|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 25-07-2011, 10:14 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Jezus!' riep Scarlett uit. 'Hè, waar?' Superdreuzel keek gretig om zich heen. 'Hoe kun je je koffer nou vergeten?' gilde ze. 'Nou ja zeg, de vorige keer was jíj je koffer vergeten!' zei Superdreuzel verontwaardigd, 'En ik werd toch ook niet boos? Maar waar is Jezus nou?' 'Ik ben niet boos!' schreeuwde Scarlett. 'Ja, maar je schreeuwt tegen me.' merkte Superdreuzel niet-begrijpend op. 'Ja, maar ik ben niet boos!' antwoordde Scarlett, nog altijd schreeuwend. Scarlett's gezicht klaarde op, 'Ik weet wat het is!' 'Nou?' 'Jij brengt ongeluk!' Even was het een paar seconden stil. 'Ja, dat is het.' gaf Superdreuzel toe. 'Dus ik rij.' zei Scarlett. 'Anders komen we nooit in Finland.' 'Maar-' sputterde Superdreuzel tegen. Een paar minuten later zat Scarlett echter achter het stuur. Met piepende banden scheurde de auto de weg op. Hij slingerde gevaarlijk en liep steeds de kans om tegen een lantaarnpaal op te knallen, of in de berm te belanden. 'Goh, jij kunt echt niet autorijden!' zei Superdreuzel vrolijk.'Nee, hè?' antwoordde Scarlett blij, 'Wel spannend, zo'n eerste keer!' 'Tegenover jou ben ik een uitmuntende chauffeur!'zei Superdreuzel. 'Gefeliciteerd, joh!'
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
'Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.' |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 24-08-2011, 00:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Superdreuzel keek even afwezig door de voorruit. Plots schoot hem wat te binnen. `Scarlett?' begon Superdreuzel. `Mm?' antwoordde ze. `Je weet dat we totaal de verkeerde kant op rijden?' Gelijk gaf Scarlett een ruk aan het stuur en reed op het midden van de snelweg om naar de andere rijstroken. Enkele toeterende auto's wisten op het nippertje uit te wijken. `Zal ik maar weer gaan rijden?' vroeg hij nerveus toen Scarlett erg dicht op hun voorganger ging rijden. `Vooruit dan,' mompelde ze en ze maakte haar gordel los en werkte zich over de versnellingspook, tot ze bij Superdreuzel op de bijrijdersstoel zat. `Eh,' mompelde hij. `Zou je niet een keer gaan rijden?' stelde ze voor en vlug sprong Superdreuzel naar de bestuurdersstoel en greep het stuur. Door de landing gaf hij per ongelijk een enorme ruk aan het stuur en ze vlogen twee rijstroken opzij. `Oké, we gaan eindelijk de goeie kant op,' zei Superdreuzel en hij veegde wat zweet van zijn voorhoofd af.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 02-11-2011, 21:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett hing met een groen gezicht uit het raampje. 'Ben je misschien wagenziek?' vroeg Superdreuzel bezorgt. 'Nee, ik doe alsof, joh.' Scarlett wrong zichzelf terug naar binnen en greep een banaan van de achterbank. 'Zeg, we zijn nu een half uurtje onderweg,zouden we nu zo ongeveer niet in Finland moeten zijn?' 'Ik weet niet.' antwoordde Superdreuzel met gefronsde wenkbrauwen. 'Volgens mij wel.' Scarlett haalde zorgeloos haar schouders op en strekte zich uit. Ten oosten van Nederland lag er toch niet echt veel... totdat je uiteindelijk in Finland uitkwam. Toen ze in haar nek een gezwel voelde kwam ze geschrokken overeind en draaide zich met een ruk om. Superdreuzels konijn Banaan lag vrolijk in haar nek. Superdreuzel slaakte een gilletje, greep het konijn en zei kirrend: 'Papa heeft jou gemist, lieverd!' 'Weet je, ' Scarlett keek bedenkelijk naar Banaan, 'Eigenlijk moeten we een vriendje voor hem adopteren onderweg, een eekhoorn bijvoorbeeld! Dan noemen we hem Wortel! Of Courgette! Of nee, Broccoli!' Superdreuzel slaakte een, nog hogere, gil en draaide het volume van de radio vol open. 'Dit is Frans Bauer!' Hij keek volmaakt gelukkig naar de oude radio en zong: 'Heb je even voor mij! Maak wat tijd voor me vrij! Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jou lach alleen jij maakt mij blij!' Scarlett barstte enthousiast uit in een bewonderend applaus. 'Je hebt echt een operastem, weet je dat?'
|
|
|
|
'Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.' |
|
|
|
|
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 19-01-2012, 23:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 02-11-2011, 21:25 Scarlett schreef:
Scarlett hing met een groen gezicht uit het raampje. 'Ben je misschien wagenziek?' vroeg Superdreuzel bezorgt. 'Nee, ik doe alsof, joh.' Scarlett wrong zichzelf terug naar binnen en greep een banaan van de achterbank. 'Zeg, we zijn nu een half uurtje onderweg,zouden we nu zo ongeveer niet in Finland moeten zijn?' 'Ik weet niet.' antwoordde Superdreuzel met gefronsde wenkbrauwen. 'Volgens mij wel.' Scarlett haalde zorgeloos haar schouders op en strekte zich uit. Ten oosten van Nederland lag er toch niet echt veel... totdat je uiteindelijk in Finland uitkwam. Toen ze in haar nek een gezwel voelde kwam ze geschrokken overeind en draaide zich met een ruk om. Superdreuzels konijn Banaan lag vrolijk in haar nek. Superdreuzel slaakte een gilletje, greep het konijn en zei kirrend: 'Papa heeft jou gemist, lieverd!' 'Weet je, ' Scarlett keek bedenkelijk naar Banaan, 'Eigenlijk moeten we een vriendje voor hem adopteren onderweg, een eekhoorn bijvoorbeeld! Dan noemen we hem Wortel! Of Courgette! Of nee, Broccoli!' Superdreuzel slaakte een, nog hogere, gil en draaide het volume van de radio vol open. 'Dit is Frans Bauer!' Hij keek volmaakt gelukkig naar de oude radio en zong: 'Heb je even voor mij! Maak wat tijd voor me vrij! Ieder uur van de dag denk ik steeds aan jou lach alleen jij maakt mij blij!' Scarlett barstte enthousiast uit in een bewonderend applaus. 'Je hebt echt een operastem, weet je dat?'
|
Enkele gebeurtenisloze uren kropen voorbij. De zevende symphonie van Frans Bauer was eindelijk afgelopen en Superdreuzel zat verveeld en ongeïntreseerd achter het stuur. Hij was erg onderuitgezakt en kon nog net over het dashboard heen kijken. Op de achterbank lag Banaan volgevreten te wezen van de bananen en knabbelde nu aan de achterbank. Scarlett keek het konijn even vuil aan en wendde zich toen tot Superdreuzel. `Zeg, over die knager-' `Aaaaaa!' gilde Superdreuzel en hij probeerde zich haastig overeind te heisen, wat resulteerde in nog verder wegglijden. Al gauw zat hij bekneld tussen de stoel en de pedalen. Hij trok zichzelf op aan het stuur maar gleed uit over een bananenschil en belandde met zijn neus op het gaspedaal. Scarlett werd achterover in haar stoel gedrukt door de plotselinge versnelling van de auto. Gevaarlijk zigzaggend vlogen ze over de weg. `Geen nood!' riep Superdreuzel dof. `Ik heb de situatie volledig onder controle, we-' Een grote vrachtwagen passeerde de auto rakelings en toeterde luid. Superdreuzel gaf een hoge gil en slingerde het stuur naar rechts. Met een knal belandde het voertuig in de berm.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|