|
Howlingwolf
|
Geplaatst op 03-04-2011, 14:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Howlingwolf rende door de gangen van het kasteel. Ze wist precies welke geheime gangen ze moest nemen om het snelste bij de kerkers aan te komen; het resultaat van genoeg jaren op Zweinstein. Toen ze uiteindelijk helemaal buiten adem bij de Kerkers aankwam, liep ze bijna een Griffoendor ondersteboven. "Kijk uit waar je loopt!" schreeuwde deze boos. "Kijk uit wat je zegt!" kaatste Howlingwolf terug. "Wat moet jíj hier?" "Dat gaat je niks aan," zei de Griffoendor, terwijl er een blos op zijn gezicht verscheen. "Laat me even denken," zei Howlingwolf terwijl ze met een hand haar toverstok al beetpakte. "Òf de brave Griffoendor heeft strafwerk, òf je bent zo stom dat je bijles in Toverdranken nodig hebt!" De Griffoendor werd, tot Howlingwolf's plezier, nog roder dan hij al was en ook hij greep naar zijn toverstok. Howlingwolf had de hare al op haar mede-student gericht en schreeuwde: "Petrificus Totalus!" Vanuit haar ooghoeken zag Howlingwolf dat Sneep zijn hoofd om de hoek van de deur stak en vlug borg ze haar toverstok op. "Paralitis!" brulde de Griffoendor. "Toveren in de gangen en een mede-student aanvallen?" concludeerde Sneep terwijl hij minachtend naar de Griffoendor keek. "Maar..!" probeerde deze zich nog te verdedigen. "Geen gemaar, Krauwel!" snoerde Sneep hem de mond. "Deze overtreding gaat je heel wat punten kosten! Dertig punten aftrek van Griffoendor." Krauwel deed zijn mond nog open om iets terug te zeggen, maar Sneep onderbrak hem weer. "Als je niet wilt dat je je afdeling zóveel punten kost dat alle Griffoendors zich morgen morgen zullen afvragen of de zandloper lek is, zou ik nu mijn mond maar houden." Krauwel sloot zijn mond en droop met hangende schouders af. "Je wilde me spreken, Howlingwolf?" vervolgde Sneep naar Howlingwolf, die het hele schouwspel met een spottende lach gevolgd had. "Dat klopt, professor," begon Howlingwolf. "Weet u, wij hebben in onze leerlingenkamer een -confrontatie- gehad met de Griffoendors. Ik kan u de namen van de betrokken leerlingen -van Griffoendor- geven èn ik heb bewijzen." zei Howlingwolf in een adem. Haar ogen glinsterden gemeen. "Zo'n wandaad móet gestraft worden, vindt u niet?"
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy |
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 03-04-2011, 16:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde liep op de eerste verdieping. Ze was vanmorgen een snelsschrijvende veer verloren en ze wilde hem graag terug, dus had ze besloten om hem maar te gaan zoeken. Ze wist niet precies op welke verdieping hij lag maar ze wist zeker dat het vlakbij de trap naar de kerkers was. "Accio veer!" zei ze terwijl ze met haar toverstok zwiepte. Er gebeurde niets. Yayde vloekte binnensmonds. Waar was die veer heen? Bozig begon ze nog veel meer spreuken te gebruiken die haar eventueel zouden kunne helen bij het vinden van haar veer. Ze liep naar de trap van de kerker en wilde nét aankloppen toen ze geroezemoes hoorde achter de deur. Ze zag twee schaduwen onder de deur vandaan komen. Maar ze besloot niet te storen, daar hield ze niet van, en al helemaal niet bij Professor Sneep. Dat vond ze hoogstens onbeleefd. Ze tuitte haar lippen even, draaide zich om en liep weg. ..
|
|
|
|
"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..." |
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 23-04-2011, 09:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Severusfan, Alice en Ginny liepen door de gangen van kasteel Zweinstein. 'Zullen we deze geheime gang nemen?' stelde Ginny voor. 'Ik weet niet waar hij uit komt, maar ik heb hem altijd al eens willen proberen.' Alice knikte. 'Oké, dan gaan we daar maar doorheen.' Ze liepen de geheime gang door en kwamen uit bij de kerkers. Ginny wilde net naar binnen stappen, toen ze Howlingwolf en Sneep zag staan. Vlug ging ze weer in de gang staan en deed de onzichtbare deur, hij was onzichtbaar voor de gene die niet in de geheime gang stonden, weer dicht. 'Wat is er?' vroeg Severusfan. 'Sneep en Howlingwolf,' antwoordde Ginny. Ze legde haar oor tegen de deur aan, de deur was namelijk niet geluidsdicht en je kon alles horen. Ook als je in de kerkers stond kon je horen wat er in de geheime gang gebeurde. 'Ik ben het eigenlijk wel met je eens, Howlingwolf,' hoorde Ginny Sneep zeggen. Ook al zag Ginny ze niet, ze wist zeker dat Howlingwolf nu een gemene grijns op haar gezicht had. Dit moest over hen gaan. 'Goed, wat gaan we ermee doen dan?' vroeg Howlingwolf. Severusfan sloop ook richting de deur om ze af te luisteren, maar ze struikelde over Ginny's voet en vloekte zachtjes. 'Ssst,' siste Ginny. Gespannen luisterde Ginny aan de deur, om te horen of Howlingwolf en Sneep iets gemerkt hadden. Het was inderdaad stil aan de andere kant. 'Foppe?' vroeg Sneep onzeker. 'Volgens mij is het Foppe niet, professor,' zei Howlingwolf, haar ogen vernauwden zicht tot spleetjes. Ze liep richting de geheime gang. Ginny hoorde dat en gebaarde naar Alice en Severusfan dat ze vlug weg moesten rennen. Zo stil als ze konden renden ze de geheime gang uit. Bij de meisjestoilet aangekomen bleven ze even uitrusten. 'Dat was op het nippertje,' fluisterde Ginny.
|
|
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
lieke
|
Geplaatst op 20-07-2011, 19:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Precies daar in hetzelfde meisjes toilet, wad Lieke, die net een jonge Griffoendor had geholpen, hij was - hoe toevallig - eerder die dag door Howlingwolf aangevallen. Gelukkig was zij nu weer vrolijk, en verliet zij, even zo vrolijk het toilet. 'Hoi Severusfan, Alice en Ginny', groette Lieke de drie meiden. 'Waar komen jullie vandaan gehold?' 'Van.. Sneep.. en.... Howlingwolf... bij....', Ginny stopte met praten en Alice praatte, ook hijgend, verder:'bij.... de... kerkers' 'Waarom bij de kerkers?', vroeg Lieke. 'Wij... wilden.. lol.. trappen, maar Howling wolf.. had ons bijna betrapt', zei Severusfan, die inmiddels beter op adem was dan Ginny en Alice. 'Morgen proberen lol te maken in zwad's leetlingenkamer?', stelde Lieke voor. Ginny en Severusfan knikte instemmend, echter Alice schidde haar hoofd, maar had te weinig adem om antwoord te geven. 'Dat is dan afgesproken, wie gaat er mee naar de leerlingenkamer, van Griffoendor dan, ik vermoed dat jullie nog wat huiswerk antwoorden nodig hebben?' Severusfan glimlachte.
|
|
|
|
"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?' 'Always' - 'You have your mother's eyes' |
|
|
sjuul
|
Geplaatst op 23-08-2011, 18:58 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Sjuul komt de grote zaal binnen en ziet een aankondiging om naar zweinsveld te gaan sjuul grist het van de muur en loopt naar de bieb waar juist perkamentus uitkomt sjuul praat even met hem en zegt dat zijn wachtwoorden te makkelijk zijn ik zal ze meteen veranderen ik vertel hem alvast aan jou patronus zegt perkamentus en dan loopt ie weg sjuul loopt hoofdschuddend verder
Dit bericht is gewijzigd op 23-08 19:04.
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 08-01-2012, 20:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
(Lieke, ik reageer hier verder als vervolg van onze leerlingenkamer.)
Toen Lieke en Ginny hun portretgat uit klommen hoorden ze al een hoop kabaal. 'Of ze zijn dichterbij dan we dachten, of ze maken zo'n erg kabaal dat we het hier horen,' zei Ginny tegen Lieke. 'Ik denk allebei,' zei Lieke. Ze liepen de gang uit en zagen Superdreuzel en Foppe in een kamer op de zevende verdieping. Een groepje Zwadderaars stond joelend om Superdreuzel heen. 'Dat er nog geen leraar is komen kijken,' mompelde Lieke die zag hoe het lokaal eruit zag.
Dit bericht is gewijzigd op 08-01 20:06.
|
|
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
|
|
Lilyloena
|
Geplaatst op 20-03-2012, 18:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Lilyloena loopt over de 7e verdieping op weg naar de kamer van hoge nood. onderweg komt ze een groep zwadderaars tegen die staan te juichen en te scheeuwen. ze ziet Ginny en Lieke staan en vraagt zich af wat er aan de hand is. als ze superdreuzel, foppe en het lokaal ziet weet ze genoeg. ze vraagt aan Ginny en Lieke of ze mee gaan naar de kamer van hoge nood.
|
|
|
|
To Know The Future, You Must Return To The Past. |
|
|
|
|
Sannely
|
Geplaatst op 09-04-2012, 17:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik loop een beetje door de gangen heen, op zoek naar andere mensen, als ik opeens ingesloten ben met boeken. "Ahh, Hallo kleine leerling, wat doe jij zo hier?" hoor ik boven me. Ik kijk omhoog. "Foppe... Ik had het kunnen weten..." zeg ik als ik de enige echte klopgeest boven me zie zweven. "Foppe, dit zijn jouw zaken niet, jij hebt hier helemaal niks mee te maken" ik kijk hem enigzins vol haat aan en pak mijn wand. "Wingardium Leviosa!" ik zet de stapels boeken op elkaar, loop erlangs, stop mijn wand weer weg, kijk nog even om naar Foppe, en loop dan verder.
|
|
|
|
Getekend met een veer, Sannely, Trots lid van de beste afdeling in de geschiedenis van Zweinstein: Griffoendor! |
|