|
Yayde
|
Geplaatst op 11-01-2011, 18:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Dit is het verhaal over Yayde die als oud-leerling van Beauxbatons verhuist naar Londen waar ze lessen moet gaan volgen aan Zweinstein. Reacties zijn altijd welkom!
Ze zat op haar bed, armen over elkaar,kussen op haar gezicht en de brief die ze aan het lezen was op haar schoot. Waarom was alles zo moeilijk? Waarom moest ze zo nodig verhuizen? Ze wilde niet! Yayde ging weer rechtop zitten en pakte de brief van haar ouders nog eens.. Ze wist dat het geen enkele zin had om hem nog een keer te lezen, want ze moest en zou naar die school daar was geen twijfel over mogelijk. Ze gooide de brief op haar nachtkastje en deed haar ogen dicht in de hoop nog wat te kunnen slapen.
De volgende ochtend stond ze op en trok ze haar nieuwe schoolgewaad aan. Ze pakte haar hutkoffer, stapte samen met haar ouders de voordeur uit en begon aan de lange weg naar Zweinstein.. Haar ouders brachten haar tot aan de metro. Ze hadden Yayde de dag van tevoren gezegd dat ze teveel te doen hadden om haar helemaal tot het station te brengen. Ze was er niet blij mee, maar na een kort afscheid liep ze richting het loket. Ze kocht bij een dikke vrouw met roodachtige krullen haar kaartje en stapte in de metro.Overal zag ze mensen die ze niet kende en dus zocht ze een plaatsje in een minder drukke coupe.
Toen ze eenmaal op het perron was aangekomen dat ze zocht keek ze of er niemand was die haar zag en rende dwars door de muur van perron 9 3/4, zoals haar was verteld dat ze moest doen. Ze sloot haar ogen toen ze door de muur heen ging. Met een verbaasde blik keek ze naar de grote vuurrode trein die voor haar op de rails lag, de Zweinstein- express. Ze keek op haar horloge en zag dat ze wat aan de late kant was, overal om haar heen stonden ouders hun kinderen naar de trein de leiden, zodat ook zij niet te laat kwamen. Yayde stapte de trein in en keek om zich heen.. Bijna alle coupe's waren vol en er was nog een enkel plaatsje naast een meisje dat haar hielp met haar grote hutkoffer in het bagagerek te sjorren. Het meisje leek haar erg aardig. Toen Yayde haar naam vroeg antwoorde ze dat ze Xiao heette.. Yayde vertelde haar haar verhaal en het meisje zei dat ze zich moest melden bij Professor Perkamentus. Hij was blijkbaar het schoolhoofd. Zelf was Xiao een Griffoendor en ze hoopte vurig voor Yayde dat zij daar ook bij kwam. Nadat ze een beetje had doorgeratelt over de mensen in haar afdeling onderbrak Yayde haar. " Wat zijn die afdelingen eigenlijk?" vroeg ze haar nieuwschierig? "Bij ons waren die er niet!" ze keek vragend. Xiao antwoorde dat er vier afdelingen waren Griffoendor, Huffelpuf,Ravenklauw en Zwadderich met in het verleden 4 afdelingshoofden die samen de school hadden gesticht. Ze gaf Yayde een dik boek met "Geschiedenis van de Toverkunst door Mathilda Belladonna" en vertelde haar dat het raadzaam was dit te lezen.
Na wat geklets en een hele lading ketelkoeken stapte ze de trein uit. Xiao beloofde Yayde om haar en beetje te begleiden en haar te helpen naar Professor Perkamentus. Yayde bedankte haar en terwijl ze haar hutkoffer in de koetsen laadde stapte Xiao alvast in. Toen Yayde de school inkwam legde Xiao een plattegrond in Yayde's handen en ze ging zo snel als ze kon naar het kantoor van Perkamentus waar ze " Balonbruisbal" tegen de waterspuwer zei en nerveus de trappen opliep. "Binnen" zei een oude stem toen ze wilde kloppen.Yayde stapte de drempel over en bleef toen staan, het kantoor van Perkamentus was werkelijk prachtig! Vooral de feniks die in de hoek zat. Ze wilde maar blijven kijken naar alle de verschillende voorwerpen die er stonden tot .. "Yayde neem ik aan? "Zei professor Perkamentus plotseling. "Ja.." mompelde ze.. Hij keek haar glimlachend aan en zijn felblauwe ogen twinkelden achter het halfronde billetje. "Neem toch plaats, je hebt zeker een lange reis achter de rug!" zei hij vriendelijk en wees op een stoel. "Pompoensap? " "Nee bedankt" antwoordde Yayde perplex. Ze had het er niet zo uit willen flappen, maar het was al te laat. Perkamntus ging zitten en schonk zichzelf een honingkleurig drankje in. "Zo, hoe bevalt je Zweinstein? Zijn de kinderen een beetje aardig?" was Perkamentus zijn vraag "Ja, voor zover wel "zei Yayde. "Mooi zo, ik neem aan dat iemand je al heeft ingelicht over de lessen en zo? " Yayde dacht aan Xiao. Perkamentus keek haar even aan. Ze knikte en hij gin weer verder met zijn verhaal. "En je hebt al je schoolspullen en lesrooster ook al zie ik." Hij wachtte geduldig af. "Ja.. dat heb ik allemaal "zei Yayde. Perkamentus klapte opgetopen zijn handen op elkaar. "Goed, dan valt er verder niet veel meer te zeggen"' lachte Perkamentus. "Laten we beginnen met onze eigen verkleinde sorteerceremonie " Hij glimlachte en stond weer op. "Neem me niet kwalijk, maar weet je wat dat is ?" "Ja. "antwoordde Yayde "Toevallig wel!" Perkamntus was nog meer in zijn nopjes. "Mooi zo!" Antwoorde hij terwijl hij iets uit de virtrine begon te halen .Toen draaide hij zich om en zette een oude lapjes hoed op de tafel. Die begon als het ware te zingen! Toen de hoed klaar was glimlachte Perkamentus geamuseerd en zei tegen hem : "Sorteer onze nieuwelinge maar!" Perkamntus gaf de sorteerhoed aan Yayde en ze zette hem voorzichtig op haar hoofd. Toen hij haar hoofd een fractie van een seconde had aangeraakt begon hij opeens te praten. Yayde schrok eventjes, maar Perkamentus glimlacht en knikte geruststellend. De sorteerhoed begon aan iets wat leek op een kruisverhoor. "Waar hoor je bij denk je? Je bent geen Huffelpuf en geen Zwadderaar, verkies je hersenen boven moed? Dan ben je een Ravenklauw.. En tot slot is er ook nog de moedige Griffoendor.." Yayde dacht na, brains had ze genoeg... Waar wilde ze worden ingedeeld? Ze dacht aan Xiao. "Griffoendor!" riep de sorteerhoed. Perkamentus glimlacht en haalde de hoed van Yayde's krullende haar. "Ik was ook een Griffoendor "zei hij vrolijk. Na nog wat gepraat ,de uitleg dat dit normaal niet de gang van zaken was rondom de sorteerceremonie, dat ze in de 6e zat en dat de echte sorteerceremonie zometeen begon ging Yayde naar de grote zaal waar iedereen haar aanstaarde.. Vlug ging ze naar de tafel van Griffoendor waar alle ogen haar volgde en ze naast Xiao en en ander meisje neerplofte.. Ze heette Scarlett.. Toen kwam ook Perkamentus de zaal binnen en liet het sorteren van de eerste jaars kon zo meteen gaan beginnen..
...
Dit bericht is gewijzigd op 22-10 09:47.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
"Good girls go to heaven, bad girls get sorted into Slytherin..." |
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 11-01-2011, 21:06 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett bekeek het nieuwe meisje, ze was knap. Aan de overkant van de tafel zaten Daan en Simon te fluisteren. Simon stond op en liep naar de meiden toe. ''Haay, dames.'' zei hij en hij perste zich tussen Yayde en Scarlett. ''Érg subtiel.'' Scarlett trok een wenkbrauw op. Simon grijnsde, ''Dus nieuw hier he?'' Yayde knikte ''Eh, ja.'' Net toen Simon zijn mond open deed om antwoord te geven boog Haast Onthoofde Henk zich door hem heen en stak zijn hand uit naar Yayde. ''hee!'' protesteerde Simon. Henk negeerde hem, ''Ik ben heer Hendrik van Malkontent tot Maling, geest van Griffoendor!'' Yayde schudde verbijsterd zijn hand ''Ik ben Yayde.'' Simon schraapte zijn keel, ''Eh, Henk?'' zei Scarlett, ze gebaarde naar Simon en glimlachte licht. ''Ah, mijn excuses'' hij trok zich terug en mengde zich weer in het gesprek met een stel vierdejaars. ''Dank je.'' zuchtte Simon dankbaar. ''En hoe bevalt het hier?'' vroeg Scarlett terwijl ze pompoenschap in schonk. ''Prima.'' antwoordde Yayde, ''Het is zo...groots.'' Daan kwam aanlopen, ''Het jaar is net begonnen, en nu alweer meisjes aan het versieren!'' zei hij gepikeert tegen Simon. Simon grijsde verontschuldigend ''Tja...'' ''Dit is trouwens Daan.'' lachte Scarlett, ''Nu heb je zo ongeveer half Griffoendor ontmoet.''
|
|
|
|
'Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.' |
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 14-01-2011, 18:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek Scarlett lachend aan "half Griffoendor he?" "Nou, dan is het wel erg klein !" " Ze draaide zich om naar Simon en schudde zijn nog steeds uitgestoken hand "Yayde"zei ze. Simon grijnsde breed,en ook Daan kon een grijns niet onderdrukken. "Simon" zei hij Scarlett keek Yayde aan en fronste haar wenkbrauwen " Je moet nooit meedoen aan Simons verierspogingen." Yayde keek verbaasd.. "Versierpogingen?" "Ik vind dit eerder gentleman-achtig, want niemand behalve Xiao en jij heeft zich nog aan me voorgesteld!" "Maar als het inderdaad een poging tot versieren was.." Ze keek bedenkelijk naar Simon die er nog steeds heel relaxt bij stond en blijkbaar niets had gehoord van de conversatie tuusen haar en Scarlett "Dan doe ik net alsof ik gek ben!" Ze keek Scarlett even speels aan. Na nog wat heen en weer geklets verlieten Scarlett, Yayde, Simon en Daan de eetzaal. Alle eerstejaars waren inmiddels gesorteerd en Yayde voelde zich meer op haar plek tussen de leerlingen dan ze zich ooit tussen haar vriendinnen op Beauxbatons had gevoeld. Ze zuchtte tevreden. Daan en Simon en Scarlett besloten haar nog mee te nemen om een tochtje door de gangen te maken.Het was opwindend om je zo door de gangen te verplaatsen met de kans dat je betrapt werd! Yayde giechelde even zachtjes, en na ook deze leuke rondleiding te hebben gehad besloten ze naar bed te gaan. Scarlett en zij gingen naar de meisjesslaapzalen en tot haar verrassing lagen ze samen op één kamer! Nadat ze hun pyjama's hadden aangetrokken en hun tanden hadden gepoetst bleek het inmiddels al later dan verwacht. Yayde sliep die nacht dan ook vredig in haar prachtige hemelbed.. De volgende ochtend gingen Scarlett en zij al vrij vroeg naar de Grote Zaal, waar ze tot hun verrassing werden opgewacht door Simon en Daan, die hen vervolgens naar de tafels leidden en haar voorstelde aan de rest van de Griffoendors. Simon probeerde weer een van zijn glazige versiertrucs, maar Yayde draaide haar rug naar hem toe en begon vrolijk te kletsen met Scarlett en Daan ...
Dit bericht is gewijzigd op 26-01 10:13.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 16-01-2011, 09:41 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett grijnsde , ze mocht dit nieuwe meisje wel. Het doffe, zware geluid van de bel klonk door de zaal. ''Loop je met ons mee?'' vroeg Scarlett. Yayde knikte dankbaar ''Graag.'' Daan groef zijn rooster op uit zijn tas en trok een gezicht. ''Damn, eerst hebben we Geschiedenis van de Toverkunst.'' Scarlett zuchtte ''Ze moesten dat vak echt schrappen.'' ''Inderdaad.'' stemde Simon in, ''Het boeit toch niemand.'' ''Is het zo erg?'' vroeg Yayde. Terwijl de vier naar het lokaal liepen antwoordde Scarlett ''Ja, proffessor Kist is een geest. Hij verteld alles zó saai..'' ''Ja, zelfs zijn eigen dood merkte hij niet op. '' zei Daan. Yayde trok haar wenkbrauwen op ''Dat word leuk.'' Daan en Simon gingen rechts helemaal achterin de klas zitten. Scarlett en Yayde voor hen. Xiao zat voorin naast een Huffelpuf. Ierdeen pakte veer en perkament. Op dat moment zweefde Kist door het schoolbord naar binnen. Zonder ook maar iets te zeggen sloeg hij 'De geschiedenis van de Toverkunst' open en begon met zijn saaie, monotome stem te lezen. Na vijf minuten staarde iedereen glazig voor zich uit. Er waren zelfs twee leerlingen die de Gepatenteerde Zwijmelbezwering van Tovertweelings Top Fopshop gebruikte. Achter zich hoorde Scarlett Daan en Simon grinniken. Ze draaide zich om ''Wat is er zo grappig?'' Simon hield en blaadje omhoog. De twee jongens hadden een uiterst grove, maar toch erg grappige strip over Kist gemaakt. Hij bewoog uiteraard. Yayde en Scarlett barstte zachtjes in lachen uit toen ze hem hadden gelezen. Toen de lachstuip over was en de verveling weer de overhand nam vroeg Scarlett ''Galgje?'' Iedereen stemde in. Simon onthulde na een halfuur raden eindelijk zijn woord ''Het woord is : potentiaalvereffeningswandcontactdoosafdekplaatje!'' Iedereen was even verbijsterd door dat belachlijk lange woord. ''Aha.'' zei Scarlett droogjes ''Dom van me, dat ik die niet heb geraden.''
...
Dit bericht is gewijzigd op 16-01 09:46.
|
|
|
|
'Any fool can tell the truth, but it requires a man of some sense to know how to lie well.' |
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 18-01-2011, 19:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde lachte "Ja heel jammer" zei ze en terwijl Simon en Scarlett nog wat kibbelden, over of het woord nou wel of niet bestond keek Yayde vanuit haar ooghoeken naar Simon. Hij was echt zo anders dan zij. Hij was lang, had een bleke huid, zwart wild haar en had felbaluwe ogen. Zij daarintegen was wel lang maar niet zo lang als hij, wel een absoluut goede lengte voor een meisje, dat wel. Ze had lange ravenzwarte haren , een olijfkleurige huid en, het enige wat zij en Simon gemeen hadden : een paar felblauwe ogen. Ze zuchtte. "Geniaal Simon " "Ik vraag me af of dat woord wel in de catalogus van Zweinstein staat!" Simon glimlachte naar haar. "Ik denk van wel " zei hij. "Alle woorden staan er in ierder geval allemaal apart in." grijnsde hij. Yayde rolde met haar ogen, hij was leuk, maar soms zo onvolwassen. Tenminste , tot nu toe. Ze draaide zich om naar Scarlett, die ze hoe kort ze haar ook kende,als een echte vriendin begon te beschouwen. "Zullen we misschien in het weekeinde naar Zweinsveld gaan?" vroeg ze haar. "Dan kunnen Daan en Simon ook mee als je wilt?" "Ik heb nog een hoop nodig , denk ik. " Scarlett glimlacht "Dat is goed" zei ze instemmend. Yayde keek Simon aan "Ga jij ook mee?" vroeg ze met een lief stemmetje "Tuurlijk"was zijn antwoord daar bijna onmiddelijk op. Daan glimlachte naar Scarlett en zij glimlachte terug. Yayde vondt ze echt een leuk stel, zo samen. "Mooi, dat is dan geregeld" zei Yayde. De bel ging, en ze liepen naar hun volegende uur, Gedaanteverwisseling.
...
Dit bericht is gewijzigd op 18-01 19:31.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 22-01-2011, 11:53 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
''Dus,'' zei Scarlett, terwijl ze naar hun volgende les liepen, ''Hoelaat gaan we zaterdag naar Zweinsveld?'' ''Niet te vroeg, '' antwoorde Simon gepikeerd ''Ik wil uitslapen!'' Daan keek hem sceptisch aan ''Gast, wat ben jij erg!'' Scarlett rolde met haar ogen. ''Een uur of 12?'' stelde Yayde voor. ''Oke.'' stemde Scarlett in ''Dan kan Simon ook lekker uitslapen, he?'' voegde ze er pesterig aan toe. Toen ze uiteindelijk het lokaal van Gedaanteverwisseling binnenliepen wachtte hen een uiterst ongeduldige proffessor Anderling. ''Nu jullie ook zo vriendelijk zijn de les bij te wonen, kan ik eindelijk beginnen.'' zei ze terwijl ze gebaarde naar de Vier lege stoelen achterin de klas. Yayde, Scarlett,Daan en Simon gingen vlug zitten. Proffessor Anderling legde uiit wat de opdracht van deze les was; een theepot in een schildpad veranderen. En dat was nog niet zo makkelijk. Simon's schildpad had een tuit in plaats van een kop, Scarlett's schildpad had een gebloemd schild en uit de oren van die Van Yayde kwam stoom. Alleen Daan's schildpad had geen vreemde afwijkingen. Daan en Simon hadden al gauw genoeg van de les en begonnen een zwaardgevecht met twee foptoverstokken, terwijl Yayde en Scarlett toekeken. Toen ze doorhadden dat de hele klas stil was En Anderling hen nijdig aankeek hielden ze echter snel weer op. "Nu Filister en Thomas zich eindelijk een beetje volwassen gedragen heb ik een mededeling voor jullie." Zei ze pinnig. "Deze zondag om 12 uur zijn de proeftrainingen voor het Zwerkbalteam van Griffoendor. Wil je meedoen schrijf je dan in bij Plank." Het doffe geluid van de bel klonk door het klaslokaal. Iedereen pakte luidruchtig zijn spullen in. "Ga je je ook opgeven?" Vroeg s Scarlett aan Yayde. " Vorig jaar zaten wij ook in het team, het zou leuk zijn als je erbij kwam. Daan was jager, net als ik, en Simon drijver. Ik hoop dat we weer worden gekozen." Ze zei het met een glimlachje rond haar lippen, alsof ze toch al wist dat ze weer gekozen werden.
Dit bericht is gewijzigd op 22-01 12:47.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 22-01-2011, 20:51 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
"Tuurlijk, dat lijkt me echt leuk!"antwoordde Yayde vol enthousiasme Ze keek Simon aan "Wat was jij?" "Drijver antwoordde"hij lachend "Wilde je daar ook voor gaan?" Yayde keek hem fronsend aan "En een nagel breken zeker? Dacht het niet!" Ze glimlachte. Simon rolde met zijn ogen "Vrouwen" zei hij. Ze liepen door de gangen op weg naar de Grote Zaal om wat te eten. "IK ga nog even naar de Uilenvleugel"zei Yayde "Kijken of er nog post is van mijn ouders enzo.." "Ik loop mee"ze Scarlett. Eenmaal bij de Uilenvleugel gingen ze op zoek naar Yayde's uil. Ze zat aan het raam bij een stel grote kerkuilen. Zoals altijd was Yayde blij haar te zien, ze was ook zo'n mooie uil.. Ze was helemaal wit met slechts een paar grijze veertjes, ze had hem een paar weken geleden bij Havanka gekocht. Ze floot op haar zilveren fluitje en de uil kwam aangevlogen en ging op haar uitgestoken arm zitten. Toen Yayde zag dat ze een perkamentrolletje om haar pootje had, maakte ze 'm los en gaf haar wat uilenvellen. Ze vloog tevreden weer terug naar de kerkuilen. Yayde opende het rolletje perkament en begon te lezen. De brief was van haar ouders.
Lieve Yayde.. Hoe gaat alles op Zweinstein? Valt alles je in de smaak? ( Je vader vraagt of ze ook allemaal een beetje fatsoenlijk gekleed zijn en er niet als zwervers bijlopen..) Ik heb persoonlijk een brief van ene meneer Perkamentus ontvangen.. Hij is het schoolhoofd van Zweinstein? (Aardig persoon trouwens, als je hem ziet doe hem dan de groeten!) Gaan je lessen ook goed, en zijn de leraren tevreden over je? Ik hoop dat je me zo spoedig mogelijk wat cijfers toestuurt, zodat ik je resultaten zelf kan bekijken.. Als je iets nodig mocht hebben, stuur ons dan bericht per uil, we doen graag iets voor ons Toverkind!
Veel Liefs !
Toen ze klaar was met lezen stopt ze het rolletje perkament in haar schoolgewaad en liep de uilenvleugel uit. Ze had geen zin om nu per direct iets terug te sturen, want ze was nog steeds een beetje boos op haar ouders omdat die haar hadden laten verhuizen. Ze had namelijk zo'n mooi huis gehad, en haar familie mistte ze ook ontzettend..
Zwijgend liep ze door, tot Scarlett haar op haar schouder tikte en zei "Ik ben er ook nog!" "Wat was het nieuws?" "Niets belangrijks gewoon een brief van thuis.." "Je bent nog steeds een beetje boos op ze he?" raadde ze. "Ja"antwoorde Yayde nors. "Maar dat betekent niet dat ik boos op jou ben"glimlachte ze naar Scarlett.. "Bovendien verheug ik me echt ontzettend op Zweinsveld en jij bent iniedergeval heel erg aardig " Glimlachte Yayde en ze gaf Scarlett spontaan een knuffel.
Scarlett glimlachte en gaf haar een knuffel terug. Toen liepen ze samen door de gangen terug naar de Grote Zaal en gingen zitten naast Daan en Simon.
....
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 28-01-2011, 15:37 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toen ze eenmaal zaten aan de tafel van Giffoendor begon Simon tegen haar te praten over het Zwerkbalteam. Gelaten liet ze hem even door ratelen en beantwoorde al zijn vragen ijverig. Ze vond Simon misschien wel iets meer dan aardig merkte ze, en dat was nou net niet de bedoeling geweest. "He Yayde!" opeens kwam Xiao naar haar toegelopen. "Hoe bevalt alles je hier?"vroeg ze. "Ik zie dat je al vrienden hebt gemaakt..?" Yayde keek naar haar op. "Ja" antwoordde ze enthousiast. "Dit zijn Scarlett,Daan en Simon." "Dat weet ik"zei Xiao minzaam. Waarom deed ze zo? vroeg Yayde zich af.. Ze had nooit zo gedaan.. "Ik vroeg me af of je bij mij en mijn vrienden kwam zitten?" zei Xiao peinzend. Yayde keek haar aan.. " Ehm.." zei ze twijfelend. "Jullie zitten gewoon aan de overkant van de tafel..?" Even keek Xiao haar aan.. "Ja.."zei ze toen langzaam.. "Ik snap het al" toen draaide ze zich om en beende de Grote zaal uit. Verbaasd keek Yayde haar na.. Wat had ze in godsnaam gedaan tegen dit meisje dat tot voor kort nog aardig was geweest ook. Ze keek opzij en zag Scarlett's ogen Xiao's gestalte volgen. " Hmmm..." zei ze bedachtzaam en draaide zich toen weer om naar Yayde. Ook Simon keek weg van Xiao en draaide zich om naar Daan waar ze zachtjes met zijn tweeën begonnen te overleggen over iets..
...
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 30-01-2011, 19:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
''Juist.'' Scarlett rolde met haar ogen. ''Je hebt rare mensen op de wereld...'' In de Grote Zaal gingen ze op hun gebruikelijke plaatsen zitten. Zoals gewoonlijk waren de gouden schalen gevult met het heerlijkste eten. Toen Scarlett aan haar toetje begon waren Daan en Simon nog steeds aan het fluisteren. Scarlett trok een wenkbrauw op, ''Wat zijn jullie nou de hele tijd geheimzinnig aan het doen?'' Daan keek vlug even naar Simon en zette toen een heel erg neppe, grote glimlach op. ''Eh, wij'?'' vroeg Daan schijnheilig, ''Eh, niks we eh-'' ''Ja, waarom is de chocolade pudding zo geliefd?'' vulde Simon aan. ''Inderdaad, en de vanille dan? Die is net zo lekker, maar nee, iedereen eet alleen de chocolade!'' Daan zuchtte zogenaamd bedroefd ''Het is niet eerlijk...'' Yayde en Scarlett waren even verbijsterd door het vage gesprek waar schijnbaar alle logica uit verdwenen was. Een halfuur later stonden ze voor het portret van de Dikke Dame. ''Wachtwoord?'' vroeg ze bekakt. ''Flierefluiter.'' zei Daan, maar het portretgat bleef gesloten. ''Onjuist.'' xei de Dikek Dame, ''Er is sinds kort een nieuw wachtwoord.'' ''Wat is dit voor onzin?'' zei Daan geergerd. Marcel kwam aanrennen. ''Ik heb het!'' hijgde hij, ''Het nieuwe wachtwoord is 'Vanille pudding!'' Hij leek erg trots op zichzelf dat hij eindelijk eens een keer het wachtwoord onthouden had. Simon en Daan barstte in lachen uit. ''Vanille pudding?'' vroeg Simon, ''Dat méén je niet?'' ''Correct.''antwoordde de Dikke Dame. Het portretgat vloog open en het vijftal liep naar binnen. Scarlett liep meteen naar de stoelen die voor de haard stonden en plofte neer. ''Zullen we maar meteen beginnen met dat opstel voor Verweer?'' Simon kreunde, Na een halfuur zwoegen en geblader in oude boeken was het opstel af. ''Eindelijk!'' zuchtte Simon. ''Ja,'' zei Daan terwijl hij zijn ogen ten hemel sloeg, ''Nu het huiswerk voor de andere vijf vakken nog.''
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 01-02-2011, 14:19 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde zuchtte. "Ik word echt ziek van al dat huiswerk soms!" zei ze met een waterig glimlachje tegen Simon. Hij keek haar glimlachend aan en dook toen weer in de boeken. " He Scarlett, wat heb jij bij vraag zeven van Geschiedenis van de Toverkunst?" vroeg Yayde verveeld.Scarlett bladerde even door haar boek heen en legde Yayde toen de antwoorden voor. Zwijgend schreef Yayde een aantal vragen over , en toen ze klaar was begon ze aan het opstel over vampiers, het huiswerk van Verweer tegen de Zwarte Kunsten. Ze had het nog niet af. "Ik vind vampiers helemaal niet zo duister" zei Yayde verbaasd toen ze Simons werkstuk uit zijn handen pakte en het even doorlas. "Eigenlijk vind ik ze wel geheimzinnig!" zei ze daar achteraan. Simon fronste zijn wenkbrauwen op zo'n vreemde manier dat Yayde moest lachen. "Bah Simon, doe die wenkbrauwen omlaag!" " Anders lijk jij net op een weerwolf en kun je het opstel over jezelf gaan maken" zei ze. Simon grinnikte en Yayde boog zich weer over haar werk.
Na een hele tijd huiswerk maken sloegen Yayde en Scarlett hun boeken dicht en zakten ze uitgeput onderuit in de brede comfortabele stoelen. Daan en Simon waren ook klaar en discussieerde blijkbaar nog steeds over de pudding. Een beetje gefrustreerd rolde Yayde met haar ogen. Pudding.. "Ik ben blij dat we overmorgen naar Zweinsveld gaan." zei Scarlett. "Dan kan ik je eindelijk eens laten zien hoe leuk het daar wel niet is." zei ze met fonkelende ogen. Yayde knikte "Ik heb er al zoveel over gehoord, het lijkt me inderdaad erg leuk." "Het lijkt zo lang geleden dat ik weg ben gegaan van Beaubatons." "Ik heb laatst nog een brief van een oude vriendin gekregen, ze miste me .. " ze keek Scarlett septisch aan. "Maar ik zal je zeggen, Zweinstein is zooooveeel leuker!" lachte ze. Scarlett lacht met haar mee. " Zullen we 'm vanavond peren?" vroeg Daan. "Wat dacht je ervan als we naar buiten gaan naar de rand van het Verboden bos?" stelde Simon voor. "Nog beter!" zei Daan helemaal enthousiast. "De maan schijnt vanavond, dus we moeten wel onder onzichtbaarheidsmantels." voegde hij daaraan toe. "Komt dat goed uit!"zei Yayde ook enthousiast. "Scarlett en ik hebben allebei een onzichtbaarheidsmantel, voor de noodgevallen weet je wel.." Daan knikte nog enthousiaster. Scarlett glimlachte naar hem. Toen begonnen ze met zijn allen met plannen smeden voor vanavond.
Dit bericht is gewijzigd op 01-02 14:20.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 08-02-2011, 21:12 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett en Yayde stonden klokslag negen uur, precies zoals afgesproken, in de Hal. Ongeduldig wachtend op Simon en Daan. Yayde zuchtte ''Waar blíjven ze nou?'' ''Tja, jongens...'' mompelde Scarlett. Vijf minuten later kwamen Simon en Daan quasi-nonchalant de trap af slenteren. Alsof ze héél toevallig, om negen uur s'avonds, langsliepen. Daan's ogen gleden zoekend door de Hal. Simon daarentegen fluisterde erg hard, ''Waar zijn jullie?'' Daan gaf hem een mep, ''Daar ging onze dekmantel.'' Scarlett deed haar onzichtbaarheidsmantel af, ''Psst, jongens, hier zijn we!'' Simon draaide zich om en stapte onder de onzichtbaarheidsmantel. Hij grijsde, ''Hoi.'' zei hij, met zijn wenkbrauwen wiebelend. Daan liep naar Yayde toe, ''Zou ik misschien-'' vroeg hij beleeft. Yayde giechelde, ''Ja, natuurlijk!'' Met zn vieren schuifelde ze onhandig naar de deur. Daan richtte zijn stok op het slot en mompelde ''Alohomora!'' Een 'klik' die erg hard klonk in de uitgestorven ruimte volgde. Ze liepen het bordes op. Het was september en warm buiten. Een lichte bries speelde met de lange haren van de twee meiden. Ravenzwart en goudblond, precies het tegenovergestelde. ''Deze kant op!'' zei de onzichtbare stem van Daan. Simon liep zelfverzekert de richting op waar de stem vandaan kwam, maar struikelde over een traptrede. Hij verloor zijn evenwicht en net op het moment dat Scarlett hem uit wilde gaan lachen greep hij haar vast en nam haar mee in zijn belachelijke val. Samen vielen ze de traptreden naar beneden en landde op de harde grond. ''Au!'' zei Scarlett, en ze duwde Simon van zich af. ''Eh, oeps.'' zei Simon totaal overbodig. Yayde smoorde haar lach, maar Daan lachte hen simpelweg uit. Simon krabbelde overeind en stak zijn hand uit naar Scarlett. Hij trok haar overeind en zei ''Ehm, sorry?'' Daan grinnikte ''Moeilijk hè? Lopen en Kijken tegelijkertijd.'' ''Eikel.'' mompelde Daan.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 11-02-2011, 16:30 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek naar Scarlett die nog steeds op de grond lag. Aangezien ze Simons hand niet wilde vastpakken gaf Yayde hem een por en trok Scarlett om hoog. Die klopte haar kleren af en keek nog even vuil naar Simon. Yayde keek hem ook hoofdschuddend aan. "Als je valt, val dan goed." zei ze. Hij grijnsde en wilde een arm om haar heen slaan maar ze trok haar wenkbrauw op en zette een stapje naar achteren waardoor Simons hand in de lucht naar niets graaide. Toen ze alle vier weer stonden gooide Yayde en Daan de onzichtbaarheidsmantel weer om hen heen en ze vervolgde hun tocht. Ze slopen heel zachtjes door het schoolgebouw, maar ze hadden pech. Foppe vloog rond en hij hoorde hun lichte voetstappen. Hij spitste zijn oren en hield stil. Onder de mantel hield iedereen zijn adem in en verroerde zich niet. Yayde drukte in een reflex haar hand tegen Simons mond waardoor hij een beetje protesteerde. Foppe's ogen spiedde de gang door en hielden twee keer stil op de plaats waar zij stonden. Toen gaf hij het op en zweefde weg. Waarschijnlijk om mevrouw Norks en Vilder te irriteren dacht Yayde. Toen Foppe uit zicht was haalde ze allemaal opgelucht adem en Yayde haalde haar hand van Simons mond af. Meteen begon hij te protesteren. "Ssstt!" siste Scarlett boos tegen Simon. "Bekvechten doe je later maar, we moeten nu eerst de school uit zien te komen." Yayde knikte. "Hou je gewoon even stil Simon." zei ze terwijl ze hem doordringend aankeek. "Dadelijk mag je je uitleven." voegde ze eraan toe. De draaide zich weer van hem weg en ze vervolgde hun tocht.
Na een kwartiertje kwamen ze veilig de school uit. Ze rende het grasveld over en toen ze bij het huisje van Hagrid kwamen deden ze de ontzichtbaarheidsmantel pas af. Zuchtend lieten ze zich op het klamme gras vallen. Toen gingen ze zitten en ze keken met zijn allen naar de perfect ronde schitterende maan. Scarlett stond op. " Laten we verder lopen." zei ze. Yayde ging zwijgend naast Simon lopen en zo wandelde ze verder.
Dit bericht is gewijzigd op 28-02 14:22.
|
|
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 28-02-2011, 14:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
''Oke, we zijn in het bos.'' Scarlett wachtte even, ''En nu?'' ''Mysterie.'' fluisterde Simon pesterig, waarna een klap van Daan volgde. ''Laten we gewoon een stukje gaan lopen.'' stelde Yayde voor. ''Maar ik wil spanning!'' klaagde Simon, ''Laten we weerwolven zoeken, of eh centaurtje pesten?'' Scarlett rolde met haar ogen en greep Simon in zijn kraag. Ze sleepte hem mee naar de rand van het bos. ''Nee, we gaan wándelen.'' Daan lachte hem uit, ''Vrouwenemanicipatie.'' Met zijn vieren liepen ze het bos in. Hoewel het een heldere nacht was en de maan straalde, was het er toch heel donker. Je kon er geen hand voor ogen zien. Elk onbeduidend geluidje klonk erg hard in het stille woud. ''Lumos!'' fluisterde Daan. De punt van zijn toverstok lichtte op. Toch verlichtte de stok niet meer dan twee meter van het pad voor hen. De rest bleef aardedonker. Scarlett had het gevoel dat er onzichtbare ogen naar hun loerden vanachter de zwarte bomen. De dreiging die uitging van het bos was bijna tastbaar. ''Hier heb je je spanning.'' fluisterde Daan tegen Simon.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 28-02-2011, 15:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek om zich heen en liep een beetje dichter naar Scarlett toe, het was pikdonker en het enige licht dat er was was dat van Daan's toverstok. En dat vond ze bizar weinig. Ze probeerde te kijken naar wat er zich om hen heen bevond en kwam tot de conclusie dat ze alleen maar donkere schimmen van elkaar kon onderscheiden. Ze pakte haar eigen toverstok en zei : "Lumos. " Haar toverstok begon zachtjes te gloeien. Ze hield hem boven haar hoofd en probeerde nogmaals wat te zien. Deze keer zag ze gewoon wat oude bomen , een uil die op een tak zat, op zoek naar zijn prooi en voor de rest alleen het groen dat zich in het woud bevond. Ze deed haar toverstok weer uit en stopte 'm in haar gewaad. "Weet iemand hoe laat het is?" vroeg Daan . "Nope" antwoordde Simon terwijl hij zijn polsen bekeek, waar klaarblijkelijk géén horloge aan zat. Scarlett was zich nog steeds aan het concentreren op de kronkelige weg voor zich. "Het lijkt op een doodlopend pad." was Daan's conclusie na enige tijd. "Dan moeten we maar zonder pad verder gaan." zei Scarlett nuchter. Ze liepen nog een tijdje en hoe dieper ze het bos in gingen hoe harder de geluiden leken te worden. Opeens sneed er een ijzingwekkende gil door de nacht. Iedereen stond stil, en probeerde zijn adem in te houden, Simon zag zelfs bijna paars. Na een tijdje hield de gil op en knipperde Scarlett met haar ogen "Wat was het?" vroeg ze zich af. Niemand antwoordde.
Dit bericht is gewijzigd op 28-02 15:29.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 01-03-2011, 11:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Daan liep zonder iets te zeggen verder. Scarlett hield hem tegen. ''Waar ga je heen?'' ''Er is daar iemand in gevaar! We moeten helpen!'' zei Daan ongeduldig. ''Maar dan lopen we recht op het gevaar af! Wie weet wat daar op de loer ligt.'' protesteerde Simon, ''Laten we terug naar school gaan.'' ''We kunnen niet zomaar weggaan! Stel er is iemand gewond? Dan kunnen we hem niet zomaar dood laten gaan!''
Dit bericht is gewijzigd op 01-03 12:00.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 01-03-2011, 12:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde dacht na en zei toen " We kunnen het beter gewoon daar laten" ze knikte. " Als we het gaan zoeken komen we zelf in de problemen en zijn wij degene die dadelijk zo'n geluid gaan maken.." Scarlett keek haar bedachtzaam aan. "Ik ben het met Yayde eens" zei Daan opeens. "Het is beter als we niet mee in aanraking komen, en het straks inderdaad niet na kunnen vertellen." Yayde glimlachte . "Wat denk jij Simon?" vroeg ze aan hem " Ik wil best gaan kijken antwoordde hij stug." Yayde rolde met haar ogen .. "Scarlett, wat wil jij?" vroeg ze toen.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 01-03-2011, 12:39 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett dacht even na. Haar verstand zei teruggaan, maar haar gevoel zei verder gaan. ''Ik wil eigenlijk verder gaan...'' zei ze peinzend. ''En wat als we ons nou opsplitsen?'' stelde Simon voor, ''Een groep gaat verder, en de andere gaat hulp halen?'' ''Maar als we hulp gaan halen weet Perkamentus wel dat we s'nachts in het verboden bos zijn geweest.'' zei Daan. ''Jij en Yayde komen er misschien nog mee weg, maar Scarlet en ik...'' zei Simon somber. ''Wat bedoel je daar mee?'' zei Yayde geïriteerd/ ''In ons eerste jaar hadden we een weddenschap gehouden waarbij we allebei het verboden bos in moesten.'' begon Scarlett onheilspellend. ''En we werden gesnapt, we moesten een maand lang rotte flubberwurmen van de goede exemplaren scheidden.'' vulde Simon gruwend aan. ''Maar we werden niet van school gestuurd. En ik denk niet dat ze deze keer even genadig zullen zijn...'' maakte Scarlett de zin af.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 01-03-2011, 12:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
"Oke"zei Yayde. "Dan gaan jij en Simon kijken wat er zich daar in het bos bevind." "Ik en Daan gaan professor Perkamentus halen." ze zuchtte en pakte Daan's cape vast. Toen gaf ze er een ruk aan en Daan volgde gedwee. "O, spuw rode vonken als jullie in gevaar zijn " zei Yayde tegen Scarlett. "En groene vonken als jullie het wezen hebben." voegde Daan daar aan toe. Toen draaiden ze zich nogmaals om , kijkend naar Simon en Scarlett. Daan pakte zijn cape weer terug en ze liepen zwijgend naar de rand van het bos.
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 01-04-2011, 16:22 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Scarlett tuurde door het duister naar Yayde en Daan die achter de bomen verdwenen. Daarna liep ze zonder iets te zeggen naar het oosten. ''He! Wacht!'' riep Simon hard, waarna hij luid aan kwam klossen. ''Ssst!'' siste Scarlett, ''Je wéét toch wat zich hier allemaal schuilhoudt? En ze weten nu precies waar wij zijn!'' Simon glimlachte verontschuldigend, ''Neem me niet kwalijk.'' Scarlett rolde met haar ogen, ''Je ben zo...'' ''Geweldig? Knap? Charmant?'' suggereerde Simon wenkbrauwwiebelend. ''Ik dacht meer aan irritant, onuitstaanbaar en lomp.'' antwoorde Scarlett lijzig. Vreemd genoeg leek Simon nu oprecht gekwetst. Scarlett stond even perplex. Zo was het altijd gegaan. Anders dan de andere leerlingen op Zweinstein, kende Simon en Scarlett elkaar al praktisch hun hele leven. Ze hadden elkaar ontmoet op het verjaardagsfeest van Scarlett, ze werd toen vier jaar. Haar vader had haar toen vertelt dat hij een collega die bij hem op het Departement van Magische Wetshandhaving werkte en zijn zoon, die eveneens vier jaar oud was, had uitgenodigd. Haar ouders hadden het groots aangepakt; zowat alle kinderen uit de hele buurt uitgenodigt, een buffet en een springkussen gehuurd. En zij en Simon hadden direct ruzie gehad over het springkussen. Altijd en overal maakte ze ruzie en beledigde elkaar, maar eigenlijk waren ze erg op elkaar gestelt. Simon was echt haar maatje, wel een hele irritante. ''Hee, Simon, wat is er nou?'' vroeg Scarlett voorzichtig. Simon draaide zich om zodat ze zijn gezicht niet kon zien. ''Nou ik...ik bedoel ik...'' Simon die stamelde? ''Je...je meent het toch niet echt he?'' ''Oh Simon, natúúrlijk niet! Dat weet je toch?'' zei Scarlett. Simon glimlachte even, ''Oke.'' Scarlett glimlachte ook en gaf hem een knuffel. Simon keek verbaast. ''Kom we moeten verder.'' lachte Scarlett.
Dit bericht is gewijzigd op 01-04 16:44.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 01-04-2011, 17:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Intussen rende Yayde samen met Daan naar het kasteel toe. Vilder patrouilleerde en maakte het bijna onmogelijk om de waterspuwer te bereiken. Ook Foppe irriteerde mateloos. Hij vloog zachtjes lachend over de verdiepingen en keek met zijn gluiperige oogjes of hij leerlingen kon betrappen, zodat ze een flink pak straf van Vilder kregen te voortduren. Yayde en Daan rende zo geruisloos mogelijk over de eerste verdieping. Ze wilden net de trap oplopen toen er iemand de trap af kwam. Yayde schrok en gooide met een zwaai de onzichtbaarheidsmantel over haar en Daan heen. Ze zaten vreselijk ongemakkelijk tegen elkaar opgedrukt terwijl de persoon in kwestie, een mompelende Sneep, langs liep. Yayde durfde nauwelijks te knipperen. Toen ze bijna zeker wisten dat er niemand meer aankwam gooide ze de onzichtbaarheidsmantel af en liep samen met Daan naar boven. Eenmaal op de tweede verdieping liepen ze langs het harnas van een ridder waar ze de naam nooit van kon onthouden en kwamen uiteindelijk aan bij de waterspuwer. Die knipoogde toen ze aankwamen en vroeg hun het wachtwoord. " Boterbier" zei Yayde licht gespannen. Toen zwaaide de waterspuwer aan de kant en werd een smalle wenteltrap zichtbaar. Yayde pakte Daans arm en trok hem mee de trap op . Aan het einde van de trap was een zware eikenhouten deur. Yayde klopte zachtjes op de deur van Perkamentus
...
|
|
|
|
|
|
Scarlett
|
Geplaatst op 15-04-2011, 23:33 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
''We zijn vast verdwaalt.'' mompelde Scarlett terwijl haar ogen over de donkere schaduwen gleden. ''De gil kwam vanuit het westen.'' zei Simon nadenkend. Hij taste even in zijn mantel en haalde zijn toverstok tevoorschijn. ''Wijs me de weg.'' Zij hij helder. De toverstok tolde snel op Simon's handpalm rond waarna hij trillend stopte. ''Nou, we lopen echt goed.'' Net toen Scarlett daar commentaar op wilde geven klonk er achter hen een vreemd geritsel. Het leek alsof er iets op de grond lag te kronkelen, tussen de dode bladeren. '''Scar?'' fluisterde Simon met opelkaar geklemde kaken, ''Hallicuneer ik of hoorde jij dat ook?'' Scarlett legde een vinger op haar lippen en hield haar toverstok gereed. Simon bromde wat onverstaanbaars, maar pakte toch zijn toverstok steviger beet. Scarlett wierp hem een geërgerde blik toe. Langzaam sloop ze op het geluid af, met Simon in haar kielzog. Ze duwde de laatste takken die haar zicht belemmerde opzij. Voor haar lag een open plek, badend in een poel maanlicht. Voor hen zag ze een van de meest tragische taferelen die ze ooit gezien had; Tegen een gevallen boom lag een centaur in een dieprode plas bloed. ''Simon! We moeten hem helpen!'' ze rende naar de donkerbruine centaur toe en knielde naast hem neer. Ze voelde Simon's hand op haar schouder, ''Het is te laat Scar..'' Hij had gelijk. ''Simon, wie kan dit gedaan hebben?'' stamelde Scarlett. ''Ik heb geen idee, maar het sluipt hier ergend rond dus laten we maken dat we wegkomen.''Hij hielp Scarlett omhoog en samen haastte ze zich door het donkere woud. Als hetgene zo'n krachtig magisch wezen als en centaur kon doden, kon hij makkelijk twee zestienjarige tieners aan. Ze versnelde hun pas en de laatste meters rende ze. Terug op het schoolterrein voelde Scarlett zich al een stuk veiliger. ''Perkamentus.'' mompelde Simon, hij pakte Scarlett's hand en trok haar mee in de richting van het kasteel. Toen ze langs het meer liepen doemden er drie donkere gedaantes op boven de heuvel. Scarlett tuurde even naar de schimmen, maar herkende Yayde toen. Ze vloog op haar vriendin af en hoorde Simon achter zich aanrennen. ''Wat is er gebeurt?'' vroeg Yayde, toen ze het geschrokken gezicht van haar vriendin zag. Maar voor ze antwoord kon geven zei Perkamentus ernstig, ''Juffrouw Carressa en meneer Thomas hebben mij gewaarschuwd, leg alstjeblieft uit wat er gebeurt is.'' Simon begon te vertellen, met soms een onderbreking van Scarlett als ze iets aanvulde. ''Jullie gaan direct terug naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Morgen zal proffessor Anderling zich verder over jullie ontfermen.'' Na dat gezegd te hebben toverde hij een felle, zilveren patronus in de vorm van een feniks te voren en zei, ''Hagrid, proffessor Sneep kom meteen naar de rand van het verboden bos.'' De patronus deelde zich in tweeën, eentje vloog naar Hagrid, de andere naar Sneep. Scarlett, Yayde, Daan en Simon draaide zich vlug om en snelden naar het kasteel, terwijl Perkamentus naar de bosrand liep.
Dit bericht is gewijzigd op 15-04 23:41.
|
|
|
|
|
|
Yayde
|
Geplaatst op 19-04-2011, 15:29 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Yayde keek Scarlett nerveus aan. Ze hoopte in het diepste van haar hart dat het niets vreselijks was gebeurd. Ze liep dichter naar Scarlett toe en vroeg haar wat ze precies hadden gezien. Scarlett keek haar strak aan. " Een Centaur" zei ze . "Hij zat onder het bloed.." Yayde sperde haar ogen wijdopen en keek geschokt naar Scarlett. " Hoe kan dat!?" vroeg ze geschrokken. " Wat is zo gevaarlijk , of misschien zelfs wel zo groot, dat het een Centaur kan doden?" Ze schudde ontdaan haar hoofd. " Ik weet het ook niet " zuchtte Scarlett. Ze keek even naar Daan en Simon , die hun gesprek duidelijk volgde. Ze keken even onthust als Yayde en Scarlett nu keken. " Wat was de reactie van Perkamentus?" wilde Daan weten.. " Hij zei niets.." zei Scarlett peinzend. " Alleen dat we terug naar de toren moesten, en dat Anderling zich morgen over ons zou ontfermen.." Daan trok even zijn wenkbrauwen op maar zei niets. Blijkbaar had hij hetzelfde voorgevoel als Yayde. Ze zouden vast op hun kop krijgen van Anderling. " En waar stuurde hij die partonussen heen?" vroeg Yayde nieuwschierig. " Een ging naar Hagrid " zei Simon. " En de andere naar Sneep.." Scarletts mond vertrok een beetje toen ze zijn naam zei. Yayde slikte hoorbaar. Als Sneep lucht van hun nachtelijke avontuurtje zou krijgen , waren ze pas echt de klos. Ook Daan en Simon zagen daar het gevaar blijkbaar van in, want ze kreunde licht, bij alleen de gedachte daaraan. Toen was iedereen eventjes stil.. " Wat was dat?!" zei Yayde zachtjes, toen ze bijna bij de rad van het verboden bos waren.. " Geen idee !" zei Simon. " Maar we moeten maken dat we uit het bos komen.."
...
Dit bericht is gewijzigd op 19-04 15:31.
|
|
|
|
|
|
|