|
Ginny-w
|
Geplaatst op 08-06-2011, 22:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Harry Potter en de klinkende munt
Mijn personage wordt, heel origineel, Harry Potter. Harry Potter is heel zijn leven een onbaatzuchtig iemand geweest dus ook helemaal niet gierig. Na al die jaren van het uitgeven van geld voor zichzelf en vrienden begon zijn kluis langzaam aan leger te worden. Wanneer hij op een dag naar goudgrijp ging om daar een aantal van zijn galjoenen op te halen werd hij zoals gebruikelijk meegenomen naar zijn kluis. Deze werd vervolgens door de Kobold geopend, alleen toen de Kobold de kluisdeur opende was het volgende wat in de kluis lag: 5 sikkels. ‘Dat moet veranderen’ Dacht Harry meteen. De volgende dag Harry ging naar het huis van de Wemels aan wie hij het meeste geld had gegeven. Hij kwam binnen en werd meteen vriendelijk begroet door Moly Wemel. Hij mocht naar binnen en hij ging zitten. Moly kwam meteen met de meest uitbundige koekjes. Na een hele tijd te hebben geklets met Moly viel de avond eindelijk. Moly ging naar bed. Harry bleef toch nog maar even in de woonkamer. Daar wachtte hij totdat Moly sliep. Na een korte tijd hoorde Harry gesnurk en was dat dus het teken dat het veilig was. Harry stond op en bewoog zichzelf zo stil mogelijk door het huis. Wat hij zocht? Geld natuurlijk. Al het geld wat hij aan hen had uitgeleend wou hij nu terug hebben. Na een paar uur gezocht te hebben had hij al het geld wat hij nodig had. Hij propte het in zijn zakken. Meteen sprintte hij naar de deur om weg te gaan omdat het gesnurk van Moly ophield. Hij deed de deur open en daar stond Arthur Wemel. Arthur keek naar Harry en hij zag dat Harry’s zakken vol zaten met geld. ‘MOLY’ Riep hij. ‘MOLY KOM EENS’ slaperig kwam Moly aanlopen. ‘Wat is er? Waarvoor moest ik zo snel kom…’ Toen zag ze Harry’s zakken. ‘Harry, hoe kom je daaraan? Net heb ik helemaal geen geld in je zakken gezien. ‘Ga eens kijken in onze geldkast Moly.’ Zei Arthur. ‘O,nee dit gaat fout.’ Dacht Harry bij zichzelf. ‘LEVICORPUS’ Riep Harry terwijl hij zijn toverstok op Arthur richtte. Moly, die juist de geldkast had geopend rende naar Harry toe. ‘Wat heb je gedaan? Wat heb je gedaan Harry? Hoe kun je. Jij schoft!’ Zei Moly boos. ‘Dat zie je toch, ik heb je man vervloekt.’ Was Harry’s lachende antwoord. ‘Jij- Jij –Jij. De verrader die je er bent, de vuile schoft ****************’ Zei Moly nu helemaal woedend. ‘Sorry Molly , maar dit is het enige wat ik kan doen. “REDUCTO”. Riep Harry en Moly viel bewusteloos op de grond. Tegelijkertijd kwam Arthur weer bij en richtte zijn toverstok op Harry. Molly die ondertussen ook weer bij bewustzijn was gekomen deed hetzelfde. In koor riepen ze: “LEVICORPUS” Juist op dat moment verdwijnselde Harry en raakte Arthur’s vloek Moly en Moly’s vloek raakte Arthur. Gillend van woede stonden deze twee daar. Ondertussen had Ron helemaal niks meegemaakt van dit ongeluk, hij was altijd aan het werk als Schouwer. Dus kreeg Ron’s vrouw, Hermelien de brief van de uil. Ze las deze door. Dit was wat er in de brief stond
Lieve Ron Jouw beste vriend Harry heeft ons laatste maandag bestolen. Al ons dierbare geld wat we van hem gekregen hebben heeft hij meegenomen. Ron, heb je enig idee waarom Harry nu opeens zo doet. Help ons, alsjeblieft. Kom wat meer bij ons langs om voor ons twee te zorgen. We zijn al zo oud. Als we dan nu ook nog eens bestolen worden weten we het al helemaal niet meer. Ik hoop dat we hier snel antwoord op krijgen Ron. Groetjes, Je Ouders
Ze las de brief nog een keer. Ze kon het niet geloven wat daar op papier stond. Zelfs niet nadat ze de brief tien keer over had gelezen. Ze kon het gewoon niet geloven. Hoe kan het gebeurd zijn dat Harry geld zou stelen van Arthur en Molly. Dit zou ze moeten onderzoeken. Ze stuurde een brief terug naar Moly met de inhoud: Beste Moly en Arthur Ten eerste, Ron is al een hele tijd niet thuis geweest. Iedere keer weer zegt hij dat hij 20:00 ’s avonds thuis is maar iedere keer moet hij weer “overwerken”. Ron heeft jullie brief dus niet kunnen lezen. Het enige wat ik van Ron weet is dat hij op het Schouwerhoofdkwartier werkt. Op dezelfde afdeling van Schouwers als Harry. Dus dit zou kunnen betekenen dat Ron nu in gevaar is. Ik zal morgen op mijn werk eens kijken. Met vriendelijke Groet, Hermelien Griffel
De volgende dag stond Harry weer op zijn werk samen met Ron, hij had weer dienst als schouwer. Dag in dag uit vanaf zijn 18e werkte hij daar. Hij was nu al 7 jaar bezig. ‘Maar’ dacht Harry ‘Als schouwer verdien ik niet veel. Ik help de mensen dan wel, maar ik wil nog meer geld zien. Meer dan bij de overval bij de Wemels. Ik wil een kluis vol galjoenen. Zo hoort dat nu in 2005’. Hij dacht dat deze gedachte ook Ron wel zou interesseren en liep naar hem toe. Hij zei: ’Hé Ron, vind je ook niet dat we als schouwer te weinig verdienen? Denk je ook niet dat we wat anders moeten doen als we geld willen verdienen?’ Ron dacht daarover na en zijn antwoord was: ‘Nee, eigenlijk niet. Ik ben blij met mijn baan, en ik ben er ook blij mee dat ik mensen help. Dus nee, ik hoef niet meer geld te verdienen.’ ‘O’ Dacht Harry toen hij dit hoorde. Hij ging naar het hoofdkwartier van de schouwers om Reold op te zoeken. Reold was de hoofdschouwer. Hij zag Reold langs lopen samen met minister Peter. Hij vroeg of hij Reold even kon spreken. Het antwoord van de minister was: ‘Nee, nee Harry. Je kan het toch ook zeggen met mij erbij, of niet soms.’ ‘Nou oké dan minister.’ Hij keek naar Reold en zei: ’Reold, ik neem ontslag. Ik vind dat ik niet genoeg geld verdien en ik wil meer verdienen. Niet dat armzalige loontje van 500 galjoenen per maand. Dat is gewoon te weinig.’ Reold wou protesteren, maar Peter onderbrak hem met een handgebaar. ‘Daar sta ik helemaal achter meneer Potter. Ik ben het helemaal met je eens. We kunnen wel wat meer ambitieuze tovenaars hebben in onze samenleving. Aan welke baan op het ministerie had u dan in uw gedachten meneer Potter?’ ‘Ligt eraan, wat verdient u?’ Was Harry’s antwoord hierop. ‘Uhm uhm………. Wat ik v-v-v-verdien. Meneer Potter?’ ‘Ja minister wat u verdient, wat verdient u per maand?’ ‘Wat ik per maand verdien?’ ‘Ja, dat zeg ik toch’ Zei Harry nu ongeduldig. ‘Ik verdien redelijk van zo’n 5000 tot 10.000 galjoenen per maand, en oja, ik verdien soms als ik goed mijn best heb gedaan 50.000 tot 100.000 galjoenen in een maand, maar dat komt maar zelden voor.’ ‘Ik wil u baan minister’ Zei Harry daarna ‘U wil mijn baan? U moet wel onthouden dat als minister je hele grote risico’s en keuzes moet maken. Zulke grote keuzes dat toen ik een foute keuze had gemaakt ik vele brulbrieven had gekregen met de melding dat ze me met de hand zouden doden. Eentje is dat ook bijna gelukt. Ik lag daar op de grond bijna bewusteloos toen mijn bewakers net op tijd binnen kwamen om mij te beschermen.’ ‘Ja, dus minister. Ik wil de baan ik ben nu al 7 jaar schouwer geweest. Nu wil ik toch echt die baan. Laten we dat even onder vier ogen bespreken. Daarzo, in dat kamertje’ Harry wees naar het kamertje waar ze naast stonden. Harry opende de deur voor Peter en die liep door. Toen hij binnen was liep Harry zelf ook naar binnen en mompelde: ’Murmelio’. ‘Zo, minister . Ik wil uw baan dus. Hoe zou dat mogelijk kunnen worden?’ ‘Nou je moet er lang voor solliciteren Harry en noem mij maar Peter.’ ‘Oke, Peter. Ik wil uw baan hebben en ik moet er dan dus voor solliciteren?’ ‘Precies.’ ‘Oke, en wat nu als ik geen zin heb in een sollicitatiegesprek?’ ‘Dan moet ik vragen of u deze kamer wilt verlaten meneer Potter.’ ‘Ik zei dat ik geen zin had in een sollicitatie gesprek. Ik heb namelijk wel zin in die baan.’ ‘Wat bedoelt u daarmee meneer Potter?’ ‘Wat ik daarmee bedoel is dat ik hier zo een apparaatje heb. Kijk, luister en voel.’ Verblind door zijn hebzucht drukte hij op het knopje, ging in een hoekje staan en fluisterde:’Protego’. Niet lang daarna opende het raam en glibberde er een slang naar binnen. Het was niet zomaar een slang, nee het was de slang van Voldemort: Nagini. Meteen toen het beest door het raam was sprong hij op Peter af. Peter sprong op de tafel om de klappen en de beten te kunnen ontwijken. Nagini sloeg en de hele tafel lag meteen door midden waardoor Peter met een klap op de grond viel. Nagini had hem gezien waardoor Peter noodgedwongen op moest staan terwijl hij een aantal gebroken ribben had. Hij liep naar de deur en wou deze openen. Alleen Nagini was sneller en ze haalde Peter vanaf de voorkant onderuit waardoor een aantal van Peters gebroken ribben nu uit zijn lijf staken. Het gevecht bleef doorgaan. Peter probeerde met zijn toverstok zijn rug weer te helen terwijl hij vanaf alle kanten werd aangevallen door de woedende slang. Vanaf Harry’s plek voerde hij af en toe spreuken af op de slang om deze nog woedender te maken dan ze al was. Peter kwam er uiteindelijk achter dat hij zijn rug tijdens dit gevecht niet meer kon helen en richtte zijn toverstok deze keer naar Nagini. Hij riep:’Avada Kedav..’ Hij werd ruw onderbroken door Nagini die hem met haar staart een grote klap tegen Peters arm gaf waardoor zijn rechterarm uit de kom lag en zijn toverstok in meerdere stukken verspreid over de kamer lag. Nu was peter echt helemaal weerloos, maar Nagini ging terug naar het raam Peter dacht gewonnen te hebben en draaide zich om naar de deur. Nagini draaide zich om en ging op Peter af. Nagini glibberde op de archiefkast naast de deur en vloog vanaf daar tegen de buik van Peter aan. Die hijgend op de grond viel. Hij had een klaplong. Nu was hij pas echt weerloos. Nagini klom op de restanten van het bureau en vanaf daar viel Nagini volop op de keel van Peter. Snel liet Harry zijn schild verdwijnen en hij drukte weer op het knopje en Nagini verdween. Hij liet ook de murmelio spreuk verdwijnen en rende naar Peter toe terwijl hij de hele tijd:’Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee’ roept zodat iedereen het kan horen. Niet lang daarna vliegt de deur open en komt Hermelien binnen gestormd die als hoofd van het Afdeling Herhuisvesting van Huiselfen. Ze zei tegen Harry: ‘Harry, wat is er gebeurd?’ Ze keek rond en zag alle rotzooi, en Peter. ‘H-h-harry, waarom ligt de minister op de grond en is deze kamer helemaal beschadigd?’ ‘Ik weet het niet Hermelien, ik kom hier net binnen. Ik zag de minister op de grond liggen. Hij is nu dood, ik heb geen idee hoe. Heb je dit overigens al gezien. Harry wees naar Peters rug. Hermelien keek en draaide zich gillend om. ‘Harry?’ zei ze. ‘Ja, Hermelien?’ ‘Wat is dat?’ ‘Volgens mij zijn dat de ribben van Peter, maar jij moet dat toch wel weten Hermelien?’ ‘Ja, dat zou ik wel moeten weten maar, maar ik vind het gewoon te goor om naar te kijken. Sorry Harry.’ ‘Maakt niks uit.’ ‘Oh, ok. Dankje Harry, maar heb je enig idee waarom en hoe hij dood is gegaan?’ ‘Ik denk dat hij dood is gegaan omdat iemand zijn baan wou. Hoe hij dood is gegaan, dat weet ik niet precies maar wat ik wel weet is dat er een gevecht is geweest. Kijk dan hoeveel schade. Er moet gevochten zijn.’ ‘Ja Harry. Daar moet je wel gelijk in hebben.’ ‘Dankje Hermelien. Maar goed. Er moeten nu verkiezingen voor een nieuwe minister van toverkunst komen.’ ‘Ja, daar heb je alweer gelijk in Harry. Weet je misschien kandidaten?’ ‘Ja, ik ken er een.’ ‘Wie dan, hij moet dan meteen hierheen komen.’ ‘Hij staat hier recht voor je neus Hermelien.’ ‘Wil jij? Jij minister worden? Oke, iedere kandidaat is welkom.’ ‘Dus kunnen de verkiezingen dan nu beginnen Hermelien?’ ‘Nee nog lang niet. Er is nog maar een kandidaat en dat ben jij. We moeten dus in heel Engeland aanmeldformulieren moeten bezorgen.’ ‘Oh, oké. Start dat dan maar.’ Als tijdelijk vervangend minister geeft Hermelien het bevel dat er aanmeldformulieren moeten worden gemaakt en dat die aan alle tovenaars en heksen in Engeland moeten worden gegeven. De aanmeldformulieren worden verspreid en niet veel later komen er vele tovenaars en heksen die allemaal wel minister van toverkunst willen worden. De verkiezingen werden gehouden. Deze verkiezingen duurden een week. In die hele week probeerde Harry zoveel mogelijk flyers te maken op goedkoop papier natuurlijk. Deze flyers trokken de aandacht van veel mensen. Alleen hadden veel mensen door dat de flyers gemaakt waren van heel dun en goedkoop papier waardoor iedereen dacht dat Harry wel minister wou worden maar dan niet voor het goede doel, maar om juist geld te verdienen. Dat nieuws ging als een lopend vuurtje door vanaf de ontdekkers naar de ochtendprofeet. Waarin op de 3e dag van de verkiezingen groot op de voorpagina staat:
Harry Potter als minister? Uit anonieme maar betrouwbare bronnen hebben wij te horen gekregen dat alle campagneacties van Harry Potter allemaal geldbesparing was. Neem nu de flyers. Als het goed is heeft iedereen een flyer, waardoor je zou denken dat hij erg gul is. Alleen als je beter naar deze flyers gaat kijken zie je de volgende eigenschappen aan het papier: 1.Vanaf de zijkant kun je goed zien dat het eenlaags is. Goedkoop papier dus. 2.Als je wat water over het papier gooit zou bij normaal magisch papier niks moeten gebeuren. Dit papier wordt drijfnat. 3.Vrijf eens over het papier. Goed gedrukt papier zou glad moeten zijn. Dit is ruw. Het is dus geverfd met normale dreuzel verf. 4. Harry’s beloftes lijken heel goed, maar jammer genoeg voor hem heeft hij er nog wat speciaals bij gedaan. Druk namelijk eens op alle vier de hoeken tegelijk. Wel aan de achterkant. Dan komt de aap uit de mouw. Alle beloftes verdwijnen en er komt zo als je ziet groot op de voorkant te staan: “Ik wil geld” Deze dingen moeten u hoop ik genoeg zeggen over het ministerschap van Harry Potter. Als u als stemmer op Harry Potter als minister stemt, stemt u niet voor vrijheid, geld en macht. Nee, voor geen van deze dingen. Als u stemt voor Harry Potter stemt u voor vrijheid, geld en macht voor Harry Potter. Hij heeft dan wel wat dingen meegemaakt, hij heeft dan Voldemort gedood. Maar dat geeft hem geen reden om arme mensen af te tobben zodat hij ons belastingsgeld krijgt. Ons moraal is dus: STEM NIET OP HARRY POTTER ALS MINISTER!!!!!!! Van onze verslaggeefster Rita Pulpers Harry had dit stukje gelezen en dacht bij zichzelf: ‘sh*t ze hebben me door. Wat moet ik nu doen? Op deze manier wordt ik nooit tot minister gekozen. Volgens mij heeft Hermelien me ook door. Wat kan ze er tegen doen. Gaat ze misschien de S.H.I.T. op mij afsturen? Wat ben ik bang dan. Hahaha. Alleen wie heeft dit kunnen schrijven? Hij las het artikel af en zag staan: van onze verslaggeefster Rita Pulpers ‘Dat kakmens, dat geschifte wijf, die drol. Die k*t vrouw.’ Harry was nu woedend. Het liefst zou hij nu naar Rita toe gaan en haar ter plekke en persoonlijk vermoorden. Juist toen Harry wou opstaan om zijn plan ook echt te volbrengen ging de deurbel. Hij liep naar de deur en daar stond Hermelien. ‘Kom binnen Hermelien, waar heb ik dit bezoek aan te danken. Ginny is er ook. Er staat toevallig thee klaar. Klets maar met Ginny met een kopje thee. Ik moet even gaan, ik zie je zo.’ Snel ging Harry langs Hermelien en Harry verdwijnselde. Hermelien liep naar binnen en ging naast Ginny zitten. ‘Heb jij enig idee waarom Harry dat deed Ginny?’ vroeg Hermelien. ‘Ik heb echt geen idee Hermelien.’ Hermelien keek de woonkamer door en zag toen de krant open liggen. ‘Volgens mij weet ik nu waarom Harry boos was, en ik denk dat ik ook weet waar Harry heen gaat. We moeten hem nú tegen houden.’ ‘Wat is er dan’ Vraagt Ginny een beetje angstig. ‘Lees dit eens.’ Hermelien pakt de ochtendprofeet en wijst het artikel aan. Ginny leest het snel door. ‘Oké Hermelien, je hebt gelijk in waarom hij boos is, als het daarom gaat denk ik dat we hetzelfde denken maar waar gaat hij dan heen?’ Hermelien wijst het stukje van onze verslaggeefster Rita Pulpers aan. ‘Denk je dat echt?’ ‘Ja, natuurlijk. Kom we gaan!’ Hermelien en Ginny lopen ook beide naar buiten en verdwijnselden ook naar Rita Pulpers. Wanneer Ginny en Hermelien aankomen bij het huis van Rita Pulpers zien ze een hele grote puinhoop. Midden op die puinhoop zien Ginny en Hermelien Harry staan. Ze blijven kijken, ze kunnen het niet geloven. Ze kijken beter en ze zien ook Rita Pulpers staan. Het enige wat ze kunnen zien is dat Harry de hele tijd aan het zwiepen is met zijn toverstok. Ze zien ditzelfde bij Rita. Ze lopen door de poort en zien uiteindelijk dat Harry en Rita aan het duelleren zijn. De vonken vliegen van de rondvliegende spreuken af. Harry en Rita spreken tegelijk een spreuk uit en ze vliegen beiden tegelijk naar achter. Opeens ziet Harry Hermelien staan. ‘Verdwijn Ginny, verdwijn. Red je leven! Nu het nog kan. Ren, ren, ren Ginny.’ Ginny draait zich om en rent weg. Harry loopt terug naar de plek waar Rita en hij aan het duelleren zijn, maar opeens draait Harry zich om. “LEVICORPUS” roept Harry richting Hermelien. Hermelien vliegt naar achter terwijl ze hard gilt. ‘Jij hebt me door hé, jij weet het. Jij weet hoe de minister ten einde is gekomen. Als je niet je muil dicht houd dan zal ik met jouw hetzelfde doen als dat ik met de minister deed. Onthouden hé mondje dicht of je krijgt een ongelukkig einde.’ Nadat Harry dit had gezegd draaide hij zich om en riep hard: “AVADA KEDAVR” “EXPELIARMUS” ging Hermelien er snel doorheen. Harry’s toverstok vloog uit zijn hand en landde op de grond. Snel dook Harry er naar en riep: “REDUCTO” Richting Hermelien. Deze werd naar achteren geblazen en viel bewusteloos op de grond. ‘Nu is het alleen nog maar jouw en mij Rita.’ Harry draaide zich om en zag niemand meer. ‘De lafaard, ik zei het toch. Ze is een grote lafaard. Als je mij kan horen Rita dan wil ik het volgende zeggen. Je bent een grote LAFAARD, EEN MIETJE, EEN STUK AFVAL WAT HIER NIET THUISHOORT!!!’ Riep Harry vol woede. Hij kon nu niks meer doen dus verdwijnslede hij en kwam hij weer aan bij zijn huis.
Ondertussen bij Rita Pulpers huis: ‘Zo, zo ,zo. Wie hebben we daar?’ Rita liep vanuit haar ondergrondse schuilplaats richting Hermelien en draaide haar met haar schoen om. ‘Ah, we hebben hier dat modderbloedje die niks mocht vertellen. Hihihihihi. Ik weet nu al zeker dat ze mij meteen alles gaat vertellen als ik haar een paar druppels veritaserum in haar drankje doe wat ik haar zo meteen ga aan bieden. ‘ Rita ging naar de plaatselijke bar en vroeg om een drankje om mee te nemen. Rita kreeg het drankje en ze ging naar huis. Daar aangekomen brouwde ze de veritaserum en deed dit in het drankje van Hermelien. Het enige wat Rita nu nog kan doen was afwachten. Na een hele tijd kwam Hermelien bij en ze zag Rita. ‘IEEEEKS’ riep ze toen ze Rita zag. ‘Kalm maar liefje. Ik ben hier alleen om jouw een drankje te geven.’ Rita geeft Hermelien het drankje met het veritaserum. Hermelien pakt het vast en drinkt het meteen helemaal leeg. ‘Zo, liefje.’ Zegt Rita na een tijde. ‘Harry Potter zei tegen jouw dat je iets niet mocht vertellen, klopt dat?’ ‘Ja’ ‘Wat is dat gene dat jij niet mag vertellen Hermelien?’ ‘Ik mocht van Harry niet vertellen wat er gebeurd is op het ministerie.’ ‘Wat is er dan gebeurd op het ministerie, en welk ministerie?’ ‘Het was op het ministerie van toverkunst natuurlijk.’ ‘In welk land?’ ‘Engeland, natuurlijk.’ ‘Ja, natuurlijk. Was al te verwachten. Maar wat is er dan gebeurd op het ministerie?’ ‘Je weet toch dat minister Peter dood is?’ ‘Ja, dat weet ik. Wat is er dan met Peter gebeurd, hoe is hij gestorven?’ ‘Harry heeft hem gedood. Harry heeft hem vermoord. Hoe hij het heeft gedaan weet ik niet. Harry heeft hem gedood.’ ‘Harry Potter heeft dé minister van toverkunst uit Engeland gedood. Waarom?’ ‘Hij wou de baan hebben, hij wil rijk worden. Mag ik wat drinken?’ ‘Ja, natuurlijk liefje.’ Rita pakt het bekertje, schenkt wat water in en doet er weer een paar druppeltje veritaserum. ‘Hier, drink maar op.’ ‘Dankjewel’ Alweer drinkt Hermelien het drankje in een keer op. ‘Dat is dus wat ik niet mocht zeggen van Harry’ ‘Oke, Hermelien. Dat weet ik dan, je mag gaan.’ De volgende dag stond in de Ochtendprofeet groter dan de vorige keer op de voorpagina:
Harry Potter bedrieger!?
Vanuit betrouwbare bronnen hebben wij vernomen dat onze enige echte Harry Potter geen toeschouwer bij de moord op minister Peter was. Als je dat verhaal gelooft zit je in de buurt maar heb je geen gelijk. Harry Potter is toeschouwer geweest. We hebben een interview gehad met ene Hermelien Griffel, de beste vriendin van Harry Potter. Hier het Interview: Rita: Zo liefje, ik heb vernomen dat jij ergens achter bent gekomen waar je eigenlijk niet achter mocht komen als het aan Harry Potter lag. Hermelien: Dat klopt.
Rita: Ten eerste, waar was dat dan? Hermelien: Op het ministerie van Toverkunst Rita: In welk land? Hermelien: Engeland Rita: Oké, het Ministerie van Toverkunst in Engeland dus? Hermelien: Ja Rita: Oke, en wat is er daar dan gebeurt? Hermelien: Je weet toch wel de dood van Minister Peter? Rita: Ja, die weet ik Hermelien: Iedereen dacht dat het zelfmoord is Rita: Dacht, waarom dacht? Hermelien: Omdat wat ik nu ga zeggen ze gaat overtuigen echt waar is. Rita: Oké, zeg het dan maar
Hermelien: Ten eerste, Harry was wel een toeschouwer van de moord op Peter Ten tweede, Harry is niet degene die Peter heeft vermoord Ten derde, hij heeft het laten doen Ten vierde, ik weet niet hoe hij het heeft gedaan Rita: Hermelien, dankjewel voor dit interview Hermelien: Alsjeblieft Rita: Je mag gaan
Dit was het interview Tussen Hermelien en Rita. Misschien bent u er al wijzer door geworden. Onze conclusie hieruit is dus dat Peter dankzij Harry gedood is. Na nader onderzoek zijn we er achter gekomen hoe. Harry heeft de Naginioproeper gebruikt. Als je op de knop van de Naginioproeper drukt komt de slang van Voldemort (Nagini dus) naar je toe. Iedereen die ze kan bereiken, behalve de oproeper, zal ze bevechten totdat hij/zij dood gaat. Harry zelf heeft daar overigens niet stilgestaan. Volgens onze onderzoekers heeft Harry Potter vanuit de hoek de slang opgehitst. Daardoor werd de slang steeds bozer en werden zijn aanvallen op onze geliefde minister Peter steeds sterker en vervaarlijker. Ook zonder deze aanmoedigingen van Harry Potter zou de slang Peter gedood hebben, dit zou alleen langer geduurd hebben. Aldus onze schrijfster en interviewster Rita Pulpers Dit artikel is vrijgegeven door het ministerie van Toverkunst
Harry las de volgende tekst. “Zo heb ik helemaal geen kans meer om te winnen dacht hij”.Ondertussen was de laatste dag van de verkiezingen aangebroken. Harry bracht deze dag helemaal alleen door. Hij wou met niemand praten. Echt niemand. Als het aan hem lag kon iedereen de pot op. ik kom alleen nog maar de buitenwereld in zodra ik de verkiezingen heb gewonnen zo dacht hij die dag. De dag kwam ten einde, de nacht viel en Harry ging slapen. Op de volgende dag zouden de stemmen worden geteld. Natuurlijk kwam er ook een winnaar uit. Harry zat alsnog de hele dag naar de tv te kijken om te kunnen zien wie de uiteindelijke winnaar zou worden. Uiteindelijk ’s avonds om 20:00 was het zover. Ze gaan bekend maken wie de winnaar wordt van de Minister van Toverkunst verkiezingen. Toen kwam een bruinharige en lange tovenaar op tv en hij zei: ‘De winnaar van de Minister van Toverkunst verkiezing is….. O, sorry mensen ik krijg net bericht binnen. Ik lees het even door.’ Op het beeld verscheen een grote stilte en na een tijdje zei de man:’Ik krijg net binnen dat Harry Potter niet onze minister gaat worde..’ ‘Nee’ zegt Harry tegen zichzelf. Dit had hij al aan zien komen. Hij pakt zijn toverstok, richt deze op zichzelf en roept: “AVADA KEDAVRA” De vloek raakt Harry volop in zijn borst en hij valt dood op de grond. De volgende dag staat er in de ochtendprofeet het volgende: Harry Potter is dood Einde Ben je overigens benieuwd wie wel de Minister van Toverkunst is geworden? Dat was ene Peter
Dit bericht is gewijzigd op 08-06 22:40.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Christiane
|
Geplaatst op 16-06-2011, 14:57 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
okee, Freuzel, mijn beoordeling:
Ik moet hier natuurlijk rekening mee houden dat je veel jonger bent dan de andere deelnemers. +leuke titel +Bijzonder verhaal, ik moest er wel om lachen +Harry Potter die gierig wordt, een zonde die nogal verrassend is bij hem! -Feitjes die fout zijn volgens het boek, zoals dat Nagini natuurlijk allang dood is -Fouten bij de namen -tovenaars hebben meestal geen tv
|
|
|
|
Las cosas más hermosas en la vida no se ven, sino que siente el corazón. (the most beautiful things in life are not seen, but felt by heart.) |
|
|
xhermoine
|
Geplaatst op 16-06-2011, 16:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Je hebt echt iets origineels bedacht, ik denk niet dat veel anderen daarop zouden komen hoor Freuzel! Wel een paar foutjes: het is Molly met dubbel L. Je hebt wel redelijk veel spelling en grammatica fouten. Je vergeet soms een vraagteken en een gedachte moet niet tussen aanhalingstekens. Soms in heb je in één zin verschillende tijdsvormen staan. Dat is niet fijn om te lezen. Maar je hebt wel iets heel erg origineels bedacht.
|
|
|
|
''When you got nothing, you got nothing to lose.'' - Jack Dawson, Titanic |
|
|
Freuzel
|
Geplaatst op 16-06-2011, 20:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
@Christianne
Je goede feedback punten, thanx Je slechte punten
Nagini: tja, dat was gewoon stom, ff vergeten Namen: dat kan kloppen want ik heb het laten na kijken door iemand die voor mij niks van HP wist TV: het is wat verder in de toekomst hé, dan misschien wel...
@xhemoinie
Je goede punten, alweer thanx Je slechte punten:
Namen: Zie hierboven Spelling/Grammatica: O, zou je misschien een paar voorbeeldjes kunnen laten zien? Vraagteken: Dat hoort toch bij bovenstaande? Tijdsvormen: Oke Gedachte: Hoe moet je een gedachte dan opschrijven?
Dankjulliewel voor de goede reacties, ik zal verder ook werken aan mijn slechte punten, hoeveelste ben ik eigelnik geworden?
Dit bericht is gewijzigd op 18-06 01:05.
|
|
|
|
LIKE A BOSS |
|
|
Superdreuzel
|
Geplaatst op 17-06-2011, 18:11 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-06-2011, 20:30 Freuzel schreef:
@Christianne
Je goede feedback punten, thanx Je slechte punten
Nagini: tja, dat was gewoon stom, ff vergeten Namen: dat kan kloppen want ik heb het laten na kijken door iemand die voor mij niks van HP wist TV: het is wat verder in de toekomst hé, dan misschien wel...
@Ginny-w
Je goede punten, alweer thanx Je slechte punten:
Namen: Zie hierboven Spelling/Grammatica: O, zou je misschien een paar voorbeeldjes kunnen laten zien? Vraagteken: Dat hoort toch bij bovenstaande? Tijdsvormen: Oke Gedachte: Hoe moet je een gedachte dan opschrijven?
Dankjulliewel voor de goede reacties, ik zal verder ook werken aan mijn slechte punten, hoeveelste ben ik eigelnik geworden?
Dit bericht is gewijzigd op 17-06 08:37.
|
uhm,m ginny heeft nog niet gereageerd op je verhaal?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 18-06-2011, 09:15 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Alweer ja
Beoordeling:
Ik vind het een erg origineel verhaal, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat Harry zoiets zou doen. In dit verhaal is het mij onduidelijk door wie het Harry zo hebzuchtig wordt.
+ Titel leuk verzonnen. + Hermeliens baan leuk bedacht. + Artikels leuk gedaan. - Je mag beter letten op je zinsopbouw. - Er moet meer afwisseling in woorden bij zinnen die achter elkaar volgen. Het woordje hij moet je dus bijvoorbeeld niet te vaak gebruiken. - Uitwerking van toverspreuken verkeerd gedaan. - Romeo Wolkenveldt is de Minister van Toverkunst. - Nagini is al lang dood. - Schrijffouten, ook in namen. - Het is onwaarschijnlijk dat ze de naam Voldemort zo op papier zouden zetten, ook al is hij al dood. - Veritaserum maak je niet zo snel. - De uitslag van wie de Minister van Toverkunst wordt niet op tv bekend gemaakt.
En ik heb nog een opmerking:
Na het eerste stukje artikel is alles in een keer zwart gedrukt, ik neem aan dat dit eigenlijk niet de bedoeling was, maar daar moet je dan de volgende keer beter op letten.
Gemiddelde cijfer: 6,1.
|
|
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
Freuzel
|
Geplaatst op 18-06-2011, 09:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 18-06-2011, 09:15 Ginny-w schreef:
[...]
Alweer ja
Beoordeling:
Ik vind het een erg origineel verhaal, al lijkt het me onwaarschijnlijk dat Harry zoiets zou doen. In dit verhaal is het mij onduidelijk door wie het Harry zo hebzuchtig wordt. dat heb ik uitgelegd, hij werd zo hebzuchtig omdat zijn kluis helemaal leeg was
+ Titel leuk verzonnen. + Hermeliens baan leuk bedacht. + Artikels leuk gedaan. voor deze drie dankje - Je mag beter letten op je zinsopbouw. i know - Er moet meer afwisseling in woorden bij zinnen die achter elkaar volgen. Het woordje hij moet je dus bijvoorbeeld niet te vaak gebruiken. is me ook al vaker gezegd  - Uitwerking van toverspreuken verkeerd gedaan. zoals? - Romeo Wolkenveldt is de Minister van Toverkunst. het is 2005, daar is niks over gezegd - Nagini is al lang dood. niet aan gedacht - Schrijffouten, ook in namen. dat klopt omdat ik het heb laten nakijken door iemand die niks van HP weet - Het is onwaarschijnlijk dat ze de naam Voldemort zo op papier zouden zetten, ook al is hij al dood. waarom dan? - Veritaserum maak je niet zo snel. dat was een foutje, eigenlijk was het de bedoeling dat ze wat op zak had.... - De uitslag van wie de Minister van Toverkunst wordt niet op tv bekend gemaakt. alweer, het is 2005
En ik heb nog een opmerking:
Na het eerste stukje artikel is alles in een keer zwart gedrukt, ik neem aan dat dit eigenlijk niet de bedoeling was, maar daar moet je dan de volgende keer beter op letten.klopt, niet de bedoeling
Gemiddelde cijfer: 6,1.
|
Best wel veel min-puntjes maar ik vind zelf nog een aardig goed cijfer voor iemand van mijn leeftijd bij de eerste verhalenwedstrijd.
|
|
|
|
LIKE A BOSS |
|
|
|
|
|