|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 28-07-2011, 15:52 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Welkom allemaal bij alweer het derde topic van Zweinstein Chronicles! Hier ga ik vrolijk in verder.
Ben je nieuw bij Zweinstein Chronicles en snap je er helemaal niks van? Dan adviseer ik je te beginnen bij het begin! Er staat een gedetaileerde uitleg in de eerste post. http://zweinstein.nl/forum/view/id/3008/d/zweinstein-chronicles
Ben je nieuw, en heb je alle delen uit het eerste topic gelezen? Hier gaat het verder. http://zweinstein.nl/forum/view/id/3052/d/zweinstein-chronicles-2
Heb je een nostalgisch gevoel en wil je de oudere delen van Zweinstein Chronicles gewoon nog eens doorlezen? http://zweinstein.nl/forum/view/id/3008/d/zweinstein-chronicles
http://zweinstein.nl/forum/view/id/3052/d/zweinstein-chronicles-2
Hoofdstuk indeling Deel 1: De gebruikers met de leiding Deel 2: Wangedrag in de gangen Deel 3: De Vampierenkoning Deel 4: De grote verdwijntruc Deel 5: Gedwongen uitnodigingen Deel 6: Herr Führer de Dictator Deel 7: Verweer tegen de Gebanden Deel 8: Hoog Bezoek Deel 9: Gevecht om vrijheid Deel 10: Het deel waarin vrijwel niks boeiends gebeurd en grotendeels niet relevant is voor het plot, maar toch geplaatst dient te worden om in het vervolg betere stukken te kunnen plaatsen omdat de schrijver totaal geen inspiratie had voor dit deel en vond dat jullie niet nog langer moeten wachten. Deel 11: Vlucht van de Freuzel Deel 12: Het einde van de wereld Deel 13: De Reis van de Schrijver Deel 14: Hallucinatie Deel 15: Gezworen Wraak Deel 16: Piraterij en Huisvredebreuk Deel 17: IP-Banius Deel 18: De verwijdering van het masker Deel 19: Eau de Krullen Deel 20: Luchtpost Pagina 1 Deel 21: Het Epische Toernooi van Secret-V Pagina 3 Deel 22: Het Epische Toernooi van Secret-V: De laatste acht Pagina 5 Deel 23: De Verminking Pagina 6 Deel 24: De Epische Finale Van Het Toernooi Van Secret-V Pagina 9 Deel 25: Het Gruwelijk Misvormde Monster Pagina 12 Deel 26: De tweemaal getroffen hand Pagina 14 Deel 27: De Glimmende Meesterdief Pagina 19 Deel 28: ???
Deel 1 tm 8 zijn leesbaar in het 1e topic. Deel 9/19 zijn leesbaar in het 2e topic. Deel 20/??? zijn leesbaar in dit topic.
Groepenindeling
Het Dictatorteam Herr Führer de Dictator (???) Morgan
Het Moderatorteam Havanka Meridith Fleur Secret-V SeverusSnape Alice
De Gebanden Superdreuzel Wilco Gertjh Trioqual
Dark Sir Eagle Dewan Fallen Angel
Griffoendors Lieke Christiane mrs-griffel Expeliarmus Jackie Severusfan94 xhermoine Ricardovh Ajaxjoey
Huffelpuffers
Jeraldo
Celeste
Virtuxa
Leo900
Diminieboer MCspendel Andromeda
Rida
Ravenklauwers Claire Cecile
Blackmagic Freuzel Ravenclaw Stabilo Isy
Zwadderaars Howlingwolf Tugce Darkvlad Fkjs Missmooi
Djesse Evilwitch
Vampieren Dracoishot Manon56 Scarlett melaniewolf Wizard Yayde
De Helenaisten Bellatrix-Fan moss Granger Ginny-W Nathalie
Groeplozen Alexx Nitsji
Als je naam is doorgehaald betekend dit dat je geBanned bent in het verhaal.
Dit bericht is gewijzigd op 20-09 18:55.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
|
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 28-07-2011, 15:53 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Deel 20: Luchtpost
Herr Führer de Dictator zat op de troon. Voor de troon was een enorm lange tafel geplaats. Rondom de tafel stonden zo'n tweehonderd stoelen, keurig naast elkaar. De troon was zo geplaatst dat deze aan het hoofd van de tafel zat. Morgan zat aan het andere hoofd van de tafel, enkele honderd meters verderop. `Hebben we genoeg stoelen, uwe geniaalheid?' brulde Morgan. `Ik hoop het!' schalde de Führer terug. `En zo niet, gaan ze maar staan.' Er klonk het geluid van een deurbel. `Vlug!' krijste de Dictator. `Ga de deur opendoen! Schiet op! Vlug wat!' `Gelijk, uwe geniaalheid!' riep Morgan en ze sprong overeind en rende de zaal uit. De Führer keek rond. Alles zag er goed uit. Voor alle stoelen lag een kopie van het vergaderschema. `Mijnheer Krullen, Herr Führer de Dictator,' hoorde de Dictator Morgan op de gang zeggen en ze kwam buigend het vertrek binnen, gevolgd door Edward Krullen en de overige Vampieren. `Bella!' zei Edward zwoel en gelijk stond hij naast de troon. Hij greep de hand van de Führer vast en kuste deze. De Führer trok onder zijn helm een vies gezicht, maar dat zag de Vampierenkoning niet. `Je gaat me toch niet bijten, heh?' `Bella, wat praat je gek. Ik zou jou toch nooit bijten?' `En wat deed je in Breaking Dawn dan? En in Twilight?' `Dat … was anders,' mompelde Edward en hij liep vlug naar zijn plaats. De andere Vampieren gingen ergens halverwege de tafel zitten. `Bella, ik heb weer de neiging te glinsteren!' `Edward, niet waar de gasten bij zijn,' mompelde de Dictator en deze knikte naar de deur, waar Morgan ietwat nerveus stond, omringd door enkele Boeren. `Heren, als u plaats wilt nemen,' zei Morgan en de Boeren knikten beleefd in de richting van de Führer. Er kwamen nog een paar Boeren binnenstappen, en uiteindelijk werden ze gevolgd door Rebecca. Zonder respectvol te buigen of de Dictator te groeten voegde ze zich bij de andere Boeren, plofte neer op een stoel, leunde achterover en legde haar benen op tafel. `Zijn we compleet?' vroeg de Führer. Morgan schudde haar hoofd. `Nee, machtige heerser, het wachten is nog op-' De deur naar de gang werd open gegooid en acht in zwarte mantels gehulde personen liepen naar binnen. `-De Gebanden,' maakte Morgan haar zin af. Zonder zich wat aan te trekken van de andere gasten stapten de Gebanden op de tafel en ploften neer op de stoelen aan de andere kant. `Mooi, iedereen is er. Morgan! Dim de lichten!' schalde de Dictator en Morgan rende bijna naar het lichtknopje. `Goed! Welkom, allemaal, bij de eerste personeelsvergadering! Jullie hebben allemaal de juiste kant gekozen. Spoedig zal ik over het eiland regeren!' Scarlett kuchte. `En wat hebben wij daar aan?' `Scarlett! Hoe durf je tegen Bella in te gaan?' siste Edward, die probeerde te blijven glimlachen naar de Führer. `Dan,' mompelde de Führer bedachtzaam. `Geen idee eigenlijk. Ik focuste mij alleen op aan de macht komen, maar ik beloof jullie ook allemaal macht!' `Macht klinkt goed,' knikte Trioqual. De overige Gebanden knikten ook. De Führer stond op. `Morgan! Trek je witte shirt aan en kom hier!' Morgan boog en stoof de kamer uit, en binnen vijf tellen stond ze hijgend weer voor de Dictator. De Führer pakte een kleine afstandsbediening van tafel en wees dat naar het plafond. Er klonk een piep en de Führer beval Morgan op de troon te gaan staan, met haar rug naar de anderen. `Wat bent u van plan?' vroeg Morgan. `Powerpoint presentatie,' antwoordde de Dictator. `De projectieschermen zijn schandalig duur tegenwoordig. Goed, en let nu allemaal op!'
*
`Howlingwolf!' brulde Darkvlad, en Holwingwolf keek chagrijnig om de deur van haar slaapzaal heen. `Wat?' mompelde ze kattig en ze wreef wat slaap uit haar ogen. `Er is post voor je!' `Post? Hoe bedoel je, post?' `Nou … post. In een envelop! Met een postzegel. Je weet wel … post!' `Maar ik krijg nooit post,' mompelde ze verbaasd, meer tegen zichzelf dan tegen Darkvlad. Ze liep de Leerlingenkamer in en griste de envelop uit de handen van Darkvlad en scheurde het open.
Beste eigenaar van dit document,
Met genoegen kan ik u mededelen dat mijn prachtige, blonde lokken en ik hebben besloten dat u het waard bent uitgenodigd te worden voor Het Epische Toernooi Van Secret-V. Indien geïnteresseerd wordt u in Deel 21 verwacht op het Loreaal Eiland, in het midden van het grote meer naast Kasteel Zweinstein. Uw deelnamenummer is 9. U dient dit document mee te nemen ter identificatie. De hoofdprijs van het toernooi is één jaar lang gratis L'oreal producten. Wij hopen u te zien!
Met vriendelijke groet, Secret-V Tovenaar met de charmantste coupe Moderator Orde van Merlijn Uitmuntend Organisator
Dit evenement wordt gesponsord door L'oreal Paris. Omdat u het waard bent.
`Wat staat erin?' wou Darkvlad weten. `Lees eens voor!' drong Fkjs aan. `Ik – ik ben deelnemer aan een toernooi,' stamelde ze. `Wat voor een?' vroegen Darkvlad en Fkjs in koor. Howlingwolf las de brief voor. `Wauw, wat een eer,' zei Darkvlad, die ademloos had geluisterd. `Wat voor toernooi is het eigenlijk?' vroeg Fkjs. `Geen idee, dat staat er niet,' mompelde Howlingwolf en ze las de brief voor de zekerheid nog eens door. `Ik zie het vanzelf wel, denk ik.' `Dus je gaat er heen?' vroeg Fkjs. `Tuurlijk!' `We zullen voor je duimen!' zeiden ze, en Howlingwolf knikte dankbaar. Toen werden ze opgeschrikt door een schrille kreet afkomstig van Missmooi.
*
De presentatie van Herr Führer de Dictator was in volle gang. `Conclusie! Als ik één jaar aan de macht ben zal onze winst met 400% stijgen!' Er steeg een beleefd applausje op bij de aanwezigen. De deurbel klonk opnieuw. `Morgan!' blafte de Führer en Morgan glipte de gang op en kwam even later terug met een stapeltje enveloppen. `Wat is dat?' eiste de Führer. `Brieven, uwe geniaalheid!' `Laat zien!' Morgan liep naar de troon en overhandigde de brieven. De Führer bekeek ze nauwkeurig. `Rebecca, Edward Krullen, Scarlett … en Morgan,' las de Führer ijzig en bij het noemen van elke naam wierp deze een blik naar de genoemde persoon. `Open maken!' beval de Führer en de enveloppen werden door de kamer heen geslingerd. De eigenaren openden hun enveloppen, vouwden de brieven open en begonnen stil te lezen. `En?' zei de Führer ongeduldig. `We zijn uitgenodigd voor een toernooi!' riepen Edward, Rebecca, Scarlett en Morgan in koor. `Wat?' siste de Dictator. `Wat voor toernooi?!' `Geen idee, dat staat er niet bij!' antwoorden ze, allemaal tegelijk. `Waarom ben ik niet uitgenodigd?' vroeg de Führer woedend. `Geen idee, dat staat er ook niet bij!' riepen ze weer. `Woedend stampvoette de Führer heen en weer en plofte mokkend neer op de troon.' `Uwe geniaalheid?' begon Morgan voorzichtig, maar de Führer wuifde met een hand. `Ach, ik ben er toch te belangrijk voor,' snifte de Dictator. `Stel je voor dat mij wat overkomt. Dat mag natuurlijk niet. Ze hebben er goed aan gedaan, Morgan.' `Mijn Führer?' `Jij zal in mijn plaats gruwelijk verwond raken.' Morgan slikte. `Wat bedoelt u?' vroeg ze onzeker. `Bij toernooien raken mensen altijd gruwelijk misvormd en gewond. Er is er altijd wel eentje die het té serieus neemt.' `Het is een enorme eer, om voor u gewond te mogen raken, uwe geniaalheid!' `Einde van deze eerste vergadering. Binnenkort doen we het opnieuw. Hierover krijgen jullie vanzelf een melding.' Stoelen werden naar achteren geschoven en de aanwezigen liepen de kamer uit. Eenmaal buiten aangekomen riep Superdreuzel de andere Gebanden bij elkaar. `Elke groep die aanwezig was heeft zo'n envelop gekregen,' siste Superdreuzel. `Elke groep, behalve de onze!' `Je zou haast gaan denken dat ze ons niet willen,' zei Trioqual. `Nee, dat kan ik me niet voorstellen,' mompelde Gertjh verwonderd. `Hoe kunnen ze de sfeermakers op het eiland nou uitsluiten?' `De eerste die een uitnodiging weet te bemachtigen doet mee?' stelde Fallen Angel voor en de anderen knikten. `Let's fly!' scandeerde Gertjh en acht zwarte rookwolken stegen de lucht in.
*
De Helenaisten stonden over de gestruikelde Helena heen. `Is het de echte?' vroeg Moss, en ze porde met een tak in de zij van Helena. `Tuurlijk is het de echte!' viel Bellatrix-fan uit. `Je bent de echte, toch?' voegde ze er voorzichtig aan toe. `Tuurlijk ben ik de echte!' zei Helena, die de Helenaisten een dodelijke blik gaf. `Waar slaat deze behandeling op? Waarom jagen jullie mij op met een net?' `Het was haar idee,' zei Ginny-W en ze wees op Bellatrix-fan. `Wat?' stamelde deze. `Dat klopt,' zeiden Moss en Granger, die overdreven knikten. `Hoe haal je het in je hoofd! Ik ben een goed betaalde actrice!' `Maar – ik...' stamelde Bellatrix-fan. Helena gaf haar een klap in het gezicht. `Stomme trien! Kijk wat je met mijn haar hebt gedaan! Het lijkt helemaal ontploft!' `Maar dat hoort toch ook zo?' vroeg Bellatrix-fan, die achteruit deinsde. `Als ik Bellatrix speel, ja!' viel Helena woest uit. `Nu ben ik Helena! En wie zijn jullie eigenlijk?' `Wij zijn de Helenaisten! Wij zijn jouw grootste fans!' zei Ginny-W trots. `Fans, zeg je? Hmm. Als ik jullie koningin mag zijn, zijn jullie vergeven.' `Uiteraard!' schreeuwde Moss, wier mond open hing van verbazing. `We hebben Helena als koningin!' De andere Helenaisten begonnen hysterisch te gillen, met uitzondering van Bellatrix-fan. `Gaat u mee naar ons kamp?' stelde Granger voor. `Wijs mij de weg!' commandeerde Helena en ze gingen op weg. `Zo geweldig is ze nou ook weer niet,' zei Bellatrix-fan mokkend en ze liep afgezonderd van de rest achteraan. Plots sprong er een meisje uit de bosjes. Ze was gekleed in zwarte kleren, identiek als die van de andere Helenaisten. `Nathalie!' riepen de Helenaisten in koor. `Waar kom jij vandaan?' `Geen idee!' zei Nathalie terug en ze liep naar de rest toe. `We hebben je de afgelopen twintig delen niet meer gezien! Waar was je?!' `Weten jullie nog toen ik naar de wc moest?' `Wat, die ene keer, vier maanden geleden, toen je spoorloos verdween?' `Ja! Ik liep toen het bos in, en toen verdwaalde ik. Ik heb sindsdien in het bos rondgedwaald, en nu zie ik jullie eindelijk weer. Maar, zeg eens, waar is Alexx?' `Die is 'm gesmeerd,' zuchtte Ginny-W. `Jammer,' zei Nathalie. `Ik mocht haar wel.' `Gaan we nog verder?' vroeg Helena verontwaardigd en de Helenaisten schrokken op. `Tuurlijk!' riep Granger en ze vervolgden hun weg. `Oh, Nathalie, dit is Helena!' Nathalie's mond viel open. `Dé Helena?' Ginny-W en Moss knikten. `Geweldig! Aangenaam!' Al Helena bewonderend liepen ze verder het bos in.
*
Rida en Blackmagic huppelden over het terrein van Zweinstein. Ze waren nog nooit van hun leven zo blij geweest. Ze waren net, tijdens het massaontbijt in de Grote Zaal, voorzien van een envelop. Hysterisch hadden ze gegild, omdat ze nooit post kregen, en omdat iedereen hen aan had gestaard waren ze vlug de zaal uit gerend. Daar hadden ze voor de zekerheid hun brieven nog eens doorgelezen, en daarna de brief van de ander. Ze konden het haast niet geloven. Secret-V, een Moderator, had hen persoonlijk uitgenodigd om mee te doen aan een toernooi! `Wat voor toernooi is het eigenlijk?' vroeg Blackmagic. Ze stonden aan de rand van het enorme meer dat naast het kasteel lag. In de verte zagen ze, in het midden van het meer, het Loreaal Eiland liggen, waar het toernooi plaats zou vinden. `Geen idee,' mompelde Rida, en ze keek nog eens de brief door. `Het staat er niet bij.' `Vaag,' mompelde Blackmagic. `Zoiets zet je er toch bij?' `Blackmagic, wat is dat?' vroeg Rida. `Geen idee,' mompelde Blackmagic, die de brief nog eens doorlas. `Dat staat er niet-' `Nee, ik bedoel, wat is dát?' Blackmagic keek op. Rida wees naar het bos in de verte. Twee zwarte plekken werden rap groter. `Oh prut,' mompelde Blackmagic en hij deinsde achteruit. Plotseling waren de twee zwarte plekken vlak bij hen, en konden ze zien dat het twee zwarte, vliegende rookwolken waren. De wolken raakten de grond, en twee in zwart gemantelde gedaantes verschenen plotseling. `Rida! Rennen!' riep Blackmagic, en het tweetal zette het op een lopen. `Waarom proberen ze altijd weg te rennen?' zei de linker in het zwart geklede gedaante vanachter zijn masker geamuseerd. `We geven ze tien seconden,' zei de ander. Rida en Blackmagic hadden al een flinke afstand afgelegd, maar ze konden niet op tegen de snelheid van de Gebanden, die weer in rookwolken opstegen. Eén van de wolken boorde zich door Blackmagic heen, en deze viel op de grond. De gedaante verscheen weer, griste de brief uit zijn handen en richtte zijn stok op de gevallen student. De Gebande die enkele keren om Rida heen was gevlogen steeg de lucht in, en Rida zag het kasteel groter worden. Vanuit haar ooghoeken zag ze een witte gloed. Ze gilde en keek snel achterom. Blackmagic en de Gebande die achter hem aan had gezeten waren beide verdwenen. Plotseling struikelde Rida over een kuil in het gras en ze smakte op de grond. Ze keek omhoog, en zag hoe één van de Gebanden ongeveer tien meter van haar vandaan verscheen. Ze krabbelde overeind en draaide zich om, maar daar stond ook een gemaskerde gedaante. `Wat hebben jullie hem hem gedaan?' riep ze snikkend, maar de Gebanden gaven geen antwoord. `Je weet wat we willen, moppie,' zei de Gebande die nu achter haar stond. `Geef het aan ons, en jou hoeft niks te overkomen,' zei de ander. `Hier! Neem het! Maar doe me niks!' riep Rida en ze wierp de envelop naar een van de Gebanden. Ze draaide zich om, en keek recht in het masker van de Gebande die een moment eerder nog enkele meters achter haar had gestaan. Er volgde een felle, witte lichtflits en Rida zakte neer op haar kniën. `Maar …' stamelde ze en ze keek naar de twee Gebanden, die zich over haar heen bogen. `Je zei net dat … mij niks zou hoeven overkomen!' `Klopt. Je hoefde niks te overkomen, maar het overkomt je wel. Da's even pech hebben, nietwaar?' Gillend verdween Rida in de witte gloed. `Volgens mij doen we mee,' mompelde één van hen en de ander grinnikte. Ze stegen weer op in de zwarte rookwolken en lieten het lege veld achter.
*
Secret-V zwaaide met zijn toverstaf en de laatste twee enveloppen stegen op en vlogen door het open raam naar buiten. `Zo, dat waren de laatste. Alle zestien uitnodigingen zijn de deur uit!' `Hoe zit dat nou met je toernooi?' vroeg Havanka. `Ja, V. Hoe zit dat?' viel Meridith haar bij. `Alle deelnemers zijn uitgenodigd door een brief. Over enkele dagen gaat het van start en moeten alle zestien deelnemers zich verzamelen op Loreaal Eiland. Ik zal dan een toespraak houden, waarin ik de details zal uitleggen aan de deelnemers en de toeschouwers.' `Toeschouwers?' herhaalde Havanka en Secret-V knikte. `Ja! Tuurlijk. Mensen gaan hier naar kijken! Knalharde kijkcijfers!' Hij streek tevreden door zijn haar. `Kijkcijfers?' `Ja. Had ik dat nog niet verteld?' De andere Moderatoren schudden hun hoofden. `Dictator TV zal het hele gebeuren live uitzenden!' zei Secret-V glunderend. `Alles?' herhaalde Fleur en Secret-V knikte opnieuw. `Dat is like best indrukwekkend,' zei Havanka. `Ik weet het! Ik hoop dat mijn haar maar goed zit als ik die toespraak moet houden.' De Moderatoren keken op toen er op de deur van hun hutje werd geklopt. Fleur liep naar de deur en opende deze. `Goedendag,' zei een lange man, gekleed in een rood uniform. `De postbode?' mompelde Fleur en de man in de deuropening knikte. `Havanka?' zei Fleur, op een vragende toon, die gelijk iets sinisters had. `Ja?' `Hoe kan het, dat als eilandbewoners deze plek niet kunnen vinden, een postbode het wel kan?' `Hoe bedoel je?' `Gebruikers kunnen deze plek niet vinden! Er zitten honderden bezweringen hier om heen, die normale gebruikers afstoten!' `Werkelijk?' mompelde Havanka verbaasd en Fleur sloeg haar hand tegen haar voorhoofd. `Fleur, hoe interessant je theorie ook is, heh,' begon Meridith en Fleur keek haar aan. `De Gebanden zijn al iets van twee keer hier binnen gewandeld.' `Ja, maar de Gebanden hebben allemaal awesome powers en die dingen!' zei Fleur, op een jaloerse toon. `En die ene knul, die ik geBa – eh – die laatst door Superdreuzel was meegenomen was ook een bewoner, en die kwam hier ook!' ging Meridith verder. `Hij is nooit binnen geweest,' herinnerde Secret-V haar. `Mijn punt is –' zei Fleur wat luider, `- dat als een postbode – serieus, een postbode? Waar gaat dat heen met dit verhaal? – hier al binnen kan komen, is onze geheime schuilplaats dan nog wel zo geheim?' `Ik zweer het je, ik wist niks af van al die beschermingen.' `Ja Fleur! Ze wist er niks vanaf!' `Mijn god, Havanka! De Almachtige heeft het er slechts honderd keer over gehad! Heb je überhaupt één keer naar hem geluisterd? Argh, ik hang je nog eens op aan die kettingen!' `Ho eens even! Voor je mij gaat beschuldigen. Je zegt net zelf dat zelfs postbodes zonder moeite door die beschermende spreuken heen breekt! Like OMG, we zijn totaly kwetsbaar!' De postbode kuchte. `Ik heb hier een brief voor-' `STIL!' brulde Fleur en de postbode trok wit weg. `Laten we er voor zorgen na het toernooi van V,' stelde Havanka voor. `Ja Fleur, na het-' `Bemoei je er eens niet mee!' gilde Fleur, en ook Meridith trok wit weg. `Fleur! Bedaar jezelf even!' stelde Secret-V voor, die met zijn ogen het speeksel had gevolgd die tijdens het geschreeuw van Fleur waren ontsnapt. `Denk aan mijn haar!' `Ik heb frisse lucht nodig,' besloot Fleur en ze liep vlug langs de postbode heen. De postbode stak voorzichtig zijn hoofd om de deur. `Is het veilig om binnen te komen?' `Ja, ja. Kom vooral binnen!' zei Havanka vlug. `Ik heb hier een brief voor-' `WAAAAAAAAAAAH!' klonk het opeens van buiten. De postbode keek benauwd naar de deur. `Is ze gevaarlijk?' `Wie, Fleur? Nee, bent u mal. Ze moet alleen soms even wat stoom afblazen. Het is ook zo'n heethoofd, vandaar al dat stoom. Haha, snappen jullie hem?' Havanka keek rond. `Hah hem herm hem...' brak Havanka haar lach af, toen niemand lachtte. `Afgezien van het feit dat ze iedereen wil ophangen aan die kettingen aan het plafond is ze hartstikke normaal,' zei Meridith vlug. `Ik heb een brief vo-' De postbode keek weer benauwd naar de deur toen ze Fleur weer hoorde. `Laat haar maar even brullen. Het is zo voorbij,' verzekerde Secret-V de postbode. `Ik heb een-' `Waaah!' `-Brief-' `Waaaaaah!' `B-' `Waaaaaaaaaah!' `Brief –' de postbode viel stil, maar Fleur liet zich niet horen. `Vo-' `Whaaaaaaaaaaaah!' De postbode zuchtte. `Probeert u het nog één maal, alstublieft.' `Ik heb hier een brief voor – ' de postbode wierp een blik naar de deur, ` – Mer –' `Zo, dat is eruit,' zei Fleur opgelucht en ze stapte weer naar binnen. `Meridith en Secret-V!' zei de postbode zo snel als hij kon, voordat Fleur hem nog eens kon onderbreken. Hij gaf Meridith en Secret-V hun brief. Meridith las wat er op de envelop geschreven stond en haar over versmalden tot venijnige spleetjes. `V?' begon ze mompelend. `Ja?' `Dit is jouw handschrift, is het niet?' `Ja? Hoezo?' `Waarom – stuur – je – jezelf – en – mij – een – brief – terwijl – we – hier – samen – zitten?' vroeg Meridith, die elk woord ruwer en agressiever uitsprak. `Nou … omdat ik nooit post krijg! Zo krijg ik ook nog eens wat! En maak het eens open!' drong hij aan. Meridith gromde wat onduidelijks en scheurde de envelop open. `Beste eigenaar van dit document … bla bla … uitgenodigd voor … bla bla … toernooi … bla bla … deel 21 … bla bla … V, wat in godsnaam is dit?' Maar Secret-V luisterde niet. Hij keek met open mond naar de brief die hij aan zichzelf had gestuurd en liet een hoog, schril kreetje horen. `Ik ben uitgenodigd voor een toernooi!' riep hij blij. `Ik ga maar weer eens …' mompelde de postbode, die achteruit schuifelde en Fleur goed in de gaten hield. `Deel 21. Verhip, dat is al bijna!' riep Secret-V paniekerig. `Wat moet ik aan? Wat moet ik met mijn haar doen!' `Ik stel voor dat je alvast naar het eiland gaat, om voorbereidingen te treffen. En neem je gardarobe mee!' `Hmm, klinkt als een plan,' zei Secret-V instemmend, en hij begon een enorme, roze koffer in te pakken. `Hoelang ben je van plan weg te gaan?' vroeg Meridith, die naar de gigantische hoeveelheid kleren, schoenen en haarproducten keek die in de koffer verdwenen. `Twee dagen,' mompelde Secret-V afwezig, en hij ontfermde zich over een stapel kleren die in zijn walk-in closet waren opgestapeld tot het plafond. `Wie doen er eigenlijk allemaal mee?' vroeg Fleur. `Dat zie je binnenkort wel, als het toernooi begint!' zei Secret-V vanuit de kast. De Moderatoren besloten hem zijn gang te laten gaan, en ontfermden zich over meer belangrijkere Moderatorzaken.
Dit bericht is gewijzigd op 28-07 20:43.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
lieke
|
Geplaatst op 28-07-2011, 20:29 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-07-2011, 15:53 Superdreuzel schreef:
`Powerpoint presentatie,' antwoordde de Dictator. `De projectieschermen zijn schandalig duur tegenwoordig. Goed, en let nu allemaal op!'
`Nou … post. In een envelop! Met een postzegel. Je weet wel … post!' `Maar ik krijg nooit post,'
De hoofdprijs van het toernooi is één jaar lang gratis L'oreal producten. Wij hopen u te zien! Dit evenement wordt gesponsord door L'oreal Paris. Omdat u het waard bent.
`De eerste die een uitnodiging weet te bemachtigen doet mee?' stelde Fallen Angel voor en de anderen knikten. `Let's fly!' scandeerde Gertjh en acht zwarte rookwolken stegen de lucht in.
`Nathalie!' riepen de Helenaisten in koor. `Waar kom jij vandaan?' `Geen idee!' zei Nathalie terug en ze liep naar de rest toe. `We hebben je de afgelopen twintig delen niet meer gezien! Waar was je?!' `Weten jullie nog toen ik naar de wc moest?' `Wat, die ene keer, vier maanden geleden, toen je spoorloos verdween?' `Ja! Ik liep toen het bos in, en toen verdwaalde ik. Ik heb sindsdien in het bos rondgedwaald, en nu zie ik jullie eindelijk weer. Maar, zeg eens, waar is Alexx?'
`Oh prut,' mompelde Blackmagic en hij deinsde achteruit.
`Waarom proberen ze altijd weg te rennen?' zei de linker in het zwart geklede gedaante vanachter zijn masker geamuseerd. `We geven ze tien seconden,' zei de ander.
`Maar …' stamelde ze en ze keek naar de twee Gebanden, die zich over haar heen bogen. `Je zei net dat … mij niks zou hoeven overkomen!' `Klopt. Je hoefde niks te overkomen, maar het overkomt je wel. Da's even pech hebben, nietwaar?' Gillend verdween Rida in de witte gloed. `Volgens mij doen we mee,' mompelde één van hen en de ander grinnikte. Ze stegen weer op in de zwarte rookwolken en lieten het lege veld achter.
Én het hel hele stuk met de postboden
|
Die stukjes zijn gniaal , Maar jij had gezegd dat je in deel 20 alle deelnemers bekend zou maken, maar dat heb je niet gedaan!!!!!
Dit bericht is gewijzigd op 28-07 20:30.
|
|
|
|
"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?' 'Always' - 'You have your mother's eyes' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evilwitch
|
Geplaatst op 29-07-2011, 07:22 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 28-07-2011, 15:53 Superdreuzel schreef:
De Führer stond op. `Morgan! Trek je witte shirt aan en kom hier!' ... `Powerpoint presentatie,' antwoordde de Dictator. `De projectieschermen zijn schandalig duur tegenwoordig. Goed, en let nu allemaal op!'
|
Hoe verzin je het?! Echt fantastisch...
`Howlingwolf!' brulde Darkvlad, en Holwingwolf keek chagrijnig om de deur van haar slaapzaal heen. `Wat?' mompelde ze kattig en ze wreef wat slaap uit haar ogen. `Er is post voor je!' `Post? Hoe bedoel je, post?' `Nou … post. In een envelop! Met een postzegel. Je weet wel … post!' `Maar ik krijg nooit post,' mompelde ze verbaasd, meer tegen zichzelf dan tegen Darkvlad. Ze liep de Leerlingenkamer in en griste de envelop uit de handen van Darkvlad en scheurde het open.
Beste eigenaar van dit document,
Met genoegen kan ik u mededelen dat mijn prachtige, blonde lokken en ik hebben besloten dat u het waard bent uitgenodigd te worden voor Het Epische Toernooi Van Secret-V. Indien geïnteresseerd wordt u in Deel 21 verwacht op het Loreaal Eiland, in het midden van het grote meer naast Kasteel Zweinstein. Uw deelnamenummer is 9. U dient dit document mee te nemen ter identificatie. De hoofdprijs van het toernooi is één jaar lang gratis L'oreal producten. Wij hopen u te zien!
Met vriendelijke groet, Secret-V Tovenaar met de charmantste coupe Moderator Orde van Merlijn Uitmuntend Organisator
Dit evenement wordt gesponsord door L'oreal Paris. Omdat u het waard bent.
`Wat staat erin?' wou Darkvlad weten. `Lees eens voor!' drong Fkjs aan. `Ik – ik ben deelnemer aan een toernooi,' stamelde ze. `Wat voor een?' vroegen Darkvlad en Fkjs in koor. Howlingwolf las de brief voor. `Wauw, wat een eer,' zei Darkvlad, die ademloos had geluisterd. `Wat voor toernooi is het eigenlijk?' vroeg Fkjs. `Geen idee, dat staat er niet,' mompelde Howlingwolf en ze las de brief voor de zekerheid nog eens door. `Ik zie het vanzelf wel, denk ik.' `Dus je gaat er heen?' vroeg Fkjs. `Tuurlijk!' `We zullen voor je duimen!' zeiden ze, en Howlingwolf knikte dankbaar. Toen werden ze opgeschrikt door een schrille kreet afkomstig van Missmooi.
|
Wàt?!?! Howlingwolf wordt uitgenodigd voor dat toernooi waarover in de brief niks bij staat en ik niet &#@%$%^ Je zorgt er maar beter voor dat je het weer met me goed maakt of ik zal eens wat zwarte rookwolkjes naar die Vesting van jou sturen!
|
`Woedend stampvoette de Führer heen en weer en plofte mokkend neer op de troon.'
|
Waarschijnlijk zie je het nu ook al maar die aanhalingstekens zijn nogal overbodig..
De Helenaisten stonden over de gestruikelde Helena heen. `Is het de echte?' vroeg Moss, en ze porde met een tak in de zij van Helena. `Tuurlijk is het de echte!' viel Bellatrix-fan uit. `Je bent de echte, toch?' voegde ze er voorzichtig aan toe. `Tuurlijk ben ik de echte!' zei Helena, die de Helenaisten een dodelijke blik gaf. `Waar slaat deze behandeling op? Waarom jagen jullie mij op met een net?' `Het was haar idee,' zei Ginny-W en ze wees op Bellatrix-fan. `Wat?' stamelde deze. `Dat klopt,' zeiden Moss en Granger, die overdreven knikten. `Hoe haal je het in je hoofd! Ik ben een goed betaalde actrice!' `Maar – ik...' stamelde Bellatrix-fan. Helena gaf haar een klap in het gezicht. `Stomme trien! Kijk wat je met mijn haar hebt gedaan! Het lijkt helemaal ontploft!' `Maar dat hoort toch ook zo?' vroeg Bellatrix-fan, die achteruit deinsde. `Als ik Bellatrix speel, ja!' viel Helena woest uit. `Nu ben ik Helena! En wie zijn jullie eigenlijk?' `Wij zijn de Helenaisten! Wij zijn jouw grootste fans!' zei Ginny-W trots. `Fans, zeg je? Hmm. Als ik jullie koningin mag zijn, zijn jullie vergeven.' `Uiteraard!' schreeuwde Moss, wier mond open hing van verbazing. `We hebben Helena als koningin!' De andere Helenaisten begonnen hysterisch te gillen, met uitzondering van Bellatrix-fan. `Gaat u mee naar ons kamp?' stelde Granger voor. `Wijs mij de weg!' commandeerde Helena en ze gingen op weg. `Zo geweldig is ze nou ook weer niet,' zei Bellatrix-fan mokkend en ze liep afgezonderd van de rest achteraan.
|
'MUHAHA! Eindelijk gerechtigheid! Die Bellatrix-fan heeft het bij het rechter eind! Down with the bloody messy head! DOWN! HAHAHA!!!'
... Oké, ik onderbreek deze hysterische oorlogskreet voor een wat serieuzere reactie. Dit zou ik een maand geleden dus nog hebben gezegd. Maar na haar in het echt te hebben gezien denk ik dat ik een kleine aanpassing wil maken...
'Die Bellatrix-fan weet ook niet wat fan zijn betekent! Ja, je gaat soms door dalen, het wordt soms moeilijk, maar je zult nooit of te nimmer je idool laten vallen! Ik herhaal: NOOIT OF TE NIMMER! Hoe Helena haar behandelt is strikt rechtvaardig. Ze heeft het verdiend!' :P
Daarnaast nog mijn complimenten over de woedeuitbarsting van Fleur, Vincent's roze koffer met alles wat erin zit en de bange postbode! Het woordt geniaal is al een aantal keer gevallen en ik praat niet graag gedachteloos mensen na dus ik vind het briljant. Ik kijk uit naar het toernooi.. 
Dit bericht is gewijzigd op 29-07 07:24.
|
|
|
|
Blue Caterpillar: "Who are you?" Alice Kingsley: "Absolem?" Blue Caterpillar: "You're not Absolem. I'm Absolem. Stupid girl." |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|