|
Yayde
|
Geplaatst op 15-10-2011, 10:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
WELKOM bij hét Magische Atelier voor kunst, knutsels, wicca, edelstenen, kruiden, boeken en meer. Alles wat níét in ons magazijn wordt gevonden zal worden besteld en zo spoedig mogelijk in uw postbus, of dergelijke, worden afgeleverd. ( Wanneer u bestelt willen wij u vriendelijk verzoeken van te voren alvast contant te betalen. De leveringen zélf zijn geheel gratis.)
Wij zoeken op dit moment nog: - een winkelhulpje - twee dierenverzorgers ( wij betalen per maand een uitstekend loon uit.)
Wij verkopen:
* Boeken - Wiccaboeken van A-Z - Griekse verhalen ( Ilias & Odyssee) - Romeinse perkamenten - Mythen & Sagen A-Z - Spirituele boeken - Geschiedenis van Hekserij A-Z - Mythische wezen A-Z
* Edelstenen Alle soorten maten en kleuren verkrijgbaar.(altijd op voorraad) Ook als hanger, ketting of dergelijken verkrijgbaar.
* Kunst - Bewegende schilderijen - Magisch werkelijke schilderijen ( u kunt werkelijk ín het schilderij leven) - Geanimeerde geluidsschilderijen ( met geluid van de voorwerpen in het schilderij) etc. - Magische verf - Veelkleurige verf etc. - Snelwerkende penselen - Kunstzinnige penselen etc. - Perkament - Schilderdoeken - Paletten - Potloden (per dozijn) - Snelschrijvende veren - Zwevende veren etc. - Spetterinkt - Onzichtbare inkt etc.
* Wicca/ Hekserij - Heksenmessen - Toverketels, potten & pannen - Kruiden - Speciale helende stenen - Bezems - Wierook (alle geuren, kleuren, soorten & maten) - Tarotkaarten - Kristallen bollen - Bordspellen ( Geestoproepende en dergelijke) - Muziekinstrumenten - Amuletten
* Dieren & Andere wezens - Peruaanse duivelsstaart katten - Uilen - Ratten & muizen - Siberische tijgers - Tibetaanse zwarte angorapanters - Engelen - Kabouters - Eenhoorns - Draken - Wolven etc.
* Kleding - Offerkleding - Ritueelkleding - Mantels & Capes - Omslagdoeken & Sjaals - Handschoenen etc.
* Frutsels & Knutsels - Diadeems & kronen - Sieraden - Dromenvangers - Lavendelgeur zakjes - Voodoo-stuff - Kaarsen - Zandlopers - Maskers - Tapijten & kleedjes - Helende instrumenten - Bronwater - Speciale spiegels etc.
Ieder instrument in deze winkel moet worden geïmporteerd van verre & soms gevaarlijke oorden. Daarom zijn alle prijzen onder voorbehoud.
Wij accepteren uitsluitend galjoenen, sikkels, knoeten & kaboutergoud en doen dus niet aan dreuzelgeld.
Dit bericht is gewijzigd op 15-10 10:27.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..." |
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 15-10-2011, 13:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Evilwitch liep het atelier binnen en keek om zich heen. 'Dit is nu precies wat ik zocht!' dacht ze bij zichzelf en stapte op Yayde af, die verwachtingsvol achter de toonbank stond. "Goedemiddag," sprak Witch opgewekt, "Ik zag buiten een pamflet hangen waarop stond dat u nog personeel zoekt, heeft u inmiddels al iemand gevonden?"
Dit bericht is gewijzigd op 15-10 13:51.
|
|
|
|
Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." |
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 16-10-2011, 12:13 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ook xHermoine, die het pamflet heeft zien hangen, loopt de vrolijke winkel binnen. Ze ziet Evilwitch bij Yayde staan en snelt er naar toe, in de hoop dat ze een baantje voor zich kan winnen. 'Hallo!' zegt xHermoine opgewekt terwijl ze zich wat verlegen bij de toonbank opstelt, met haar handen achter haar rug. 'Ik zoek nog een baantje, is er nog iets open?' vraagt ze verlegen maar zelfverzekerd.
|
|
|
|
''When you got nothing, you got nothing to lose.'' - Jack Dawson, Titanic |
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 17-10-2011, 13:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 15-10-2011, 13:51 Evilwitch schreef:
Evilwitch liep het atelier binnen en keek om zich heen. 'Dit is nu precies wat ik zocht!' dacht ze bij zichzelf en stapte op Yayde af, die verwachtingsvol achter de toonbank stond. "Goedemiddag," sprak Witch opgewekt, "Ik zag buiten een pamflet hangen waarop stond dat u nog personeel zoekt, heeft u inmiddels al iemand gevonden?"
|
Yayde glimlachte. "Nee, nog niet?" Ze vervolgde verwachtingsvol "Wilt u zich aanmelden?" En keek een beetje vragend naar Evilwitch. "We zijn momenteel nog op zoek naar twee dierenverzorgers en een winkelhulp."
Op 16-10-2011, 12:13 xhermoine schreef:
Ook xHermoine, die het pamflet heeft zien hangen, loopt de vrolijke winkel binnen. Ze ziet Evilwitch bij Yayde staan en snelt er naar toe, in de hoop dat ze een baantje voor zich kan winnen. 'Hallo!' zegt xHermoine opgewekt terwijl ze zich wat verlegen bij de toonbank opstelt, met haar handen achter haar rug. 'Ik zoek nog een baantje, is er nog iets open?' vraagt ze verlegen maar zelfverzekerd.
|
Yayde ziet XHermione de winkel binnen stormen. Als XHermione is uitgepraat vraagt Yayde haar belangstellend welk baantje ze dan graag zou willen hebben, want er staat nog iemand in de rij. Yayde wijst op Evilwitch die een beetje triomfantelijk glimlacht.
Dit bericht is gewijzigd op 17-10 13:51.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 17-10-2011, 13:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde loopt naar achteren en haalt de rollen perkament. Ze legt ze op de toonbank en werpt een blik op Havanka. "Welke soort inkt en veer zoekt u?" vraagt ze aan haar. "We bieden namelijk verschillende soorten keuzes.." En ze begint alle keuzemogelijkheden een voor een op te sommen terwijl Havanka een beetje bedrukt kijkt.
|
|
|
|
|
|
havanka
|
Geplaatst op 17-10-2011, 22:30 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Op 17-10-2011, 13:53 Yayde schreef:
[...]
Yayde loopt naar achteren en haalt de rollen perkament. Ze legt ze op de toonbank en werpt een blik op Havanka. "Welke soort inkt en veer zoekt u?" vraagt ze aan haar. "We bieden namelijk verschillende soorten keuzes.." En ze begint alle keuzemogelijkheden een voor een op te sommen terwijl Havanka een beetje bedrukt kijkt.
|
'ehm...' mompelt havanka nerveus, 'ik moet inkt en een veer hebben waarmee ik mag schrijven tijdens de lessen op zweinstein,' antwoord havanka hoopvol.
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 17-10-2011, 22:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Evilwitch tikte met haar vingers op de toonbank en hoopte dat Yayde gauw klaar zou zijn. Het duurde zo lang! Ongeduldig keek ze rond in de winkel en zag allerlei fascinerende objecten staan. Het leek haar toch wel erg leuk in de winkel te werken en als ze niet oppaste, zou de moordende concurrentie haar wel eens voor kunnen zijn! Ze moest zich van haar beste kant laten zien... Het tikken stopte en ze rechtte haar rug. Toen Yayde even niet keek trok ze gauw haar rok glad, streek wat verdwaalde haarlokken achter haar oor en zette haar hoed weer recht op haar hoofd. Stukken beter. Vriendelijk glimlachte ze naar de winkelier achter de kassa en wierp een valse blik op xhermione. Die baan is van mij! dacht ze haatdragend. In al haar opwinding ontging haar bijna dat Yayde haar had geantwoord. Ze schrok op en opende haar enorme tas, om er een boekwerk aan papier en mappen uit te halen. "Ja, ik heb mijn cv en diploma's al bij me." Met een dreun viel het dossier op de toonbank. "En winkelbediende is de functie waarop ik solliciteer. Zijn er toevallig ook doorgroeimogelijkheden?" Verwachtingsvol keek ze Yayde aan, maar die was afgeleid door iets wat uit het dossier stak. Evilwitch' ogen gleden naar beneden en onmiddellijk rukte ze het papier tussen de stapel uit. "Sorry, excuseert u mij," verontschuldigde ze zich toen ze vlug haar A-diploma in haar tas mikte. "Wat onoplettend van me!" Achter zich hoorde ze iemand gniffelen en ze kreeg een hoofd als een boei. Daar gaat m'n carrière!
Niets wat in de post staat bedoel ik vervelend, ik beschouw Evilwitch als personage die soms wat arrogant uit de hoek kan komen. Het is niks persoonlijks Alle rechten voorbehouden©® :P
|
|
|
|
Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." |
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 18-10-2011, 09:32 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-10-2011, 22:30 havanka schreef:
[...]
'ehm...' mompelt havanka nerveus, 'ik moet inkt en een veer hebben waarmee ik mag schrijven tijdens de lessen op zweinstein,' antwoord havanka hoopvol.
|
"Aha!" zei Yayde met een knipoog. Nu wist ze eindelijk wat voor spullen Havanka zocht.Ze liep regelrecht naar de eerste plank van haar magazijn en haalde er de veer en de inkt vanaf. Ze blies eventjes het stof van het labeltje om er zeker van te zijn dat ze niet de verkeerde had en knikte toen goedkeurend. Ze liep weer naar de toonbank en gaf de spulletjes aan Havanka. "Alsjeblieft, een potje inkt, met uitstekende absorptie op het papier, en een gewone schrijfveer van de staart van de Zwarte zwaan." Ze glimlachte naar Havanka en begon de spullen in een papieren tasje te stoppen. "Dat is dan 2 galjoenen voor het perkament, * stopt nog een gratis perkamentrol in het tasje* 2 galjoenen voor het potje inkt, en 5 galjoenen voor de veer." Ze stopte eventjes en zette het tasje voor Havanka's neus. "Samen word dat dan 9 galjoenen."
Dit bericht is gewijzigd op 18-10 09:32.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 18-10-2011, 09:43 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 17-10-2011, 22:41 Evilwitch schreef:
Evilwitch tikte met haar vingers op de toonbank en hoopte dat Yayde gauw klaar zou zijn. Het duurde zo lang! Ongeduldig keek ze rond in de winkel en zag allerlei fascinerende objecten staan. Het leek haar toch wel erg leuk in de winkel te werken en als ze niet oppaste, zou de moordende concurrentie haar wel eens voor kunnen zijn! Ze moest zich van haar beste kant laten zien... Het tikken stopte en ze rechtte haar rug. Toen Yayde even niet keek trok ze gauw haar rok glad, streek wat verdwaalde haarlokken achter haar oor en zette haar hoed weer recht op haar hoofd. Stukken beter. Vriendelijk glimlachte ze naar de winkelier achter de kassa en wierp een valse blik op xhermione. Die baan is van mij! dacht ze haatdragend. In al haar opwinding ontging haar bijna dat Yayde haar had geantwoord. Ze schrok op en opende haar enorme tas, om er een boekwerk aan papier en mappen uit te halen. "Ja, ik heb mijn cv en diploma's al bij me." Met een dreun viel het dossier op de toonbank. "En winkelbediende is de functie waarop ik solliciteer. Zijn er toevallig ook doorgroeimogelijkheden?" Verwachtingsvol keek ze Yayde aan, maar die was afgeleid door iets wat uit het dossier stak. Evilwitch' ogen gleden naar beneden en onmiddellijk rukte ze het papier tussen de stapel uit. "Sorry, excuseert u mij," verontschuldigde ze zich toen ze vlug haar A-diploma in haar tas mikte. "Wat onoplettend van me!" Achter zich hoorde ze iemand gniffelen en ze kreeg een hoofd als een boei. Daar gaat m'n carrière!
|
Yayde keek met opgetrokken wenkbrauwen naar Eviltwitch. "De klant gaat áltijd voor." zei ze op ietwat strenge toon. Havanka was nog bezig met geld te tellen. Evilwitch kleurde een beetje rood toen ze dat zei , maar Yayde ging er niet verder op door. Ze pakte het dossier, waar het meisje nét nog een A-diploma uit had gegrist, aan en opende het met een klap. Ze bladerde het een beetje door, en bekeek hoe het meisje haar voorgaande baantjes had afgerond. Ontslagen wegens onhandigheid, Ontslagen wegens waardeloze proeftijd, Ontslagen wegens te grote hoeveelheid aan mensen.. Dat begon al lekker. Yayde mompelde een beetje afkeurend, terwijl Evilwitch hoopvol meekeek, en xHermione alleen maar gniffelde. Ze keek op naar Evilwitch, die het zo te zien bijna in haar broek deed van de spanning. " Je solliciteert dus naar een baantje als winkelhulpje?" Ze wachtte niet op het antwoord van Evil, en praatte verder. " Doorgroei mogelijkheden zijn er inderdaad ja, maar tot nu toe is er nog niemand in geslaagd de proeftijd te doorstaan." Yayde grijnsde naar xHermione en Evilwitch, die een beetje bleekjes wegtrokken. Ze klapte Evil's dossier dicht en zei: "Zaterdag,12.00 uur, proeftijd." "Als je dat goed doet, zien we wel verder."
Dit bericht is gewijzigd op 19-10 19:12.
|
|
|
|
|
|
havanka
|
Geplaatst op 18-10-2011, 09:49 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Op 18-10-2011, 09:32 Yayde schreef:
[...]
"Aha!" zei Yayde met een knipoog. Nu wist ze eindelijk wat voor spullen Havanka zocht.Ze liep regelrecht naar de eerste plank van haar magazijn en haalde er de veer en de inkt vanaf. Ze blies eventjes het stof van het labeltje om er zeker van te zijn dat ze niet de verkeerde had en knikte toen goedkeurend. Ze liep weer naar de toonbank en gaf de spulletjes aan Havanka. "Alsjeblieft, een potje inkt, met uitstekende absorptie op het papier, en een gewone schrijfveer van de staart van de Zwarte zwaan." Ze glimlachte naar Havanka en begon de spullen in een papieren tasje te stoppen. "Dat is dan 2 galjoenen voor het perkament, * stopt nog een gratis perkamentrol in het tasje* 2 galjoenen voor het potje inkt, en 5 galjoenen voor de veer." Ze stopte eventjes en zette het tasje voor Havanka's neus. "Samen word dat dan 9 galjoenen."
Dit bericht is gewijzigd op 18-10 09:32.
|
Havanka glimlacht en geeft 10 galjoenen. Hou derest maar, zegt havanka
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 18-10-2011, 18:00 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
xHermoine keek een beetje beteuterd toen EvilWitch haar proeftijd door kreeg. Dat kon toch niet waar zijn, dat dat meisje met het belachelijke cv de baan zou krijgen en zij niet! 'Waarom laat jij je cv ook niet even zien, xHermoine.' vroeg Yayde vriendelijk toen ze EvilWitch had weggestuurd. xHermoine legde haar dubbeldikke cv op de toonbank en leunde wat voorover. 'Ik heb al wat ervaring op gedaan in verschillende andere winkels maar ik had het gevoel dat ik daar niet helemaal thuis hoorde. Dus toen ik hoorde dat jij een atelier opende wilde ik beslist solliciteren.' xHermoine vertelde haar verkooppraatje terwijl Yayde goedkeurend knikkend haar cv doorbladerde. '12 PUISTEN, wat goed. Je bent wel een werker?' xHermoine grinnikte. 'Je moet nu niet denken dat ik alleen maar een serieus tutje ben hoor!' lachtte ze.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 19-10-2011, 14:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
"Nou.." zei Yayde nog steeds glimlachend. "Het lijkt me vrij duidelijk dat jij ook maar eventjes op proeftijd gaat!" ze grijnsde vrolijk naar xHermione, die haar verrukt aankeek. "Maar dan moet ik natuurlijk wél weten op wat voor een baantje je het dan hebt gemunt." vervolgde ze iets ernstiger. "Anders moet ik óf gaan kiezen tussen jou en Evilwitch, óf ik moet twee mensen gaan aannemen." Ze knipoogde. "En als jullie me nou allebéí geschikte kandidaten lijken, dan valt er misschien wel over na te denken." "Dus, vertel? Welk baantje wil je hebben?" vroeg Yayde belangstellend.
|
|
|
|
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 19-10-2011, 18:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
xHermoine lachte. 'Natuurlijk ik snap het. Maar mij maakt het eigenlijk niet heel erg uit wat voor baantje ik krijg! Maar het liefst natuurlijk de winkelassistente, maar ik denk ook dat ik het als dierenverzorgster goed zou doen. En als EvilWitch de laan uit is kan ik altijd nog hogerop is het niet?' voegde xHermoine er fluisterend aan toe, met een vette knipoog.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 19-10-2011, 18:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek xHermione ontzet aan. " Excuseer mij! Madame heeft haar proeftijd nog niet eens gedaan, hoe kan ik nou weten of ik haar de laan uit wil hebben?" Ze keek even streng naar xHermione. "Nee nee, dat accepteer ik niet." zei ze verwijtend. " Er wordt hier níét, nee, absoluut níét gedaan aan manipulatie of dergelijke." xHermione keek geschrokken. Yayde bedacht zich dat ze dat vast niet had verwacht en bond in. "Natuurlijk is iedereen uit op een fatsoenlijke baan." zei ze kalm. "Maar we hoeven niet over lijken te gaan, nietwaar?" Ze glimlachte. "Ik zet jullie gewoon beide in proeftijd, en dan zullen we zien wie uiteindelijk wat gaat doen." Ze stopte even. "Is zaterdag, 12.00 uur goed voor jou?" vroeg ze aan xHermione. Ze wilde het liefst zo snel mogelijk met de beide proeftijden beginnen.
Dit bericht is gewijzigd op 19-10 19:14.
|
|
|
|
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 20-10-2011, 20:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Het spijt me, Yayde.' antwoordde xHermoine geschrokken toen ze Yayde's gezicht zag. 'Maakt niet uit. Wat dacht je van zaterdag, twaalf uur, als proeftijd?' xHermoine trok een gezicht. 'Ehm... Yayde, momenteel ligt mijn vader in St. Holisto's en om twaalf uur is het bezoekersuur. Zou het misschien later op de dag kunnen, of nog wat later als dat mogelijk is?'
|
|
|
|
|
|
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 26-10-2011, 13:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Terwijl xhermione en Yayde nog druk aan het overleggen waren, stapte Evilwitch fris en fruitig het atelier binnen. Haar net gewassen haren zaten in een nette staart en ze had duidelijk haar mooiste kleren uit de kast getrokken. Met een plof gooide ze haar aktetas in de personeelsruimte en zette een bakje koffie. "Jullie ook?" riep ze naar haar twee collega's, maar ze kreeg geen antwoord. Voor de zekerheid zette ze ook maar wat thee. Het water stond op en het koffieapparaat pruttelde vrolijk. Ze liep naar de etalages en begon die af te stoffen met haar toverstok, in afwachting van een klant.
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 14:56.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 26-10-2011, 14:03 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde liep naar de personeelsruimte toen ze eenmaal klaar was met xHermione. Ze keek verrast naar de thee en koffie die al waren gemaakt. Ze hoorde Evilwitch voor in de winkel een deuntje neuriën. Ze pakte een kopje en vroeg Evilwitch of ze al koffie had. Die hield als antwoord haar kop koffie omhoog. Yayde knikte goedkeurend, dan had Witch vast de koffie en thee gemaakt. Dat was alvast een plusje voor háár. Ze draaide zich weer om en vroeg aan xHermione, die in het magazijn bezig was de boel te ordenen ,of ze ook koffie wilde. "Doe maar thee." antwoordde deze. Yayde liep weer naar de personeelsruimte en schonk daar koffie voor haarzelf in en thee voor xHermione. Ze liep naar het magazijn om xHermione de thee te brengen en zag dat ook zij geod bezig was. Misschien kon Yayde ze wel allebei aannemen. Ze ging achter de toonbank staan en zette haar mok naast de kassa. Toen pakte ze de Ochtendprofeet die al was gebracht door een Uil. Ze sloeg de krant open en begon te lezen.Ze zat nét twee seconden toen ze gerinkel en gevloek uit de etalage hoorde komen.Ze snelde ernaartoe.
|
|
|
|
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 26-10-2011, 14:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Evilwitch zat op de grond en staarde versuft naar de kapotte koffiemok die zojuist met haar van de ladder was gevallen. Bezemsteeltjes draaiden om haar hoofd en ze keek wat scheel. Aan het bonken in haar hoofd te voelen, kwam er iemand aangerend. "Evilwitch! Gaat alles goed met je?" Yayde's stem sneed als een mes door haar hoofd en ze kon een snauw niet langer onderdrukken. "Werkelijk waar uitmuntend! Nee, fantastisch!" sneerde ze. "Thuis spring ik ook altijd van ladders, de grond is gewoon zó comfortabel!" Ze veegde een traan weg die niet voor Yaydes ogen bestemd was en trok haar rok recht. Tot overmaat van ramp scheurde de hij doormidden en trok ze een ladder in haar panty. Ze stond op en bekeek zichzelf in de etalageruit. Haar haar zat alsof ze het met motorolie had gekamd en er zat een flinke buts op haar voorhoofd. Ze zag er uit alsof ze een Beukwilg tegen was gekomen! Yayde had haar mond vertrokken bij het horen van haar snauw, maar keek toch wat bezorgd. "Je kunt je achter wel even omkleden, hoor. Ik heb nog wel wat kleren liggen." EvilWitch keek wat gekrenkt op en trok een pruimmondje. "Ik draag alleen de beste kwaliteit couture, weet u. Ik verlaag me normaliter niet tot ordinaire werkkleding." Ze keek nog eens in de ruit. "Hoewel ik er nu maar genoegen mee moet nemen." Haar rok bij elkaar houdend, liep ze terug naar de personeelsruimte. Ze had xhermione niet aan durven kijken. De àfgang! Ze keek in de kast en zag in een stoffig hoekje nog een schort en een zwart rokje liggen. Het moet maar... dacht ze, maar plots kreeg ze een idee. Waarom dacht ik daar niet eerder aan?! "Reparo!" zei ze, wijzend op haar rok. De naden sloten zich weer en met dezelfde spreuk herstelde ze haar panty. Alleen de wond op haar voorhoofd heelde niet volledig. Tja, het leven laat zo zijn littekens achter, dacht ze bitter. In ieder geval kon ze zich zo weer vertonen. Ze liep terug het atelier in en ruimde de rotzooi op. De ladder liep ze meteen maar even na en ze ontdekte zo een losse schroef die haar val had veroorzaakt. Toen de laatste planken waren afgestoft, haalde ze maar eens een kop koffie - de eerste van die dag.
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 14:58.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 26-10-2011, 15:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek een beetje afkeurend naar Evilwitch. Ze had haar slechts willen helpen, maar de manier waarop ze hier werd aangesproken stond haar niet aan. En wat het meisje over haar kleding zei maakte haar nog bozer. Maar ze wilde niet op haar werkneemster uit flippen de eerste dag en dus telde ze tot tien en draaide zich om. Ze liep naar het magazijn en bekeek zichzelf in een spiegel. Haar kleding was prachtig, en zonder twijfel ook couture. Ze had dit setje laatst nog bestelt bij haar favoriete ontwerper. Ze bekeek zichzelf kritischer. Wat was er mis met haar kleding? Ze droeg een kort, strak zwart jurkje , met lange mouwen. Daaronder had ze een zwarte panty, een paar grijze, hooggehakte laarsjes en ze droeg er een donkerblauw, zijden colbertje op. Ze zuchtte en liep terug naar de etalage. Ze was gekalmeerd, maar er stond nog steeds een boze trek op haar gezicht en Evilwitch zou op haar tellen moeten gaan passen. Ze wilde alles opruimen maar blijkbaar had Evilwitch behalve haar rok en panty ook de rest gerepareerd. xHermione had al die tijd nog niets gezegd en keek haar vragend aan toen ze nog steeds een boos naar de achterkant van het magazijn liep om de pas binnengekomen lading dieren een plaatsje te geven.
|
|
|
|
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 26-10-2011, 16:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Evilwitch stond te glunderen bij haar kopje koffie toen ze Yayde kwaad voorbij zag lopen. Ze keek voor de zekerheid de winkel eens in. Geen irritante klanten, geen rattenplaag, zelfs xhermione staarde vredelievend voor zich uit. Vreemd... Witch besloot Yayde maar eens te gaan helpen en liep achter haar baas aan het magazijn in. Meteen werd ze besprongen door een woeste boa constrictor, die zijn staart om haar nek heen kronkelde. "Kgggg!" ontsnapte nog net uit haar keel maar Yayde hoorde het niet. Witch kreeg geen lucht meer en als ze niet wilde overlijden aan dit 'bedrijfsongeval' zou ze snel moeten zijn. Met een enorme krachtsinspanning wierp ze zich tegen de muur en plette daarmee de slang. De boa viel op de grond en probeerde vlug weg te glijden. Evilwitch was hem echter voor. Ze sprong op de slang en duwde hem in een grote kooi. "En dat flik je me niet nog een keer!" zei ze streng tegen de slang en een belerende vinger zette haar woorden kracht bij. Ze keek weg van de slang en zag een verbouwereerde Yayde staan. "Wilde beesten moet je hard aanpakken, net als losgeslagen kinderen!" verklaarde Witch. "Niemand ondermijnt mijn gezag!" Yayde bekeek Evilwitch nog eens goed. Zou ze dan toch niet beter dierentrainer kunnen worden?
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 16:26.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 26-10-2011, 16:48 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde schudde, nog steeds verbouwereerd, haar hoofd en ging verder met de Tasmaniaanse draakjes en de Zesstaartige katten. Alle draakjes gingen in stalen, vuurvrije kooien en de Zesstaartige katten kregen allemaal een poezenbak. Toen ze klaar was met de katten ging ze door naar de slangen, waarvan de grootste Evilwicth bijna had gewurgd. Misschien moest die maar eens suggereren naar een baantje als dierenverzorgster. Ze had in ieder geval die Boa constrictor in zijn kooi gekregen. Hoewel ze het, ondanks haar succesvolle geworstel, ook met een sommeerspreuk of verlammingsspreuk had kunnen doen. Ze liep de achterdeur van het magazijn uit en op het kleine binnenplaatsje stonden verscheidene dozen met boeken en andere spullen. xHermione kwam helpen en samen zetten ze een gedeelte van de dozen in het magazijn. Yayde sommeerde de spullen en liet ze naar hun plaats vliegen. Aan de linkerkant de boeken en aan de rechterkant wat van de Frutsels die ze tot voor kort had bestelt. Evilwitch kreeg bijna een boek tegen haar hoofd aan toen ze een aantal kooien met draakjes op elkaar stapelde, en vloekte hartgrondig. Yayde trok even een wenkbrauw op maar ging door waar ze me bezig was. Het was nog geen twee uur geweest, en er waren geen klanten komen opdagen dus het enige wat ze hoefden te doen was het magazijn en de etalages tip-top in orde maken... Dit was dan ook precies de goede dag voor de twee meisjes om hun proeftijd te doen. Want pas als ze wat langer werkten konden ze ook achter de kassa, bestellingen doen en meer van dat soort dingen.
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 16:52.
|
|
|
|
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 27-10-2011, 13:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
xHermoine bedacht zich wat ze zou kunnen gaan doen op het moment. Er waren geen klanten dus ze kon ze niet gaan helpen. Ze besloot dan toch maar de boekhouding te doen. Ze haalde de enorme map met perkament onder de toonbank vandaan en nestelde zich in de personeelskamer. xHermoine wilde Yayde absoluut niet beledigen maar ze zag dat de boekhouding slecht geordend was. xHermoine hield het er maar op dat Yayde al die tijd alleen in haar Atelier was geweest en dat ze geen tijd had voor goede boekhouding. Daar ga ik voor zorgen. Dacht xHermoine en ze begon aan de enorme stapel. Een halfuurtje later kwam Yayde binnen om zich opnieuw een kopje koffie in te schenken. 'Wat ben je aan het doen?' vroeg ze nieuwsgierig. 'Oh, ik heb je boekhouding geordend. Alles per categorie en elke categorie heeft zijn eigen kleurcodering. En ik heb hier een lijsje gemaakt van alle spullen die je nog moet aanvullen. Onderandere verschillende soorten edelstenen en omslagdoeken en sjaals.' xHermoine grinnikte bij het zien van Yayde's gezicht, wiens mond was opengevallen van verbazing.
|
|
|
|
|