|
Alexx
|
Geplaatst op 01-09-2011, 21:10 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Veel van jullie zullen er wel nog nooit van gehoord hebben en ik hoop dat het sommigen nog enigszins bekend in de oren klinkt. Het is een grote schrijfbeleving in de maand november.
Dit is de bedoeling: In november probeer je een verhaal te schrijven van 50.000 woorden (de lengte van een (relatief korte) roman). Het komt erop neer dat je dus gemiddeld 1.667 woorden per dag schrijft. In een maand schrijf je dus een boek vol! Het verhaal ma oeral over gaan en mag in elke taal, het doel is om eruit te komen als een betere schrijver. (Geloof me, dat gebeurt echt. Ik heb vorig jaar meegedaan en het heeft geweldig geholpen! Ik heb op de laatste dag van nvember de 50.000 gehaald en dat was echt zo'n grote overwinning! Je wil niet weten hoe gelukkig je bent. Mijn verhaal is met lettertype Calibri en lettergrootte 11 wel 77 a4tje lang! En dat in een maand!)
Om mee te doen voor de NaNo van dit jaar, meld je je aan op http://www.nanowrimo.org en op 1 november kan je meteen beginnen met het schrijven. Het is tegen de regels om stukken in je verhaal mee te tellen die je vóór 1 november hebt geschreven.
Je kan op elk moment stoppen en het is natuurlijk ook toegestaan om veel meer dan die 50.000 woorden te schrijven. Ik ken mensen die het dubbele halen in zo'n maand.
Ik moet wel zeggen dat je na een maand intensief door writer's blocks heenschrijven een verhaal hebt dat verre van perfec is. Er zullen stukken inzitten de je vreselijk vind, maar je moet gewoon door lblijven schrijven. Na november heb je ruim de tijd om te editen. Het is wel geweldig om een eerste versie van een heel verhaal of boek te schrijven in maar een maand tijd.
Ik hoop dat jullie allemaal massaal mee gaan doen! Het is een geweldige ervaring die maar eens in het jaar gehouden wordt. Het is internationaal dus het is natuurlijk een wereldfeestdag als je je 50.000 hebt gehaald op 30 november!
Als je je aanmeld en aangeeft dat je uit Nederland (of België komt, dan word je ingedeeld bij de Holland&Belgium regio, waar dus iedereen uit die twee landen bijzit. Er worden ook meetings georganiseerd waarbij je bij iemand thuis of in een café met zijn allen kan gaan schrijven. Je kan dan ideeën uitwisselen, de mening vananderen vragen en natuurlijk wordwars houden, waarbij je tegen elkaar strijd om binnen een bepaalde tijd zoveel mogelijk woorden aan je verhaal toe te voegen. Meesta krijgt de winnaar ook een klein prijsje.
Ik zou zeggen dat je het het beste gewoon moet gaan proberen als je van schrijven houdt, want je kan er alleen maar beter uit komen. Het is ook gewoon supergezellig, je kan daar op het forum mensen ontmoeten en we hebben ook een eigen chatbox. Als je de 50.000 hebt gehaald, kan je zelfs een mooi diploma uitprinten met je naam erop en het aantal woorden dat je hebt geschreven. De titel van je verhaal komt er ook op als je die kan verzinnen.
Ik hoop jullie als medeschrijvers te zien in november!
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alexx
|
Geplaatst op 02-09-2011, 05:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ja, de site kn je naar het nederlands overzetten, maar omdat het internationaal is, zijn alle algemene boodschappen in het engels.
laat je daar niet door tegenhouden! als je in november al op de site zit, zit je waarschijnlijk toch alleen bij het nederlandse forum gedeelte enzo.
woah, ik ben wel blij dat mensen er van gehoord hebben! het is echt superleuk =D veel van mijn vrienden op de uni doen ook mee en dat is ook gezellig. tussen colleges door gaan we dan met zijn allen met laptops ergens zitten en massaal schrijven en wordwars houden. Ik weet nog wel wat voor feest het was op 1 december, omdat bijna iedereen het gehaald had.
Oh, en als jullie je aangemeld hebt, moet je mij even een vriendenverzoek sturen, als je wil :P Mijn gebruikersnaam daar is Zinjifrah
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 02-09-2011, 17:36 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dan kun je mijn verhaal gaan schrijven als ik het haal
Ik ben de voorwaarden aan het lezen, maar ik snap het niet helemaal. Dingen die je kunt bieden ofzo en dat ze nieuwsbrieven naar je e-mail adres sturen? Daar zit ik eigenlijk niet op te wachten, kun je dat voorkomen? De site was wel gratis, toch? Alexx, zou je de voorwaarden een beetje kunnen uitleggen?
|
|
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
|
|