Superdreuzel Geplaatst op 30-03-2011, 17:19
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 29-03-2011, 21:50 Ginny-w schreef:
Dus ik mag de eer hebben om hier het ener laatste bericht te plaatsen?

jup

Deel 8: Hoog bezoek

Alice kroop moeizaam over de vlakten van het eiland. Het innemen van haar Moderatorbrevet had haar geen goed gedaan. Havanka had haar het hutje uitgezet, en haar drankcollectie lag nog verstopt onder de vloer. Hoelang had ze het nu al volgehouden? Twee dagen? Hoogstens drie. Alice had al het besef van tijd verloren. Radeloos kroop ze verder, snakkend naar ook maar één druppel van de magische substantie die men alcohol noemt.
`Als ik een fles wodka was, waar zou ik dan zoeken?' mompelde ze tegen zichzelf en ze dacht na. Ze keek op toen ze in de verte wat wits zag opdoemen.
`Is … is dat nou een koelkast?' mompelde ze en ze keek wat beter. Des te dichterbij ze kwam, des te meer begon het witte ding op een koelkast te lijken.
`Verrek,' zei ze en ze keek met een onnozele blik omhoog. Ze tilde haar arm op en bracht deze naar de klink van de koelkastdeur, maar plotseling verscheen er een klein, harig mannetje die op de rand van de koelkast zat.
`Alice!' piepte het mannetje. `Alice! Doe het niet!'
`Ben … jij mijn geweten?' vroeg Alice, die met open mond naar het mannetje keek.
Hij had een lange, witte baard en pluizig haar. Hij was gekleed in een groen pakje, droeg puntschoenen en had een hoge, groene hoed op zijn hoofd.
`Nee, nee. Ben je mal? Ik ben je beschermkabouter!'
`Mijn … ja tuurlijk,' zei ze en Alice stond moeizaam op.
`Open die koelkast niet!' waarschuwde de kabouter weer. `Het is niet wat je denkt!'
`Vlieg op!' zei Alice en ze mepte de kabouter van de koelkast. Ze greep de klink vast en opende de deur. In plaats van stapels gevulde flessen zag ze een grote, zwarte vlek. Gelijk leek de plek uiteen te vallen en honderden kleine, zwarte, vliegende beestjes vlogen tegelijkertijd de koelkast uit.
`Wat is dit?!' gilde Alice toen de beestjes haar belaagden. `Waar is de drank?! Zijn jullie gemaakt van alcohol?' Met schelle lachjes zoefden de wezentjes om haar hoofd, om daarna in een lange streep naar een groot stuk groen in het landschap, een eind van de koelkast vandaan.
`Alice!' huilde de kabouter. `Wat heb je gedaan!'
`Geen idee,' zei Alice dof vanuit de koelkast. `Er moet hier toch ergens drank zijn?!'
`Weet je wel wat dat waren?' Alice negeerde het kleine mannetje.
`Dat zijn de Ecila die altijd ons dorpje aanvallen! We hebben ze vorige week eindelijk weten op te sluiten in deze gevangenis!'
`Wat zei je?' riep Alice van binnen de koelkast.
`De Elica! De- ach, laat ook maar!' Alice klom uit de koelkast en keek rond. Het mannetje was al enkele tientallen meters verderop. Hij rende zo snel als zijn kleine beentjes aankonden achter de zwerm Elica's aan.
`Hé wacht!' riep Alice en ze holde achter het mannetje aan.

*

`Aaaaaaaaaah!' klonk de schelle gil van Havanka door de grote, grotachtige ruimte. Havanka en Meridith waren bijgekomen. Ze hingen in een grote kooi, die met een sterke ketting aan het plafond hing. De kooi bungelde boven een meer van gloeiend lava.
`Heeeeeeeelp!' blèrde Meridith. Ze zagen wat bewegen.
`W-wie is daar?!' riep Havanka en een kruiperig meisje kwam aanlopen.
`Jullie zijn in de schuilplaats van mijn meester!' zei het meisje glunderend.
`Morgan?' zeiden Havanka en Meridith in koor.
`Hihihi, goed. Ik ben Morgan! Hihihi!'
`Wie bedoel je met je meester? Haal ons hier onmiddellijk uit!'
`Hihihi, nee! Jullie hangen toch wel goed? Mijn meester wil persoonlijk met jullie afrekenen, ghi hi hi! Mein Herr is momenteel naar de Toren, maar spoedig zal die terugkeren! Hihihi!' Zelfvoldaan verdween Morgan weer, giebelend van plezier om de gevangen Moderators.

*

Herr Führer de Dictator liep met grote stappen de hal van de pikzwarte Driehoekstoren in. Het was een lange gang, die volgepakt stond met hoge pilaren. De vloer was bedekt met een blauw tapijt. De Dictator beende door en kwam al gauw bij de grote dubbele deuren die toegang gaven tot het volgende vertrek. Aan weerszijden van de deur stond een in zwart gehulde gedaante.
`Halt!' zei de linker.
`Wie daar?' vroeg de rechter.
`Ik ben Herr Führer de Dictator! Ik kom hier voor Superdreuzel, aan de kant!' De Führer liep de twee Gebanden bijna omver en gooide de deuren open. De volgende kamer was rijkelijk versierd met harnassen, standbeelden en enorme pilaren. In het midden van de ruimte stond een langwerpige, gladgeschuurde houten tafel. Aan elke lange kant van de tafel stonden een stuk of tien comfortabele stoelen, en aan het hoofd van de tafel, op een grote troon gemaakt van marmer, zat de man naar wie Herr Führer de Dictator op zoek was.
`Superdreuzel!' schalde de Dictator en Superdreuzel schrok op vanuit zijn overpeinzingen.
`Wie daar?!'
`HERR FÜHRER DE DICTATOR!' brulde de mysterieuze binnenvaller. Superdreuzel sprong gelijk na het horen van de naam op en liep naar de Führer toe.
`Ah, mein Führer! Welkom in mijn nederige onderkomen. Ik neem aan dat de reis voorspoedig ging?'
`Stop met je geslijm!' riep de Führer en de Dictator plofte in een stoel die aan het uiteinde van de tafel stond. Superdreuzel plofte weer in zijn eigen troon.
`Waarvan dit bezoek, mein Führer?' vroeg Superdreuzel.
`Ik zoek manschappen! Goede soldaten om de orde in mijn nieuwe rijk te bewaren!' brulde de Führer. `Waar zijn die mannetjes van jou?!'
`Uiteraard, de Gebanden staan altijd klaar voor uw plannen. Dat is … als de beloning goed genoeg is.'
`Ik zal het de moeite waard maken. Ik verzin nog wel wat,' antwoordde de Führer.
`In dat geval,' begon Superdreuzel. `Fallen Angel! Sir Eagle!' riep hij en de deuren naar de hal gingen open. De twee Gebanden die eerder de Führer tegenkwamen in de gang kwamen de kamer binnen en gingen op aanwijzing van Superdreuzel op de middelste stoelen zitten.
`Jullie hebben de Moderators goed opgevangen, hoop ik?' zei de Führer.
`Zeker,' opperde Superdreuzel. `Zoals u vroeg. We hebben ze opgesloten in de kerkers. Die twee anderen heeft U.' Ze keken op toen er een deur open ging. Trioqual kwam binnenmarcheren.
`Ah, Trioqual. Hoe is het met de Engelsman?'
`Goed, goed. Ik moet niet vergeten hem eten te brengen, maar waarschijnlijk vergeet ik dat, nietwaar?' Superdreuzel knikte tragisch.
`Gertjh is op het moment bezig met een missie, maar ik verwacht hem elk moment terug, Wilco vermaakt zich met Secret-V en-' Superdreuzel viel stil toen er weer een deur open ging. Wilco stapte met een grijns op zijn gezicht naar binnen. Zijn zwarte mantel was op de meeste plekken bedekt met lange, blonde haren. Hij gooide de roestige schaar die hij vast had met een klap op tafel en ging op de stoel tegenover Fallen Angel zitten. De grote deuren vlogen open en een zwarte rookwolk kwam binnenvliegen. De rookwolk raakte de stoel naast Wilco en verdween.
`Whazzup, allen. Ow, whazzup heer,' zei Dark die Herr Führer zag en hij gooide zijn benen op tafel en keek de tafel rond. Gertjh sloot de deur weer toen hij binnenkwam en plofte ook op een stoel neer.
`De enige die mist is Dewan,' ging Superdreuzel door. `Hmm, ik heb hem al een tijdje niet gezien. Heeft een van jullie hem gezien?'
`Maakt niet uit,' zei Herr Führer vlug.
`U had ons nodig?' zei Superdreuzel en de Führer knikte. `Vast niet iedereen is het eens met goede leiderschap. Ik wil – nee – ik EIS dat jullie deze personen opsporen! Jullie weten wel wat om er mee te doen.'
`Zeker,' zei Superdreuzel. `Was dat alles?' De Führer knikte. Opeens ging er een alarm af.
`Wat is dat?' blafte de Führer.
`Indringer in sector 5!' zei Sir Eagle toen hij een blik wierp op het computerscherm dat via het plafond naar beneden kwam.
`Dark!' riep Superdreuzel. `Erop af!' Dark stond op en vloog in een zwarte rookwolk de ruimte uit.
`Jullie merken wel wanneer jullie … voor iemand moeten zorgen …' zei de Führer en Superdreuzel knikte. De Dictator stond op en beende de ruimte uit.
`Vergadering is afgelopen heren,' zei Superdreuzel en de Gebanden stonden op.
`Trioqual, Gertjh, waarom brengen jullie SeverusSnape geen bezoekje?' Met een grijns liepen de twee benoemde Gebanden door een zijdeur en verdwenen.
*

Dracoishot sloop door het Boer'nbos. Ze had de veiligheid van het Schemerwoud tijdelijk achter haar gelaten. Hier en daar keek ze op toen er een takje kraakte of een bosje ritselde. Plots hoorde ze stemmen. Ze dook een bos hoog gras in en wachtte. Even later kwamen er drie Boeren over het pad aangelopen. Twee van hun waren bewapend met hooivorken.
`Wah hak heurd?' zei de Boer zonder hooivork.
`Wah haj heurd dah?' vroeg de linker.
`Ik heb heurd doa de Opperboer ziek ant word'n is!'
`Haj zag 'r inderdoad niej zo baste meir uut, doar haj gliek in, Jan.'
`Het zou ein ramp sain als we Opperboer verliez'n! Wie mutte oss oanders laid'n?'
`Zult wie 'm vroag'n?' stelde de linker Boer voor.
`Wah zittoe te boazl'n, Kees. Wie kun'n Opperboer dah nich vroag'n!'
`Wie gef 'm wah ein plak stoette met keese. Iedereen knap doar vunnop!' Dracoishot volgde de boeren geruisloos en op ruime afstand. De bomen stonden dunner en dunner op elkaar en er begonnen rieten daken op te doemen. Al gauw stonden ze aan de rand van het Boerendorp. Ze bleef in de bosjes liggen en wachtte tot het donker, om haar aanwezigheid niet te verraden.

De zon was een uur of twee later verdwenen en nog eens twee uur gingen voorbij voor Dracoishot zich weer bewoog. Ze sloop langs de hutjes, kroop onder raamkozijnen door en dook achter een grote, houten ton die naast een huisje stond toen er twee Boeren passeerden. Toen ze weer verdwenen waren vervolgde Dracoishot haar sluiptocht. Al vlug en zonder problemen vond ze het huis waar ze naar zocht. De grootste boerderij van allemaal stond in het midden van de gemeenschap. Het huis van de Opperboer! Langzaam opende ze de deur en sloop de duisternis in. ``Erg vroeg om te gaan slapen,'' vond ze. Het licht floepte plotseling aan en  ze stond oog in oog met de Opperboer, die vastgebonden op de grond gegooid werd. Hij had een vieze lap in zijn mond. Dracoishot's ogen gleden omhoog en vonden die van de andere indringer.
`Jij?!' riep ze geschokt.

En dat is dat! Het eerste topic zit alweer vol! Wat is het snel gegaan! En dat met nog maar 8 delen! ZC is ''vol'', dus er zal een topic aan worden gemaakt waar we gewoon in verder gaan [Zweinstein Chronicles [2] ]
Hier graag je reacties van Deel 8 inzetten!
Ik zie jullie daar

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of administrator op 30-03 20:52.

meld dit bericht aan een moderator

1 ... 18 19 20 21