|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Isy
|
Geplaatst op 20-10-2010, 20:28 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hallo HP-fans! Dit is het 1e stukje van HP deel 8:
Daar zat hij weer, voor de 8e keer al, in de zweinsein-expres, op de heen weg naar Zweinstein; Harry potter. Hij had een brief geschreven naar het schoolhoofd van Zweinstein om een extra jaar Zweinstein aan te vragen. Die had ja gezegd, maar niet gezegd hoe hij heette. Harry zat alleen in een coupé, want Ron en Hermelien en de rest van zijn oude vrienden, waren met Zweinstein gestopt. Harry hoopte maar dat er iemand bij hem in zou stappen, maar die kans was klein. Nou ja, klein? In een magische wereld gebeuren soms onvoorstelbare dingen. Voor de coupédeur stond een meisje met roodroze haar en groene ogen. Ze was best mooi, vond Harry. "Hallo, mag ik er bij komen zitten?" vroeg ze. Harry zei natuurlijk ja, want alleen zitten was zo saai. Ze kwam naar binnen en ging tegenover Harry zitten. "hoe heet je?" vroeg Harry, voordat het meisje zijn litteken had opgemerkt. "Ik ben Manon, uit het 1e jaar , en wie ben jij?" Harry straalde. Dit was de eerste keer dat er iemand bij hem kwam zitten, die niet gelijk zijn litteken aan stond te gapen. "Ik ben Harry, Harry Potter. Uit griffoendor. Had je dat nog niet door?" vroeg hij. Manon zei: "Nou ja, eigenlijk wel, maar het moet je al te vaak gezegd zijn, dacht ik." Harry knikte. Hij had in iedergeval al één vriendin die niet Ron, Hermelien Ginny, of iemand anders van zijn oude vrienden was. "Je komt nog wel meer vrienden tegen." zei opeens een stem, die blijkbaar vanachter de coupédeur kwam. Er stond een slank meisje van ongeveer 1, 60 m lang, met kort piekerig zwart haar en zeeblauwe ogen. "Hoe weet je dat?" vroeg Harry geschokt. Het meisje stapte naar binnen en ging naast Manon zitten. "Hallo, ik ben Alice Helena Elisabeth Cullen uit het 6e jaar. hoe ik dat weet? Door in de toekomst te kijken." Zei het mysterieuze meisje. "Kun jij in de toekomst kijken?" vroegen Manon en Harry op precies hetzelfde moment." Alice knikte. Het was een vrolijk en optimistisch meisje die in de toekomst kon kijken, wat ervoor zorgde dat Harry haar aardig vond. Dit kan ook een goede vriendin zijn, dacht Harry. Op dat moment stopte de zweinstein-expres voor een geweldig bekend kasteel. Zweinstein! Harry, Alice en Manon stapte uit. Manon, die 1e jaars was, zei nog even tegen Harry dat ze hoopte dat ze naar griffoendor ging en liep toen achter Hagrid en de rest van de eerste jaars aan. "Ze heeft geluk." zei Alice toen Manon al weg was. "Hoezo?" vroeg Harry. En Alice antwoordde: "Omdat de sorteerhoed haar daar ook gaat indelen." Voordat Harry en Alice in de koets stapten, vroeg Harry: "In welke afdeling zit jij eigenlijk?" Alice lachte en zei: "In griffoendor." Ze stapten in een koets waar nog één ander meisje in zat. Ze had een lichte slag in haar lichtbruine haar en ze had bruine ogen. Ze las een boek dat "Metafysche theorieen voor het 3e jaar" heette. "Hallo, hoe heet jij?" vroeg Alice aan haar. Het meisje schrok op uit haar boek. "O hallo, ik ben Isy uit het 3e jaar van ravenklauw, en wie zijn jullie?" vroeg ze met een glimlach op haar gezicht. `Ik ben Alice Helena Elisabeth Cullen.` zei Alice. `En ik ben....` maar Harry kon zijn zin niet afmaken voordat Isy zei, `Harry Potter! geweldig! briliant!` Dit zei Isy sarcastisch, want dat kon Harry horen aan haar stem. Ze zat in ravenklauw dus ze moest wel slim zijn, en ze kon ook goed grappig doen! Alweer een vriendin erbij! Op dat moment stopte de koets voor Zweinstein, waar Manon al op ze stond te wachten.
Wat vinden jullie ervan? Reacties zijn altijd welkom!
Dit bericht is gewijzigd op 23-10 17:41.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
If we die Harry, I kill you!!! |
|
|
|
|
|
|