Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 20:59
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

De Moderatoren van Zweinstein krijgen de leiding over het eiland als de Almachtige hen verlaat voor een welverdiende vakantie. Zodra de Almachtige verdwenen is, merken de Moderatoren hoe lastig het is een eiland vol verschillende groepen gebruikers te regeren. Niemand weet wanneer de Almachtige terugkeert, maar de Moderatoren proberen de chaos onder controle te krijgen. Zal het ze lukken de eeuwige rivaliteit tussen de Vampieren en de Helenaisten in de kiem te houden? Alles lijkt nog redelijk goed te gaan, totdat duidelijk wordt dat het eiland bedreigd wordt door de Gebanden, opstandige Boeren, de plotselinge komst van Herr Führer de Dictator en de toorn van niemand minder dan Dracoishot.

Welkom allen bij mijn nieuwste project. Je bent waarschijnlijk in de veronderstelling dat dit een verhaal is over Zweinstein, maar dat is (gedeeltelijk) waar. Dit verhaal gaat over het algemeen over het Zweinstein, als in dit forum. Dat klopt! Een groot aantal gebruikers zal een rol spelen in mijn nieuwe verhaal.
Bedoel je dan dat we allemaal stukken moeten schrijven?
Tenzij je met een stuk een reactie bedoelt, dan graag. Verder, nee. Dit verhaal schrijf ik alleen.
Hoe komen wij dan voor?
Ik gebruik enkel je gebruikersnaam zoals je die hier op dit forum hebt. Ik zal bij jouw gebruikersnaam een totaal fictief karakter bedenken, dus als bijvoorbeeld Alice iedereen helemaal verrot scheld is dat totaal verzonnen.
Hoe ga je dit dan aanpakken?
Zie dit verhaal als een groot rollenspel waar één persoon aan schrijft. Het verhaal wordt als volgende beschreven. Stel je voor dat het hele forum niet op internet is, maar op een eiland. Een eiland dat vele dingen heeft die deze site ook heeft. De gebruikers, een verhalengebied, een onbereikbare Moderatorschuilplaats en vele dingen meer. De aparte gebieden worden hier beneden besproken voor het verhaal begint.
We kunnen niet wachten tot je meer verteld!
Mooi! In het verhaal staan negen groepen gebruikers centraal. Namelijk:
-Het Dictatorteam
-Het Moderatorteam
-De Gebanden
-De Griffoendors
-De Zwadderaars
-De Overige Studenten
-De Vampieren
-De Helenaisten
-De Boeren
Welke rol spelen deze groepen in het verhaal?
De groepen hebben allemaal een andere kijk op deze site, in dit geval stelt de site dus een eiland voor.
Het Dictatorteam bestaat uit twee sitegebruikers die alleenheerschappij willen over het eiland. Ze gebruiken alle middelen die ze maar kunnen bedenken.
Het Moderatorteam is er om de vrede en rust op het eiland te bewaren en herrieschoppers te Bannen. Ze gaan meerdere malen er op uit om de verschillende groepen niet een totale oorlog te laten beginnen.
De Gebanden is een extremistische terreurorganisatie die alle groepen, behalve de Dictatorpartij, het leven flink zuur maakt. Met aanvallen op gebruikers of hele groepen zaaien ze paniek en chaos. Hun grote vijand is het Moderatorteam en ze zullen nergens voor terug deinsen.
De Griffoendors, De Zwadderaars en de overige studenten zitten allemaal in het kasteel van Zweinstein. De spanningen lopen hoog op tussen de Griffoendors en de Zwadderaars en hebben het minst van de andere groepen last, tenzij een van de gebruikers iets illegaals doet. Dan zal er gelijk een Moderator of Administrator op af gestuurd worden.
De Vampieren zijn de trouwe Twilightaanhangers. Ze zijn de aartsvijanden van de Helenaisten en trekken zich niks aan van het Moderatorteam.
De Helenaisten zijn de gebruikers die (te erg) fan zijn van Bellatrix van Detta of Helena Bonham Carter. Ze strijden vaak met de Vampieren, die zich in een bos vlakbij schuilhouden.
De Boeren is de enige groep die door boeren wordt gevormd, en niet door gebruikers. Ze moeten niks hebben van elk van de groepen en zijn erg geweldadig. Ze praten met hun extreem platte Boerse taaltje en zijn gewapend met fakkels, hooivorken en ander landbouwgereedschap. Tevens zijn ze allemaal lid van de B.M.H.

Elke groep zal beschikken over hun eigen speciale krachten. De Moderatorgroep heeft beschikking over de krachten die ze op de site ook hebben, Herr Führer de Dictator heeft beschikking over een heel arsenaal aan hulpjes, krachten en andere dingen en elke Gebande heeft zijn eigen krachten. De rest zal van de krachten zullen in het verhaal duidelijk worden.

Het verhaal zal gaan over de groepen die samen moeten leven op het Zweinsteineiland. Maar alles gaat niet helemaal goed. De Gebanden, die eerder gebanned zijn door het Moderatorteam is terug en zint op wraak. Ze hebben, net als de Moderators en Administrators, de macht over de krachtige IP-Banius vloek. Dat is een vloek die gebruikers banned. Het Moderatorteam probeert de Gebanden te verslaan, maar dat blijkt moeilijker dan gedacht. Tevens krijgen de Moderators ook nog eens te maken met de Dictatorpartij, gevormd door één gebruiker, bekend als Herr Führer, en het maniakale slaafje, die alleenheerschappij wil over het eiland. De Moderators hebben er een zware klus aan, en als er dan ook nog eens gedonder uitbreekt in Zweinstein tussen de Griffoendors en de Zwadderaars en de Vampieren ten strijde trekken tegen de Helenaisten en andersom raken ze ten einde raad. Er moet wat gebeuren!

Het Eiland
Het eiland is opgedeeld in diverse plekken. (een kaart staat hier beneden) De belangrijkste gebieden waar het verhaal zich in grote lijnen zal afspelen zijn:
Het Kasteel Zweinstein ligt aan de voet van de bergen. Het is de basis van de gebruikers die in Griffoendor en Zwadderich zitten of niet ingedeeld zijn in een van de andere groepen.
De Driehoekstoren is de enorme, zwarte toren die in de vorm van een driehoek de lucht in gaat. Het gebouw staat in het midden van de Verhalenvlakte, een gevaarlijke plek waarin alle creaties van schrijvers ronddwalen [in dit geval enkel die uit mijn verhalen] De Toren is het hoofdkwartier van de Gebanden.
Moderator Mountain is de enorme berg die in het midden van het eiland staat. De Moderators en Administrators hebben een huisje op de top van de berg, waar gebruikers niet kunnen komen. [of te wel, het Modboard]
De Wipe Out Zone is de basis van operaties van Herr Führer. De basis is gevestigd in een enorme grot, wiens ingang in de rotsen vlakbij het Moderatorhuisje is.
Het Schemerwoud is het gebied van de Vampieren, terwijl de Helenaisten gevestigd zijn in Het Helenatastische Regenwoud en de B.M.H. zich ophouden in het Boer'nbos
Oké, maar wie van ons komen dan voor in het verhaal?
Zowiezo alle moderators en administrators kunnen een rol verwachten als peacekeepers. Menig ex Zw'er die weg is vanwege een Ban zal zich bij de Gebanden hebben gevoegd. De namen van de mensen die ingeschreven staan bij de leerlingenlijst Griffoendor en Zwadderich kunnen ook een rol verwachten. De Vampieren en de Helenaisten zijn na overleg met een bekende gebruiker die niet genoemd zal worden ingedeeld als ze Twilightfans zijn of weg zijn van Helena Bonham Carter en Bellatrix van Detta. De Boeren zijn niet gebaseerd op een gebruiker. De positie van Herr Führer de Dictator zal in het verhaal bekend worden gemaakt, net als het hulpje. Hieronder volgt de kaart van het eiland en daar onder kan je de lijst zien van welke gebruikers bij welke groep zijn ingedeeld. Wisselen is gelimiteerd mogelijk.

Kaart van het eiland

Groepenindeling

Groepen:

Het Dictatorteam
Herr Führer de Dictator (???)
Morgan

Het Moderatorteam
Havanka
Meridith
Fleur
Secret-V
SeverusSnape
Alice

De Gebanden
Superdreuzel
Wilco
Gertjh
Trioqual
Dark
Sir Eagle
Dewan
Fallen Angel

Griffoendors
Lieke
Christiane
mrs-griffel
Expeliarmus
Jackie
Severusfan94
xhermoine
Ricardovh

Huffelpuffers
Jeraldo
Celeste
Virtuxa
Leo900
Diminieboer
MCspendel
Andromeda

Ravenklauwers
Claire
Cecile
Blackmagic
Freuzel
Ravenclaw
Stabilo
Isy

Zwadderaars
Howlingwolf
Tugce
Darkvlad
Fkjs
Missmooi
Djesse

Vampieren
Dracoishot
Manon56
Scarlett
melaniewolf
Wizard
Yayde

De Helenaisten
Bellatrix-Fan
moss
Granger
Ginny-W
Alexx

Hoofdstukindeling
Deel 1: De Gebruikers met de leiding     Pagina 4
Deel 2: Wangedrag in de gangen     Pagina 5
Deel 3: De Vampierenkoning      Pagina 6
Deel 4: De grote verdwijntruc      Pagina 7
Deel 5: De Uitnodigingen     Pagina 8
Deel 6: Herr Führer de Dictator     Pagina 10
Deel 7: Verweer tegen de Gebanden     Pagina 17
Deel 8: Hoog bezoek     Pagina 20

Het nummer van de pagina naast de delen is gebaseerd op de 25 posts per pagina functie.

Het verhaal is inmiddels van start gegaan

Dit bericht is gewijzigd op 30-03 17:16.

meld dit bericht aan een moderator

alice Geplaatst op 01-03-2011, 21:05
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Ben heel benieuwd.

Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:16
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Mooi zo Dat is de bedoeling

Secret-v Geplaatst op 01-03-2011, 21:16
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

Je hebt zelfs mij nieuwsgierig gekregen.

Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:19
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Kijk, nu komen we ergens Als ik jouw heb overgehaald zit het wel snor

Dan heb ik dat hele verhaal hierboven niet voor niks getypt

Dit bericht is gewijzigd op 01-03 21:19.

severusfan94 Geplaatst op 01-03-2011, 21:32
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hoop dat je snel begint! Ziet er veelbelovend uit!

Iedereen wil leuke vrienden, jouw vrienden ook. 
Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:34
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nog voor het weekend wil ik beginnen Ik wil eerst even voor mezelf al beetje beginnen om te zien hoe ik het best ezo'n groot verhaal kan presenteren

Trouwens, je staat nog niet bij een specifieke groep. Voel je je geroepen om je aan te melden bij een van de groepen, afgezien van de Moderatoren of de Gebanden?

severusfan94 Geplaatst op 01-03-2011, 21:37
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ja hoor! Griffs of overige studenten...maakt niet uit

Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:38
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dan verwelkom ik je bij Griffoendor

severusfan94 Geplaatst op 01-03-2011, 21:39
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dank je voel me zeer vereerd

Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:42
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Gelukkig maar

wilco Geplaatst op 01-03-2011, 21:53
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ben je nou op letterlijk elke post aan het reageren?

Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 21:56
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Als er gereageerd word op mijn verhaal is het beleefd als ik antwoord geef.

Howlingwolf Geplaatst op 01-03-2011, 21:59
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dit is echt een heel stoer idee ik ben echt heel erg nieuwsgierig!
Kan je trouwens in meerdere groepen tegelijk zitten? :S

I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy 
Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 22:00
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Thanks

Dat was ik eerst wel van plan, maar dat werd te vaag, dus nee Watdan, welke groep wou je heen?

Howlingwolf Geplaatst op 01-03-2011, 22:04
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, ik was benieuwd waar je me in zou delen eigenlijk xD En ik zag dat Ginny 2x voorkwam, dus ik wist niet of het zo hoorde of dat het een ongelukje was.

(btw:  helenaisten tegen vampiers is geweldig! ik wist wel dat je haar -een klein beetje- kon waarderen )

Dit bericht is gewijzigd op 01-03 22:05.

I've seen Sweeney Todd more times than many therapists would consider emotionally healthy 
Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 22:09
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Hee je hebt gelijkGinny staat er 2 keer in. Haha , nee ik mag haar nog steeds niet :$

Scarlett Geplaatst op 01-03-2011, 22:10
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

oke één woord: Geniaal!
Het is echt een origineel idee, ik ben héél benieuwd

'Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.'  
Superdreuzel Geplaatst op 01-03-2011, 22:13
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik hoop maar dat ik niemand teleurstel

Howlingwolf Geplaatst op 01-03-2011, 22:18
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-03-2011, 22:09 Superdreuzel schreef:
Hee je hebt gelijkGinny staat er 2 keer in. Haha , nee ik mag haar nog steeds niet :$

*pfft*
en toch blijft het een goede theorie

Ginny-w Geplaatst op 01-03-2011, 22:43
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-03-2011, 22:09 Superdreuzel schreef:

Ik ben gewoon belangrijk en val veel op, daarom heb je mij in twee groepen ingedeeld. 'T was helemaal geen fout

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar je verhaal Heel erg orgineel!

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Superdreuzel Geplaatst op 02-03-2011, 15:30
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 01-03-2011, 22:43 Ginny-w schreef:
[...]

Ik ben gewoon belangrijk en val veel op, daarom heb je mij in twee groepen ingedeeld. 'T was helemaal geen fout

Ik ben in elk geval erg benieuwd naar je verhaal Heel erg orgineel!

dankje

Nee, ik ben bang dat het geen fout is Het was de bedoeling dat iedereen in één groep zit Ik laat je wel kiezen, maar ik hoop dat je Helenaisten kiest, aangezien er daar nogal weinig van zijn

Ginny-w Geplaatst op 02-03-2011, 17:50
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 02-03-2011, 15:30 Superdreuzel schreef:
Nee, ik ben bang dat het geen fout is Het was de bedoeling dat iedereen in één groep zit Ik laat je wel kiezen, maar ik hoop dat je Helenaisten kiest, aangezien er daar nogal weinig van zijn

Moet ik echt kiezen? Kun je niet gewoon doen dat ik een student in Griffoendor ben, maar ook geloof in het Helenaisme en dat ik dus ook een bij de Helenaisten hoor? (a)

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Howlingwolf Geplaatst op 02-03-2011, 18:00
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik kan ook invaller-helenaist zijn xD

alice Geplaatst op 02-03-2011, 18:04
user icon
moderator
Verstuur privé bericht

Ik hou het wel bij het modteam

2 3 4 ... 21