Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 15:59 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Oké, en hier kun je dan vertellen wat je allemaal binnen Zweinstein doet xD De leerlingenkamers zijn daar aparte onderdelen van, alles wat in je leerlingenkamer gebeurd moet je daar neer zetten. Maar als je bijvoorbeeld naar de Grote Zaal gaat, of naar de bibliotheek kun je het hier neerzetten. Houd het gezellig ^.^

meld dit bericht aan een moderator

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Freuzel Geplaatst op 27-03-2011, 16:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

S'morgens vroeg stapt Freuzel uit zijn bed en uit de leerlingenkamer van Ravenklauw. Hij kijkt om zich heen om te kijken of de dikke monnik nergens is en of vilder er ook niet is. Er is niemand. Snel loopt hij de vele trappen af en hij staat bij de bibliotheek. Madame Rosmella (zo heet ze toch?) is er nog niet dus hij gaat naar binnen en gaat lezen.

LIKE A BOSS 
alice Geplaatst op 27-03-2011, 16:11 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Alice, Ginny en Serverusfan liepen in hun nette kleren richting Perkamentus kamer. "Waar moeten we er eigenlijk in?" Vroeg Alice. De andere haalde hun schouders op. "Hij houd van snoep toch we gaan gewoon alle snoepjes die we kunnen bedenken roepen en hopelijk gaat ie dan open." Opperde Serverusfan.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 16:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ginny knikt. 'Dat is een goed idee Severusfan.' Als ze bij de waterspuwers zijn zegt Ginny: 'Oké, hier is het. Noem allemaal een paar namen van een snoepje, misschien zit er de juiste bij.' 'Zoutzuurtjes,' opperd Alice.
De linker waterspuwer schut zijn hoofd. 'Goed, uuhm, Smekkies in alle Smaken?' zegt Severusfan twijfelend. Weer schut de waterspuwer zijn hoofd. 'Oké, uuhm, toffees?' vraagt Ginny. Alweer het verkeerde wachtwoord. 'Kom op,' mompeld Alice. 'Er moet toch iets zijn van snoepjes dat hij als wachtwoord heeft genomen? Dat doet hij altijd... Stroopwafels?'
'Fout,' zegt de waterspuwer. 'Wat zijn dat eigenlijk?' Ginny zucht. 'Dreuzeldingen,' antwoord ze. 'Oké, is het dan... ketelkoeken?' 'Correct!' zegt de rechter waterspuwer, een beetje verbaasd. 'Hmm, misschien moet ik tegen professor Perkamentus zeggen dat zijn wachtwoorden te doorzichtig zijn, als jullie het zo kunnen raden.' 'Mogen we erdoor?' vraagt Ginny als de waterspuwers daar geen aanstalten tot maken.
'Oh ja,' mompeld de rechter waterspuwer. 'Goed, jullie mogen erdoor.' En er verschijnt een opening waar Ginny, Alice en Severusfan doorkunnen.

Howlingwolf Geplaatst op 27-03-2011, 16:20 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

"Die Trollen-toffees kleven echt als de ziekte," moppert Howlingwolf terwijl ze langs de net geklede Griffoendors loopt. Plotseling hoort ze naast zich iets wat lijkt op het geschuif van stenen. Ze kijkt om en ziet nog net hoe de mantel van Alice de trap -die verschenen is- verdwijnen. Vlug sluipt ze achter ze aan. Deze geheime gang kende ze nog niet. Ze was benieuwd wat de Griffoendors in hun schild voerden.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 16:20.

I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy 
Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 16:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Het is geen geheime gang hè De trap leidt naar het kantoor van professor Perkamentus :P

Ginny, Severusfan en Alice lopen naar boven. Als Alice achter zich ook voetstappen hoort draait ze zich om. 'Hmm, niemand te zien,' mompeld ze. 'Alice, is er iets?' vraagt Severusfan als ze Alice hoort mompelen.
'Nee hoor, ik dacht dat ik iemand hoorde. Maar ik zie niemand,' zegt Alice. 'Zal vast niemand zijn,' zegt Severusfan, terwijl ze weer doorlopen naar boven. Inmiddels staat Ginny al voor de deur van professor Perkamentus' kantoor.
'Waar bleven jullie?' vroeg ze. 'Oh, Alice dacht iemand te horen, maar dat bleek niemand te zijn,' antwoord Severusfan nonchalant. 'Oh, oké,' zegt Ginny en ze klopt op de deur. 'Binnen,' horen ze een stem zeggen. '*** (sorry Alice ),' klinkt het van onderen. Ginny herkend de stem meteen. 'Howlingwolf?' vraagt ze verbaasd. 'Dubbel ***!' 'Wat doe jij hier?'
'Ik dacht dat jullie een geheime gang hadden ontdekt, maar dat blijkt dus niet zo te zijn,' antwoord Howlingwolf. Ginny lacht. 'Dames?' Professor Perkamentus verschijnt verbaasd in de deuropening. 'Wat is hier aan de hand?' Ginny kijkt Howlingwolf even bedenkelijk aan. Zal ze Howlingwolf laten gaan of zou ze zeggen dat Howlingwolf hen gevolgd is? Ach, het was toch niks belangrijks.
'Niks professor. Een klein misverstandje,' antwoord Ginny glimlachend. 'Goed, komen jullie dan nog binnen?' vraagt professor Perkamentus beleefd. Ginny knikt en volgt professor Perkamentus naar binnen. Alice en Severusfan komen even later ook binnen. Howlingwolf blijft weg.
'Waar is Howlingwolf?' vraagt professor Perkamentus verbaasd. 'Oh, die zei dat ze toch maar beter wat huiswerk kon gaan maken,' zei Alice. 'Oh, oké. Goed, dames, waar heb ik dit bezoek aan te danken?'

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 16:33.

alice Geplaatst op 27-03-2011, 16:38 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

In het kantoor duwen Alice en Ginny Serverusfan naar voren. Die verbaast kijkt en geluidloos zegt 'Waarom ik?' Ginny glimlachde en gaf haar nog een duw. "Dag professor wij wouden meer vrije tijd." Alice moest haar lachen inhouden waren ze nou echt Perkamentus aan het lastig vallen met dit. "Nou dames dat begrijp ik wel. Helaas kan ik hier weinig aan doen." Het drietal keek beteuterd en dropen af naar de deur. "Wacht even dames misschien kan ik toch wel hulp gebruiken." De meiden hadden een big smile op hun gezicht en draaide zich om.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 17:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Ik zal overleggen met mijn collega's,' zegt professor Perkamentus vriendelijk. 'Jullie horen zo snel mogelijk van me.' 'Alvast bedankt, professor,' zegt Severusfan. Professor Perkamentus glimlacht en zijn ogen twinkelen vrolijk. 'Graag gedaan hoor,' zegt hij. 'Goed, gaan jullie nu maar buiten van het mooie weer genieten.'
'Maar dat gaat niet,' protesteerd Ginny. 'Hoezo niet?' Professor Perkamentus kijkt verbaasd. 'Daarom komen we juist naar u toe. Er zijn nog zo veel dingen die ik moet leren,' legt Ginny uit. 'Oh, ik snap het probleem,' zegt professor Perkamentus. 'Goed, ik zal kijken of ik het zo snel mogelijk kan oplossen.'
Ginny knikt. 'Oké, alvast bedankt professor,' zegt ze en ze loopt weer naar beneden. Alice en Severusfan volgen haar. 'Nou, ik ben benieuwd of hij iets voor elkaar krijgt,' zegt Alice. 'Waarschijnlijk niet,' zegt Ginny. 'Waarom zou hij ervoor zorgen dat we minder huiswerk krijgen?' Alice haalt haar schouders op. 'Geen idee, maar hij heeft toch gezegd dat hij zal kijken wat hij kan doen?'
'Dat is waar,' mompeld Ginny. 'Laten we nou maar gewoon het vertrouwen in professor Perkamentus hebben,' zegt Severusfan. 'En zullen we vanavond verder leren? Het is te lekker weer om nu in de leerlingenkamer te zitten.' Ginny zucht. 'Dat is ook weer waar. Nou, vooruit dan. Maar dan moet ik wel even mijn zonnebril halen.' 'Goed idee,' zegt Alice en ze volgt Ginny naar boven.
Severusfan blijft twijfelend achter. Heeft zij een zonnebril nodig? Ach, is altijd wel handig en nu hoeft ze tenminste niet alleen naar boven. 'Wacht op mij,' roept ze dan en ze rent naar Ginny en Alice toe. 'Ik ga denk ik toch ook maar mijn zonnebril halen.'

Howlingwolf Geplaatst op 27-03-2011, 18:36 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Howlingwolf verbergt zich achter een standbeeld als Alice, Ginny en Severusfan weer terug hoort komen. Als ze voorbij komen lopen trekt ze zachtjes aan een vleeskleurig touwtje, waardoor deze losschiet uit een lusje van Alice's gewaad.
"Minder huiswerk, hè?" mompelt ze zachtjes. Ze kijkt naar de boekentas aan haar voeten en zucht diep. Misschien is het maar beter om wat huiswerk te maken. Ze grijpt de hengsels van haar tas en slentert richting de bibliotheek. De Hangoren stopt ze in een zak van haar gewaad.

I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy 
alice Geplaatst op 27-03-2011, 18:41 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Howlingwolf wat ben jij gemeen zeg

Ginny, Serverusfan en Alice liepen door de gangen van de school toen Alice een briesje voelde op haar rug. Ze keek naar achteren en zag dat er een groot stuk ontbrak aan haar nette gewaad. "Neej he, iemand heeft een draadje los gemaakt van mijn gewaad net nu een keer geen broek onder mijn gewaad heb." Alice keek om zich heen en ging snel op een bankje zitten."Zouden jullie misschien voor me een nieuwe gewaad halen en dan ook mijn zonnenbril mee nemen?" Ginny knikte en snel rende ze richting de leerlingenkamer terwijl Alice zielig kijkend achter bleef op het bankje.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 18:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Binnen een paar minuten is Ginny weer terug. Met gewaad en zonnebril. Ze geeft de spullen aan Alice. 'Bedankt,' zegt Alice. 'Gelukkig is hier in de buurt een wc.' Ze loop er naartoe en kleed zich daar vlug om. Al snel komt ze weer naar buiten.
'Wat een rotstreek,' mompeld ze. 'Dat is inderdaad een rotstreek,' zegt Ginny, terwijl ze richting de hal lopen, aangezien Severusfan ook vlug met Ginny mee was gegaan om haar zonnebril te pakken.
'Wie zou het kunnen hebben gedaan?' 'Geen idee,' antwoord Alice. 'Moet jij niet even je kapotte gewaad naar boven brengen?' vraagt Severusfan aan Alice. 'Geen zin in, doe ik dadelijk wel,' zegt Alice. 'Ach, we komen er wel achter wie het gedaan heeft,' zegt Ginny en haar ogen houden elk hoekje van het kasteel goed in de gaten.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 18:50.

Howlingwolf Geplaatst op 27-03-2011, 18:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hey! ik heb geen lusjes losgetrokken! (ik zou niet durven bij jou ) Btw @ Ginny.. Ik weet dat de kamer van Perkamentus daar zat. Howlingwolf niet

edit: omdat jullie er al op ingespeeld hebben, laat het maar zo

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 18:58.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 18:58 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-03-2011, 18:57 Howlingwolf schreef:
Hey! ik heb geen lusjes losgetrokken! (ik zou niet durven bij jou ) Btw @ Ginny.. Ik weet dat de kamer van Perkamentus daar zat. Howlingwolf niet

Nee, tuurlijk niet
O ja, natuurlijk

Howlingwolf Geplaatst op 27-03-2011, 19:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

offtopic: Weet je trouwens dat ik niet eens naar de leerlingenkamer van Zwadderich kan gaan? xD Dan ben ik nl aan het dubbelposten! Maargoed.. Ik ga even eten

alice Geplaatst op 27-03-2011, 19:05 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Moet je je zwadderich maatjes gaan pb'en of neej want SD zit in de kast....

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 19:07 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-03-2011, 19:04 Howlingwolf schreef:
offtopic: Weet je trouwens dat ik niet eens naar de leerlingenkamer van Zwadderich kan gaan? xD Dan ben ik nl aan het dubbelposten! Maargoed.. Ik ga even eten

Ik snap je niet? xD

alice Geplaatst op 27-03-2011, 20:10 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Ik wel ze bedoeld dat het dood is in de leerlingenkamer van zwadderich.
Maar het is bijna donker zullen we binnen blijven?

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 20:18 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Jep, even weer ontopic

Ginny kijkt naar buiten en ziet dat het inderdaad bijna donker is. 'Hmm, jammer, ik had nog wel zin om even naar buiten te gaan,' mompeld ze. 'Ach ja, valt niks aan te doen.' Toen hoorden ze een gerommel en Ginny en Alice keken om zich heen om te zien wie het was, maar Severusfan bloosde alleen maar.
'Hoorde jij dat geluid niet?' vroeg Ginny aan Severusfan. 'Jawel, maar dat is mijn maag,' zegt Severusfan. 'Oh,' zegt Ginny en ze schiet in de lach. 'Heb je honger?' Severusfan knikt. 'Zullen we gaan eten?' 'Goed idee,' zegt Alice instemmend. Ze lopen naar de Grote Zaal, waar al een heerlijke geur vandaan kwam, en schoven aan bij de tafel van Griffoendor.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 20:18.

alice Geplaatst op 27-03-2011, 20:32 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Aan de tafel pakte Alice van alles wat."Ik hewp zoow honwer." Zei ze met haar mond vol. "Alice wanneer leer je nou dat je niet met je mond vol moet gaan praten." Zei Ginny die zag hoe Alice nog een kippenpoot naar binnen werkte.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 20:44 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Sorry,' mompelde Alice, terwijl ze aan het eten was. Ginny zuchtte. 'Je leert het ook nooit hè?' Alice schudde haar hoofd. 'Nee, waarschijnlijk niet nee.' Ginny schepte wat eten op en Severusfan schepte ook haar hele bord vol.
'Ben ik nou echt de enige die niet zo'n super honger heeft?' vroeg Ginny. Alice en Severusfan knikten. 'Geeft niks hoor, er moet altijd wel een buitenbeentje tussen zitten,' zei Alice grijnzend. 'Ja, tuurlijk, noem mij maar weer het buitenbeentje. Jullie zijn gewoon raar, ik snap niet dat ik met zulke rare types om ga,' zei Ginny lachend.

Dit bericht is gewijzigd op 27-03 20:45.

alice Geplaatst op 27-03-2011, 20:51 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

"Je kunt gewoon niet leukere vrienden vinden, want geef toe wij zijn verder wel heel erg gezellig." Zei Alice glimlachende terwijl ze nog salade op haar bord schepte. Ginny stoote Alice aan waardoor de pompoensap die er stond omviel en Serverusfan onder de pompoensap zat. "Ginny!" Ze sprong op waardoor het water die ook op de tafel stond over Ginny heen kwam.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 21:03 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Oeps,' zei Ginny. Met een zwaai van haar toverstaf was alles weer opgedroogd. 'Alice, ik weet zeker dat ik hele leuke vrienden kan vinden als het moet. Iedereen is bevriend met mij, dus tja. Ik hoef ze al niet meer te zoeken.' 'Kuch, eigendunk, kuch,' zei Severusfan. 'Niks eigendunk,' zei Ginny, gemaakt verontwaardigd. 'Het is de waarheid.'
Severusfan lachtte. Alice, die dacht dat Ginny het meende, keek beteuterd. 'Je bedoeld dat je niet meer met ons bevriend wil zijn?' vroeg ze. Nu schoot Ginny ook in de lach. 'Alice, ik maak maar een grapje! Oké, het is waar dat ik het met bijna iedereen goed kan opschieten, maar ik ga inderdaad gewoon graag met jullie om, zoals je zei.' 'Oh,' zei Alice en ze zuchtte opgelucht. 'Ik dacht even dat je het meende.' 'Dat merkten we ja,' zei Severusfan, die tranen in haar ogen had van het lachen.  

alice Geplaatst op 27-03-2011, 21:12 Reageer
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

"Je moet eens ophouden met dat geklier. Ik heb maar één hart." Ginny moest glimlachen en Serverusfan stikte bijna in haar slok water. Alice klopte haar op de rug."Doe rustig je hebt ook maar één paar longen." Door deze opmerking lagen ze alle drie in de deuk van het lachen.

Ginny-w Geplaatst op 27-03-2011, 21:17 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Een paar leraren keken naar hun kant vanwege al dat gelach. De drie meiden kwamen gewoon niet meer bij van het lachen en het leek wel of de hele Grote Zaal hen aanstaarde.
'Goed, even.... weer... serieus,' hikte Ginny. 'Als we nou vlug ons eten op eten heeft de rest geen last meer van ons.' 'Dat.. is.. een goed.. idee,' zei Alice, die maar niet kon bijkomen van het lachen. Severusfan had ineens een super serieus gezicht opgezet toen Ginny voorstelde om weer even serieus te doen, waardoor Alice nog meer in de lach schoot. 'Oké, genoeg,' zei Ginny.
Alice bleef de rest van de tijd dat ze in de Grote Zaal waren alleen maar giechelen, ook terwijl ze aan het eten was. Wat soms nogal moeilijk samen ging. Rond een uur of 8 waren ze eindelijk klaar met het toetje en vlug verlieten ze de Grote Zaal. 'Die leraren zouden wel denken dat we gek geworden zijn,' zei Ginny lachend.  

severusfan94 Geplaatst op 27-03-2011, 22:15 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'Weet je,' zegt Severusfan ineens, als ze de trap op lopen. 'Howlingwolf verveelde zich toch zo in de leerlingenkamer van zwadderich?' Vragend kijken Alice en Ginny haar aan. ' Zullen we wat leven in de brouwerij gaan brengen daar?' zegt ze dan met een knipoog. Alice en Ginny kijken haar stomverbaasd aan en even weten ze niet wat ze moeten zeggen. Dan beginnen Ginny's ogen te twinkelen. 'Ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt' giegeld ze. Alice kijkt nog even bedenkelijk maar laat zich dan toch over halen. 'weet iemand het wachtwoord eigenlijk?' vraagt Severusfan terwijl ze naar de kelders lopen. ' ach dat zal vast iets van bloedzuiver zijn ofzo...'
Als ze de bij de ingang van de leerlingenkamer van zwadderich zijn aangekomen schreeuw Alice; 'Bloedzuiver!'

Iedereen wil leuke vrienden, jouw vrienden ook. 
2