Howlingwolf Geplaatst op 13-09-2011, 11:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 12-09-2011, 19:53 lieke schreef:
Mooi, je schrijfstijl blijft mooi en hoe je o zo suptiel meldt dat eht zomer is, fantastisch.

Bedankt :P denk ik xD Verder nog op/aanmerkingen?

meld dit bericht aan een moderator

I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy 
lieke Geplaatst op 13-09-2011, 17:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Niet dat ik weeet, ben over het algemeen niet zo goed in spellingsfouten vinden etc, mss is de opmerking dat het echt heel mooi is en V eindelijk weer eens moet gaan schrijven een goeie?

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Ginny-w Geplaatst op 17-09-2011, 09:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 11-09-2011, 21:10 Howlingwolf schreef:
Even keek hij haar in haar ogen,

Dit kan denk ik wel, maar ik vind: Even keek hij haar aan, toch mooier. Maar goed, voor de rest mooi stuk Ben het helemaal met Lieke eens, je beschrijft dingen ook zo goed

Dit bericht is gewijzigd op 17-09 09:49.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Secret-v Geplaatst op 01-10-2011, 20:10 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier iets geschreven heb, ik schaam me dan ook diep, dus bij deze een nieuw stukje.

"BRAND!"
Met een schok shoot Vin overeind toen de deur van zijn kamer open gegooid werd.
"Snel! We moeten weg hier! De hele keuken en eetzaal staan al in lichterlaaie!"
Meteen sprong Vin zijn bed uit. Hij stond even te wankelen op zijn benen door de plotselingen actie, maar al snel had hij zijn evenwicht weer hervonden. Hij greep de stapel kleren die hij de avond ervoor op een stoel had gelegd en schoot de gang in, waar de dikke, zwarte rook al tegen het plafond hing. Direct begon hij luid te hoesten.
"Laag blijven!" riep iemand van een afstand, "dan heb je minder last van de rook!" Vin deed wat hem gezegd werd en zette het op een lopen, richting de uitgang. De gang leek zich wel eindeloos voor hem uit te strekken, alsof er geen eind aan zat.
Plotseling klonk er een luid gekraak achter hem. Geschrokken keek hij achterom, maar daardoor kwam zijn voet achter de rand van een vloerkleed te zitten, waardoor hij struikelde. Met een smak kwam Vin languit op de grond neer. Een geluk bij een ongeluk dat hij op het vloerkleed terecht kwam.
Het gekraak kwam nu snel dichterbij en de rook begon zich al met stof te mengen. Hij probeerde nog om snel overeind te komen en verder te rennen, maar het was al te laat. Het gekraak had hem ingehaald. Het plafond kwam recht naar beneden zetten, hij kon geen kant meer op. Hij slaakte nog een ijselijke gil, maar toen werd alles zwart voor zijn ogen.

Met een schok schoot Vin overeind. Het zweet droop langs zijn gezicht naar beneden. Zijn hele lichaam was klam en zijn hart ging als een gek tekeer. Voorzichtig liet hij zijn hoofd in zijn handen rusten, in een poging het kloppende gevoel achter zijn slapen te verminderen.
Langzaam maar zeker kwam Vin weer tot rust, waardoor hij weer wat helderder na kon denken. Beetje bij beetje herinnerde hij zich de vorige avond. De gigantische brand. Ze hadden gedaan wat ze konden, maar de brand was al te groot. Er was vanaf het begin eigenlijk al geen redden meer aan, zo snel had het vuur om zich heen gegrepen. Een hele rij van wel acht huizen was volledig tegen de vlakte gegaan. Al vrij snel was het eerste huis compleet in elkaar gezakt. Boven het enorme gekraak uit was alleen nog een ijselijke gil te horen, die plotseling was opgehouden. Nu Vin eraan terugdacht, liepen de rillingen hem weer over de rug.

Nu zijn hoofd niet meer klopte, zette hij zich met zijn handen af tegen het bed en liep naar het raam. Misschien dat wat frisse lucht hem wel goed zou doen. Het was nog steeds donker buiten, wat moest betekenen dat hij nog niet zo heel lang had liggen slapen. Achter de huizen aan de overkant zag hij nog wat rookslierten opstijgen. Leunend op de vensterbank liet hij zijn blik afdwalen naar de lucht. Een aantal wolken passeerden net de maan. Een aanblik die nooit verveelt.
Het zou nog wel even duren voor de zon weer op zou komen, dus Vin besloot dat hij beter nog even kon gaan slapen. Hij had nog genoeg te doen en te regelen de volgende dag, waarvoor hij graag een beetje uitgerust wilde zijn.
Zodra hij weer in zijn bed lag, voelde hij de vermoeidheid bezit van hem nemen. Al snel was hij weggezakt in een diepe, dit keer droomloze, slaap.

lieke Geplaatst op 02-10-2011, 10:08 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mooi , al vind ik dat stuk bij de brand wat vreemd, hij schrikt wakker, het moet dus een droom/nachtmerrie zijn geweest, maar dat Vin mijmert over dat er brand is geweest... dan snap ik zijn droom/nachtmerrie niet.

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Secret-v Geplaatst op 02-10-2011, 13:19 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Lees mijn vorige stuk, daarin was er brand, waar hij nu dus een nachtmerrie over heeft.

lieke Geplaatst op 02-10-2011, 13:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja dat snapte ik, maar het vervolg volgde ik niet

Alexx Geplaatst op 02-10-2011, 17:00 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja, ik ben eindelijk weer bij!
Okee, snel verder dus, want jullie zijn allebei op een spannend punt! =D

Ik kan echt merken dat jullie allebei een heel andere schrijftstijl hebben, V is vooral van de actie (dat geeft lekker veel vaart aan het verhaal) en Howlingwolf doet wat ik zelf ook altijd doe: de dingen zoveel mogelijk beschrijven zonder dat het saai wordt en de dingen vertragen.

Erg leuk om te lezen ^^

Superdreuzel Geplaatst op 02-10-2011, 23:34 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

heehee, eindelijk, goed stuk weer!

maar wanneer is zc eens aan de beurt?

1 2 3 4