lijpo-leeflang Geplaatst op 26-08-2011, 20:41 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als ik het goed uitgerekend heb heeft zweinstein 280 leerlingen. 40 mensen per jaar en 7 jaren. Dat is toch best weinig voor een grote school als zweinstein. ??

meld dit bericht aan een moderator

Zwadd x Zwadd = Griff      - x - = + 
morgan Geplaatst op 26-08-2011, 20:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als we met jouw methode tellen, zijn het er 1120, want er zijn vier verschillende afdelingen. 40 nieuwe per jaar, dat keer 4 en dat weer keer 7. Ik denk dat je zo moet rekenen.

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
lijpo-leeflang Geplaatst op 26-08-2011, 20:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik dacht vijf jongens, vijf meiden per jaar per afdeling dus 40 met alle afdelingen per jaar of zouden er nog meer jongens in het jaar van harry zitten in griffoendor die niet genoemd zijn??

alice Geplaatst op 26-08-2011, 20:56 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Denk dat je theorie niet echt klopt.

morgan Geplaatst op 26-08-2011, 20:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het lijkt me erg onlogisch als ze per jaar maar 40 kinderen zouden toelaten, dat is erg onhandig, niet? En er zitten vast en zeker meer jongens en meiden die niet genoemd zijn. Maar niet elke figurant hoeft genoemd te worden

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
lijpo-leeflang Geplaatst op 26-08-2011, 20:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ooh oke, nu je het zegt denk ik dat je gelijk hebt!

Dit bericht is gewijzigd op 26-08 21:00.

Superdreuzel Geplaatst op 26-08-2011, 23:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

volgens mij stond ergens in het boek eens dat er zo'n duizend leerlingen op elk gegeven moment zijn, maar dat lijkt mij best veel

lijpo-leeflang Geplaatst op 27-08-2011, 07:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, dat lijkt we wel wat meer logisch  

lieke Geplaatst op 28-08-2011, 17:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-08-2011, 23:04 Superdreuzel schreef:
volgens mij stond ergens in het boek eens dat er zo'n duizend leerlingen op elk gegeven moment zijn, maar dat lijkt mij best veel

Op onze school van 4 verdiepingen zitten al 1000, dus 1000 op 7 verdiepingen is niet zo veel, maar als je zag wat er bij hp7.2 in de grotezaal stond, bij stuk van Sneep, dan waaren dat er echt niet zo veel, en zo lang zijn de tafels niet dat er per afdeling min. 250 mensen aan zitten, toch?

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Superdreuzel Geplaatst op 29-08-2011, 01:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-08-2011, 17:43 lieke schreef:
[...]

Op onze school van 4 verdiepingen zitten al 1000, dus 1000 op 7 verdiepingen is niet zo veel, maar als je zag wat er bij hp7.2 in de grotezaal stond, bij stuk van Sneep, dan waaren dat er echt niet zo veel, en zo lang zijn de tafels niet dat er per afdeling min. 250 mensen aan zitten, toch?

in dat stukje zijn er verdacht minder leerlingen dan in de sorteerceremonie van deel 1. aan zulke dingen erger ik mij

en ik heb zostraks hp3 gekeken, en toen viel mij een ding op, waardoor ik nog een belachelijke fout heb ontdekt voor mijn lijstje (er van uitgaande dat er 5 jongens en meisjes per jaar per afdeling zijn)

in de film zie je zo'n scene dat ze les hebben volgens mij, en dan zie je zon donkere jongen, die een grif mantel aanheeft, maar dat kan niet, want dan zou die in het zelfde jaar als hp moeten zitten, wat weer niet kan, omdat hij niet bij hp op de slaapzaal slaapt
gosh, ik kan me ergeren aan die film xD

Ginny-w Geplaatst op 29-08-2011, 09:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nou, ik denk dat er wel meer slaapzalen zijn voor jongens van het vijfde jaar.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
morgan Geplaatst op 29-08-2011, 10:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Er zullen wel meerdere slaapzalen zijn, ja.
Maar elk jaar maar tien leerlingen per afdeling erbij kan ook al niet als je kijkt naar de eerste film. Er staan zoveel leerlingen om gesorteerd te worden. Zeker meer dan veertig

Ginny-w Geplaatst op 29-08-2011, 10:38 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik denk dat je niet kan schatten hoeveel leerlingen Zweinstein heeft. Het vershild steeds per jaar en ze kunnen denk ik niet elke leerling laten zien bij dat stukje van Sneep in HP 7.2. Al is dat wel de bedoeling.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Superdreuzel Geplaatst op 29-08-2011, 13:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-08-2011, 09:12 Ginny-w schreef:
Nou, ik denk dat er wel meer slaapzalen zijn voor jongens van het vijfde jaar.

ik zei zegmaar hp3..