrezen was, de tweede keer in het Ministerie van Toverkunst en de derde keer een week geleden toen hij naar het miezerige huis van zijn oom en tante was gegaan om hem te doden.
Hij stond op en begon te ijsberen door de kamer. “Wat doe ik fout, Severus, wat doe ik fout?” Riep hij door de kamer en er schrok een man op uit een hoekje van de kamer “Ik weet het niet Heer, misschien is hij gewoon te sterk voor u heer” Maar dat had hij beter niet kunnen zeggen. Voldemort pakte zijn toverstok en riep”CRUCIO” en de spreuk raakte Severus Sneep recht in zijn borst waarna hij schreeuwend van pijn op de grond viel.
Dit bericht is gewijzigd op 25-01 21:27.
|
|
|
|
|
|
|
lieke
|
Geplaatst op 25-01-2012, 20:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je begint leuk 
Op 25-01-2012, 19:49 ricardovh schreef:
De man Voldemort genaamd zit te denken, hij denkt over hoe hij die vervelende Harry Potter nou toch kon verslaan
|
Dit moet zo:
De man (Komma) , Voldemort genaamd(komma), zit te denken, hij denkt over hoe hij die vervelende Harry Potter nou toch kon verslaan
|
Die laatste zin 'nou toch kon verslaan' loopt gewoon niet lekker, ik zou andere woorde pakken
En waarom die witregel? Ik snap dat je daar een nieuwe alinea pakt, maar een witregel (waarmee je dus naar een ander fragment gaat) past hier niet echt...
Dit bericht is gewijzigd op 25-01 20:13.
|
|
|
|
"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?' 'Always' - 'You have your mother's eyes' |
|
|
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 25-01-2012, 21:09 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hier een klein stukje van het verhaal:
Voldemort en de onverwachte vijand
Op een warme zomerdag in augustus waar ons verhaal begint zit er een man van een jaar of 30 in zijn stoel in een kamer in een verlaten huis ergens in Londen. De man, Voldemort genaamd, zit te denken, hij denkt over hoe hij die vervelende Harry Potter toch kon verslaan. De jongen had hem al drie keer vernedert waar al zijn dooddoeners bij waren. De eerst keer op het kerkhof net toen hij na 15 jaar herrezen was, de tweede keer in het ministerie van toverkunst en de derde keer een week geleden toen hij naar het miezerige huis van zijn oom en tante was gegaan om hem te doden.
Hij stond op en begon te ijsberen door de kamer. “Wat doe ik fout Severus, wat doe ik fout?” Riep hij door de kamer en er schrok een man op uit een hoekje van de kamer “Ik weet het niet heer, misschien is hij gewoon te sterk voor u heer” Maar dat had hij beter niet kunnen zeggen. Voldemort pakte zijn toverstok en riep”CRUCCIO” en de spreuk raakte Severus Sneep recht in zijn borst waarna hij schreeuwend van pijn op de grond viel.
Dit bericht is gewijzigd op 25-01 20:19.
|
|
Op een warme zomerdag in augustus waar ons verhaal begint zit er een man van een jaar of 30 in zijn stoel in een kamer in een verlaten huis ergens in Londen.
|
Vindt je zelf ook niet dat je het woord in ietwat vaak gebruikt? Ik raad je aan
|
De man, Voldemort genaamd, zit te denken, hij denkt over hoe hij die vervelende Harry Potter toch kon verslaan.
|
Ik zou ''hij denkt'' in een nieuwe zin plaatsen.
Volgens mij schrijf je het met een d, al ben ik geen NL expert
Dooddoeners met een hoofdletter
|
ministerie van toverkunst
|
Ministerie van Toverkunst
|
“Wat doe ik fout Severus,
|
Wat doe ik fout, Severus,
In Harry Potter, als het gaat om Heer Voldemort, is het Heer met een hoofdletter
Crucio is nog altijd met 1 c in het midden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|