|
havanka
|
Geplaatst op 04-05-2010, 09:52 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
ik heb iets gezien wat ik nog nooit eerder heb gezien. ik probeerde al iedere keer dat ik het eerste boek las erachter te komen wat er nou stond bij de beschrijving van de spiegel van neregeb. en ik weet het nu eindelijk!  ik weet niet of andere mensen eht wel al weten maar kijk:
Neregeb jiz taw ra amneiz nesnem tawt einno otki
als je het achterste voren leest en wat spaties ertussen zet krijg je dus dit: Ik toon niet wat mensen zien maar wat zij begeren.
was iemand anders hier al achter gekomen of merken jullie het net als ik zo laat op :P 
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
|
|
havanka
|
Geplaatst op 04-05-2010, 10:46 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
ik las voor de zoveelste keer het boek en werd er weer pissig om dat ik niet wist wat er stond :P XD ik had al eerder gehoord dat neregeb omgedraaid kon worden en dan stond er begeren. daar was toen hier op zs een hele discussie over. dus ik dacht toen alles om te draaien en snapte er nog nix van tot ik bij nesnem kwam (was dus mensen) toen ben ik wat spaties ertussen gaan doen en zo heb ik hem uitgevolgeld 
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
morgan
|
Geplaatst op 04-05-2010, 11:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wow. Zoveel moeite had ik er niet eens voor gedaan. Ik zou op google kijken of andere mensjes er al uit waren gekomen XD En ik heb alle boeken nog maar 1 keer gelezen. Verhalen blijven altijd zo lang in mijn hoofd zitten XD Dus duizend keer overnieuw lezen heeft dan ook geen zin. En daarbij heb ik nog allerlei andere boeken om te lezen. XD
En ik vond Neregeb al zo'n rare naam. Nu weet ik waarom die spiegel zo heet
|
|
|
|
Ik hou van het leven, ik hou van de zon. Ik open de deuren, en flikker van het balkon |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fkjs
|
Geplaatst op 25-06-2010, 13:21 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In het engels heet de spiegel de Mirror of Erised => Desire => begeerte en er staat op
voor de mensen die geen engels kunnen zal ik de middelste zin vertalen
Erised stra ehru oyt ube cafru oyt on wohsi
Reversing the inscription and rearranging the spaces produces: Lees andersom en verplaats de spaties en je krijgt:
I show not your face but your heart's desire
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|