havanka Geplaatst op 13-07-2011, 09:31 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

LET OP DIT TOPIC KAN NOG EVENTUELE SPOILERS BEVATTEN!!!!!!!!!!!!

ALS JE GEEN SPOILERS WILT LEZEN, LEES DAN NIET VERDER!!!!!!!

oke, voor mense die wel al zijn geweest of het niet erg vinden,
Wat vond je een meevaller en wat een tegenvaller

Ik vond de film echt geeeldig en gewoon hilarisch hoe hermelien als bellatrix vermomd ging, dat was echt zo grappig.
Sneep zn herrinnering wads echt veel aandacht aan besteed echt mooi gedaan. Zooooo balen dat hij dood is   maar een uitstekend acteerwerk van alan rickman!!!!
Ow ja en de manier waarop voldemort stierf was vet mooi gedaan!!!!
En anderling was hilarisch, helemaal blij datt ze die spreuk uit mag peoberen haha en vilder die krijst student out the bed!!!!
Ik kan nog eeuwig doorgaan want het was een super film!!!

Tegenvaller vond ik dat er geen aandacht was besteed aan het sterven van fred, tops en lupos. Dat was echt super jammer, hoopte wel dat ze in ieder geval lieten zien dat ze geraakt werden od wat dan ook
Verder vond ik m super en heb ik me geen seconde verveeld

Dit bericht is gewijzigd op 13-07 09:33.

meld dit bericht aan een moderator

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
Superdreuzel Geplaatst op 13-07-2011, 12:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Havanka ik wou dit topic openen

AcjaxD

I have always wanted to try that spell! *blijhoofd* ik lag dubbel toen xD

Maar sneeps dood was echt goed gedaan dr zaten gewoon huilende mensen in de zaal *uchuhaanstellersuchuch* en bellatrix' dood was ook vet nice, weg ermee. En de dood van voldemort, hoezo wauw

Werd lavender brown nou vermoord door vaalhaar? Zag ik dat goed? Anderling is te awesome in deze film!

Er zat humor in die film op het einde
Well... We have it...
Harry: yes ... Its mine

XD

Tegenvaller vond ik... Ehm...

Dit bericht is gewijzigd op 13-07 12:24.

morgan Geplaatst op 13-07-2011, 17:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Even samen met Ginny-W ingevuld!!

Meevallers:

Anderling was geweldig en hilarisch.
Sneep was echt fantastisch! Bellatrix was ook awesome als zichzelf maar ook als Hermelien in haar is veranderd.
De baan in goudgrijp was ook heel mooi gedaan (zeker als je het in 3D zag^^) De draak was ook stoer (vond 'm ook een beetje eng)
Molly was ook super natuurlijk
Marcel en Loena!!!!! Die komen best wel vaak voor.
Loena: 'Harry, nu luister je naar me!'  Geniaal
En Marcel tegen die dooddoeners als ze niet door het beschermende veld komen: 'Kom maar op' (ofzo) en even later keihard wegrennen.
Dat de brug en het Zwerkbalveld werden verwoest was ook heel erg mooi gedaan
Anderling die Sneep lafaard noemt!! Te stoer
Tussen Simon (volgens ons) en Anderling. Simon: 'gewoon boem?' Anderling: 'Ja, boem!'
De kamer van Hoge Nood was ook mooi, ook met het vuur!
De kluis van Bellatrix. Alles vermenigvuldigde.
De volwassenen versies van de hoofrolspelers waren ook erg mooi en goed gedaan. Ze waren mooier dan op foto's die ik van te voren had gezien.
Ariana kwam er ook in voor. En Desiderius. Die kwam meevechten, hij kreeg alle dooddoeners weg!! Hij was echt stoer
Dat Dobby een grafsteen heeft is ook goed gedaan! Dolleman en Hedwig worden vergeten, alleen Dobby krijgt een goede begravenis (komt vast door zijn stoere rode schoentjes^^)
De herinneringen waren (naast Anderling, lees hieronder) heel mooi gemaakt. Dat je Lilly en Petunia door het veld ziet lopen, vind ik ook een goede. En dat Sneep en Lilly tijd met elkaar doorbrengen is ook wel een goede om te laten zien.
Molly: 'Not my daughter, you b*tch!'

Tegenvallers:

Alleen Ginny schreeuwde toen Harry 'dood' was. Alsof het de rest niets deed (fijne vrienden <.<
Er waren veel nieuwe stukken bijgebouwd bij Zweinstein. Bijvoorbeeld waar Sneep werd vermoord. De binnenplaats was veranderd. Zo'n beetje heel Zweinstein was veranderd. Dat was wel jammer.
In de kluis van Bellatrix viel het tegen dat niemand pijn kreeg van alle voorwerpen die zich vermenigvuldigden.
Je ziet heel weinig van het gevecht om Zweinstein. Je ziet meer Harry tegen Voldemort en dat zien we al vaak genoeg.
De doden, Lupos, Tops en Fred: ze waren slechts een paar seconden in beeld. Je hebt ze niet zien sterven of wachten (je ziet alleen dat Tops en Lupos even elkaars hand proberen vast te pakken)
Het zoontje van Lopus en Tops (ik ben te fan van allebei ) wordt maar 1 keer genoemd als hij dood is! En je ziet Teddy ook niet op het perron als Ginny, Harry, Hermelien en Ron hun kinderen wegbrengen.
Percy zie je ook niet terugkomen
Anderling in de herinneringen van Sneep was niet echt goed jong gemaakt, dat was wel jammer.
En Harry staat meteen op uit zijn 'dood'.

Zielig: Op een gegeven moment zie je Fred en George praten
George: 'Hoe gaat het, Freddie?'

En even later ligt hij dood in de grote zaal! Dat vond ik echt zo zielig :'(

Eng: Helena de geest die zich opeens omdraaide en naar Harry toeging met veel te grote ogen! Daar schrokken we ook van

Deze film was wel heel anders dan alle voorgaande, maar wel té awesome. Het is twee uur lang zeg maar vechten (behalve als ze bij Bill en Fleur zijn in het begin). Maar ondanks het gevecht zitten er ook grappige scenes in.
Bijvoorbeeld de lach van Voldemort als hij denkt de wereld over te kunnen nemen, omdat Harry 'dood' is. Echt te komisch! XD

Dit bericht is gewijzigd op 13-07 17:22.

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
lieke Geplaatst op 13-07-2011, 21:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat waren 3 langen berichten zeg..

Meevallers (ofwel té awesome momenten):
Het eerste wat me opviel was die geweldige dramatische hemelse zielig muziek van aan het begin. Ik en mijn vriendin (bijde spelen we dwarsfluit) waren weg van die muziek. Zwijmel.... En ook verder op, over de helft van de film was er een muziekje waarin ik en mijn vriendin meteen de dwarsfluit herkende... (nou ja fluit tonen die een dwarsfluit ook kan spelen)
Die herinneringen van Sneep!!! Awesome, Geniaal gedaan!!! Petunia die roept Freak!! en dan Severus die dan zegt zij is jaloers omdat jij bijzondet bent. Zo prachtig en zo zielig tegelijk.
Dan Severus als Lily dood is en hij haar huilend omhelsd.... toen moest ik echt huilen... (nou ja ik wert dat zodra ik huil ik delen van de film mis dus ik zorg dat ik niet keihard moet janken) en wanneer Ron huilend over Fred heen hangt toen moest ik ook heel wat traantjes laten.
En dan idd marcel die daar alleen op de brug staat en zo zegt van: 'Kom dan he'(terwijl hij een blij achtig sprongetje maskt xD) Echt fantastisch. En dan even later die dooddoener die dan één stapt doet dan begint te schreeuwen en dan al die dooddoenersm die op hem afrennen, en hoe hij dan die brug op blaast en daarna iets zegt van: 'Dat viel wel mee'
Btw. wij hadden een geweldige zaal echt, je hoorde de zaal lachen op bijvoorbeeld dat moment met marcel.
Eigenlijk vond ik het juist fijn dat de film het boek vrij weinig volgt, want daardoor krijg je niet het gedoe met de film lijkt te weinig of juist te veel. Wel vond ik het fijn dat het toch marcel was die nagini vermoorden en niet (zoals het even leek) Hermelien.
Ik vond idd de dood van Severus geweldig gedaan, alles in deze hele film rond Severus, ook de jonge Severus was geweldig gedaan.
Ik vond hoe harry opstond uit de dood vaag, maar wel cool.
Anderling was idd geniaal met 'i always wanted to do that'
En dan bij King Cross Station die kleine bebloede voldemort, dat was op een bepaalde manier toch zielig...
Die Steen Van Wederkeer was echt mooi gedaan met de geesten, net als bij Helena Ravwnklauw... was echt zo mooi
En dan Ginny's welkom zij: 'Harry...' hij: 'Hi' hoezo droog.
En dan al die kobolden, wisten jullie dat dat echt lilliputters zijn? Grijphaak heeft een eigen bedrijf voor lilliputtters in film etc. en hij heeft hun allemasl 'gecast'. Grijphaak vond ik echt zielig dat ie dood ging, ookal mocht ik hem niet. Maar wel mooi gedaan, ook hoe het zwaard verdwijnt en hoe marcel die dan uit de hoed tovert.
Dat gedoe waarbij Harry zegt: 'laten we dit eindigen waar we begonnen zijn' en hij van zweinstein springt.
Ow ja... ik blijf die muziek geweldig vinden.
En Hermelien en Ron en Draco en...
Hoe de famillie malfidus op het einde wegloopt. Bellatrix die dan helemaal uitflipt omdat die dooddoeners weggaan xD
Het hele eind is geniaal, fantastisch
En Desiderus en zijn zusje, echt mooi
Marcel zo: 'Ik moet Loena vinden. Ik hou van haar. Ik moet dat vertellen voordat we doodgaan' geniaal xD
Btw. wie was die donkere jongen naast Draco bij de kamer van Hoge Nood?

De wat minder awesome punten:
Die draak was op de kaft van het boek toch groen? Of was dat de terzieler?
Dat die zoon van Tops en Remus niet bij 19 jaar later kwam.
Ik had de Kraggers meer willen zien.
En dat dit echt het einde was...............................

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
nitsji Geplaatst op 13-07-2011, 23:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hier een kort bericht.

@SD geloof ik o.0
Percy zie je ook niet terugkomen
Dat hebben ze expres gedaan, ze hebben ook niet laten zien dat hij weg ging. In deel 5 is hij in ene weg bij de Wemels. (Dat soort dingen zie/merk je dus tijdens zo een marathon o.0) Ze hebben meerdere dingen weg gelaten, bijvoorbeeld het hele verhaal van Remus en Tops. En het feit dat George eigenlijk bij Fred zijn lichaam zit. Maar ach, toch een film van ruim 2,5 uur

@lieke
Btw. wie was die donkere jongen naast Draco bij de kamer van Hoge Nood?
Dat is Zabini. Hij is in de Kamer aangezien Korzel ontslagen is/was en ze wel iemand wilde dood laten gaan in de film.

Dan over de film

Meevaller; De film
Tegenvaller; The end

Dit bericht is gewijzigd op 13-07 23:23.

Superdreuzel Geplaatst op 13-07-2011, 23:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ohja, die muziek! goeie lieke!
*zwijmelt bij de gedachte aan de muziek*

''I have always wanted to use that spell!''

''Yeah! Boom!''

De twee meest memorabele quotes aller tijden!

En ik had niet gedacht dat grijphaak dood zou gaan
En, is Belinda Broom nou vermoord?

nitsji Geplaatst op 13-07-2011, 23:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik weet niet zeker of het haar is, maar daar leek het wel op  

Superdreuzel Geplaatst op 13-07-2011, 23:50 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

arme meid Wat zou er met vaalhaar gebeird zijn toen die dat raam uit vloog denkje?

lieke Geplaatst op 14-07-2011, 09:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 13-07-2011, 23:22 nitsji schreef:

@lieke [...] Dat is Zabini. Hij is in de Kamer aangezien Korzel ontslagen is/was en ze wel iemand wilde dood laten gaan in de film.

Dan over de film

Meevaller; De film
Tegenvaller; The end

Dat dacht ik ook al, had ik ook al tegen mijn vriendin gezegd(want zij vroeg dat), had ik dat dus goed gedacht , maar diegene die het vuur aanstak ging dood, zabini  niet.

@SD: ja de muziek was geniaal
En ik ben het met je eens, geniaale uitspraken 'Yeah Boom' Echt onze hele zaal (zo'n mega IMAX zaal van wel 35 rijen met 40 stoelen per rij ofzo) lach daar dubbel
Ik dacht ook niet dat Grijphaak dood ging, en hoe gaat het verder met Oliviander en er werdt ook niet verteld dat Marcel en Loena getrouwd zijn.
Ik dacht wel dat dat Belinda Broom was.

Maar nog steeds heeft niemand mijn andere vraag beantwoord: op de kaft van deel 7 staat een groene draak. Ik dacht fat dat de draak is waarmee ze uit goudgrijp ontsnappen, maar dat was niet, is dat dan de terzieler waar Dolleman vanaf valt?

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 09:17.

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
havanka Geplaatst op 14-07-2011, 09:27 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Ja het was belinda dat zag je zo, en zou wel fijn zijn als vaalhaar gewoon dood zou zijn :p
Heb nu alweer zin om drheen te gaan

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
morgan Geplaatst op 14-07-2011, 12:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@ Lieke: ik heb geen idee hoe dat zit.

En de muziek was inderdaad ook geniaal. En wij zaten ook in een megazaal imax zaal waarin iedereen klapte op bepaalde stukken of lachten of 'oooh' of 'aaah' zei XD
Echt geweldig was het, ondanks dat ik oververmoeid was  Correctie: wij oververmoeid waren

Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon  
Superdreuzel Geplaatst op 14-07-2011, 17:26 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-07-2011, 09:15 lieke schreef:
[...]
Dat dacht ik ook al, had ik ook al tegen mijn vriendin gezegd(want zij vroeg dat), had ik dat dus goed gedacht , maar diegene die het vuur aanstak ging dood, zabini  niet.

@SD: ja de muziek was geniaal
En ik ben het met je eens, geniaale uitspraken 'Yeah Boom' Echt onze hele zaal (zo'n mega IMAX zaal van wel 35 rijen met 40 stoelen per rij ofzo) lach daar dubbel
Ik dacht ook niet dat Grijphaak dood ging, en hoe gaat het verder met Oliviander en er werdt ook niet verteld dat Marcel en Loena getrouwd zijn.
Ik dacht wel dat dat Belinda Broom was.

Maar nog steeds heeft niemand mijn andere vraag beantwoord: op de kaft van deel 7 staat een groene draak. Ik dacht fat dat de draak is waarmee ze uit goudgrijp ontsnappen, maar dat was niet, is dat dan de terzieler waar Dolleman vanaf valt?

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 09:17.

nou, over die draak

in het boek werd niet gezegd wat voor draak het was, lijkt me, dus hebbe de filmmakers er weer eens hun eigen fantasie voor gebruikt:P

Ginny-w Geplaatst op 14-07-2011, 20:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@SD: Ik ben het met je eens. Twee geweldige uitspraken van Anderling (h) (Jouw ondertitel is daarom ook geweldig.)

Wat mij trouwens tegenviel was dat Harry de Zegevlier door midden brak en ze niet eens lieten zien dat hij daarmee zijn eigen toverstok heelde Dat is toch wel een van de belangrijkste dingen

Oh, en naar mijn weten gaat Belinda helemaal niet dood, maar probeerde Vaalhaar haar te bijten Ook al leek het in de film toch echt wel dat ze dood ging.
In het boek is het in ieder geval zo dat Vaalhaar haar wil bijten, maar dat Hermelien (dacht ik) daar iets tegen doet.

Dit bericht is gewijzigd op 14-07 20:09.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
ricardovh Geplaatst op 14-07-2011, 20:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Meevaller(s): een vette dood van Bellatrix, een cool eindgevecht,
Tegenvaller(s): Het was de laatste film, het leger van Huiselven en centauren kwam er niet in voor, het gevecht tussen Voldermort en Anderling,Slakhoorn en Wolkenveld kwam er niet in voor

Hermioneweasly Geplaatst op 14-07-2011, 22:06 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

@ Morgan: Hoe jij de negatieve en positieve dingen enzo beschrijft: Gewoon helemaal top! Zo denk ik er precies over!  
Nu hoef ik dat niet meer allemaal te typen!  

Als je enige argument om ergens in te gelove is dat niemand bewezen heeft dat et niet bestaat kun je wel van alles zegge dat het echt zou kunnen zijn! 
morgan Geplaatst op 14-07-2011, 22:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-07-2011, 22:06 Hermioneweasly schreef:
@ Morgan: Hoe jij de negatieve en positieve dingen enzo beschrijft: Gewoon helemaal top! Zo denk ik er precies over!  
Nu hoef ik dat niet meer allemaal te typen!  

Dank u
Ik heb het samen met Elaine gedaan.  

Ginny-w Geplaatst op 14-07-2011, 23:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Even ter duidelijkheid: Ik ben Elaine ^^ xD

Ik wil nog een keer naar de film! Hopelijk gaan we volgende week ^^

Superdreuzel Geplaatst op 15-07-2011, 00:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 14-07-2011, 23:05 Ginny-w schreef:
Even ter duidelijkheid: Ik ben Elaine ^^ xD

Ik wil nog een keer naar de film! Hopelijk gaan we volgende week ^^

Wat! Ben jij Eliane?
Omg, zat ik er even naast!
Deze zag ik niet aankomen

AAAAAAAAH, ik wil nog een keer

lieke Geplaatst op 15-07-2011, 09:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-07-2011, 00:03 Superdreuzel schreef:
[...]

Wat! Ben jij Eliane?
Omg, zat ik er even naast!
Deze zag ik niet aankomen

AAAAAAAAH, ik wil nog een keer

Oo... Jij? Nooit gedacht xD

Ik wil ook nog een keer (ga mss met broertje en vader over 1.5 week)

Ginny-w Geplaatst op 15-07-2011, 10:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, ik zeg voor de grap dat ik Elaine ben (Hermioneweasley kent mij toch nog niet -.-)

Ik moet zelfs nog een keer Vind ik xD

lieke Geplaatst op 15-07-2011, 10:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dan neem jij mij mee, gaan we samen naar bios Eindhoven en weten mijn ouders van niks xD

Kent zij jouw niet?

Ginny-w Geplaatst op 15-07-2011, 10:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hmm, dat kan ook Maar ik ga eerst kijken of mijn ouders niet gaan ^^

Nee, ze is hier toch pas net?

lieke Geplaatst op 15-07-2011, 10:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hm.... ach ja we zien wel, ik zie trouwens net dat jjij mijn pb beantwoord hebt

Echt?

Ginny-w Geplaatst op 15-07-2011, 10:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat heb ik inderdaad gedaan Jij nog niet de mijne

Nee, nep

lieke Geplaatst op 15-07-2011, 10:35 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nu jij de mijne nog niet, maar we dwalen af.
ontopic: Ik vond Anderling en Marcel verassend geniaal. 'Vilder, kun jij miss park en de rest van de zwadderaars wegbrengen?'
'Waar heen?'
'Naar de kerkers'
Rest juichen.

Harry die ineens bij sneep in de grote zaal naar voren stapt en dan de hele grote zaal 'Ooooo' geniaal xD

Oke nep dus

2 3 4 5