Ginny-w Geplaatst op 29-10-2011, 14:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Goodluck *Bedenkt zich dat ze de helft van het verhaal nog steeds in word heeft staan*

meld dit bericht aan een moderator

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Evilwitch Geplaatst op 29-10-2011, 14:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Heb jij Morgans verhaal? In word?

Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." 
morgan Geplaatst op 29-10-2011, 15:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Volgens mij heb jij een ander verhaal, Ginny Jij hebt die van Sirius, volgens mij. Die overigens ook erg komisch is XD

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
Ginny-w Geplaatst op 29-10-2011, 15:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Die heb ik volgens mij ook nog, dat weet ik niet zeker. Die is idd komisch Maar ik heb ook zeer zeker het gedeelte van jouw verhaal, omdat je hem toch niet ging afmaken en ik hem wel mocht lezen als ik wilde ^^

morgan Geplaatst op 29-10-2011, 15:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

O ja xD
Stuur maar niet door. Ik wil hem eerst afmaken!

p.s. Die van Sirius mag je wel doorsturen

Dit bericht is gewijzigd op 29-10 15:09.

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
Evilwitch Geplaatst op 29-10-2011, 15:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Doorsturen naar wie? Naar mij? *kijkt hoopvol*

En ik heb je pb beantwoord trouwens, morgan

Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." 
morgan Geplaatst op 29-10-2011, 15:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, naar jou.

Ik heb hem ook beantwoord

Ginny-w Geplaatst op 29-10-2011, 15:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@Morgan: GEEN PANIEK! Ik stuur hem niet door Die van Sirius zou ik zo even moeten kijken of ik die nog heb, dan kan ik die wel naar Evilwitch sturen.

Evilwitch Geplaatst op 29-10-2011, 15:16 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Lijkt me een prima idee.
Kom maar op!

morgan Geplaatst op 29-10-2011, 15:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@Ginny: als je hem niet meer hebt, moet ik hem nog wel ergens hebben, denk ik.

Evilwitch Geplaatst op 02-12-2011, 20:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-10-2011, 21:32 Howlingwolf schreef:
Even de puntjes waar ik tegenaan liep:

[...]
Volgens moet het ‘ontzegden’, ‘ontnamen’ worden. Zuurstof ontzeggen klinkt een beetje apart..

Aangepast. Ik denk dat het wel had gekund, maar zo ligt het net iets lekkerder in de zin.

[...]
‘Kopje onder gaan’?

Ten onder gaan bestaat ook en juist om die betekenis heb ik hem erin verwerkt. Op dat moment in het verhaal is nog niet duidelijk of ze het overleven of niet.

[...]
Het spreekwoord luidt: ‘in tranen uitbarsten’

Dit klopte ook. Ik heb het veranderd. Wel schrikwekkend hoe erg de Nederlandse taal vernacheld wordt in het dagelijks spreken... dit soort dingen hoor je echt heel vaak! En hoe vaker je het hoort, hoe meer je ervan uit gaat dat het zo kloppend is!

[...]
Volgens mij kunnen alleen puntige voorwerpen ‘priemen’ (komt van het woord ‘priem’)

Ik weet het niet... Mijn gevoel zegt me dat het wel klopt en anders zou ik niet weten hoe ik het er anders neer zou zetten. Ik laat het even voor wat het is.

[...]
Ik ben beelddenker dus dit vond ik heel erg grappig

Ja, ik ook! xD

[...]
Whoohoo! Eerste verwijzing (en is dat bedoeld? Die tweede ‘zicht’? Ik las het net opnieuw en ik vond het wel komisch klinken xD

MUHAHA! Ja, het is inderdaad de eerste verwijzing. Naar de plek waar ze zich bevindt èn naar Harry Potter. Herinnert iemand zich de Waanzichtspreuk nog?

[...]
Als je slagader open ligt dan ben je vrij snel dood. Die aders staan in directe verbinding met het hart dus als die open liggen, stroomt het bloed er niet uit, maar het spuit met elke slag van het hart.

Je kunt het hier niet echt teruglezen, maar in werkelijkheid ben ik heel erg koppig. Wolf en ik hebben hier achter de schermen een hele discussie over gehad, waarbij ik aan het eind schoorvoetend en mokkend toe heb moeten geven dat ze gelijk had.
Ik heb het aangepast, al vond ik hoe het er eerst stond toch net iets beter in de schrijfstijl passen... (A)

[...]
[...]
Horloge?

Ja! Goed geraden! (zo bedoelde je het natuurlijk niet :P)
Zowel het zak-, als het polshorloge was toen nog niet uitgevonden maar sinds de 14e eeuw bestonden er inderdaad klokken en in de 15e eeuw verspreidde de kerkklok zich door Europa. Je kunt dus van me aannemen dat de nonnen in die tijd (begin 18e eeuw) wisten hoe laat het was.

[...]
Ik vond haar een beetje tè intelligent voor haar leeftijd..

Dat kan, meningen verschillen. Ik ga er nog steeds van uit dat de gebeurtenissen haar hebben getekend en zij van zichzelf nooit een doorsnee kind is geweest. Maar iedereen ervaart een verhaal anders

[...]
Slechts wat?

Je bènt slechts. Snap je hem nu?

[...]
Ik weet het niet precies, maar deze zin liep in mijn oren niet zo lekker.. Het klopt volgens mij ergens niet..

Hmm... Ik zie niet wat je bedoelt.

[...]
Ik beelddacht (en ja, het is nu ook een werkwoord) dat de ‘V-vormige laan’ andersom lag, en dat het zo een groot beeld van een omarming was.. (met die volle maan als hoofd..) –ik zeg dit even om te checken of het niet toevallig zo bedoeld was..

Zo had ik er niet per se over nagedacht, maar ik vind het wel een heel mooi beeld! En natuurlijk is beelddenken een werkwoord! Dat weet jij net zo goed als ik xD

[...]
Wie is het personeel? De zusters?

Artsen, nonnen (ook zusters genoemd) en bewakers.

[...]
Ik vond het een beetje apart dat er bewakers (en personeel) in een klooster aanwezig waren..

Het is een enorm (bestaand) ziekenhuis dat verschillende afdelingen heeft. Hoe diep mijn research ook geweest is, ik heb niet kunnen vinden hoe elk gebouw er uitzag en daarom heb ik mijn fantasie gebruikt om het gebouw te schetsen waar Eleanor verbleef. In mijn beleving was dit een oud klooster en waren de nonnen deel van het personeel. In die tijd vond een transformatie van de geestelijke gezondheidszorg plaats, om heel specifiek te zijn: het ontstond pas net. Eerder werden geesteszieken verstoten, uit steden verbannen, opgesloten tussen criminelen of afgemaakt. Het idee dat je je ziekte had vergaard door zondes te hebben begaan, was een verklaring die men in die tijd nog veelal voor waar aannam. La Salpêtrière is een ziekenhuis waar al het gespuis van Parijs werd opgesloten: tienermoeders, ketters, geesteszieken, zwervers, misdadigers... Het was de plek om het uitschot dat ze niet op straat wilde hebben, in op te bergen. Daarom zijn er bewakers om de orde te bewaren, nonnen om de zondigen tot inkeer te brengen en tenslotte artsen om de patiënten van een 'medische' behandeling te voorzien. Voor zover je die medisch kan noemen. Ik hoop dat het zo verduidelijkend genoeg was.

[...]
plaatst = plaats

Oplettend. Zeer oplettend...

[...]
Hoe weet de hoofdpersoon dit überhaupt?

Daar komt ze vlak na deze zin achter!

[...]
Haha! Bij toverslag xD tè mooi!

Thanks very much! *gha!*

Om een lange post kort te maken:
+ Origineel
+ Netjes en beschrijvend geschreven
+ Franse zinnen ertussen!
+ Weinig spelfouten
+Goed ingelezen!

- Het is pas heel laat dat het Harry Potter thema aan bod komt (dit maakt mij niet zozeer uit in dit verhaal, maar dat was niet helemaal de opdracht) (dat wil zeggen: als het voor de opdracht ingezonden was )
- De kleine schoonheidsfoutjes hierboven

Graag gelezen!

Bedankt voor het (kritisch) lezen! Uiteindelijk heb je daar het meest aan! Ook vind ik het wel fijn te zien dat je, ondanks de schoonheidsfoutjes, toch nog positief kon zijn. Wel vraag ik me af of je het een leuk verhaal vond om te lezen...?

Dit bericht is gewijzigd op 02-12 20:58.

Secret-v Geplaatst op 01-02-2012, 22:12 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Dus, mijn commentaar, you ask... (Exact 4 maanden na de deadline, maar dat terzijde. xD)

Laat ik positief beginnen, het was een mooi, origineel verhaal. Ik had niet verwacht dat ze in het gesticht terecht zou komen, of wat sowieso de reden was dat ze in de kerker terecht was gekomen.
Het einde vond ik eerlijk gezegd wat magertjes, simpel. Je voelde gewoon al aankomen dat ze aan het einde zou ontsnappen en herenigd zou worden met haar familie. Los daarvan gaf het einde wel een goed gevoel, dat ze toch een mooie toekomst tegemoet zou gaan.
Omgevingen worden goed beschreven, genoeg detail om je er een goede voorstelling van te kunnen geven, maar toch een groot deel aan je eigen interpretatie over te laten.
Ik denk toch dat je meer had kunnen doen om de gevoelens van Eleanor over te brengen, die komen relatief gezien toch weinig aan bod, zeker voor een verhaal dat daar juist op in wil spelen.
Zeker goed dat je hebt geprobeerd een oude schrijfstijl aan te leren, doet het verhaal echt goed, maar soms ben je er net iéts te ver in doorgeschoten, waardoor sommige zinnen gewoon niet meer kloppen.
Over de paar spellings- en taalfoutjes ga ik het niet hebben, dat heeft verder niet met het verhaal te maken.

Zo, volgens mij was dat het wel.

Superdreuzel Geplaatst op 01-02-2012, 22:13 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

humhumhumbellatrixstoryhum

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 01-02 22:18.

Secret-v Geplaatst op 01-02-2012, 22:20 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Jah, daar heb je een punt, die moet ik ook nog lezen.

Ginny-w Geplaatst op 01-02-2012, 22:21 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ginny-W vindt dit leuk

(En goed dat je eindelijk gereageerd hebt op Evilwitch' verhaal! )

Evilwitch Geplaatst op 05-02-2012, 20:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nog heel erg bedankt voor je reactie, Secret-V! In de verbeterpunten kan ik me wel vinden, vooral met dat ouderwetse taalgebruik heb ik erg geworsteld en dat het einde wat voorspellend was, weet ik. Toch kon ik er niet omheen omdat ik het goed af wilde laten lopen en haar naar Beauxbatons wilde laten gaan.
En wat je zei over Eleanors gevoelens vond ik erg dubbel... Hier heb ik namelijk veel over nagedacht en vond het lastig om te bepalen hoe diep ik hierop in moest gaan. Ik wilde geen vals sentiment opwekken en vroeg me af of het anders niet te langdradig zou worden. Maar als schrijver lees je je eigen verhaal natuurlijk heel anders en na een aantal keer overlezen kan je al helemaal niet meer inschatten hoe het op andere mensen overkomt. Maar van je feedback kan ik alleen maar leren! Heel erg bedankt dus!

1 2