Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 09:23 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als jullie het leuk vinden kan ik hier mijn werkstuk over Odysseus plaatsen. Ik doe dit hoofdstuk voor hoofdstuk. Hier alvast het eerste deel:

Het begin

Het verhaal van Odysseus is een mythe. Dat is een verhaal wat niet waar is. Dus de dingen die ik ga zeggen in dit werkstuk zijn dan ook niet waar. Odysseus heeft een lange zeetocht gemaakt.  Nu is dat bekend als een Odyssee. Zie je het verband? Odysseus en Odyssee.
Hij ging dus een zeetocht maken. Maar waarom? Dat zal ik nu vertellen. Odysseus was koning van het eiland Ithaka. Daar had hij een vrouw en 1 zoon. Odysseus werd later gedwongen om mee te doen aan de expeditie tegen Troje. Hij wilde dat niet doen en daarom deed hij alsof hij gek was geworden. Om hen echt te overtuigen ploegde hij zijn land met een os en een ezel en zaaide zout in plaats van zaad. Palamedes, de man van wie Odysseus mee moest, legde de zoon van Odysseus voor de ploeg waardoor Odysseus zichzelf moest verraden. Hij ging mee met die tocht.

Dit bericht is gewijzigd op 07-05 10:54.

meld dit bericht aan een moderator

LIKE A BOSS 
Superdreuzel Geplaatst op 07-05-2011, 09:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

odysseus, nou dat is een naam die bekend klinkt

heb op school eens een boek over odysseus gelezen, hoe heet dat ook alweer ... De Vloek van Polyfemos! Goed boek Aanradertje (het is fantasy en zo)

Interessant onderwerp

Christiane Geplaatst op 07-05-2011, 09:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Wat leuk! Ik heb heel de Odyssee met Grieks gehad en tot in de details besproken. Mag ik je alleen verbeteren met jouw betekenis van mythe? Een mythe hoeft niet perse niet waar te zijn, het gaat erom dat er goden en/of halfgoden in voor komen.

Las cosas más hermosas en la vida no se ven, sino que siente el corazón. (the most beautiful things in life are not seen, but felt by heart.) 
Alexx Geplaatst op 07-05-2011, 09:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

omdat ik geen gymnasium heb gedaan (dankzij mijn achterlijke basisschool), ken ik al die mythes niet. ik vind het wel leuk dat je dat hier dan neerzet ^^

en woehaa! palamedes! hij komt ook voor in de Secrets of the Immortal Nicholas Flamel Series! (een geweldige boekenserie)

Dit bericht is gewijzigd op 07-05 10:00.

Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 10:01 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 07-05-2011, 09:53 Christiane schreef:
Wat leuk! Ik heb heel de Odyssee met Grieks gehad en tot in de details besproken. Mag ik je alleen verbeteren met jouw betekenis van mythe? Een mythe hoeft niet perse niet waar te zijn, het gaat erom dat er goden en/of halfgoden in voor komen.

oh, ok dankje

Dat was snel, ik heb genoeg reacties voor deel 2:

Het Paard van Troje:

Ze gingen op reis en kwamen aan bij Troje. Daar vochten ze 10 jaar om Troje. De Grieken zagen in dat ze dat niet konden winnen. Daarom moesten ze met een list komen. Odysseus bedacht die list. Hij kwam met een paard van hout. Daar gingen Grieken inzitten en de rest ging naar een eiland wat daar in de buurt lag. De Trojanen zagen dat de Grieken waren gevlucht en dachten dat het paard een overwinningsgeschenk was. De Trojanen vierden de hele nacht feest en de hele stad lag daarna te slapen. De Grieken die in het paard zaten kwamen eruit en ze overwonnen Troje.      

Dit bericht is gewijzigd op 07-05 10:36.

LIKE A BOSS 
lieke Geplaatst op 07-05-2011, 10:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Leuk onderwerp! Wij behandelen hem nu helemaal bij Grieks. Echter 'de oorlog bij Troje duurde 10 jaar' Ja dat is zo, maar tijdens die oorlog brak ook nog de pest uit en dan krijg je een heel verhaal met achilles en brizë (of hoe je het schrijft). Dit verhaal gaat dan over Odysseus, maar mss is dat een leuk stukje om ertussen te zetten?

p.s. Het is wilde - niet wou  

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 10:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is een groep 8 werkstuk geen VO werkstuk

LIKE A BOSS 
lieke Geplaatst op 07-05-2011, 10:56 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dat kan, maar nu kan je het toch aanpassen?

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 11:02 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja hier wel maar ik weet daar geen ene bal val. Als je me nouw dat stukje PM't dan kan ik dat er bij zetten maar verder. weet ik er niks van.

LIKE A BOSS 
lieke Geplaatst op 07-05-2011, 11:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

als ik me alles precies en goed kon herinneren had ik het gedaan, maar ik weet gewoond at het gebeurde en dat het met hun te maken had en met een of andere priester. Verder moet je het aan andere vragen, dat deel hebben we namelijk lang geleden gehad.

Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 12:22 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met de priester en wijn staat er bij.

LIKE A BOSS 
lieke Geplaatst op 07-05-2011, 12:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

???
ik snap niet wat je zegt

Freuzel Geplaatst op 07-05-2011, 12:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

O,nee dat is het volgende hoofdstuk.

LIKE A BOSS 
lieke Geplaatst op 07-05-2011, 13:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

kan dat het volgende hoofdstuk zijn, als het tijdens hoofdstuk 2 al voorbij is?  

Freuzel Geplaatst op 08-05-2011, 10:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Met de priester bedoelde ik het dikgedrukte stukje in de volgende tekst:

De Kikonen

Na de oorlog in Troje ging Odysseus terug naar zijn eiland Ithaka. Naar zijn vrouw en zoon.
Maar ze kwamen eerst op een ander eiland aan. Het eiland van de Kikonen. De Kikonen waren  in de Trojaanse oorlog bondgenoten van de Trojanen. Reden genoeg dus om ook de Kikonen te doden. Ze doodden heel het Kikoonse rijk op één iemand na. Deze hete Appolo Maro de priester dus. Hij schonk Odysseus en zijn mannen  twaalf kruiken met bedwelmende wijn. Deze zou Odysseus later goed van pas komen.

Dit bericht is gewijzigd op 08-05 10:42.

LIKE A BOSS