Lily_love_you Geplaatst op 22-01-2012, 16:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoofdstuk 1 EEN BRIEF VAN PERKAMENTUS
In een slaapkamer in Ligusterlaan 4 krast een veer over een perkament. Harry Potter schrikt als hij een bonkend geluid op de deur hoort. `als jij nu niet gouw naar beneden komt dan trek ik je aan je haren naar beneden!` roept Harry`s oom, Herman Duffeling. Harry legt zijn veer neer en deed de deur van het slot. Toen hij de deur open deed hoorde hij zijn oom de laatste tree van de trap af lopen. Harry zucht, hij heeft geen zin om weer met een gesprek met de Duffelingen mee te doen. De vorige keer dat dat gebeurde (twee avonden geleden) kreeg hij geen ontbijt, omdat hij zijn peetvader, Sirius Zwarts, verdedigde toen oom Herman hem uitschold en Harry verbood om over een week naar Sirius toe te gaan. Tijdens het avond eten die avond kreeg Harry een uil van zijn vriend, Ron Wemel, dat hij over een week werd op gehaald door Remus Lupos, zijn leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten van zijn vorige school jaar, het derde jaar. Lupos zou samen met Nymphadora Tops, een aardige heks die een Transformagïer is, Harry komen ophalen. Petunia Duffeling, Harry`s tante die samen met zijn neef Dirk Duffeling op de bank zat, keek geschrokken en ook belangstellend naar een uil die op de salon tafel bij de bank zat. Oom Herman zat op een zachte stoel bij de haard en keek woedend naar Harry en toen weer naar de uil. Harry ging op de lege harde stoel zitten en wachtte af. Toen het een minuut stil was zei oom Herman een beetje gekalmeerd: `wat moet die uil hier?` Harry dacht na over wat hij zou gaan zeggen. `nou?`snauwde oom Herman. Harry bedacht dat hij maar de waarheid zou gaan zeggen. `ik weet het niet, maar hij wilt dat de brief van zijn poot afgehaald wordt.`zegt Harry. Het was waar, de uilstond met zijn poot waar de brief aan zat omhoog. Oom Herman gaf het teken dat Harry dat dan maar moest doen. Harry liep naar de tafel, haalde de brief van de poot af, aaide de uil en ging zitten in zijn stoel. Tot Harry`s verbazing vloog de uil niet weg. Dat zal wel met de in houd van de brief te maken hebben, dacht Harry. Harry keek naar de brief en herkende het schuine handschrift van Albus Perkamentus, zijn schoolhoofd op Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus Pocus, de tovenaars school. Harry zat op die school omdat hij een Tovenaar is. Harry scheurde de brief open en vouwde het perkament open en las de brief:
Beste Harry,
Ik weet dat je oom en tante je niet naar Sirius laten gaan, maar probeer ze over te halen. Ik wil dat je naar je vrienden Hermelien Griffel en Ronald Wemel gaat. Ze zijn in Grimboudplein 12 en daar word jij volgende week dinsdag ook heen gebracht. De Orde is er helemaal en de hele familie Wemel is er ook. Het enige lid van de Orde die er niet is, ben ik. De brief die hier bij zit, is voor je oom en tante. Hun antwoord moet worden teruggezonden via de uil waarmee ik deze brief heb verzonden, vandaar dat de uil niet wegvliegt. Ik zie je op 1 september of misschien wel eerder.
Met vriendelijke groeten,
Albus Perkamentus.
Toen Harry de brief uit had gelezen keek hij in de envelop en zag nog een perkament en gaf die aan oom Herman. Harry kon niet wachten tot het dinsdag was, dan was hij eindelijk weg van de Duffelingen. Toen zijn oom en tante hun brief uithadden werd oom Herman`s hoofd paars en ging tante Petunia geschrokken zitten en staarde bang voor zich uit. Hij gooide de brief op de kleine tafel en schreeuwde:`die maffe, ouwe gek!` Harry moest moeite doen om niet te lachen, Perkamentus wou dat mensen hem een maffe, ouwe, gek noemen. `wat sta jij nou te grijnzen, hup, naar je kamer en kom vanavond niet meer terug. Morgenochtend weer geen ontbijt voor jou.` snauwde oom Herman. Toen wende hij zich tot Dirk. `jongen, ga jij ook even naar je kamer en we roepen wel als het tijd is voor een toetje.`zegt oom Herman. Harry en Dirk sjokten de kamer uit en op de trap vroeg Dirk: ` wat schreef die maffe, ouwe, gek naar jou en pa en ma?`toen ze boven aan de trap waren liep Harry de overloop op en stopte voor zijn kamerdeur. Toen Dirk ook stopte gaf Harry pas antwoord. ` Hij schreef dat ik koste wat het kost naar de Orde moet komen, maar wat hij naar je ouders schreef-`zijn stem werd afgekapt door het gekrijs van een uil en het gegil van tante Petunia. `MAAAAM`schreeuwde Dirk. Hij probeerde naar de trap te rennen, struikelde over Harry`s uitgestoken voet en viel op de grond. `ga niet naar beneden of wil je geen toetje? We moesten boven blijven.`snauwde Harry en hij deed zijn kamer deur open ging naar binnen en deed die weer dicht. Hij ging achter zijn bureau zitten en pakte zijn veer, doopte die in de inkt en ging verder met zijn brief. Toen hij klaar was, las hij de brief over:
Beste Ron en Hermelien,
De Duffelingen wouden niet dat ik naar jullie en Sirius ging. Toen jullie die uil naar mij stuurden werd oom Herman helemaal paars en schreeuwde dat die uilen dood mochten vallen. Als ik geen straf had gekregen had het echt een lachwekkende avond geleken, tenminste, als om Herman Sirius niet had uitgescholden toen hij jullie brief ook gelezen had. Ik verdedigde hem en toen werd mijn straf geen ontbijt. Net wouden ze me weer spreken omdat er een uil was gearriveerd van Perkamentus. Hij schreef dat ik moest proberen ze over te halen en dat hij wou dat ik bij jullie en de Orde ben. Hij schreef ook dat jullie in Grimboudplein 12 zijn. En hij schreef ook dat hij een brief voor de Duffelingen had en dat de uil daarom net weg vloog, (want hij vloog niet weg.) toen ik die extra brief gaf kreeg ik straf en krijg ik weer geen ontbijt en moesten Dirk en ik naar onze kamer. Net toen Dirk vroeg wat er in de brieven stond (ik vertelde over de mijne en dat ik geen idee had wat er in de brief voor zijn ouders stond) krijste de uil van Perkamentus en gilde tante Petunia, ik wil voor een Chocokikker wedden dat die uil Tante Petunia aanviel. Mijn spullen zijn weer afgepakt en liggen weer in de kast onder de trap, maar als Tops en Lupos mij komen halen krijg ik ze vast wel terug. Mijn vakantie is een ramp, maar hoe is die van jullie? Schrijf me a.u.b. vanavond nog terug. Groetjes, Harry.
Harry vond de brief goed, rolde hem op en verzegelde hem en deed hem om Hedwig`s  ,Harry`s uil, poot. Harry deed het raam open en zei tegen Hedwig dat hij naar Ron en Hermelien moet en liet haar vrij. Harry deed zijn raam weer dicht en ging op zijn bed liggen en viel direct in slaap. Harry`s bliksemvormige litteken brandde op zijn voorhoofd. Harry droomde dat hij in een kasteel was. In dat kasteel liep, of eerlijk gezegd zweefde, hij naar een van de torens, de hoogste. Harry was vastbesloten dat het daar is, met zijn verstopper. Toen hij helemaal bovenaan was schrok Harry wakker van getik op het raam. Het was Hedwig. Harry liep naar het raam en deed het open om Hedwig binnen te laten, die helemaal naar de kast met haar kooi vloog. Ze had een rolletje perkament om haar rechterpoot en wou dat dat Harry hem er af haalde. Toen Harry dat deed, vloog ze naar haar kooi en keek naar haar voederbakje, maar die was leeg. Harry deed wat uilenvoer in het bakje en las de brief van Hermelien.
Lieve Harry,
Met ons gaat het goed en Ron stuurt nog een eigen brief ookal wil hij het als een verrassing doen, maar ik dacht dat het slim zou zijn als ik het je vertel want het is een Brulbrief, en aangezien je oom en tante rustig willen nadenken en niet gestoord willen worden vond ik het niet slim om dan boven in je kamer een Brulbrief te krijgen. Misschien kun je de Mumelio-bezwering doen, en hem dan luisteren, zodat ze je niet horen en dan kun je misschien wel morgen avond eten krijgen. Je moet inderdaad proberen ze over te halen als Perkamentus’ brief niet werkt, maar dat verwacht ik niet, dat de brief van Perkamentus niet werkt. En maak je geen zorgen over je bezem, schoolboeken en staf, Tops zei dat ze het er wel uitkrijgt. Iedereen in het Grimboudplein verheugt zich op je komst, dus je moet echt komen. Ik hoop dat je er ook zin in heb, want anders wachten we hier op niks. Tops is helemaal zenuwachtig, want ze is bang dat je niet mag en dat je op je kop krijgt door haar of dat ze je huis niet weet te vinden. Wat er deze vakantie met de Orde is gebeurt hoor je wel van ons, Ron, Ginny, Fred, George en ik. Bill en Charlie hebben ook vrij genomen en zijn ook naar Grimboudplein gekomen maar ze blijven tot volgende week donderdag. Een kleine vraag: doet je litteken nog vaak pijn? En heb je nog wel eens gezien wat Jeweetwel denkt of doet? Zo ja, vertel dit dan aan Perkamentus. Ik vind dat hij het recht heeft om te weten wat Jeweetwel doet. We praten later wel verder, maar denk aan de Murmelio-Bezwering! Ron zegt net dat zijn brief klaar is hij doet hem nu aan een uil. Pas goed op! Veel Liefs, Hermelien.
Een Brulbrief van Ron? Hermelien heeft gelijk maar hij mag niet toveren buiten schooltijd! Misschien was Hermelien dat vergeten, maar hoe heeft Ron zonder toverkracht dan een Brulbrief gemaakt? Misschien heeft Sirius geholpen, of Bill of Charlie. Harry`s gedachten zijn zo in werking dat hij het getik op het raam niet had gehoord. Pas nadat Hedwig begon te krassen deed Harry het raam open. Hij had geen zin in nog meer straf pakte perkament en krabbelde snel een bericht van dat hij niet mocht toveren en stuurde de uil terug. Harry wilde niet dat het Ministerie van Toverkunst hem van school zou sturen omdat hij buiten school en bij het bijzijn van Dreuzels (niet-magische mensen) toverde. Beneden ging de bel en Harry liep naar de trap om te kijken wie er voor de deur stond. Tante Petunia deed de deur open, wat al een grote verrassing was, meestal deed oom Herman het. Harry kon niet zien wie er in de deur opening stond, maar hij het ken de stem meteen. Arthur Wemel, de vader van Ron, een kalende rood harige man, net zoals al zijn kinderen en zijn vrouw. Harry stond verstijfd boven aan de trap, maar toch hoorde hij zijn tante vragen: `wie bent u? ik ken u niet.` `ik ben Arthur Wemel, de vader van een vriend van uw neefje, Harry Potter.` meneer Wemel stak zijn hand uit maar Harry`s tante schudde die niet, ze keek alleen geschrokken naar meneer Wemel. Meneer Wemel probeerde er zo Dreuzel-achtig uit te zien, maar tante Petunia vond het niet goed hoe meneer Wemel er uit zag. Meneer Wemel had een bruin, net pak aan en op zijn pak zat een naambordje gespeld, waar `Wemel` op stond maar het bordje verwisselde de letters en nu stond er: `leWem`. Harry moest er om lachen. Meneer Wemel zag Harry staan, trok zijn hand terug en liep naar binnen. `ha, die Harry,`riep hij naar Harry. Harry kon weer bewegen en liep de trap af.`Oh, hallo meneer Wemel, vanwaar uw bezoek?` vraagt Harry. Tante Petunia, die zich had omgedraaid en van Harry naar meneer Wemel keek, kuchte, haalde diep adem en zei:`meneer Wezel -` `Wemel`verbeterde Harry haar. `ook goed, maar, wie heeft u gezegd dat u binnen mocht komen?` ging ze verder met een pieperig stemmetje. Meneer Wemel keek haar verbaasd aan en zei toen: `nou ik verwacht dat u wel een beetje gastvrijheid had, maar als u niet wilt dat ik binnen kom, dan ga ik wel naar buiten. Harry, wil je mee lopen, dan kan ik je spreken.` Harry vond dat een goed idee en wou er alles aan doen om niet in gezelschap bij de Duffelingen te zijn. `oké, dat is goed.` zegt Harry. `duurt het lang?`vraagt tante Petunia. Harry was verbaasd, de Duffelingen vonden het echt niet boeiend als Harry de deur uitging en hoelaat hij terug moest komen. Harry keek meneer Wemel aan, die was ook al een beetje verbaasd na wat Harry over de Duffelingen had vertelt. `nee, we zijn terug voor dat u het weet. Een blokje om en dan zijn we wel weer uitgepraat.`antwoord meneer Wemel naar een lange stilte. Tante Petunia liep terug naar de woon kamer, deed de deur dicht en op slot. Harry deed de deur open en liet meneer Wemel naar buiten en deed de deur achter zich dicht. Het was klammig buiten omdat het zo warm was. `ik hoorde dat professor Perkamentus je een brief heeft gestuurd. Hermelien vertelde dat. Maar ik verwacht dat je wel mag komen naar ons. Maar nu even waarom ik hier ben gekomen. Ik neem aan dat je dat graag wil weten?` Harry knikte en meneer Wemel ging verder. `het gaat om die Brulbrief die Ron had gestuurd, waarin Ron schreef vertelde over Grimboudplein. Niet waar het is of zo, maar gewoon dat het daar gezellig was. Het Nest werd er ook in genoemd, maar daar vertelde hij alleen over dat we naar Grimboudplein gingen omdat er te weinig slaapkamers waren in het Nest. Alleen de Brulbrief is onderschept.`vertelde Meneer Wemel.

voor hoofdstuk 2 3 reactie's

meld dit bericht aan een moderator

The Boy Who Lived Come To Die!!  
Superdreuzel Geplaatst op 22-01-2012, 17:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een goed begin, alleen er zitten nogal wat foutjes in die je er zo uit had kunnen halen door het even door te lezen

Lily_love_you Geplaatst op 22-01-2012, 17:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ké, ik heb dit erhaal al een half aar, toen begon ik er tenminste mee.. (op word)
ik ben nu bij hoofdstuk 3 blz. 18 ^-^
dit heb ik alleen van word gehaalt.. ^-^
Trouwens, kan je die foutjes ff opnoemen??
Ikkan ze niet vinden..

Dit bericht is gewijzigd op 22-01 18:23.

Superdreuzel Geplaatst op 22-01-2012, 18:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2012, 17:42 Lily_love_you schreef:
ké, ik heb dit erhaal al een half aar, toen begon ik er tenminste mee.. (op word)
ik ben nu bij hoofdstuk 3 blz. 18 ^-^
dit heb ik alleen van word gehaalt.. ^-^
Trouwens, kan je die foutjes ff opnoemen??
Ikkan ze niet vinden..

Dit bericht is gewijzigd op 22-01 18:23.

Ik heb er een paar voor je gevonden

`als jij nu niet gouw naar beneden komt dan trek ik je aan je haren naar beneden!`

Als moet met een hoofdletter
gouw moet gauw zijn

het ` op het einde moet ' zijn
roept Harry`s oom,

Net als hier
vorige school jaar, het derde jaar.

Schooljaar moet aan elkaar
Harry`s tante

Harry's tante
een beetje gekalmeerd: `wat moet die uil hier?`

Wat moet met een hoofdletter, de ` moet ' zijn
`nou?`snauwde oom Herman.

Nou is het begin van de zin, dus een hoofdletter
`ik weet het niet,

Net als hier
maar hij wilt dat de brief van zijn poot afgehaald wordt.`zegt Harry.

Hij wilt moet hij wil worden.
De ` moet een ' zijn.
En de punt moet een komma zijn, aangezien je zegt niet met een hoofdletter hebt geschreven.
de uilstond met

Spatie vergeten
Tot Harry`s

Het leesteken moet andersom
met de in houd

Inhoud moet aan elkaar
de tovenaars school.

Tovenaarsschool moet aan elkaar
Harry zat op die school omdat hij een Tovenaar is.

Tovenaar moet met een kleine letter. En ik twijfel nog even of zat wel goed is, aangezien je het hele verhaal in de tegenwoordige tijd hebt geschreven, in combinatie met het woord is op het eind van de zin.
De Orde is er helemaal en de hele familie Wemel is er ook.

Ik zou er van maken: Iedereen van de Orde is er, behalve ik. De familie Wemel is er ook.
Het enige lid van de Orde die er niet is, ben ik.

Zie boven
oom Herman`s

Het leesteken moet andersom
`die maffe, ouwe gek!`

Die moet met een hoofdletter, en de 2e `moet een 'zijn.
Perkamentus wou dat

Perkamentus wil..
`wat sta jij nou te grijnzen,

Wat met een hoofdletter
weer geen ontbijt voor jou.` snauwde oom Herman.

jou,' snauwde oom Herman
`jongen,

jongen staat aan het begin van de zin, dus moet het met een hoofdletter
toetje.`zegt oom Herman.

toetje,'zegt oom Herman.
Dirk: ` wat schreef die maffe,

Wat met een hoofdletter
pa en ma?`toen ze

` moet ' zijn. Tevens een spatie voor toen
schreef-`zijn stem

een spatie tussen de ` (wat een ' moet zijn) en zijn
De Duffelingen wouden

wilden
om Herman

oom
(want hij vloog niet weg.) toen ik

De punt moet rechts van de ), Toen met een hoofdletter
Hedwig`s  ,Harry`s uil, poot.

Hedwig's. Harry's uil is overbodig
en zei tegen Hedwig dat hij naar Ron en Hermelien moet en liet haar vrij.

Volgens mij is Hedwig geen uil met een dubbel geslacht
Harry`s

Harry's
die helemaal naar de kast met haar kooi vloog.

helemaal is overbodig en kan je weglaten
Ze had een rolletje perkament om haar rechterpoot en wou dat dat Harry hem er af haalde.

wou moet wilde worden
Met ons gaat het goed en Ron stuurt nog een eigen brief ookal wil hij het als een verrassing doen, maar ik dacht dat het slim zou zijn als ik het je vertel want het is een Brulbrief, en aangezien je oom en tante rustig willen nadenken en niet gestoord willen worden vond ik het niet slim om dan boven in je kamer een Brulbrief te krijgen.

Deze zin is veels te lang en kan je veel prettiger leesbaar maken door er meerdere zinnen van te maken
Mumelio-bezwering doen

Murmelio Bezwering gebruiken
brief niet werkt, maar dat verwacht ik niet, dat de brief van Perkamentus niet werkt.

Het tweede gedeelte van de zin is erg vaag en klopt niet echt.
En maak je geen zorgen over je bezem,

En moet weg
Murmelio-Bezwering

minus dat streepje
Harry`s

Harry's

Even tussendoor: Hermelien weet beter dan Harry aan te raden als minderjarige te toveren buiten school
`wie bent u? ik ken u niet.`

Wie met een hoofdletter, Ik met een hoofdletter, ` moet een 'worden
`ik ben Arthur Wemel, de vader van een vriend van uw neefje, Harry Potter.

Ik met een hoofdletter.
meneer Wemel stak zijn hand uit maar Harry`s tante schudde die niet,

Meneer met een hoofdletter, Harry`s mag je weer veranderen in Harry's
`leWem`.

de tweede ` mag weer een ' worden
`ha, die Harry,`riep hij naar Harry.

Ha met een hoofdletter. Dat hij naar Harry roept is duidelijk uit wat hij zegt, dus hoef je niet appart te vermelden. de 2e ` moet een 'zijn
trap af.`Oh, hallo

Een spatie tussen af en oh
en zei:`meneer

Meneer met een hoofdletter
`ook goed, maar, wie heeft u gezegd dat u binnen mocht komen?`

Ook met een hoofdletter, de 2e komma moet weg, de 2e ` moet een ' zijn
`nou ik verwacht

Nou met een hoofdletter
`oké, dat is goed.` zegt Harry. `duurt het lang?`vraagt tante Petunia.

Oke met hoofdletter.
goed,' zegt Harry.
Duurt met hoofdletter, en je moet weer de ` veranderen in een '
`nee

Nee met hoofdletter
uitgepraat.`antwoord

uitgepraat,' antwoord
de woon kamer

woonkamer aan elkaar
`ik hoorde

Ik met hoofdletter
`het gaat

Het met hoofdletter
gestuurd, waarin Ron schreef vertelde over

schreef vertelde?
Alleen de Brulbrief is onderschept.`vertelde Meneer Wemel.

onderschept,' vertelde

lieke Geplaatst op 22-01-2012, 19:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Leuk Ik heb het gelezen en het begint goed.
Je hebt wel typische foutjes (die zie je bij ieder beginnend schrijver) zoals tijden door elkaar halen bv:

"zegt Harry. Het was waar, de uilstond met zijn poot waar de brief aan zat omhoog."

'zegt' is tegenwoordige tijd van 'ik loop nu' maar 'stond' en 'zat' staan in de verleden tijd van 'ik liep toen'. In het Nederlands kan je die tijden niet door elkaar gebruiken. (behalve spreektaal)

En dingen als (bv) 'Ik heb dat nou eenmaal gedaan', zei Henk. Waarbij je dan de hoofdletter na het '-teken of na de '-teken de komma: ,  vergeet.

En soms is het handiger om met Alinea's te lezen (dus na bv. een stukje omschrijving een enter als er iemandbegint te praten)

Ik zou graag meer lezen  

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Lily_love_you Geplaatst op 22-01-2012, 19:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Me pc deed steeds geenhoofdletters en ik kon de ' niet vinden, die andere wel..
En ik heb word 2007 en als e dan enter doet. Meijg je echt en helelage zin...

Dit bericht is gewijzigd op 22-01 19:50.

Yayde Geplaatst op 22-01-2012, 19:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Leuk verhaal Lily!
Er staan behoorlijk wat spelfoutjes in,maar het is zeker een leuk verhaal.
Wat ik niet helemaal snap is je onlogische wisseling tussen het verleden en het heden in dit verhaal. Als je een verhaal schrijft doe je dat óf in het heden óf in het verleden, óf met flashbacks... Ik wil niet zeggen dat het stom is, maar het is ontzettend vervelend om te lezen en het is niet logisch in een verhaal. Ik weet niet hoe oud je bent, maar wellicht heeft het iets te maken met je leeftijd of onervarenheid?  
In ieder geval, heel leuk verhaal  

"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..."   
Lily_love_you Geplaatst op 22-01-2012, 20:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het heeft te maken met me leeftijd.. En ook dT tussen sommige stukjes een maand zat ofzo
. Ik was dan vergeten of ik het in jet heden pf in het verleden had gedaan en daarom dius die fouten

Superdreuzel Geplaatst op 22-01-2012, 23:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2012, 20:05 Lily_love_you schreef:
Het heeft te maken met me leeftijd.. En ook dT tussen sommige stukjes een maand zat ofzo
. Ik was dan vergeten of ik het in jet heden pf in het verleden had gedaan en daarom dius die fouten

Ik neem het je niet kwalijk, hoor
Ik ben zelf een ramp in de nederlandse taal, en moet bekennen dat ik het beter beheers dan vier jaar geleden, toen ik met schrijven begon

Yayde Geplaatst op 23-01-2012, 19:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 22-01-2012, 20:05 Lily_love_you schreef:

Ik neem het je ook niet kwalijk, zoals ik al zei: het is ondanks dat een leuk verhaal
Maar wellicht kun je net als Supderdreuzel vorderingen maken?! Wat hij kan , dat kun jij met gemak! Bovendien heb je nog een heel leven lang voor je om jezelf te verbeteren!  

Lily_love_you Geplaatst op 23-01-2012, 19:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Haha
normaal ben ik beter in nl want ik heb zelf les gegeven aan. Een. Hongaars meisje en dat omdat ik goed was ik ne..
Ik zeg t ni om op te scheppen, hoor!

Yayde Geplaatst op 24-01-2012, 16:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Haha, oke. Misschien lag het dan aan je computer? Nouja.
Ik ben er in ieder geval zeker van dat je het volgende stukje stukken beter gaat doen!  
* qua spelling en tijd*

Ginny-w Geplaatst op 24-01-2012, 16:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat is wel stoer
Maar goed verhaal! Er zitten inderdaad fouten in, maar ik dacht ook wel dat dat met je leeftijd te maken zou kunnen hebben ^^

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Lily_love_you Geplaatst op 24-01-2012, 16:46 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ooowh..
Kay..
Cool  
best wel raar, iedereen denkt dat me spelling aan me leeftijd ligt..

Ik bedoelde dus leeftijd i.p.v. taal *-*.

Dit bericht is gewijzigd op 24-01 17:00.

Ginny-w Geplaatst op 24-01-2012, 16:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Aan je taal?

Lily_love_you Geplaatst op 24-01-2012, 16:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik bedoel me leeftijd.. *bloost*

Ginny-w Geplaatst op 24-01-2012, 17:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dacht ik het niet Maar ik denk omdat, hoe jonger je bent, hoe minder ervaring je hebt. En als je minder ervaring hebt maak je meestal dat soort fouten.

Lily_love_you Geplaatst op 24-01-2012, 17:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja

Oowh, ja, vergeten, ik moet me verhaal verder maken *bloost alweer*
Al helemaal wee vergeten xD

Dit bericht is gewijzigd op 24-01 17:06.

Lily_love_you Geplaatst op 24-01-2012, 17:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoofdstuk 2 DE HARDE STORM
Harry was verbaasd, hoe kon dat? De brief is aangekomen bij Harry en daarna keerde hij weer terug naar Ron…
`is hij onderschept toen hij terug ging naar Ron?`vroeg Harry. meneer Wemel knikte. `hoe wist u dat hij onderschept is?`
`op het Perkament schreef je dat hij terug moest omdat je de Murmelio-Bezwering niet kan uitspreken. Geen idee wat die bezwering doet, maar je mag niet toveren buiten school. Ik kwam hier dus om je dit te vertellen, en om je oom en tante te spreken. Ik wou weten of de beslissing is gemaakt of je mee mocht, in opdracht van Perkamentus. Je oom en tante hadden de uil nog niet terug gestuurd. Vandaar..`Harry en meneer Wemel hadden een rondje om het blok heen gelopen. Toen Harry naar binnen stapte kwam oom Herman de kamer uit.
`jij, wat hebben jij en die rooie mafketel buiten gedaan?`en hij wees op meneer Wemel en Harry.
`ik had -`stamelde meneer Wemel, maar oom Herman viel hem in de rede.
`jij ben een van die Wezels, hè. Jij bent ook een van die ‘mensen’, de vader van die rode vriend van hem!`bulderde oom Herman. Hij stak zijn vinger naar Harry uit en drukte die hard tegen Harry`s borst. `en jij, jij komt je kamer niet meer uit. Je komt alleen je kamer uit om `s avonds te eten, want dat is je enige maaltijd van de dag die je krijgt. En jij, Webel,`en hij wende zich tot meneer Wemel. `als jij niet snel weg gaat, dan bel ik de politie voor inbraak in mijn huis en -` meneer Wemel maande oom Herman tot stilte. Oom Hermans gezicht werd langzaam, maar zeker paars.
`ik ben hier in opdracht van Albus Perkamentus. Ik had een vraag -`
`boeit het mij wat dat die maffe, ouwe gek wilt doen. Die vraag laat je maar iemand anders beantwoorden. En nu opkrassen.`
`- laat u Harry komende week dinsdag naar ons hoofdkwartier gaan? Hij wordt rond klokslag vijf op gehaald door schouwer Nymphadora Tops en ex-leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten, Remus Lupos. Zijn school boeken, hutkoffer, toverstaf en bezemsteel moeten dan ook aan hem gegeven worden.` meneer Wemel keek oom Herman aan.
`nou, toevallig hebben mijn vrouw, zoon en ik een afspraak met een kennis en zijn we er die avond niet, dus hij kan helaas zijn spullen niet krijgen. Zo, de vraag is beantwoord, dus nu opkrassen!`schreeuwde oom Herman.
`PA, wie is die man?` Dirk kwam de trap aflopen.
`Dirk, jongen, dat is iemand van zijn soort!`antwoordde oom Herman en hij wees om Harry. meneer Wemel daarin tegen, liep richting Dirk, stak zijn hand uit en zei:`Arthur Wemel, lid van de Orde van de Feniks en werkend op het Ministerie van Toverkust, hoofd bij de afdeling Misbruik van Dreuzelvoorwerpen. En jij bent Dirk Duffeling, niet waar?`Dirk keek bang naar meneer Wemel, pakte de hand van meneer Wemel en schudde die heel langzaam. Dirk liet meneer Wemels hand los en liep naar zijn vader, die mompelde:`ga naar je moeder in de woonkamer.`Dirk deed wat hem gezegd werd, en strompelde naar de woonkamer.
`wat een aardige zoon heeft u, meneer Duffeling.` zegt meneer Wemel als Dirk uit het zicht is. Onlangs oom Herman tegen hem schreeuwde en hem uitschold bleef meneer Wemel beleefd, waar Harry veel respect voor had.
` tja, zo vader, zo zoon. Helaas dat het neefje het niet van Dirk heeft geleerd.`zei oom Herman met een knikje naar Harry. Harry voelde woede opborrelen en deed moeite om oom Herman niet tegen te spreken. meneer Wemel daarin tegen, keek heel verbluft naar oom Herman, maar hij had geen enkel teken van woede.
`Herman, Herman, hij is een neef en zeker geen bloedverwant, dus dat zou onmogelijk zijn, maar mag Harry `en hij wees naar Harry. `met ons mee en volgende zomer terug keren bij jullie?`vroeg meneer Wemel. Oom Herman keek naar Harry en knikte.
`als hij maar niet eerder dan volgende zomer vakantie terug moet komen.` zei oom Herman.
`oké, dan is mijn plicht gedaan. Harry, tot volgende week en meneer Duffeling, tot ziens.`meneer Wemel gaf Harry een hand en knikte naar oom Herman en liep naar de deur. Harry liep achter hem aan en hield de deur voor hem open. Toen meneer Wemel buiten was zwaaide Harry en meneer Wemel zwaaide terug en Verdwijnselde met een plop.
`hoe... wat deed hij?`vroeg oom Herman verbaasd. Harry wist dat hij verbaasd was omdat meneer Wemel in het niets verdween.
`meneer Wemel Verdwijnselde, oom. Dan gaat hij naar zijn bestemming.` vertelde Harry. oom Herman liep naar de woonkamer, en Harry naar zijn slaapkamer.

De volgende dagen, toen Harry opgesloten in zijn kamer zat, pakte Harry zijn hutkoffer in, tenminste, de spullen die hij had, en verheugde zich op zijn verjaardag bij het Grimboudplein, want hij was op de woensdag nadat hij gearriveerd is jarig.

Op de avond voor hij zou worden opgehaald kreeg hij van mevrouw Wemel een uil dat ze een verrassing had voor hem, en dat hij het vast en zeker leuk zou vinden. Ze schreef ook dat hij warme kleding maar ook luchtige kleding moest inpakken, want het kon koud worden. Harry was blij toen de Duffelingen die volgende dag rond vier uur ’s middags vertrokken. Over een uur zou hij uit zijn leiden verlost zijn en zou hij dit huis pas over een jaar weer zien. Een heel jaar vol vrijheid en geluk en geen opgesloten kamer maar een mooi Zweinstein-kasteel om door te lopen. Harry liep naar boven om te checken of hij al zijn spullen, die niet opgesloten waren, had. Toen hij klaar was hoorde hij beneden een vrouwen en een mannen stem. Harry pakte zijn toverstuk en liep naar beneden.
`Tops, Remus, zijn jullie dat?` riep Harry.
`ja, Harry kom snel. Ik wil hier snel weg, het is hier griezelig netjes.`zei de vrouwenstem. Harry wist dat tovenaars slordiger zijn dan Dreuzels, zoals tante Petunia, die alles in een tovenaars huis erg zou vinden. Harry  liep naar beneden en zag het jong gezicht van Tops, die haar haar nu in vel groen had veranderd, en Lupos, die tussen zijn bruine haar een paar plukjes grijze haren had. Tops liep naar Harry toe en gaf hem een hand en Lupos haf hem een klopje op zij  schouder.
`zin in het volgende schooljaar, Harry?`vroeg Lupos. Harry wist dat Lupos hoopte dat hij er minder zin in had omdat Lupos ontslag had genomen, en knikte.
`waarom niet zo enthousiast? Je heb nu dit jaar nog geen moeilijke examens. Wacht maar tot je je Slijmbal- examens krijgt, die zijn geen pretje.`zei Tops en ze knipoogde. Harry wou antwoord gaan geven maar toen hij iets wou gaan zeggen zei Lupos:`waar liggen je toverspullen?`
`in de kast onder de trap.` zei Harry en hij wees naar de kast.
`goed, dan maak ik hem open, aan de kant Harry.` zei Tops. `Alhomora.` en de deur van de kast zwaaide open. Lupos en Tops liep de kast in en kwamen buiten met Harry`s bezemsteel en hutkoffer en Tops ging met Harry mee naar boven op zijn kleding in de hutkoffer te doen. Toen ze naar benden kwamen stond Lupos al te wachten.
`hoe gaan we naar Grimboudplein?`vroeg Harry.
‘we gaan op bezems. Al zou ik veel liever met het haardrooster gaan, maar dat kan niet, want jullie hebben geen haard.’ zegt Tops.
`ik doe camouflage spreuken over ons zodat niemand ons kan volgen.` zei Lupos en hij pakt zijn toverstok. Hij deed de spreuk en Harry dacht dat iemand een glas ijskoud water over hem heen had gegooid. Harry pakte zijn bezem en vroeg aan Tops waar hun bezems waren.
`die halen we via een sommeer-spreuk.`vertelt Lupos. `Kijk maar. Accio Bezemstelen.` Tops deed snel de voor deur open en Harry zag in de verte twee bruine vlekjes vliegen. Toen de bezemstelen bij de eigenaar waren gingen Harry, Lupos en Tops naar buiten. Harry is blij als ze door de buiten lucht lopen, frisse lucht doet hem goed.
`Remus gaat voorop, jij erachter en ik als laatste `zei Tops tegen Harry .  Harry knikte en ging goed op zijn bezem zitten.
`drie, twee, een, NU!!`roept Lupos. Harry schiet in de lucht en zoekt snel zijn plek in het midden op.
`Harry, je weet waar we heen gaan, toch?` vraagt Tops achter hem.
`ja, het Hoofdkwartier, toch?` vroeg Harry.
`ja, de orde verwacht je. Ron en Hermelien zijn er al, Hermelien is een week geleden aangekomen.` vertelde Tops. `Molly wou niet dat ik het je zou vertellen, maar het is slimmer als ik het alvast zeg. Ze heeft een verassing voor je en het is een grote. Ik heb er ook een en die vertel ik je als we daar zijn aangekomen! Ik hoop dat je het leuk vind!`ging Tops verder.
`oké, ik kan niet wachten om het te horen!`zegt Harry.

Een tijdje vliegen ze in stilte. Ineens werd de stilte verbroken door de stem van Tops die zegt: `Harry, pas op! We vliegen recht op een wolk af!`Harry kon nog net rechts af slaan, maar was Lupos wel kwijt.
`Harry, snel kom hier!`hoort Harry Lupos roepen. Harry ging vaart maken en zal Lupos in de verte vliegen. Hij moest nog ietsje harder en dan zou hij ze bij Lupos zijn, alleen er was een te sterke wind. Harry werd heen en weer geslingerd en was Lupos uit het oog verloren.
`Harry, ik ben hier!`Harry zag Lupos tien meter voor hem uit vliegen. Hij vloog er naartoe.
`waar is Tops?` riep Harry.
`weet ik niet! Ik kan haar niet vinden door die wolken!`antwoord Lupos. Ineens riep iemand in Harry’s oor:
`ik ben hierzo!` Harry maakte van schrik een sprongetje en viel bijna van zijn bezem. Toen Harry weer recht zat, zag hij Tops naast hem vliegen.
`sorry, Harry! het was niet mijn bedoeling je te laten schrikken!`zei Tops.
`het is al goed, alleen doe dat nooit meer!`stelt Harry Tops gerust. Ineens schudde ze allemaal heen en weer.
`Pas op, Harry! er is storm!` hoorde Harry Tops nog net schreeuwen. Harry schudde nog meer en hij probeerde controle te krijgen over zijn bezem, alleen de wind was te sterk. Ineens kreeg hij een ruk aan zijn bezem en stortte hij neer. Hij vloog naar beneden, en nog verder, het leek wel uren te duren voordat hij de grond raakte, maar eindelijk viel hij op de grond. Hij voelde getintel en toen viel hij flauw.  

Er zitten vast weer fouten in, maar dat boeit toch niet? :}

Dit bericht is gewijzigd op 05-02 15:03.

andreavolbeda Geplaatst op 27-01-2012, 20:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

leuk verhaal

alleen ik vind het niet echt lekker lezen ik weet niet waarom

ik ben een trouwe fan van severus sneep en heer voldemort 
Superdreuzel Geplaatst op 27-01-2012, 21:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

de stukken zijn te lang zonder alinea's. Met gebruik van alinea's en het wordt beter leesbaar

Lily_love_you Geplaatst op 05-02-2012, 14:52 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik doe er wel ff alinea's in (a)
Beter?
Ik hoop 't!!

Dit bericht is gewijzigd op 05-02 15:04.

Superdreuzel Geplaatst op 07-02-2012, 19:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

\Beter

Lily_love_you Geplaatst op 07-02-2012, 19:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mooizo

Is het hier ook verboden om antwoord op berichten te geven zonder te wachten tot er iemand anders heeft gepost?

Secret-v Geplaatst op 07-02-2012, 19:57 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Nee, alleen in de spelletjes, om te voorkomen dat mensen met z'n 2en hele pagina's volspammen zonder dat er iemand tussen kan komen.

2