|
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 04-12-2010, 18:34 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bella liep rustig naar Edward's auto. 'Ho-oi' groette ze hem. Hij keek enigzinds geërgerd voor zich uit. Plotseling keek hij op, en glimlachte. Ze grimaste, ze was er gisteren wel bij geweest, de ruzie tussen hem en rosalie. Rosalie had gezegd dat ze te gevaarlijk was voor het geheim. Dat ze geen keus hadden. Edward had hier tegenin gegaan. hij had gezegd dat ik nog nooit ook maar íets er uit gefloept had. 'hoi schoonheid,' Hij had echt niet door dat hij me duizelig maakte met zijn lach! 'Ik blijf erbij dat die kleur blauw je mooi staat.' Ik glimlachte, alsof dat niet de reden was dat ik heb droeg. 'Ik moet ook mooi zijn voor vanavond.' Hielp ik hem herringeren. Die avond ging de rest van zijn familie jagen. Edward, die laatst op weg naar mij toevallig een troep herten was tegengekomen hoefde niet mee. Jammer voor de herten... 'Daar hoef je echt geen blauw voor te dragen...' Vleidde hij. Hij was zó goed. We waren al bij school. Samen liepen we naar engels. Sinds hij besloten had dat hij niet gevaarlijk was voor mij, hadden we echt elke les samen. Op een-of-andere manier had hij ook kunnen regelen dat ik niet meer naar gym hoefde. De rest van de dag ging als een roes voorbij. Ik had amper door dat Alice tegen me praatte tot ze opeens voor mijn ogen zwaaide. 'Oh, sorry, wat?' zei ik. 'Ik vroeg waarom je niet at.' ze zei. Ik had me dat nog niet eens gerealliseerd! Edward lachte.' Ze is de hele dag nog niet erg opmerkzaam.' Dat was waar, ik had bij engels maar liefst drie vragen gemist.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
past precies bij mij |
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 04-12-2010, 19:23 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Die avond kwam Edward haar ophalen. ze hadden charlie niet verteld dat ze alleen waren, alleen dat ze daar bleef slapen. 'Ík pak hem wel...' zei charlie dreigend zodra de deurbel ging. Hij was niet echt blij met het 'blijven slapen' gedeelte. 'Goedendag Charlie, is Bella klaar?' Hij was altijd zo BELEEFD. 'Ja,' schreeuwde ik van de trap, 'Nog een seconde...' Snel deed ze haar haar goed, controleerde haar schirt, en rende de trap af. Hij stond daar, mijn favorite glimlach op zijn gezicht. Ik pakte zijn hand om te gaan, toen charlie zijn keel schraapte. 'Bella,' zei hij twijfelend. Hij keek fronzend naar Edward, die braaf meldde dat hij in de auto wachtte. Volgens mij hoorde ik hem lachen. 'Bella, ik weet dat Dr. Cullen er vanavond ook bij is enzo, maar, maar ik denk dat ik toch even met je moet praten. Weet je, soms doe je dingen overhaast en- en...' hij stopt met praten, waarschijnlijk door mijn blik. hij brabbelde wat en zei uiteindelijk doei. Ik liep naar buiten, stapte in Edward's auto en gromde. Hij lachtte even. Bij zijn huis waren we al op zijn kamer voor ik me kom herringderen dat ik uitstapte. Niet dat ik dat überhaupt had gedaan. Zijn lippen zochten de mijne en vonden ze. Deze kus was anders dan eerst, niet zachtjes, want geen charlie, geen supergevoelige-ultra-oren. Dit ging zo een tijdje door. Toen mijn handen zijn shirt zochten paktte hij ze vast, schudde zijn hoofd en zei;'Bella ik weet wat jij wilt, maar het is gewoon te gevaarlijk.'
Dit bericht is gewijzigd op 04-12 19:24.
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 05-12-2010, 20:04 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 04-12-2010, 19:23 dracoishot schreef:
Die avond kwam Edward haar ophalen. ze hadden charlie niet verteld dat ze alleen waren, alleen dat ze daar bleef slapen. 'Ík pak hem wel...' zei charlie dreigend zodra de deurbel ging. Hij was niet echt blij met het 'blijven slapen' gedeelte. 'Goedendag Charlie, is Bella klaar?' Hij was altijd zo BELEEFD. 'Ja,' schreeuwde ik van de trap, 'Nog een seconde...' Snel deed ze haar haar goed, controleerde haar schirt, en rende de trap af. Hij stond daar, mijn favorite glimlach op zijn gezicht. Ik pakte zijn hand om te gaan, toen charlie zijn keel schraapte. 'Bella,' zei hij twijfelend. Hij keek fronzend naar Edward, die braaf meldde dat hij in de auto wachtte. Volgens mij hoorde ik hem lachen. 'Bella, ik weet dat Dr. Cullen er vanavond ook bij is enzo, maar, maar ik denk dat ik toch even met je moet praten. Weet je, soms doe je dingen overhaast en- en...' hij stopt met praten, waarschijnlijk door mijn blik. hij brabbelde wat en zei uiteindelijk doei. Ik liep naar buiten, stapte in Edward's auto en gromde. Hij lachtte even. Bij zijn huis waren we al op zijn kamer voor ik me kom herringderen dat ik uitstapte. Niet dat ik dat überhaupt had gedaan. Zijn lippen zochten de mijne en vonden ze. Deze kus was anders dan eerst, niet zachtjes, want geen charlie, geen supergevoelige-ultra-oren. Dit ging zo een tijdje door. Toen mijn handen zijn shirt zochten paktte hij ze vast, schudde zijn hoofd en zei;'Bella ik weet wat jij wilt, maar het is gewoon te gevaarlijk.'
Dit bericht is gewijzigd op 04-12 19:24.
|
'maar...jij bent niet ge-' hij kapte mijn zin af door me weer te zoenen. Ik moest me concentreren om niet te vergeten te ademen. zodra hij even zijn hoofd optilde zei ik gauw: '-vaarlijk.' Hij zuchtte. 'Dat jij denkt dat ikover een of ander mega-inhoudingvermogen bezit, betekent niet dat het zo is.' Ik liet het maar zo en stapte over op een ander onderwerp. 'waarom haat Rosalie me zo?' vroeg ik. 'Ze haat je niet, ' zei hij. 'Ze vind alleen dat ik een verkeerde keuze maak. Weet je, toen Carlisle haar veranderde, was ze bedoelt voor mij. We hebben even geprobeert, maar dat viel weg toen ze Emmett zag. Ze weet dat ik nooit wat voor haar gevoeld heb, dat ik alleen beleeft was tegen Carlisle.' Dat liet ik even op me inwerken*. 'dus...ze is jaloers?' vroeg ik verbaasd. Hij glimlachte. 'Iedere vrouw is jaloers op jou, Bella. Alle mannen op mij...' Hij mompelde iets als ''Mike Newton''. Ik lachtte, dat was inderdaad overduidelijk. We spraken nog even wat, en op een gegeven moment begon hij mijn liedje te neuriën. Langzaam viel ik in slaap.
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
|
|
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 06-12-2010, 17:22 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-12-2010, 20:04 dracoishot schreef:
We spraken nog even wat, en op een gegeven moment begon hij mijn liedje te neuriën. Langzaam viel ik in slaap.
|
De volgende ochtend werd ik wakker in de armen van Edward. 'Lekker geslapen?' Vroeg hij met zijn fluwelen stem. 'Heerlijk,' zei ik. 'Is je familie al terug?' 'Ja, ze zijn een uur geleden teruggekomen.' hij klonk enigzinds teleurgesteld en ik voelde haast hoe Emmett bulderde van het lachen. Ik hoorde een klop en Edward zei''Binnen''. Meteen stond Alice naast ons. Ze keek met een afkeurende blik naar mijn ogen, haar, kleding en nagels. 'Je ogen zien eruit alsof je tot 3 uur opgebleven bent.' zei ze recht tegen Edward. Als dat niet zo onmogelijk was geweest zou ik zweren dat zijn wangen rood werden. 'Zou kunnen ja...' mompelde hij. 'Ach ja... Niets aan te doen, behalve liters make-up' 'Alice...' mompelde ik' Ik wil niet weer aan al die zooi van jou overgeleverd worden. Je hebt hier meer spullen dat ík, en jullie gebruiken dat niet eens.' Dat was waar, door de kou van hun huid zou de maku-up verharden en er voor altijd blijven zitten. Ze keek me aan, maar ik verzachtte niet. 'JEEJ' zei ze opeens klappend. 'Ik zei geen ja!' Zei ik. 'Je gaat er toch nooit wat aan doen.' zei ze zangerig terwijl ze me uit bed trok en me in de belachelijke stoel neer zette die een make-upstoel moest voorstellen. Ik zuchtte, als Alice eenmaal bezig was... 'Blauw.' zei Edward concreet, terwijl hij zachtjes de radio aandeed. Wat die mensen al niet hadden*! Ik wilde net mijn mond opendoen toen er ineens een vlaag van geluk door me heen straalde. Waarom ook niet? 'Goed dan.' zei ik half mezelf. Meteen trok de deken weg, en ik zag waarom. Edward stond geïrriteerd naar Jasper te kijken. Ik lachtte, daar wen je gewoon nooit aan. Zodra Alice klaar was sprong ik op uit de stoel zonder ook maar naar mezelf te kijken en liep-zonder hul van Alice- naar de kledingkast en koos een spijkerbroek en een topje. Edward zuchtte toen ik terugkwam, en zei:' Ik kan nooit wennen aan jou.' Terwijl hij me in mijn armen nam, mijn hartslag versnelde zelfs hoorbaar voor mij, en me naar de fijnste plek ooit bracht. Toen we in ons weiland aankwamen waren er nog geen mensen. Alleen maar een heleboel versiering. Toen ik echter een seconde later met mijn ogen knipperde, was de gehele familie Cullen er. Ik zuchtte, hoe had ik ooit kunnen drómen dat Alice mijn verjaardag zou vergeten. Het verliep beter dan normaal. Carlisle en Esmé gaven me een stortvloed aan make-up. Rosalie en Emmett gaven me een nieuwe radio. Alice gaf me, hoe kan het ook anders, kleren. Jasper gaf me een nieuwe pc, hij voelde mijn irritatie elke keer als die ter sprake kwam, en Edward gaf me een bijpassend bureau. Ik zuchtte, weer veel te duur, zoals altijd. Toen ik een paar uur later naar de wc moest, Edward had het voor elkaar gekregen een normale wc in een BOS aan te leggen, kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik ongesteld was. 'Alice' Riep ik, nogal zenuwachtig. Meteen stond ze bij, en zei'OH, eehm, Edward, haal Jasper weg, en misschien Emmett ook.' Emmett kon zich meestal wel inhouden, dus ik keek haar vragend aan. 'Die hóud Jasper weg.' Ik knikte.
* ''al niet hebben'' betekent simpelweg dat je veel hebt.
Dit bericht is gewijzigd op 06-12 17:24.
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 06-12-2010, 19:13 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 06-12-2010, 17:22 dracoishot schreef:
Toen ik een paar uur later naar de wc moest, Edward had het voor elkaar gekregen een normale wc in een BOS aan te leggen, kwam ik er tot mijn schrik achter dat ik ongesteld was. 'Alice' Riep ik, nogal zenuwachtig. Meteen stond ze bij, en zei'OH, eehm, Edward, haal Jasper weg, en misschien Emmett ook.' Emmett kon zich meestal wel inhouden, dus ik keek haar vragend aan. 'Die hóud Jasper weg.' Ik knikte.
* ''al niet hebben'' betekent simpelweg dat je veel hebt.
Dit bericht is gewijzigd op 06-12 17:24.
|
Even later in het huis van de Cullens zat iedereen als een standbeeld. Ik had al voorgesteld gewoon ergens heen te gaan, maar ze zeiden dat het niet aan mij lag. Ik zag echter niemand ook maar ademen, behalve misschien Carlisle. 'Edward, er draait een leuke film en-' mijn zin werd afgekapt door zijn blik. Hij keek me aan met een blik waaruit sprak dat híj nergens moeite mee had. Op dat moment knorde mijn maag. 'Eten.' zei hij concreet. Ik zuchtte, ik hád honger, maar hij zou vast weer 6 eieren maken ofzoiets. 'Ik maak het wel even, jij maakt toch veel te veel.' Hij glimlachte, en liep met me mee naar de keuken. 'Het licht echt niet aan jou...' mompelde hij 'Het was gewoon onverwacht.' Op dat moment kwam Jasper binnen. Ik werd een beetje bang, en hij glimlachte. 'Alice heeft me op tijd weggehaald.' Ik glimlachte, en raakte toen geïrriteerd. 'Kan ik mijn gevoelens dan nooit vertrouwen met jou erbij?' 'niet echt, nee.'
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 07-12-2010, 17:45 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Die avond werd ik wakker van een zachte grom. 'Wat is er?!' vroeg ik edward. 'Je puppy is wat te waaks.' antwoorde hij vlak. Ik lachtte, het had wel wat grappigs. 'Jake, kom binnen, maar wel zachtjes want char-' Voor ik het door had stond hij naast me. Ik kreeg nog een keer een hartverzakking als ik met alleen snelle mensen om bleef gaan. 'Pa is getransformeerd en komt je vriendje-' hij grimaste even '- aanvallen. Dacht dat jullie het wel wilden weten.' Voor ik ''bedankt'' kon zeggen was hij al weer weg. Ik keek vragend naar Edward. 'Hij wil niet dat zijn vader weet dat hij hem verraden heeft.' Ik knikte, en wees hem toen op het feit dat Billy veel te oud was om mee te vechten. 'Dat is ook de reden waarom ik dat niet ga doen.' Vertelde hij me lachend.
Drie dagen later vloog Bella haar bed uit. Ze moest écht een wekker kopen, voor het geval dat Edward weer we moest. Hij en Carlisle gingen met Billy praten. Naardat hij, echt waar, gestruikeld was tijdens zijn poging Edward aan te vallen moest hij nu constant in het ziekenhuis blijven. Hoe had hij kunnen weten dat zijn benen het ook als wolf niet deden? 'Sorry pa, moet opschieten, heb me veslapen, kan geen eten maken, houd van je, doeg.' Ik brabbelde de woorden terwijl ik et huis uit rende. Ik reed op het maximum van mijn auto naar school- 80- en ontweek maar nét een lantaarnpaal. Ineens ging de auto veel sneller, en ik keek achter me. Zoals ik verwacht had leunde Edward nonchalant* tegen de auto en duwde hem al rennend. Voor ik het echt door had zat ik op de bijrijdersstoel en reed hij op zijn gemakje naar ons weiland. 'Denk je dat het erg zou zijn om een keertje te spijbelen?' vroeg hij met zijn fluwelen stem. 'Denk ik niet nee, waar gaan we heen dan?' vroeg ik verwilderd. Hij keek me aan, en ik vergat mijn vraag meteen weer. Hij móest dat door hebben, anders deed hij dat niet!
* nonchalant is zonder zorgen
Dit bericht is gewijzigd op 08-12 17:01.
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 08-12-2010, 19:30 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 07-12-2010, 17:45 dracoishot schreef:
'Denk je dat het erg zou zijn om een keertje te spijbelen?' vroeg hij met zijn fluwelen stem. 'Denk ik niet nee, waar gaan we heen dan?' vroeg ik verwilderd. Hij keek me aan, en ik vergat mijn vraag meteen weer. Hij móest dat door hebben, anders deed hij dat niet!
|
Ik luisterde naar Carlisle terwijl hij sprak. Wat ik ervan begreep, was dat de roedel met zijn allen kwam om Edward te vermoorden. Ik was bezorgd. 'Edward red het wel, bella, we staan allemaal achter hem.' zei Jasper. 'Dat is het niet, nouja, ik ben wel bezorgd maar niet alleen om Edward. Jullie mogen de roedel niks doen, ze zijn nog zo jong.' Ik dacht aan Sam, en aan Quil, en aan Jacob natuurlijk. Edward lachte bitter. 'Ze komen ons vermóórden, bella. Ze zullen heus niet stoppen om even een praatje te maken.' 'Maar waarom komen ze je vermoorden?'
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
dracoishot
|
Geplaatst op 10-12-2010, 16:50 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
als eerste, while reading, tijdens lezen, luister dit.
http://www.youtube.com/watch?v=lQmUsDwO0TY&feature=related Niemand had nog geantwoord, hoewel ik het vaak genoeg gevraagd had. Carlisle had nogal ongemakkelijk gekeken en Rosalie had een vreemde lach uitgestoten, bijna triomfantelijk. Ik had lang naar edward gestaard, maar hij wiegerde terug te kijken. Ik had het uiteindelijk maar opgegeven, wetend dat ik toch nooit antwoord zou krijgen. We reden terug naar mijn huis, want het zou opvallen als ik te laat terugkwam. 'Bella, luister naar mij, oke? Alleen voor nu?' hij keek me smekend aan. 'eehm...o-ke 'Bella, ik ga je nu iets vragen waarvan ik weet dat het geen nut heeft, maar ik móet het proberen.' Ik zag de pijn in zijn ogen, en ik vroeg me af wat hij ging vragen. Ik wachtte rustig af. 'Ik wil dat je Jacob Black niet meer opzoekt. Hij is te gevaarlijk. Als hij zijn gevoelens ook maar een moment laat gaan-' Ik onderbrak hem.' En dat is bij jou niet zo zeker? Ik vertróuw Jake, en hij is nog nooit verandert bij mij, behalve om me te beschermen. En hij had ons toch gewaarschuwd voor Billy? Als jij hem niet meer vertrouwd door wat hij is, dan kan ik daar niks aan doen, maar ik vertrouw hem nog wel.' Ik keek hem boos aan. Hij keek niet verrast, meer bang. 'Edward?' vroeg ik, bang dat ik hem gekwetst had. We waren bijna bij mijn huis, maar hij stopte alsnog aan de kant van de weg. 'Edward wat is er?' Ik werd steeds banger, vooral door de blik in zijn ogen. Die was van bang, naar ontzet, naar woedend gegaan. 'Jacob Black moest jou beschermen? Tegen wie precies?' Ik verstijfde. Ik was vergeten dat hij dat nog niet wist. 'Nouja, ik soort van, heb een van zijn vrienden een keer boos gemaakt.' fluisterde ik, wetend dat hij me toch wel zou horen. Hij leek een besluit te nemen, en kreeg zijn emoties langzaam weer onder controle. Langzaam startte hij de motor weer en reden we naar mijn huis. 'Hey Bells, waar is Edwin?' Ik lachtte, Charlie kon de naam Edward maar nooit onthouden. 'Edward' zei ik met nadruk. 'Is even naar zijn huis, wat ophalen.' 'oke.' zei hij opgewekt. Hij had wat tegen edward volgens mij.
Dit bericht is gewijzigd op 10-12 18:54.
|
|
|
|
past precies bij mij |
|
|
|
|
|
|