|
|
|
|
|
lieke
|
Geplaatst op 02-12-2011, 20:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Mij lijkt het nog steeds een leuk concept maar de school mentaliteit is wss meer van een week van te voren serieus bezig zijn en niet de hele maand(en) van te voren al. Zo komt het in ieder geval op mij over, ik zelf heb het vaak gewoon te druk en heb al zeker een maand niet meer aan mijn eigen verhaal geschreven......
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?' 'Always' - 'You have your mother's eyes' |
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 02-12-2011, 22:18 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik vraag me dus af of de mensen die het steeds niet redden (maar wel graag meedoen) ideeën hebben hoe ze toch mee kunnen schrijven. Is een maand niet lang genoeg? Zijn de eisen te streng? Kortom: Wat denken jullie dat zou kunnen helpen?
Dit bericht is gewijzigd op 02-12 22:18.
|
|
|
|
Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Howlingwolf
|
Geplaatst op 04-12-2011, 15:35 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 03-12-2011, 19:20 Secret-v schreef:
Misschien een idee om de schrijftijd in te korten en het minimum aantal pagina's omlaag halen of zelfs afschaffen. Op die manier maken we er gewoon telkens kleine wedstrijdjes van.
|
Op 03-12-2011, 19:35 alice schreef:
Ja of een aantal woorden en bij voorbaat er al bij zetten of het lange of korte wedstrijd word.
|
Of een combinatie.. Verschillende wedstrijden organiseren. De grote wedstrijden met een tijdslimiet en een aantal pagina's. De kleine kunnen dan gewoon met 2 weken tijd, geen limiet voor het aantal pagina's. En dan om en om een grote en een kleine wedstrijd laten lopen (of in de vakanties tegelijk)
|
|
|
|
I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy |
|
|
|
|
Howlingwolf
|
Geplaatst op 04-12-2011, 15:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-12-2011, 15:45 Ginny-w schreef:
Maar als je ze tegelijk laat lopen krijg je dat heel veel bij eentje mee doen en dan niet bij de ander, omdat we toch meestal wel de standaard mensen hebben die meedoen met de wedstrijden...
|
Okee.. daar heb je dan wel weer gelijk in... Ik dacht, dan heeft iedereen -meestal- wel tijd, dus dan heeft iedereen de kans om te schrijven. Het aantal personen is inderdaad een probleem 
|
|
|
|
I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 05-12-2011, 15:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wat fijn dat er zoveel is gereageerd! Ik vind dat er heel goede ideeën voorbij zijn gekomen en ik denk inderdaad dat een poll uitkomst zou kunnen bieden. Weet iemand hoe ik dit erin kan plaatsen? Zelf denk ik dat kleine wedstrijden (onder het mom: "Kort maar krachtig." ) een uitkomst kunnen bieden in drukke periodes. Het lijkt me ook fijn omdat je dan wat minder stress hebt en toch kan blijven schrijven (voor hen die dat leuk vinden). De grote wedstrijden kunnen we in ieder geval gedeeltelijk in vakanties laten vallen en ik vind een maand hiervoor toch wel fijn. Als je research moet doen of bent vastgelopen, kun je je tijd echt gebruiken!
Wat ook leuk is om eens over na te denken, is om eens een ander soort wedstrijdtype erdoor te gooien:
- De Stapelwedstrijd: Tijdens je maand schrijftijd krijg je elke week van de jury één (kleine) opdracht erbij. Bijv. week 1: flashback, week 2: introductie nieuw personage, week 3: verander van locatie, week 4: eindig waar je bent begonnen. - De No-life wedstrijd: Aan een stuk door typen zonder editen, à la NaNoWriMo. Maar dan in bijvoorbeeld een week en 3.000 woorden o.i.d. - De Vervolgwedstrijd: Een vervolg schrijven van een al eerder door jou geschreven verhaal. - Vrije Interpretatiewedstrijd: Neem een boek/film/gedicht/schilderij/voorwerp/citaat als uitgangspunt en schrijf hier een eigen verhaal over. Laat je inspiratie de vrije loop en wijk af van de bekende paden!
Het zijn maar ideeën en als er geen schrijvers zijn houdt het op, maar het zou voor wat afwisseling kunnen zorgen en nieuw enthousiasme op kunnen laten laaien. We zouden ook een vw kunnen starten en dat elke schrijver zelf mag bepalen voor welk type wedstrijd hij zich inschrijft. Dan is de uiteindelijke winnaar degene die het best voldeed aan de criteria van zijn wedstrijdtype. Hmm... Volgens mij heb ik weer zin om te schrijven xD
Dit bericht is gewijzigd op 05-12 23:09.
|
|
|
|
Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." |
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 05-12-2011, 15:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Die verschillende verhalen vind ik wel een leuk idee Alleen heb ik nu wel even genoeg van NaNo Alleen je laatste idee, het lijkt mij beter dat de jury gewoon kiest welk soort verhalenwedstrijd het wordt, want als de schrijvers daar zelf voor kiezen dan moet de jury met heel veel verschillende dingen rekening houden en dat is gewoon onhandig.
|
|
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 05-12-2011, 23:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Zo, polls beantwoord. Die termijn van een maand moet opkrassen! Iedereen denkt dan, ach, ik heb nu geen inspiratie, en ik heb nog een maand! *29 dagen later* O, goh, helemaal vergeten! Ja, ik doe niet meer mee!
*ja, zo gaat het elke keer, mensen!*
|
|
|
|
|
|
|
|