lieke Geplaatst op 23-10-2011, 12:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Welkom bij Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren,

Wiij heten u welkom bij het échte Duel, hier gaan we, zodra in het andere topic de Teamnamen definitief gekozen zijn, beginnen met het echte duel.
Wij heten u welkom in deze enorme ruimte, op magische wijzen door Lieke en Ginny gecreëerd speciaal om oude tijden te herleven, of te ontdekken. In de ruimte bevinden zich een enorme zaal, verscheidene gangen, schuilplekken, bunkers en nog velen onontdekte dingen.
Wij hebben er expres voor gekozen om dit topic bij de lessen te plaatsen, aangezien je hier hopelijk veel plezier aan beleefd, maar het toch meer is dan 'een spelletje' en je ook de nodige afleiding nodig hebt i.v.m. de lessen, leraren en huiswerk.

Lieke en Ginny gaan beiden aan een kant van de grote afsluitende deuren staan. Alle aanwezigen, de Teamleden, kijken verwachtingsvol naar de deuren.
Lieke en Ginny pakken een klink, mompelen tegelijkertijd een spreuk en trekken de deuren open.
Superdreuzel en Evilwitch rennen meteen naar de opening, maar ze worden beiden gestopt door een onzichtbare en zachtjes schokkende muur.
'Wat is dat nou weer?', moppert Evilwitch.
'Let op!', zegt Lieke
'Alleen de Teams met een democratisch gekozen Teamnaam mogen naar binnen, dus als bv. Team 3 als eerste een Teamnaam heeft, mogen zij als eerste de magische ruimte áchter de deuren verkennen', gaat Ginny door.
'Hoe sneller de Teamnaam gekozen is, hoe meer voordeel je daar uit zou kunnen halen', zegt Lieke.
'Wat heeft dat voor nut?', vraagt Scarlett.
'Dan kan je je alvast strategisch opstellen, de omgeving verkennen, valkuilen neerzetten én er zijn verborgen gangen die plotseling open kunnen gaan door jullie handelingen'
Deze worden door Ginny of Lieke aan het verhaal toegevoegd, niet door de leden. Het kan dus zo zijn dat iemand bijna verslagen is, maar doordat er een verborgen gang opengaat deze toch kan ontkomen, of deze door nog meer mensen wordt belaagd
Gezamelijk zeggen Ginny en Lieke: 'Veel Succes, Plezier en Geluk in Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren

De Teams:

Team 1 Lavigne
-Lid 1:Lieke
-Lid 2:Ginny
-Lid 3:Morgan
-Lid 4:Hermioneweasly
-Lid 5:Evilwitch
-Lid 6:
-Lid 7:

Team 2 Superlett
-Lid 1:Freuzel
-Lid 2:Superdreuzel
-Lid 3:Scarlett
-Lid 4:Ajaxjoey9
-Lid 5:Yayde
-Lid 6:
-Lid 7:

Spelonderdelen
De kaart, afhankelijk van diegene die hem vast heeft, vormt een kaart van deze ruimte. Deze kaart komt ergens in de ruimte terecht. Als jouw team de kaart vind, geeft dat jullie een voordeel. Echter, de kaart verplaatst zich om de zoveel tijd naar een nieuwe locatie'

(Je kan niet zomaar zeggen: "Ow kijk hier is de kaart", op zijn minst  moet je de kaart op een afstandje zien liggen én de kaart kan pas gepakt worden als min. één persoon van het andere team op de post, van het andere team waarin het team de kaart, ziet liggen  heeft gereageerd)

De regels:
-Als er verscheiden leden zijn afgevallen kunnen Ginny en Lieke besluiten om de inschrijvingen weer te openen, de gevechten worden dan meteen stop gezet.
-Ginny en Lieke beslissen of de leden zich aan de door ons opgestelde regels houden én of ze al dan niet tijdelijk een onthouding van toegang tot de magische ruimte krijgen of een andere sanctie.
-Houden leden zich niet aan de algemene regels, dan hebben de moderators (of hoger) natuurlijk het volste recht om de gebruiker hier op aan te spreken en eventueel (als zij dit noodzakelijk achten) zijn/haar bericht te wijzigen/verwijderen of een van de andere taken van hun rang uit te voeren.
-Minimaal 2 posts tussen jouw oude en nieuwe post, de normale regel in 'de lessen'
-Algemeen Beschaafd Nederlands praten, niet schelden, etc, de algemene forumregels gelden hier natuurlijk ook.
-Géén Onvergeeflijke Vloeken, het blijft een massaduel, geen moord, wraak of iets anders.
-Maximaal 7 leden in 1 team, andere team te weinig dan aanvullen (bv in Team A zitten er 7, B heeft ook 7 leden en C maar 4 dan gaat 1 van Team A en 1 van Team B naar Team C)
-Elk Team mag een eigen Teamnaam hebben, deze wordt door de Teamleden democraties gekozen. De Teamnamen moeten kort en 'krachtig' zijn en mogen niet moeilijk te schrijven zijn, i.v.m. samenvattingen etc. (bijv een Team heet: Jwguhdgnutrg, dan is dat moeilijk te schrijven en te onthouden, wat resulteert in een samenvatting met een mogelijk fout geschreven Team naam)
-Aan het begin van iedere pagina een korte samenvatting geven van wat er is gebeurt (bv A is gewond B's arm is er af. C wordt in de lucht gehouden door D etc.), heb je pas later door dat jij het eerste bericht bent van een nieuwe pagina, wijzig je bericht dan. De pagina instellingen van 25 posts per pagina worden hier gehandhaaft, als je een andere instelling hebt, hou hier dan rekening mee.
-Te ver godmodden voor je tegenstander is niet toegestaan. Dus niet bijvoorbeeld schrijven dat A B versteend en dat B niet meer bij komt.  
Je mag wel een beetje godmodden, anders wordt het een te korte post. Ook over je eigen team mag je een beetje schrijven, bijvoorbeeld dat iemand iemand anders helpt als daar een vloek over is gesproken. Maar niet te veel godmodden, de anderen moeten er ook gewoon op kunnen reageren en bij godmodden mag je niet voor iemand anders beslissen, over bijvoorbeeld een democratisch te kiezen Teamnaam.
-In de hal van de magische ruimte, dus waar de spelers wachten totdat er genoeg inschrijvingen zijn en de deuren naar de rest van de magische ruimte opengaan, mogen de spelers wachten en kletsen, maar eten is niet toegestaan. Ook is spreuken afvuren hier verboden, behalve spreuken om dingen te repareren of te herstellen en deze mogen alleen door Ginny, Lieke of een moderator worden gebruikt.
-Ginny, Lieke, de mods of hoger mogen ten allen tijden de regels veranderen als dit nodig is, graag in overleg, zij mogen echter niet partijdig handelen.

Met vriendelijke groeten en veel succes,
Lieke en Ginny, organisatoren van Hét Massaduel in de magische ruimte & Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren en eveneens beheerders van Hét Massaduel in de magische ruimte & Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren.

Dit bericht is gewijzigd op 24-10 20:04.

meld dit bericht aan een moderator

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Superdreuzel Geplaatst op 23-10-2011, 21:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

*ligt nog steeds te snurken, terwijl hij wacht op het eindelijke begin van het duel*

Ginny-w Geplaatst op 24-10-2011, 13:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Aangezien onze teamnaam al democratisch gekozen is mag ons team als eerste naar binnen,' zegt Ginny. 'Ik zal ons team naar binnen leiden, Lieke wacht buiten en laat team 2 naar binnen als ook hun teamnaam democratisch gekozen is. (Als leden in jullie team lang niet online zijn gekomen, zou je even een pb naar Lieke moeten sturen.) Team 1, jullie kunnen mij volgen.'
Na dat gezegd te hebben draait Ginny zich om en treedt als eerste de magische ruimte binnen. Evilwitch, Morgan en Hermione volgen haar verwachtingsvol. Eenmaal binnen gekomen kijken ze hun ogen uit.
'Waarom zien wij eigenlijk niks?' vraagt Scarlett aan Lieke. 'De deuren zijn geopend en het ziet er donker uit.'
'Dat komt door de magische bezwering van Ginny en mij. Vanbuiten lijkt het er donker, maar als je binnen bent zie je dat het anders is,' antwoord Lieke.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Superdreuzel Geplaatst op 24-10-2011, 15:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Onze teamnaam is superlett, en iedereen die het daar niet mee eens is, zal uit ons team worden verwijderd.
Zo.

@1e post: niet godmoden!

lieke Geplaatst op 24-10-2011, 15:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Lezen jij Superdreuzel:
Op 23-10-2011, 12:18 lieke schreef:

-Te ver godmodden voor je tegenstander is niet toegestaan. Dus niet bijvoorbeeld schrijven dat A B versteend en dat B niet meer bij komt.  
Je mag wel een beetje godmodden, anders wordt het een te korte post. Ook over je eigen team mag je een beetje schrijven, bijvoorbeeld dat iemand iemand anders helpt als daar een vloek over is gesproken. Maar niet te veel godmodden, de anderen moeten er ook gewoon op kunnen reageren en bij godmodden mag je niet voor iemand anders beslissen, over bijvoorbeeld een democratisch te kiezen Teamnaam.

Met vriendelijke groeten en veel succes,
Lieke en Ginny, organisatoren van Hét Massaduel in de magische ruimte & Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren en eveneens beheerders van Hét Massaduel in de magische ruimte & Hét Massaduel in de magische ruimte; het Duel achter de Magische Deuren.

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Yayde Geplaatst op 24-10-2011, 15:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik had toch gezegd dat ik het ermee eens was, Lieke?
Dat betekent dus dat het 3 tegen 2 is. Ajaxjoey zal het trouwens ook goed vinden.
En Freuzel is de enige die tegen is.  
Maar Freuzel is gewoon lastig!  

"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..."   
Ginny-w Geplaatst op 24-10-2011, 15:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Tja, en Freuzel komt nu al een hele tijd niet online. Stuur Lieke maar een pb, dan kan dat geregeld worden.

Yayde Geplaatst op 24-10-2011, 15:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Gedaan.  

"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..."   
Ginny-w Geplaatst op 24-10-2011, 16:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mooi, dan wachten we even op haar antwoord af. Ondertussen kan team 1 de ruimte alvast verkennen ^^

'Laten we niet te ver gaan verkennen,' fluisterde Ginny tegen Morgan, Hermione en Evilwitch. 'Lieke moet ook nog naar binnen en anders raken we haar misschien kwijt.'
'Dan verkennen we gewoon dit deel van de ruimte,' stelde Evilwitch voor.
Ginny knikte. 'Dat is een goed idee.'
Een beetje verspreid liep team Lavigne door de ruimte. Je zag verschillende lichten, die de ruimte een magische sfeer gaven. En toch was het niet storend. Plotseling voelde Ginny een gedeelte van haar schoen nat worden, vlug trok ze hem weg. Haar blik gleed verder en toen een blauw licht op het gedeelte van de ruimte voor haar viel zag ze dat er een klein meer lag.
'Kijk uit meiden, hier ligt een meer,' zei ze tegen de rest.  

Superdreuzel Geplaatst op 24-10-2011, 16:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 24-10-2011, 15:44 Yayde schreef:
Ik had toch gezegd dat ik het ermee eens was, Lieke?
Dat betekent dus dat het 3 tegen 2 is. Ajaxjoey zal het trouwens ook goed vinden.
En Freuzel is de enige die tegen is.  
Maar Freuzel is gewoon lastig!  

Inderdaad!

Zucht, als jullie nou gewoon gelijk superlett hadden geaccepteerd ( jeweetwel, toen freuzel, scarlett en ik nognteam 2 waren.. Verrek, we hadden toen de meerderheid al! jammer dat de leidig het niet zag!) had al dat moeilijke gedoe niet gehoeven

lieke Geplaatst op 24-10-2011, 20:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Jullie mogen nu -uiteindelijk- toch naar binnen', zei Lieke.
Superdreuzel en Scarlett rende beiden meteen naar binnen, onderwijl manikaal lachend. Freuzel en Yayde liepen wat voorzichtiger naar binnen, oplettend en op hun hoede voor eventuele valstrikken. Ajaxjoey wachtte eerst een hele tijd
'Ga jij niet naar binnen?', vroeg hij aan Lieke.
'Ik wacht tot iedereen verder binnen is en sluit de deuren, zodat niemand naar binnen of naar buiten kan, tenzij Ik of Ginny die persoonlijk binnenlaat of uitlaat'
'Ow', zei hij en liep toen achter de rest van team Superlett aan.
Lieke keek nog een keer rond en trok met veel moeite de grote zware deuren dicht. Daarna prevelde ze iets, zodat de deuren op slot bleven. Plotseling dacht ze eraan dat als zij en Ginny werden uitgeschakeld niemand meer naar buiten kon.
'Lumos', mompelde Lieke waarna haar toverstok licht begon te geven.
Vlug toverde ze voor zich zelf een kaartje met wat ze vanaf hier kon zien, een kaart die zichzelf zou uitbreiden naarmate Lieke meer zou zien van de ruimte.
Lieke liep naar team superlett, die toch redelijk bij elkaar in de buurt was gebleven.
'Team Superlett, kom asjeblieft hierheen.', daarna riep ze naar haar eigen team Lavigne dat deze ook moesten komen.
Het duurde even, maar daarna waren allebei de teams naast haar.
'Ik heb hier één kaart vast die afhankelijk van diegene die hem vast heeft, een kaart van deze ruimte vormt. Deze kaart laat ik zo meteen met behulp van een spreuk ergens - ik weet zelf niet waar - in deze ruimte terecht komen. Als jouw team de kaart vind, geeft dat jullie een voordeel. Echter, de kaart verplaatst zich om de zoveel tijd naar een nieuwe locatie'

(Je kan niet zomaar zeggen: "Ow kijk hier is de kaart", op zijn minst  moet je de kaart op een afstandje zien liggen én de kaart kan pas gepakt worden als min. één persoon van het andere team op de post, van het andere team waarin het team de kaart, ziet liggen  heeft gereageerd)

Dit bericht is gewijzigd op 24-10 20:02.

Superdreuzel Geplaatst op 24-10-2011, 20:28 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Schatzoeken? Ik dacht dat dit een massadueltopic was?' vraagt sd verbaasd

Ginny-w Geplaatst op 24-10-2011, 20:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Het is geen schatzoeken,' zegt Ginny. 'Die kaart helpt je alleen maar om deze enorme ruimte te leren kennen of makkelijk te kunnen overzien.'
Superdreuzel knikt begrijpend en Lieke gaat verder met vertellen.
'Goed, beide teams gaan een andere kant op en als we elkaar opnieuw tegenkomen kan het duel beginnen.'
Team Lavigne loopt naar rechts en verdwijnen even later uit het zicht van team Superlett. Na een paar minuten gelopen te hebben komen ze een deur tegen. Morgan probeert hem te openen, maar in plaats van dat haar hand de klink vast pakt, gaat haar hand er doorheen.
'Misschien moeten we er gewoon doorheen lopen,' suggereert Evilwitch als Morgan zich vragend omdraait.
'Goed idee,' zegt Lieke. Voorzichtig steekt ze haar arm door de deur, die er ook gewoon doorheen glijdt. Daarna loopt ze als eerste de deur door. 'Kom maar, hier is gewoon een andere ruimte.'
Al snel volgt de rest van team Lavigne.

Dit bericht is gewijzigd op 24-10 20:41.

Sannely Geplaatst op 09-04-2012, 18:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik loop met de rest van het team de deur door.
"Woow" zeg ik en ik kijk de grote zaal door. De rest van het team loopt de ruimte een beetje door, en ik doe hetzelfde. Ik kijk in de spiegel en zie Superdreuzel achter me staan, maar als ik me omdraai, staat er helemaal niemand.

Getekend met een veer, Sannely, Trots lid van de beste afdeling in de geschiedenis van Zweinstein: Griffoendor! 
Freuzel Geplaatst op 22-04-2012, 10:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@yayde precies

Freuzel staat eindelijk eens op van de bank waar hij lang heeft gezeten en loopt de grote duelzaal ding in

Dit bericht is gewijzigd op 22-04 10:08.

LIKE A BOSS 
Superdreuzel Geplaatst op 26-04-2012, 19:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Zullen we anders een keer beginnen?