|
Ginny-w
|
Geplaatst op 01-02-2010, 17:00 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hermelien15 en ik gaan ons eigen verhaal over Hermelien en Ginny maken. Over een paar weken, of dagen (:P) kan er al een stukje komen. Hoop dat jullie het leuk gaan vinden en als je een personage wil zijn in ons verhaal moet je mij maar een privé-bericht sturen. Dan kunnen we kijken wat we kunnen doen:P Reacties zijn altijd welkom (A)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 03-02-2010, 18:01 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hier alvast een stukje:
Hoofdstuk 1
Een blauwe Volvo stopte voor het station. Een meisje met bruine, krul haren en een meisje met rode stijlen haren stapten uit. Hun ouders deden de achterklep van de auto open en haalden hun hutkoffers en huisdieren eruit. Het meisje met de bruine haren pakte een rode kat aan en het andere meisje een sneeuwwitte uil en iets wat wel op een bolletje wol leek, maar dan was het roze. 'Hoeven we echt niet mee te lopen?' vroeg hun moeder. 'Nee hoor,' antwoordde het meisje met de krullen. 'Oké, Hermelien, ik hoop echt dat je het dit jaar weer even goed doet als altijd,' zei hun moeder tegen het meisje met de krullen. 'Dat gaat wel lukken,' zei een glunderende Hermelien en ze omhelzde haar moeder. 'En jij ook Ginny, als die ene Draco je weer pest, laat hem dan maar zien hoe die ene spreuk gaat,' zei hun moeder trots tegen Ginny. 'Gaat wel lukken,' zei Ginny en ook die omhelzde haar moeder. Na ook afscheid te hebben genomen van hun vader liepen ze naar perron 9 en 10, zwaaiden nog even naar hun ouders, en renden recht op de muur tussen perron 9 en 10 af. Even later waren ze verdwenen, althans, zo leek het. Ze waren op perron 9 3/4 aangekomen. 'Eindelijk,' zei Ginny en ze liepen door. 'Zullen we alvast een plekje zoeken?' vroeg Hermelien en toen Ginny knikte, gingen ze op zoek naar een coupé. 'Deze is nog leeg,' zei Ginny en ze zetten hun hotkoffers en dierenkooien op het rek. Ginny ging zitten en aaide haar Ukkepulk. 'Je mag er zo uit,' zei Hermelien tegen de rode kat, die miauwend in zijn mand zat. Even later zagen ze een jongen met zwart haar en een jongen met rood haar voor hun coupé deur staan. De jongen met het zwarte haar deed de deur open en zei: 'Mogen we erbij komen zitten? Alleen bij Malfidus zou nog plek zijn. Maar je snapt dat we daar niet echt zin in hebben om daarbij te gaan zitten, al helemaal niet nu hij Klassenoudsten is.' 'Is Draco ook Klassenoudsten geworden?' vroeg Hermelien verbaasd. 'Ja,' mompelde Harry. 'Nou ja, ga maar zitten,' zei Hermelien. 'O chips, ik moet nog naar voren. De Klassenoudsten worden voorin verwacht en moeten om het uur kijken of alles goed in het begin,' zei Hermelien ineens en ze sprong op. 'Sorry Ginny, maar ik moet nu echt gaan.' 'O ja,' mompelde Ron en hij stond ook op. 'Ik moet ook gaan, sorry Harry.' Ginny keek Ron vuil aan. 'Waarom moet jij dan zo nodig weg?' vroeg ze. 'Ik ben ook Klassenoudsten geworden,' zei Ron. Ginny keek hem met open mond aan. 'Jij, Klassenoudste?' vroeg ze. 'Ja, onze Ronnieponnie is Klassenoudsten geworden,' zeiden Fred en George die binnen kwamen. 'Ma is zo trots op hem,' zei Fred. 'Nu is iedereen van mijn kinderen Klassenoudste geweest,' deed George haar na. 'En wij dan?' vroeg hij boos. 'Als of ze ons vergeten is.' 'Ach, als iemand Klassenoudsten is geworden moet die gene gewoon even de aandacht krijgen,' mompelde Ginny die aan Hermelien dacht. Ook Hermelien was deze zomer Klassenoudsten geworden en kreeg dus nieuwe spullen. Van haar vader en moeder kreeg ze een nieuwe bezemsteel: een Vuurflits en van haar opa en oma 15 Galjoenen, of meer, dat wist ze niet zeker. Hermelien stond de hele zomer in de spot lights, en aan Ginny werd bijna geen aandacht geschronken. Niet dat Ginny dat erg vond, haar was namelijk iets anders opgevallen deze zomer. De broer van haar vader en zijn vrouw waren met hun kindje natuurlijk langsgekomen, en de twee zussen van haar moeder, eentje had een jongen en de andere een meisje. Maar de broer van haar moeder was niet langsgekomen. Ze hadden het eigelijk nooit over hun oom, ze wist niet eens hoe die heette. De deur van de coupé ging open en een meisje met bruine, stijle haren stond daar. Ze had haar hutkoffer in de ene hand en haar kat in de andere. 'Hallo Ginny,' zei het meisje en ze zette haar hutkoffer en de mand waar de kat in zat op het rek. 'Hey Christiane,' zei Ginny terwijl Christiane naast haar ging zitten. 'Hoe was je zomer?' 'O, gaat wel. Beetje saai, maar ik heb wel een nieuwe kat gekregen,' zei Christiane en ze wees op haar kat. Die had licht gele en donkerbruine strepen. 'Ze heet Minoes,' zei Christiane trots. 'Het is een super mooie kat,' zei Ginny. Harry zat schuin tegen over de twee meiden en moest even kuchen. 'O, hallo Harry,' zei Christiane met een lieve glimlach. 'Ik had je niet eens gezien.' 'Hallo Christiane,' zei Harry. 'Het laatste jaar voor ons, hé,' zei Christiane. 'Ja,' mompelde Harry. Hij was er niet zo blij mee, Zweinstein was natuurlijk minder leuk geworden omdat Perkamentus nu weg was, maar hij zo misschien eindelijk een jaar rust krijgen en als het jaar dan voorbij was, zou hij Zweinstein behoorlijk gaan missen. Christiane zag aan zijn blik waar hij aan dacht en zei: 'Ach kom, het gaat gewoon een leuk jaar worden. En Zweinstein zie je echt nog wel terug. Misschien kun je leraar worden op Zweinstein, leraar in Verweer tegen de Zwarte Kunsten, ik bedoel. De mensen die bij de SVP zaten heb je ook heel goed les gegeven.' Ze keek Harry lief aan. 'Dat is waar,' zei Harry en hij werd alweer wat vrolijker.
Dit bericht is gewijzigd op 04-02 17:30.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 04-02-2010, 17:53 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Dit is niet mijn laatste jaar,' zei Ginny, die blij was dat ze nog lekker twee jaar op Zweinstein kan blijven. 'Bof jij even,' zei Harry terwijl de coupé deur open ging. Daar stond Draco, en naast hem Korzel en Kwast. 'Hallo,' zei Draco opgewekt en hij keek even naar Christiane, die keek terug en glimlachte lief naar hem. 'Wat moet je, Malfidus?' vroeg Harry. Christiane keek Harry boos aan, waarom deed hij zo bod tegen Draco, die deed toch niks verkeerd? 'Ho ho, niet zo onaardig, Potter,' zei Draco en hij keek Harry aan. 'Je weet zeker nog niet dat ik ook Klassenoudste ben geworden?' 'Dat weet ik maar al te goed,' zei Harry. 'Weten dat je het tegen een Klassenoudste hebt en dan toch nog brutaal zijn? Zo zo, het wordt tijd dat wij je eens netjes opvoeden. Die opvoeding heb je toch niet gehad, omdat je ouders te laf waren het te doen, maar wij doen het werk wel even voor ze.' 'Zeg dat nog eens?!' zei Harry die woedend opstond. 'Kalm aan een beetje, als je niet snel gaat zitten zou ik maatregelen moeten nemen,' zei Draco, van de macht genietend. 'En als jij niet snel oprot, zouden wij ook maatregelen moeten nemen,' zei de stem van Ron. Rode en bruine haren zag je links en rechts van Korzel en Kwast, die geschrokken opzij sprongen. 'Wat voor maatregelen wilde je dan nemen, Wezel?' vroeg Draco die niet in de gaten had dat zij ook Klassenoudsten waren. 'Ik denk dat wij dan dadelijk maar eens naar professor Anderling gaan om te zeggen dat jij misbruik maakt van je macht,' zei Ron en hij wees op zijn Klassenoudsten-badge. 'Ze gelooft je toch niet, jullie hebben geen recht om iets te zeggen over mij, jullie zijn geen...' Draco's blik viel op de wijzende vinger van Ron. 'Klassenoudsten...,' zei hij er zachtjes achteraan. 'Dat zijn we dus wel, en nu oprotten, voordat we maatregelen nemen,' zei Ron. Korzel en Kwast waren al bijna weg voordat Draco hun coupé uit was. 'Wat een eikel is het toch,' zei Hermelien en ze ging naast Ginny zitten. 'Draco is helemaal geen eikel,' zei Christiane. 'Waarom moest je zo grof tegen hem doen, Ron?' 'Gewoon, hij deed grof tegen Harry.' 'Maar Harry kon het echt wel zelf goed praten,' zei Christiane en ze keek Harry lief aan. Harry smolt even bij haar blik, maar dacht toen weer aan Ginny. Harry had besloten om toch nog naar Zweinstein te gaan, iets zei hem dat hij dat moest doen. En hij wilde het niet uit maken met Ginny, hij was nog steeds helemaal verliefd op haar. De trein was al aan het rijden en Hermelien haalde Knikkebeen uit zijn mand, Christiane deed dat ook bij Minoes. Terwijl ze Minoes eruit haalde, raakte ze Harry even aan, per ongeluk. Harry keek haar vreemd aan en Christiane knipoogde maar lief tegen hem.
Dit bericht is gewijzigd op 04-02 22:37.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 05-02-2010, 15:50 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ginny zag dat, keek Harry even aan en die schudde zijn hoofd. Christiane hield Minoes een poosje vast, zodat die aan Knikkebeen kon wennen. 'Zouden er veel eerste jaars zijn?' vroeg Hermelien. 'Ík bedoel, sinds vorig jaar...' Haar zin kon ze niet meer afmaken. Iedereen staarde ineens droevig voor zich uit. 'Ik weet niet,' zei Ginny plotseling. 'Voldemort heeft wel gezegd dat hij goed wilde worden. Dat hij er spijt van heeft.' 'Ik denk echt niet dat ze hem zullen geloven, de ouders van kinderen die naar hun eerste jaar op Zweinstein zouden gaan,' zei Harry somber. 'Dat weet ik wel zeker,' mompelde Ron. 'Wie wordt er nu schoolhoofd?' vroeg Christiane. 'Professor Anderling, denk ik,' zei Ron maar Hermelien knikte nee. 'Sneep,' zei ze en Christiane en Ron keken haar geschokt aan. 'Hoe weet jij dat?' vroeg Ron. 'Lees eens een keer de Ochtendprofeet, Ron,' zei Hermelien vermoeid. 'Wij zijn geen abbonee meer,' zei Christiane. 'Omdat ze altijd zulke onzin over Harry schrijven enzo... Maar wat stond er dan in?' 'Iets over dat Anderling het niet erg vond als Sneep schoolhoofd zou worden en dat Sneep veel beter leiding zou kunnen geven dan Anderling. Allemaal onzin dus,' antwoordde Hermelien. 'Waarom zijn jullie eigenlijk nog een abbonoment op de Ochtenprofeet?' vroeg Christiane. 'Omdat onze ouders willen weten hoe het met de wereld gaat. En nieuws over Dooddoeners enzo. Al die onzin over Harry gooien ze weg hoor,' zei Ginny. 'Ze hoeven ons niet te vertellen dat Harry de Uitverkorene is. Dat weten we zelf wel.' Plotseling sprong Minoes uit Christiane's handen en rende de coupé deur uit. 'Knikkebeen!' zei Hermelien boos tegen Knikkebeen. Hij had Minoes bang gemaakt. 'Stoute Knikkebeen, jij gaat in je mand.' Dat deed Hermelien en Christiane en Ginny stonden op. 'Wij gaan Minoes zoeken,' zei Ginny en ze liepen de coupé deur uit. ''Waar zou ze zijn?' vroeg Christiane. 'Ik denk dat het wel meevalt,' zei Ginny en ze gingen op zoek. Ze keken in elke coupé deur, zoekend naar Minoes. En toen, in een coupé waar Zwadderaars zaten, zagen ze Minoes. Draco had hem vast. Hij zag Christiane en Ginny en liep naar buiten. 'Hier alsjeblieft,' zei hij en hij gaf Minoes aan Christiane. 'Bedankt,' zei Christiane en ze pakte Minoes aan. Hij glimlachte lief naar haar. 'Graag gedaan,' zei hij. Christiane glimlachte lief terug.
Dit bericht is gewijzigd op 05-02 18:02.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 05-02-2010, 18:01 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Met Knikkebeen in haar armen en Ginny naast haar liepen ze terug naar hun coupé. 'Dat is snel,' zei Hermelien. 'Ze was in de coupé waar Draco in zat,' zei Christiane. Harry en Ron keken haar geschrokken aan. 'En hij aaide haar gewoon,' voegde Christiane eraan toe. Ron keek vragend naar Ginny. 'Dat is waar,' zei Ginny, die het moeilijk kon begrijpen. 'Draco deed heel aardig tegen Christiane.' 'Raar,' mompelde Harry. 'Helemaal niet raar!' zei Christiane. 'Hij kan toch gewoon aardig tegen me doen? Misschien vind hij mij wel aardig, jullie zijn al vanaf jullie 1e jaar vijanden.' 'Nouja, we hebben je gewaarschuwd,' zei Ron. Er klonk een stem door de trein: 'Beste leerlingen, over een kwartier zijn we bij Zweinstein.' 'Laten we ons maar omkleden,' zei Hermelien en dat deden. Na tien minuten was iedereen klaar en de trein begon langzaam te rijden. 'Laat uw spullen alsjeblieft achter, die worden naar jullie slaapzalen gebracht,' zei de stem weer. 'Mooi zo,' mompelde Ron. 'Ron, wij moeten ervoor zorgen dat alle eerste jaars bij Hagrid komen,' zei Hermelien en ze gingen op zoek naar achtergebleven eerste jaars. 'Kom, wij gaan,' zei Ginny en ze gingen in een koets zitten. Ze kregen gezelschap van Loena en Marcel. 'Hallo,' zei Loena opgewekt. 'Hoi Loena,' zeiden ze. 'Hoi Marcel,' zei Harry. 'Hallo,' mompelde Marcel. De koets reed verder en de hele weg bleef het stil. Ze stapten uit en liepen naar de deuren van het Kasteel. Toen ze binnen kwamen hoorden ze Marcel: '***!' roepen. Ze draaiden zich om en hij was kledder nat. Ze keken omhoog en zagen Foppe. 'Niet alweer,' mompelde Ginny. 'FOPPE,' hoorden ze professor Anderling roepen. 'Stop daar mee!' 'Ik doe toch niks?' zei Foppe plagerig.
(Sorry, maar ik moet eten)
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 05-02-2010, 22:57 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hij danste een beetje heen en weer met waterballonen in zijn handen. Foppe mikte er een op een tweede jaars, die hij volop raakte. 'Ik ga het schoolhaafd halen als je daar niet mee stopt!' riep Anderling. Foppe mikte op professor Anderling, die ook helemaal nat werd. Haar haren hingen los en woedend zei ze: 'Oké, prima. Ik haal de Bloederige Baron wel.' En ze beende weg. Eerst keek Foppe geschroken, maar toen ging hij kijken hoe ver hij kon gaan. De zusjes Patil werden nat gegooid en Patty Park, waar Hermelien natuurlijk blij mee was. Toen kwam professor Anderling binnen gelopen, gevolgd door de Bloederige Baron. De Bloederige Baron zweefde griezelig naar Foppe toe. Snel gooide Foppe zijn waterballon die hij nog had een kant op, de kant waar Sneep stond en die werd volop geraakt, en vloog vlug weg. 'FOPPE!' schreeuwde Sneep. 'Minerva, haal hem terug.' 'Ja, dag, ik heb net moeite gedaan om hem we te krijgen, moet ik hem weer terug halen. Dat doe ik echt niet voor jóu,' zei professor Anderling en ze liep naar binnen. 'Je kunt wel merken dat professor Anderling boos op hem is vanwege... jeweetwel,' zei Ron. 'Professor Stronk, Banning en Slakhoorn ook hoor,' zei Ginny, die keek naar professor Stronk. 'Ik snap ook niet dat híj schoolhoofd is geworden,' zei Harry met een minachtende blik naar Sneep. Iedereen ging zitten en na de Indelingsceremonie ging Sneep staan. 'Allemaal smakelijk eten,' zei hij en hij ging weer zitten. Tijdens het eten keek Ginny naar de Oppertafel, ze zag dat rechts van Sneep Slakhoorn zat, die met Banning praatte, en links van Sneep professor Anderling, die met professor Stronk praatte. 'Lekker gezellig aan de Oppertafel,' zei Ginny en ze stootte Hermelien aan. Die gniffelde. 'Lekker voor hem,' zei ze. 'Ik moet jou dadelijk nog iets vertellen,' zei Ginny die weer aan hun oom dacht. 'Oké,' zei Hermelien. Christiane flirtte een beetje met Olivier, een nieuwe jongen die in Ginny's jaar zat. En Harry praatte gewoon met Ron, terwijl Hermelien en Ginny het ook gezellig hadden. Plotseling hoorde Hermelien een geluid. 'Hoorde jij dat ook?' vroeg ze aan Ginny. 'Ja,' zei Ginny, die naar de deuren van de Grote Zaal keek. Die gingen plotseling open en het werd ineens stil... Daar verscheen een gedaante, een lange, met een zilvere lange baard. Het was Albus Perkamentus. Iedereen gilde, stond op, en wilde wegrennen, tot... 'STILTE!' riep Sneep, terwijl hij ging staan. 'Laat het hem uitleggen.' 'Sneep heeft me niet echt vermoord,' zei Perkamentus, die naar Harry keek. 'Hij zei: Avada Kevadra, dat is een vloek waardoor je zes weken in coma ligt. Heel gevaarlijk, dat wel, maar het heeft gewerkt.' 'Maar...,' stamelde professor Anderling. 'We hebben je toch begraven?' 'Dat was een pop, voor de avond van mijn "dood" heeft Sneep een pop van mij gemaakt. En die voor de begravenis gebruikt.' 'Hoe weten we dat je de echte Albus Perkamentus bent?' vroeg professor Stronk. 'Door dit,' zei Perkamentus en een zingende Fenix kwam binnen. 'Felix?' vroeg professor Anderling. 'Felix luisterd alleen naar de echte Albus Perkamentus, en dat ben ik,' zei Perkamentus. En toen Felix een lied begon te zingen, geloofde iedereen hem. De meeste leraren omhelsde hem, zoals professor Anderling en professor Stronk, die hem eerst niet wilden geloven, maar sommige gaven hem ook gewoon een hand, zoals Sneep. 'Dit betekend,' zei professor Perkamentus tegen de leerlingen. 'Dat ik gewoon schoolhoofd ben.' Er brak gejuich uit. 'En dat Sneep leraar Verweer tegen de Zwarte Kunsten wordt en professor Slakhoorn gewoon leraar Toverdranken.' Vrolijk at iedereen hun toetje op. Perkamentus hield nog zijn toespraak over de regels en andere dingen, en zei toen: 'Morgen hebben jullie nog een dag vrij. Maar dinsdag beginnen de lessen weer. Het lijkt me verstandig als we allemaal gaan slapen.' Toen Hermelien, Harry, Ron, Ginny en Christiane in de leerlingenkamer waren, wilde Ginny Hermelien nog vertellen over hun oom. Maar ze besloot het te bewaren voor morgen, zodat ze die dag ook de tijd hadden om het uit te zoeken. Het was nog een gezellige avond, maar om twaalf uur stond Christiane geeuwend op. 'Ik denk dat ik maar eens naar bed ga,' zei ze. 'Welterusten allemaal.' Ze liep naar de meisjesslaapzaal. Hermelien stond ook op. 'Ik ga denk ik ook maar eens slapen,' zei ze. 'Goed idee,' zei Ginny en die stond ook op. 'Welterusten,' zeiden ze en ze liepen naar boven. 'Morgen vertel ik wel wat ik wilde vertellen,' zei Ginny terwijl ze de trap op liepen naar de meisjesslaapzaal. Ze deelden hun kamer met Christiane, Marlon en Maartje. Marlon en Maartje lagen al te slapen toen Hermelien en Ginny binnen kwamen, Christiane lag net in bed. Hermelien en Ginny kleedden zich ook om en gingen ook in bed liggen. Een keer draaide Ginny zich om, en viel in slaap.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 06-02-2010, 11:33 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoofdstuk 2
Ginny werd wakker en deed de gordijnen van haar hemelbed open. Marlon en Maartje waren al uit bed, Christiane lag nog te slapen en Hermelien werd net wakker. 'Goeiemorgen,' zei Ginny zachtjes, zodat Christiane niet wakker werd. 'Goeiemorgen,' zei Hermelien en die stond op. 'Zullen we zo gaan ontbijten?' vroeg Hermelien die zich ging omkleden. 'Goed idee,' zei Ginny en die kleedde zich ook om. 'Hoe laat is het?' vroeg Hermelien. 'Half tien,' zei Ginny. 'O, mooi, dan valt er nog wel wat te ontbijten.' Samen liepen ze naar beneden. Harry, Ron en een paar andere leerlingen stonden bij een groot prikbord te kijken. 'Wat zou er aan de hand zijn?' vroeg Hermelien. Ook zij gingen kijken. 'Er wordt weer een nieuw team gekozen,' zei Harry tegen Hermelien en Ginny. 'Jij bent toch sowieso Zoeker?' vroeg Ginny. 'Ja, en ik ben aanvoerder van het team.' 'Mooi zo,' zei Ron. ''Dan maak ik nog een kans om van die Stoker te winnen.' 'Stoker zei dat hij niet meer mee wilde doen,' zei Harry blij. 'O, mooi,' zei Ginny. 'Dan zijn we van hem ook af.' Hermelien was al de hele tijd stil. Zwerkbal interresseerde haar niet zo, maar nu het haar laatste jaar was, en ze een Vuurflits had, dacht ze er over om ook mee te doen. Ook al bakte ze er nog niks van, maar Ginny kon haar wel wat leren, dacht ze. 'Hermelien?' Harry keek haar vragend aan. 'Nou,' zei Hermelien. 'Jullie moeten me niet uitlachen hé, maar ik zat te denken om ook een keer mee te doen met Zwerkbal. Ik bedoel, ik heb een Vuurflits gekregen van pap en mam omdat ik Klassenoudsten ben geworden. En voor het laatste jaar leek het me wel leuk.' 'Maar het laatste jaar móeten we winnen,' zei Ron, die er niet zo blij mee was. 'Rón,' zei Ginny, die juist wel blij was dat Hermelien mee wilde doen, dan konden ze samen oefenen. 'En voor wat wilde je dan mee doen?' vroeg Harry. 'Als Jager, dat lijkt me de leukste taak,' zei Hermelien een beetje onzeker kijkend naar Ginny. 'Ik vind het hartstikke gaaf, kunnen we samen oefenen als we gekozen zijn,' zei Ginny. 'Wanneer zijn de selectie-trainingen?' 'Volgende week maandag,' zei Harry, die daar al aan gedacht had. Hij schreef het op het bord, zodat hij die vragen niet hoefde te beantwoorden. Christiane kwam naar beneden en zag het bord ook hangen. 'O, leuk,' zei ze. 'Misschien kan ik dit jaar Jager worden.' 'Ja, dan worden we Jager met z'n drieën,' zei Ginny. 'Hoezo?' vroeg Christiane, terwijl ze naar beneden liepen voor het ontbijt. 'Omdat Hermelien misschien ook Jager wil worden. Ze gaat in elk geval mee doen met de selectie-trainingen.' 'O, vet. Ik denk dat het dan een gezellig team wordt,' zei Christiane. 'Dat hoop ik,' zei Ginny. Na het ontbijt nam Ginny Hermelien even apart. Ze vertelde haar over hun oom, en Hermelien was het er mee eens dat ze dat moesten uit zoeken. 'Zullen we eerst een brief naar mamma sturen?' vroeg Hermelien. 'Nee, die heeft het toch al weinig over onze oom,' zei Ginny. 'Zullen we vandaag trouwens beginnen met training voor Jager? Christiane wilde ook wel meehelpen. En nu heeft niemand het veld nodig, dus dat komt goed uit,' zei Ginny. 'Is goed,' zei Hermelien. 'Maar zullen we dat vanmiddag doen?'
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 07-02-2010, 16:37 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Dan kunnen we nu naar de Bibliotheek.' 'Goed idee, dan gaan we wel naar de verboden Bibliotheek,' zei Ginny en ze gingen op weg, 'Stel dat de Bieb geen informatie over ons heeft?' vroeg Ginny twijfelachtig. 'Dat kan niet,' zei Hermelien. 'De Bieb heeft mij nog nooit in de steek gelaten.' Toen ze er aankwamen moesten ze eerst wachten voordat Vilder en mevrouw Norks weg waren. Daarna gingen ze naar binnen. 'Zoek bij de G,' zei Hermelien. 'Er moet hier ergens een boek zijn dat heet: Geschiedenis van de Leerlingen.' 'Oké,' mompelde Ginny. Ze waren een hele tijd aan het zoeken tot... 'Hoorde je dat?' vroeg Hermelien. 'Wat?' mompelde Ginny, die zo aan het zoeken was dat ze niks had gehoord. 'Dat geluid,' fluisterde Hermelien en ze ging bij Ginny staan. 'Vilder,' fluisterde Hermelien toen ze hem zag en ze doken weg. 'Is daar iemand?' vroeg VIlder. Snel en geluidloos slopen ze naar een muur. Daar leunde Hermelien tegen aan en in de muur verscheen een deur. Vlug gingen ze naar binnen. 'Ik zweerde dat ik iets hoorde. Jij ook, hé liefje,' zei Vilder tegen mevrouw Norks en hij strompelde weg. Door het sleutelgat zag Hermelien dat ook mevrouw Norks weg was en ze liepen de gang uit. 'Is daar iemand?' deed Ginny Vilders stem na. 'Alsof iemand antwoord zou geven.' Ze kwamen uiteindelijk uit in de gang waar hun leerlingenkamer was. 'Handig eigenlijk. Hoe wist je dat die gang daar was?' vroeg Ginny. 'O, ik was een keer bijna betrapt, maar ik had toen die gang gevonden. Dus ben ik toch nog ontsnapt,' zei Hermelien. 'Hoelaat is het?' 'Twee uur, hoezo?' vroeg Ginny. 'Dan kunnen we gaan trainen,' zei Hermelien. 'Goed idee, ik ga Christiane wel halen,' zei Ginny en ze liep naar de leerlingenkamer.
|
|
|
|
|
|
Hermelien15
|
Geplaatst op 07-02-2010, 16:53 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toen Hermelien al bij het Zwerkbalveld was, kwamen Ginny en Christiane pas aangelopen. 'Je hebt de bak al klaargezet,' zei Ginny en ze pakte de slurk eruit. 'Mooi zo, we gaan eerst proberen te scoren en goed over te gooien. Morgen gaan we proberen met Wachter, Christiane en ik wisselen dan wel als Wachter,' zei Ginny en ze stapte op haar bezem. Ook Christiane en Hermelien deden dat. 'Drie, twee, een,' zei Ginny en ze gooide de bal in de lucht. Christiane ving hem snel en gooide hem naar Hermelien. Ook Hermelien gooide hem weer snel naar Ginny, Ginny scoorde. 'Makkelijk zonder Wachter,' zei Ginny. De training ging heel goed. Hermelien was best snel in over gooien en had twee keer gescoord van de drie keer die ze geprobeerd had. Ook Christiane en Ginny konden goed samenwerken. Na een uur trainen zei Ginny dat ze moesten stoppen en ze stapten af. 'Dat ging heel goed,' zei Ginny toen ze even later terug liepen naar het Kasteel, nadat ze alles hadden opgeruimd en zich hadden omgekleed. 'Nog even en dan kunnen we met z'n drieën Jager worden.' Toen ze binnen kwamen in de leerlingenkamer was het er erg druk. Alleen de eerste jaars waren er niet, die waren het Kasteel aan het verkennen. 'Wat is er aan de hand?' vroeg Ginny aan Harry. 'O, Fred en George hebben weer iets nieuws uitgevonden.' 'Wacht eens even,' zei Ginny die zich iets bedacht. 'Wat doen die hier?' vroeg ze aan Harry. 'Die waren in hun zesde jaars toch van Zweinstein gegaan?' 'Ja, eigenlijk wel. Maar ze wilde toch nog een jaar meemaken op Zweinstein. Nu Perkamentus weer schoolhoofd is,' zei Harry. 'Hoe zit het met hun winkel?' vroeg Ginny. 'Die is nu alleen in de vakanties open,' zei Harry. 'Aha, o ja, nog iets. Over Christiane, ze flirt een beetje met je. En ik dacht...' 'Ginny, Christiane flirt met elke jongen. Zelfs met Draco en Marcel,' onderbrak Harry haar. 'Ze bedoeld het echt niet verkeerd. Ze weet dat ik verkering met jou heb,' zei Harry en hij zoende Ginny. Hermelien en Christiane kwamen bij hun staan en Christiane moest even denken aan Draco en zij, was Draco verliefd op haar? Dat hoopte ze wel, hij was namelijk ontzettend leuk. 'Ahum,' zei Hermelien, om te laten blijken dat zij er waren. Vlug stopte Harry, en Ginny bloosde. 'Sorry,' mompelde ze. 'Geeft niks,' zei Hermelien. 'Ik wilde alleen maar laten weten dat wij er waren.' 'Ging de training goed?' vroeg Harry, om op een ander onderwerp te komen. 'Ja,' zei Ginny enthousiast. 'Hermelien is echt hartstikke goed in Jager zijn. We kunnen met z'n drieën goed samenwerken.' 'Mooi zo, ik wil jullie drieën ook als Jager,' zei Harry. 'Maar ik moet de anderen ook een kans gunnen.' 'Dat begrijpen we,' zei Ginny. 'Jongens,' Ron kwam aangelopen. 'Het is al half zes, zullen we gaan eten?' vroeg hij. Ze knikten en liepen met z'n vijfen naar de Grote Zaal. Draco kwamen ze ook nog even onderweg tegen en Christiane glimlachte lief naar hem, hij glimlachte lief terug.
|
|
|
|
'Dobby has no master, Dobby is a fri elf and Dobby has come to save harry potter and his friends..' |
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 07-02-2010, 19:36 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bedankt voor je reactie, we hebben tenminste één fan 
Het viel Christiane op dat Draco ook achter hun aan liep naar de Grote Zaal. Daar aangekomen ging hij aan de tafel van Zwadderich zitten, en Harry, Ron, Hermelien, Ginny en Christiane aan de tafel van Griffoendor. 'Volgde Draco ons nou?' vroeg Ron. 'Dat denk ik niet,' zei Christiane. 'Volgens mij wilde hij ook gewoon gaan eten. Je moet niet altijd het slechte van mensen denken Ron.' 'Sorry,' mompelde Ron. 'Waarom neem je het steeds op voor Draco?' vroeg Hermelien aan Christiane. 'Hij is echt niet wat jij misschien denkt.' 'Wat is hij dan?' vroeg Christiane. 'Hij is een Dooddoener geweest,' zei Hermelien terwijl ze gingen zitten. 'Maar omdat Voldemort heeft gezegd dat hij er spijt van heeft en een goed mens wil worden is Draco ook goed geworden. Zijn vader en moeder waren ook Dooddoeners.' ''Mensen kunnen toch met een nieuwe start opnieuw beginnen?' vroeg Christiane. 'Geloof je dat van Voldemort ook?' vroeg Hermelien. 'Nee, natuurlijk niet,' zei Christiane. 'Maar Voldemort is een ander verhaal. Hij heeft té veel slechte dingen gedaan, dat kun je niet meer goed maken. Draco heeft maar één ding slecht gedaan. En dat is hem niet eens volledig gelukt. Dat kun je hem toch nog wel vergeven?' 'Dat is waar,' mompelde Hermelien. 'Oké, ik zou tegen Harry en Ron zeggen dat ze Draco een tweede kans moeten geven,' zei Hermelien. 'Maar waarom wil je dat zo graag?' vroeg Ginny, die het hele gesprek mee had geluisterd. 'Omdat... Omdat...,' stamelde Christiane. 'Omdat ik denk dat ik verliefd op hem ben,' besloot ze te eindigen. Hermelien en Ginny keken haar verbaasd aan. 'Hoe kun je nou verliefd worden op Draco?' vroeg Ginny. 'Alsjeblieft Ginny,' zei Christiane smekend. 'Geef hem een tweede kans. Hij is best leuk.' 'Hoe weet jij dat nou?' vroeg Ginny. 'Omdat hij altijd zo lief naar mij glimlacht. Dat voel ik gewoon,' zei Christiane, weg dromend. 'Nou, we zullen kijken. Maar als hij jou iets flikt, dan kan hij het niet meer goed maken,' zei Ginny. 'We hebben nog geen verkering, hé,' zei Christiane. 'Weet ik,' zei Ginny. 'Maar ik zeg het alvast.' Christiane draaide zich om, en keek Draco glimlachend aan. Hij glimlachte terug, en wees naar de deur. 'Denk je dat hij bedoeld dat ik naar de Hal moet gaan?' vroeg Christiane aan Ginny, die zich ook had omgedraaid. 'Ik denk het, succes,' zei Ginny. Christiane stond op en liep naar de Hal, dat deed Draco ook. Christiane draaide zich om, en keek in het gezicht van Draco. Wat heeft hij mooie blauwe ogen, dacht Christiane. 'Ik weet dat je me niet zó goed kent,' begon Draco. 'Maar al vanaf de eerste keer dat je naar me glimlachte, ben ik verliefd op je geworden.' Christiane glimlachte. 'Wil je verkering met me?' vroeg Draco. Nu straalde Christiane helemaal. 'Natuurlijk wil ik dat,' zei ze. Draco zoende haar. Ze stonden daar een hele tijd, tot... 'Ahum,' zei een stem. Draco liet Christiane los en keek professor Sneep aan, ook Christiane keek hem aan. 'Wat doen jullie hier?' vroeg Sneep. 'Dat zie je toch?' antwoordde Draco. Professor Anderling kwam naast Sneep staan. 'Severus, laat die twee toch,' zei ze maar Sneep luisterde niet.
Dit bericht is gewijzigd op 07-02 20:31.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 07-02-2010, 19:50 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Wat doe jij met een van mijn leerlingen?' vroeg Sneep aan Christiane. 'Ik uuh,' stamelde Christiane, die het maar raar vond hoe Sneep reageerde. 'Mogen wij niet zelf weten met wie we omgaan?' vroeg Draco. 'Natuurlijk wel,' zei professor Anderling. 'Minerva, ga weg,' zei Sneep. 'Nee, jij gaat weg. Wij laten hun even alleen,' zei professor Anderling. 'Het is niet verboden om in de Hal te zoenen met iemand van een ándere afdeling,' zei professor Anderling nog en ze sleurde Sneep mee. 'Maar goed dat Anderling kwam,' zei Christiane. 'Ach ja, we zijn weer alleen,' zei Draco en hij pakte haar hand. 'Volg mij,' zei hij en Christiane volgde hem.
Ginny en Hermelien kwamen de Hal binnen. Ze keken rond en zagen Draco en Christiane nergens meer. 'Als dat maar goed gaat,' zei Ginny. 'Denk je dat we hem kunnen vertrouwen?' vroeg Hermelien. 'Ik denk het wel, we moeten hem een tweede kans geven. Zoals Christiane al zei,' zei Ginny. Ze liepen naar de leerlingenkamer. 'Over onze oom,' begon Hermelien. 'Denk je dat wij hem ooit hebben gezien?' 'Dat denk ik niet, mamma heeft het nooit over hem gehad,' antwoordde Ginny. 'Ik ga in een van deze weken wel even kijken in de Bieb,' zei Hermelien. 'Je moet onze trainingen niet vergeten,' zei Ginny terwijl ze bij het Portretgat aankwamen. 'Zwijmelzuurtjes,' zei Hermelien. 'Hey lieverd,' zei Harry en hij deed zijn handen voor Ginny's ogen. 'Hoi, wat is er?' vroeg Ginny. 'Zul je zo zien,' zei Harry toen Hermelien en Ginny binnenkwamen en hij loodste Ginny naar de banken bij de openhaard, waar een tafeltje stond, met daarop een klein, ingepakt cadeautje. 'Nu mag je kijken,' zei Harry en hij haalde zijn handen weg. 'Een cadeautje? Voor mij?' vroeg Ginny. 'Waarom?' 'O, gewoon,' zei Harry. 'Maak maar open.' Ginny maakte het cadeautje open en zag dat het een fotolijstje was, met daarin een foto van Harry en haar. 'O, wat lief,' zei Ginny en ze gaf hem een kus. 'Dankjewel.' 'Graag gedaan,' zei Harry en hij gaf haar een zoen. 'Ik zet het even boven neer,' zei Ginny en ze rende naar de meisjesslaapzaal. 'Zit je iets dwars, Harry?' vroeg Hermelien. 'Nee, hoezo?' vroeg Harry. 'Omdat je ineens zo lief doet?' 'Nee hoor. Mag ik Ginny niet verwennen?' vroeg Harry. 'Jawel hoor.' Op dat moment ging het portretgat open en kwam ook Ginny weer naar beneden. 'Hoi Christiane,' zei Ginny. Ze gingen bij Harry en Hermelien staan. 'Heb je verkering met hem?' vroeg Ginny aan Christiane. Die knikte stralend. Ze waren naar een geheime gang gegaan, er was een misletoe gegroeid en ze hadden gezoend. Het was zo romantisch. 'Met wie heb je verkering?' vroeg Harry. 'Met Draco,' antwoordde Christiane. 'Met Draco?' vroeg Harry. 'Ja, met Draco ja,' zei Christiane. 'We moeten hem een tweede kans geven,' zei Ginny. 'Maar..' stamelde Harry. 'Dat hebben jullie bij mij ook gedaan,' zei Ginny. 'Dat was anders, hij had je in zijn macht,' zei Harry. 'Misschien had hij Draco ook in zijn macht,' zei Ginny. 'Nee,' zei Harry. 'Dat weet je nooit zeker,' zei Ginny. 'Geef hem nou maar gewoon een tweede kans.' Harry dacht even na en zei toen: 'Nou, vooruit dan maar. Maar alleen voor Christiane en omdat jij het zo erg aandringt.' Ginny glimlachte en zoende Harry. Hermelien en Christiane lieten de twee even alleen. 'Ginny zorgt er wel voor dat Harry Ron overhaalt,' zei Hermelien. 'Toch leuk dat je verkering met hem hebt, Christiane.' 'Vind ik ook. Professor Anderling en Sneep stoorden ons trouwens nog. Toen we in de Hal stonden, jeweetwel, en toen kwam Sneep eraan. Hij vroeg wat ik met zijn leerlingen deed en Anderling zei dat dat best mocht. Toen hij niet weg wilde gaan, sleurde ze hem mee,' zei Christiane. 'Haha,' zei Hermelien. 'Daar had ik bij willen zijn.' Even later kwamen ook Harry en Ginny bij Hermelien en Christiane zitten. 'Waar is Ron eigenlijk?' vroeg Ginny. Het portretgat ging open en Ron kwam kleddernat binnen. 'Wat heb je gedaan?' vroeg Hermelien. 'Even getraind, voor Wachter zijn,' zei Ron. 'Ik ga me even omkleden en douchen,' zei hij en hij liep naar de jongensslaapzaal.
Dit bericht is gewijzigd op 07-02 20:36.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 09-02-2010, 22:44 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Na een kwartier kwam hij weer naar beneden en zag er al een stuk beter uit. 'Je denkt toch niet dat je niet kan Wachten?' vroeg Ginny. 'Nee hoor,' zei Ron. 'Ik wil alleen een beetje trainen.' 'Mooi zo,' zei Ginny. 'Want je kan het wel.' Het was een hele gezellige avond, Ron was vrolijker dan normaal en dus hadden Harry, Hermelien, Ginny en Christiane het ook gezellig. Na een tijdje stond Harry op. 'Jongens, ik denk dat ik maar eens naar bed ga. Morgen is het vroeg dag en als ik niet snel ga slapen ben ik morgen niet bij de les,' zei hij. 'Goed idee,' zei Ron en hij stond ook op. 'Ik ga ook slapen.' 'Welterusten,' zeiden ze nog alletwee en ze liepen naar boven. 'Nog even over Draco,' zei Christiane toen alleen zij, Hermelien en Ginny er nog waren. 'Vinden jullie het echt oké?' 'Tuurlijk,' zei Hermelien. 'Waarom niet?' 'Nou, omdat jullie al heel veel jaren last van hem hebben gehad,' zei Christiane. 'Ach joh,' zei Ginny. 'Dat is te vergeven. En als jij hem vertrouwt, doen wij dat ook.' Christiane glimlachte. 'Ik ben echt blij dat ik jullie heb leren kennen. Jullie zijn zo lief, echte vriendinnen,' zei ze en ze omhelsden elkaar. 'Zullen we naar boven gaan?' vroeg Hermelien. 'Anders wordt het een beetje laat.' 'Goed idee,' zei Christiane en ze stonden op. Christiane was al eerder in de meisjesslaapzaal en toen Ginny en Hermelien daar nog naar toe moesten gaan zei Ginny: 'Je merkt wel dat het nieuwe schooljaar nu echt is begonnen, hé? 'Hoezo?' vroeg Hermelien. 'Nou, gewoon. Ik denk dat Ron zich een beetje zorgen maakt over de kans om weer Wachter te worden, Christiane heeft verkering met Draco, wij hebben ons oom-probleempje en Harry heeft voor het eerst helemaal niks.' 'Dat is waar,' zei Hermelien. 'Als ik deze week tijd heb ga ik nog wel informatie zoeken in de Bibliotheek.' Ginny knikte en deed de deur open. Zoals verwacht lagen Marlon en Maartje al te slapen, Christiane lag ook al in bed. Hermelien en Ginny kleedde zich om en stapten ook in bed. 'Welterusten,' zei Ginny zachtjes. 'Welterusten,' hoorde Ginny links en rechts van zich. Ze deed haar gordijnen dicht en ging liggen. Even later hoorde ze dat Christiane, links van Ginny, in slaap viel en Hermelien even later ook. Ginny zelf kon niet echt slapen, ze moest steeds denken aan hun onbekende oom. Wie zou hij zijn, dacht ze steeds. Ze draaide zich nog een keer om en viel uiteindelijk in slaap. Ze droomde dat ze in een donkere kamer was, Hermelien stond naast haar. Ze hoorde een stem, een bekende, een beruchte. 'Ik wil dat jullie deze opdracht uitvoeren en niemand hier over vertellen,' zei de stem. Hij moest lachen, het was een kille, hoge lach... Ginny schrok wakker, deed haar gordijn open en keek uit het raam. Het werd al iets lichter en toen ze op haar klokje keek zag ze dat het half zeven was, vermoeid viel ze weer in slaap.
(Ik had eerst iets meer, maar toen deed mijn pc raar, dus moest ik opnieuw beginnen, grrr)
Graag reacties (A)
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 12-02-2010, 23:15 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoofdstuk 3
Er waren al weer een paar weken voorbij. Christiane had al drie weken verkering met Draco en tussen hun ging het heel goed, Hermelien en Ginny vonden dat hij echt te vertrouwen was en Harry en Ron accepteerden het dat een van hun beste vriendinnen verkering had met een Zwadderaar. Hermelien, Ginny en Christiane zaten in het Zwerkbalteam van Griffoendor. Harry had het perfecte team opgericht, Hermelien, Ginny en Christiane dus als Jager, Ron als Wachter, Fred en George als Drijvers en Harry zelf als Zoeker. Ook hadden Hermelien en Ginny nog steeds hun oom probleem niet opgelost. Hermelien was wel naar de Bieb gegaan, maar ze had geen informatie gevonden over hun familieleden. 'Eigenlijk hebben we een stamboom nodig van onze hele familie,' zei Hermelien op een vrijdag. 'Maar waar kunnen we die vinden?' vroeg Ginny. 'Heeft professor Anderling niet zo'n la met allemaal informatie over de Griffoendors?' zei Hermelien bedachtzaam. 'Weet ik niet, zo best eens kunnen,' zei Ginny, die Hermelien aankeek. 'Misschien moeten we een bezoekje brengen aan haar kantoor,' zei Hermelien zachtjes. 'Goed idee,' zei Ginny. ''Moet ik vragen aan Christiane of ze op wacht wil staan?' 'Ja, ik haal de onzichtbaarheids mantel van Harry wel,' zei Hermelien en ze liep naar Harry toe. Ginny ging Christiane halen. Ginny en Hermelien hadden de onzichtbaarheidsmantel om en het leek erop alsof Christiane alleen door de gangen liep. Christiane liep heel rustig, tot dat Sneep de hoek om kwam. 'Wat doe jij hier?' zei hij. Christiane stond stil. 'Ik uuh,' stamelde die. Ze hoopte dat hij niet merkte dat Ginny en Hermelien er ook waren. 'Nou?' drong Sneep aan. 'Ik wilde even naar de wc gaan,' zei Christiane en ze keek Sneep serieus aan. Ze probeerde niet te denken aan wat Hermelien, Ginny en zij gingen doen, omdat ze wist dat hij zou proberen om Occlumentie te gebruiken. Hij keek haar heel doordringend aan en toen keek hij de gang rond. Hij weet het, dacht Christiane. Maar uiteindelijk zei hij: 'Nou, oké dan.' En hij liep verder. Opgelucht haalde Christiane adem en ze liepen verder naar het kantoor van professor Anderling. Daar aangekomen ging Christiane ergens verborgen zitten deed alsof ze een boek las, voor het geval dat, Ginny en Hermelien gingen naar binnen. 'Oké,' fluisterde Hermelien toen ze de onzichtbaarheidsmantal afhadden gedaan. 'Kijk in alle lade's.' Ze zochten een hele tijd. 'Fred en George,' mompelde Ginny die allerlei papieren door keek. 'Draco moet zijn strafwerk nog inleveren.' 'Alles is hier te vinden, behalven wat wij zoeken,' fluisterde Hermelien. 'Mmm,' zei Ginny, die druk aan het zoeken was. 'Ron, Harry,' mompelde ze. 'Lily Evers, moeder van Harry. Molly Wemel, moeder van Ron.' 'Narcissa Malfidus, moeder van Draco,' zei Hermelien die over Ginny's schouder meekeek. 'Gwen Felis, moeder heet Stephanie Felis, vader heet Levi Felis,' mompelde Ginny. 'Aha,' zei ze ineens. 'Ginny en Hermelien Griffel.' 'Zullen we hem meenemen?' vroeg Hermelien. 'Dat ziet professor Anderling meteen,' zei Ginny, die zich omdraaide en Hermelien aankeek. 'Dat is waar,' zei Hermelien. 'Geef het anders aan mij en dan kopieër ik het gauw.' 'Weet je hoe die spreuk werkt?' vroeg Ginny en ze gaf de papieren. 'Tuurlijk, die is makkelijk,' zei Hermelien en ze pakte ze aan. 'Excentio,' mompelde Hermelien en ze zwaaide met haar toverstaf. De papieren kopieërden zich twee keer, eentje voor het geval dat. 'Kom op, dan lezen we deze wel in de leerlingenkamer,' zei Hermelien en ze stond op. Met een zwaai van haar toverstaf was alles weer zoals het was. 'Kom op, we gaan,' zei Hermelien en ze verdwenen onder de onzichtbaarheidsmantel.
Dit bericht is gewijzigd op 13-02 17:59.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 13-02-2010, 21:24 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In de leerlingenkamer aangekomen gingen ze bij de haart zitten, er waren voor de rest toch geen leerlingen meer, alleen wat eerste jaars en tweede jaars die hun huiswerk maakten aan tafeltjes. 'Kijk, hier staat onze vaders kant,' zei Hermelien, net hard genoeg zodat alleen Ginny haar kon horen. 'Opa Wesley en oma Eline,' mompelde Hermelien. 'Hun kinderen: pappa en oom Chandler. Chandler is getrouwd met Natascha en hebben ons nichtje Emma. Pappa is getrouwd met mamma en hebben ons en Amber gekregen.' 'Daar staat mamma's kant,' zei Ginny die op het blaadje wees. 'Oma Elisabeth en opa George. Mamma, tante Angele en tante Maartje, en daar staat het heel wazig, maar ik zie wel een naam staan.' Hermelien keek ook goed. 'Ik zie wel een M,' zei Hermelien. Ginny tuurde ook. 'Ik zie alleen Ma staan,' zei ze. 'We komen er wel achter,' zei Hermelien en ze vouwde het blaadje dubbel. 'Ik leg het even op onze slaapzaal,' zei Hermelien en ze liep naar hun slaapzaal. Ondertussen aaide Ginny Knikkebeen, die verlangend naar haar Ukkepulk keek. 'Het is ook zo'n schatje, hé?' zei Harry dei achter Ginny stond. 'Bedoel je Knikkebeen?' vroeg Ginny. 'Nee, Arnold,' zei Harry. 'Ik vind Arnold eigenlijk niet zo'n mooie naam meer,' zei Ginny. 'Hoe wil je hem dan noemen?' vroeg Harry. 'Ik zat te denken aan Robin,' zei Ginny. 'Mooie naam,' zei Harry terwijl Hermelien beneden kwam.
(sorry voor het korte stukje, maar ik moet gaan)
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 14-02-2010, 16:43 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'Zullen we gaan eten?' vroeg Hermelien. 'Het is al half zes.' 'Goed idee,' zei Harry. Christiane kwam bij hun staan. 'We wilden net gaan eten,' zei Ginny. 'Ga je mee?' 'Ja, is goed,' zei Christiane. 'Ik heb toch honger.' Samen liepen ze naar de Grote Zaal. Onderweg kwamen ze Draco tegen. 'Hee lieverd,' zei Christiane. 'Hee,' zei Draco en hij gaf haar een kus. 'Gaan jullie eten?' vroeg Draco. 'Dat zie je toch?' antwoordde Harry sarcastisch. Ginny schopte Harry. 'Au,' zei hij. Draco keek hem vreemd aan en Christiane zei alsof er niks gebeurd was: 'Ja, wij gaan eten. Ga je mee?' 'Is goed,' zei Draco en hij liep met hun mee. Bij een geheime gang nam Ginny Harry even apart. 'Wij komen zo,' zei Ginny toen Hermelien haar vragend aankeek. Hermelien liep door en Ginny wende zich tot Harry. 'Waarom deed je nou zo gemeen tegen Draco?' vroeg ze. 'Hij ziet toch dat we gaan eten? Dan hoeft hij het niet nog een keer te vragen, slijmbal dat hij is,' zei Harry. 'Harry, doe normaal. Laat hem toch. We zouden hem vertrouwen, weet je nog?' zei Ginny en ze keek Harry aan. 'Dat is waar,' zei Harry. 'Maar soms kan ik er gewoon echt niet meer tegen.' 'Over een paar weken hebben we Kerstvakantie,' zei Ginny. 'Over een paar weken? Man, dat duurt nog vijf weken,' onderbrak Harry haar. Ginny zuchtte. 'Ten eerste, ik ben geen man, ten tweede, die vijf weken zijn zo voorbij,' zei ze. 'Blijf nou maar gewoon uit de buurt van Draco, dan komt alles goed.' 'Hoe kan ik nou uit de buurt blijven bij Draco als hij bij ons komt lopen?' zei Harry beledigd, alsof het zijn schuld was. 'Deze keer kon je er niks aan doen,' zei Ginny. 'Maar probeer dus een beetje uit zijn buurt te blijven.' 'Oké, oké,' mompelde Harry. 'Zullen we gaan eten?' vroeg hij. 'Ja, kom,' zei Ginny en ze liepen naar de Grote Zaal. Het eten was heerlijk, echt iets wat Ginny weer een keer nodig had. Ze was helemaal afgeleid en genoot van haar eten. 'Ginny?' vroeg Hermelien. Ginny opende haar ogen. 'Ja?' vroeg ze, terwijl ze nog een hap van haar macaroni nam. 'Wat ben je aan het doen?' vroeg Hermelien. 'Ik droom even weg,' antwoordde Ginny. 'Aha,' zei Hermelien verbaasd. 'Maar goed, hoe denk je dat die ene Ma verder zou kunnen heten?' vervolgde Hermelien. 'Geen idee, Malfidus?' zei Ginny voor de grap. 'Ha ha,' zei Hermelien. 'Misschien wel Mamma,' zei Ginny. 'Even sireus Ginny,' zei Hermelien. 'Sireus? Hoe moet ik nou weten hoe die ene Ma verder heet?' vroeg Ginny geërgerd'. 'Weet ik veel?' zei Hermelien. 'Ik vraag het alleen maar.' 'Nou, ik weet het dus niet,' zei Ginny. 'Waarom zo chagrijnig?' vroeg Hermelien. 'Niks chagrijnig, ik probeer van mijn eten te genieten en dan kom jij aan met je Ma,' zei Ginny beledigd. 'Nou nou, rustig maar,' zei Hermelien verbaasd. 'Wat mankeert jou?' 'Niks, zeg ik toch?' zei Ginny. 'We vragen het wel aan mamma en pappa in de Kerstvakantie, die is toch over vijf weken,' zei Hermelien zuchtend. 'Doe dat maar,' zei Ginny. 'Heb ik tenminste vijf weken rust, vijf weken om van mijn eten te genieten, vijf weken om even niet aan die Ma te denken.' Hermelien keek Ginny verbaasd aan en begon toen tegen Ron te praten. 'Wat is er?' vroeg Christiane. 'Niks, ik wil gewoon even van mijn eten kunnen genieten en even rust kunnen hebben,' zei Ginny en ze at verder.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 14-02-2010, 23:55 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Christiane keek Ginny vragend aan. Geërgerd stond Ginny op. Kan ik dan nergens rust krijgen, dacht ze. Ze liep naar buiten en ging bij het meer zitten, ze zuchtte. Uiteindelijk ging ze liggen en viel ze in slaap.
Perkamentus stond op vanuit zijn stoel en liep naar Christiane toe. 'Wat is er met Ginny?' vroeg hij. 'Geen idee, Hermelien en zij hadden een gesprek en toen ik vroeg wat er was reageerde ze nogal bits,' antwoordde Christiane. Hermelien keek om toen ze haar naam hoorde. 'Wat is er met Ginny, Hermelien?' vroeg Perkamentus. Hermelien vertelde over haar gesprek met Ginny en keek Perkamentus aan. 'Hoezo?' vroeg ze. 'Heb je het dan niet gemerkt?' zei Perkamentus. 'Wat?' vroeg Hermelien verbaasd. 'Dat ze niet meer naast je zit,' zei Perkamentus. 'Jawel hoor,' zei Hermelien. 'Ze heeft gewoon wat rust nodig, er is waarschijnlijk iets wat ze moet doen.' 'Kan best,' zei Perkamentus. 'Hey, ik ben haar zus en ik kan het als de beste weten hoe Ginny zich voelt,' zei Hermelien fel. 'Nou ja,' zei Perkamentus die Hermelien aankeek met zijn helder blauwe ogen. 'Ik denk toch dat ik maar eens opzoek ga naar Ginny.' Hij liep weg, naar buiten.
Ginny hoorde geritsel en ging rechtop zitten. Ze draaide zich om en zag een schaduw, toen kwam er een man te voorschijn. Eerst schrok ze, maar toen zag ze dat het Albus Perkamentus was. Hij ging naast haar zitten. Zijn helder blauwe ogen keken in Ginny's zeeblauwe ogen. 'Wat is er?' vroeg Perkamentus. Ginny antwoordde niet. 'Heeft het met een boek te maken?' vroeg Perkamentus. Ginny moest eerst even nadenken, maar besefte toen was hij bedoelde met een boek. Ze schudde haar hoofd. 'Wat is er dan met je?' vroeg Perkamentus, die wel blij was dat het niks met Voldemort te maken had. Weer gaf Ginny geen antwoordt, ze voelde zich nogal ongemakkelijk, het gevoel dat Harry zo vaak had gevoeld als Perkamentus hem aankeek, had zij nu ook. Ze had net het gevoel dat hij dwars door haar heen kon kijken en precies wist wat er aan de hand was, ook al wist ze het zelf niet helemaal. Ze wendde haar blik af en keek naar het meer. Perkamentus legde zijn hand op haar schouder. Snel stond Ginny op. 'Laat me met rust,' zei ze en ze liep weg. 'Misschien is het verstandig om dadelijk even naar de bossen te gaan,' zei professor Perkamentus nog. 'Daar wacht iets wat je zo erg mist.' Ginny wachtte nog even en liep toen door. Ze klom ergens in een boom, dit was een van haar favoriete plekjes, als ze even rust wilde of alleen wilde zijn ging ze meestal hier naartoe. Ze had uitzicht over het meer en ze genoot van het uitzicht. Na een tijdje zag Ginny dat professor Perkamentus opstond en naar het kasteel liep. Ze sloot haar ogen en viel in slaap. Een uur later werd ze wakker. Ginny deed haar ogen weer open en luisterde nog eens goed. Daar hoorde ze het weer, was dat het gehinnik van een paard? Wat bedoelde Perkamentus trouwens met: Misschien is het verstandig om dadelijk even naar de bossen te gaan. Daar wacht iets wat je zo erg mist. Hoe kon hij nou weten wat zij miste? Terwijl ze het zelf nog niet eens wist. Weer hoorde ze het gehinnik van een paard, nu wist ze het. Happy! Haar paard was in de bossen, misschien miste ze Happy wel. Snel klom ze uit de boom en liep naar het Verboden Bos. En inderdaad, daar stond haar zwart, wit en bruin gevlekte paard. Happy brieste en liep naar Ginny toe. Ginny zadelde Happy op en ging rijden. Het was heerlijk, nu wist ze het zeker, het gevoel dat ze iets mistte, waarvan ze eerst niet wist wat het was, was het paardrijden. Zonder dat ze het besefte had ze Happy heel erg gemist. Ze galopeerde en voelde de wint door haar haren strijken. Het snelle gevoel was geweldig, en toen Happy over een boomstam sprong had ze het gevoel dat ze zweefde. Uiteindelijk reed ze met Happy naar de stallen toe. Daar zadelde ze Happy af en gaf haar wat brokjes. 'Heel erg dankjewel,' zei Ginny tegen Happy. Die brieste en genoot van haar brokjes. 'Ik ga weer naar de leerlingenkamer, misschien zie ik je morgen nog,' zei Ginny en ze aaide Happy nog even, daarna sloot ze de staldeur en liep naar de leerlingenkamer van Griffoendor. 'Hippogrief,' zei Ginny tegen een knorrige Dikkedame. Die zwaaide open en Ginny ging naar binnen. Ze zag dat Harry, Christiane en Hermelien nog wakker waren, net de mensen die ze wilde spreken. 'Ginny,' zei Hermelien en ze omhelsde Ginny. 'Gelukkig, we maakten ons zo'n zorgen over je.' 'Het is oké,' zei Ginny terwijl ze Christiane en Harry ook omhelsde. 'Ik weet wat ik nu zo miste. Ik miste Happy en het paardrijden.' Ze keek Hermelien aan en ze wist bijna zeker dat Hermelien al zo'n vermoeden had. 'Zijn jullie alledrie opgebleven met de hoop dat ik vanavond nog terug zou komen?' vroeg Ginny. Ze knikten alledrie. 'O, wat lief,' zei Ginny stralend. 'Het is nu al twee uur 's nachts. Dat jullie dat voor mij doen, terwijl ik zo bitscherig tegen jullie deed.' 'Je bent mijn beste vriendin,' zei Christiane. 'Mijn liefste zusje,' zei Hermelien. 'En Amber dan?' vroeg Ginny. 'Ssst,' zei Hermelien met een knipoog. Harry omhelsde Ginny. 'Ik hoef je toch niet te vertellen hoe veel ik van je houd,' zei hij en hij gaf haar een kus. 'Zullen we gaan slapen?' vroeg Hermelien, die geeuwde. 'Goed idee,' zei Ginny. 'Jullie zien er allemaal nogal moe uit.' Ze lachtten en liepen naar de slaapzalen. Ginny zei nog even welterusten tegen Harry en ging toen met Hermelien en Christiane naar de meisjesslaapzaal. Daar binnengekomen kleedden ze zich geluidloos om, zodat Marlon en Maartje niet wakker zouden worden, en stapten in hun hemelbed. 'Welterusten,' fluisterde Ginny. 'Welterusten,' hoorde ze van twee kanten. Ginny deed haar gordijnen dicht, draaide zich een keer om en viel al snel in slaap.
Dit bericht is gewijzigd op 15-02 12:07.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 15-02-2010, 13:49 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ze hadden nog maar een week school en dan zouden ze herfstvakantie hebben. Ginny en Hermelien zouden dan samen met hun zusje Amber naar huis gaan. Thuis wilden Ginny en Hermelien toch maar eens gaan vragen over hun oom Ma. Ze konden het altijd proberen, ook al wisten ze bijna zeker dat het een hopelose poging was. De dagen vlogen voorbij. Harry bleef uit de buurt bij Draco en Ginny dacht voorlopig nog even niet aan hun oom Ma. Christiane was wel vaker bij Draco en daardoor misten ze soms haar gezelschap. 'Zolang ze maar gelukkig is,' zei Hermelien op een woensdag voor de herfstvakantie. 'Ja,' mompelde Ginny. 'Maar het is wel een stuk saaier zonder haar. Kan Draco niet een keer bij ons komen ofzo?' 'Nee, Draco mag onze leerlingenkamer niet in. Hij is een Zwadderaar en de meeste hebben een hekel aan hem. Ik denk niet dat het goed voor hem is als hij onze leerlingekamer in komt,' zei Hermelien. 'Da's waar,' zei Ginny en ze werkte verder aan haar huiswerk voor Gedaanteverwisselingen. 'En Christiane mag wel in de leerlingekamer van Zwadderich komen.' 'De Zwadderaars hebben niet zo'n problemen met een Griffoendor. Ze vinden het eerder grappig,' zei Hermelien, terwijl ze een opstel voor Toverdranken schreef over de drank Felix Fortunatis.
'Liefje,' zei Draco, in de leerlingkamer van Zwadderich, tegen Christiane. 'Ga jij naar huis tijdens de vakantie?' 'Ja,' zei Christiane. 'Hoezo?' 'O, gewoon. Mijn ouders hebben natuurlijk al gehoord dat ik verkering heb met een Griffoendor enzo, maar ze hebben je nog nooit ontmoet,' zei Draco. 'Misschien kunnen we een keer in de herfstvakantie logeren? Een keer bij mij en een keer bij jou. Zodat bijde ouders weten met wie we verkering hebben.' 'Eingenlijk wel een goed idee,' zei Christiane. 'Wanneer zou jij kunnen?' vroeg ze. 'De 26e kan ik wel,' zei Draco die in zijn agenda keek. 'Ik kan sowieso,' zei Christiane. 'Als ik maar mag van mijn ouders.' 'Tuurlijk mag je wel,' zei Draco. 'Wie kan nou nee zeggen tegen zo'n lief meisje?' Draco glimlachte en zoende haar. Na een tijdje keek Christiane op haar horloge. 'Het is al half tien,' zei Christiane. 'Ik moet gaan.' 'Welterusten,' zei Draco en hij gaf haar nog een kus. 'Zie ik je morgen nog?' 'Tuurlijk, altijd,' zei Christiane en ze stond op. Draco liep met haar mee, tot ze bij de deur was die naar de Kerkers leidde. 'Moet ik niet met je meelopen tot aan de hal?' vroeg Draco. 'Nee hoor,' zei Christiane en ze gaf hem een afscheidskus. 'Tot morgen maar weer,' zei ze en ze liep naar boven. Ze kwam niemand tegen, onderweg naar de leerlingkamer van Griffoendor. 'Hippogrief,' zei ze toen ze bij de Dikkedame was. Ze klom naar binnen en zag dat Hermelien en Ginny bij de haard hun huiswerk aan het maken waren. Minoes kwam spinnend naar haar toe gelopen. Ze tilde Minoes op en liep naar Hermelien en Ginny. 'Allowa,' zei Christiane vrolijk. 'Waarom zo blij?' vroeg Ginny. 'Draco en ik gaan misschien in de herfstvakantie met elkaar logeren,' antwoordde Christiane terwijl ze op een stoel bij de haard ging zitten. Ginny keek Christiane aan en ging toen verder met haar Gedaanteverwisselingen. 'Leuk toch?' vroeg Christiane. 'Ja hoor,' mompelde Ginny. 'Maar je moet wel uitkijken. Die ouders van Draco zijn Dooddoeners, of waren Dooddoeners.' 'Dat weet ik,' zei Christiane. 'Rustig maar. Ik vraag gewoon aan mamma en pappa of het mag en als ik mag heb ik geluk. Draco gaat trouwens ook een keer bij mij logeren hoor.' 'Dan is het goed,' zei Ginny. 'Mag ik jouw uil lenen?' vroeg Christiane aan Ginny. 'Ja hoor,' zei Ginny. 'Moet ik haar roepen?' 'Graag,' zei Christiane en ze schreef een brief aan haar ouders.
Lieve pappa en mamma
Zoals jullie al weten heb ik verkering met een Zwadderaar, Draco Malfidus. Ook is het al bijna herfstvakantie en ik vroeg me af of Draco en ik dan een keer mochten logeren? Het was ons idee dat ik de 26e naar hem toe ga en dat ik dan één nachtje bij hun blijf slapen. Daarna zou Draco bij ons, misschien, kunnen logeren. Zodat jullie hem ook kunnen leren kennen. Mag dat?
Liefs,
Christiane
Ginny had haar uil al geroepen en een sneeuwwitte uil zat nu op haar schouders. Christiane deed de brief in een envelop en schreef daarop: Voor Daniel en Nienke (pappa en mamma) 'Snow weet wel wie je bedoeld,' zei Ginny, terwijl Snow bij het horen van haar naam beledigd kraste. 'Waarom kras je altijd als ik Snow zeg?' vroeg Ginny. 'Misschien omdat ze niet zo genoemd wil worden?' zei Christiane terwijl ze de brief om Snow's poot bond. Er kwam een andere uil de leerlingenkamer ingevlogen. 'Snow? Wat doe jij hier?' vroeg een meisje uit de tweede jaars. 'Heet jouw uil Snow?' vroeg Ginny aan het meisje. 'Ja,' antwoordde het meisje. 'O, nu snap ik waarom jij geen Snow genoemd wil worden,' zei Ginny tegen Snow. 'Iemand anders heet al Snow, nou ja, dan geef ik je een andere naam. Vind je Mossley oké?' Snow kraste goedkeurend. 'Mooi zo, dan noem ik je voortaan wel Mossley,' zei Ginny en ze aaide Mossley. Ginny liep naar het raam en liet Mossley eruit. Die vloog weg, met de brief voor de vader en moeder van Christiane aan haar poot. 'Bedankt,' zei Christiane en ook zij pakte haar Toverdranken opstel waar ze nog aan moest werken.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 16-02-2010, 14:31 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Eindelijk was het zo ver, herfstvakantie! Toen de lessen waren afgelopen liepen Ginny, Hermelien en Christiane naar de leerlingenkamer. Onderweg kwamen ze Draco tegen. 'Weet je al of je mag?' vroeg Draco aan Christiane. 'Nee,' zei Christiane. 'Ik zou dadelijk eens kijken of ik post heb gekregen en dan zoek ik jou wel op,' zei ze. 'Is goed,' zei Draco. Een paar leerlingen uit Zwadderich riepen Draco en Draco zei nog even snel gedag tegen Christiane, daarna ging hij naar Karel, Vincent, Patty en een ander meisje uit Zwadderich. In de leerlingenkamer aangekomen liepen Ginny, Hermelien en Christiane gelijk door naar de meisjesslaapzaal. Daar gooiden ze hun schooltassen op de grond en liepen weer naar beneden. Zuchttend gingen ze bij de haard zitten. 'Eindelijk vakantie,' zei Ginny, terwijl ze languit op de bank ging liggen. Christiane keek naar het raam en zag daar Mossley zitten. 'Gelukkig,' zei Christiane en ze liep naar het raam. Toen ze het raam open deed vloog Mossley naar binnen en ging op Ginny's schouder zitten. Ginny haalde de brief van Mossley's poot en en gaf hem aan Christiane, daarna aaide ze Mossley. Christiane maakte de brief open.
Lieve Christiane,
Ja hoor, natuurlijk mag je met Draco logeren. Als je thuis bent moet je wel even zeggen welke dag hij komt. En dan wilde je de 26e naar Draco toe? Dat vinden we ook goed, maar dan moet je wel weten waar hij woont, dan kunnen we je brengen. Laat het hem maar op een briefje schrijven, dan lukt het verder wel. Tot zaterdagavond!
Liefs,
Pappa en mamma.
'Yes!' zei Christiane. 'Het mag! Bedankt voor het lenen van Mossley,' zei ze nog tegen Ginny en ze rende de leerlingenkamer uit. Ginny keek Christiane verbaasd na. 'Die is wel heel erg blij dat ze mag logeren met Draco,' zei Ginny tegen Hermelien. 'Vind je het gek?' zei Hermelien. 'Weet je hoelang ze nu al verkering hebben?' 'Uuh, ergens vanaf de eerste week van het schooljaar,' zei Ginny. 'Dat is dus al best lang,' zei Hermelien. 'Maar ik ga mijn spullen maar eens pakken,' zei Ginny en ze stond op. Snel liep ze naar boven en liet Hermelien alleen achter.
Om half zes kwam ze weer naar beneden. Alles was gepakt. 'Zullen we maar eens gaan eten?' vroeg Hermelien. 'Goed idee,' zei Ginny en ze liepen naar beneden. Onderweg naar de Grote kwam hun zusje Amber bij hun lopen, die inmideels in haar vijfde jaars zat. 'Hoelaat vertrekt de trein morgen?' vroeg Amber. 'Om elf uur,' zei Hermelien. 'Hoelaat zijn we dan thuis?' vroeg Amber. 'Dat weet je toch wel?' zei Hermelien verbaasd. 'We zijn al vaker met de herfstvakantie naar huis gegaan.' 'O ja, rond een uur of zeven toch?' zei Amber. 'Ja,' zei Hermelien en Ginny. 'Mooi zo,' zei Amber en ze liep door naar haar vriendinnen toe. 'Waarom wilde ze dat weten?' vroeg Ginny. 'Geen idee, misschien wil ze op msn afspreken ofzo,' zei Hermelien.
Na het eten liepen ze weer terug naar de leerlingenkamer. De laatste avond had Christiane besloten dat ze bij de leerlingenkamer van Griffoendor zou zijn omdat ze Draco toch nog zou zien in de herfstvakantie. Het was een gezellige avond. Fred en George demonstreerden hun nieuwe spullen en Harry vertelde hun wanneer er weer Zwerkbaltraining zou zijn. Ze speelden een potje Knalpoker en uiteindelijk sloeg de klok twaalf uur. Geeuwend stond Ginny op. 'Ik ga maar eens slapen, welterusten iedereen,' zei ze en ze liep naar de meisjesslaapzaal. Al snel volgden er meer mensen en uiteindelijk was de leerlingenkamer helemaal leeg. Dobby de huiself doofde het vuur en uiteindelijk vielen ook Knikkebeen en Minoes in slaap, die het al goed met elkaar konden vinden. De volgende morgen werd Ginny vroeg wakker. Ze wekte Hermelien en al snel werd ook Christiane wakker. Ze kleedden zich om en liepen naar beneden om te ontbijten. Het was leeg in de gangen. Behalve dat je Foppe zag die door de gangen zweefde en een lied zong:
'Eindelijk is het herfstvakantie, en de Modderbloedjes gaan naar huis. Daar treffen ze Dooddoeners aan, in hun eigen thuis.'
zag je verder niemand. Plotseling ging er een deur open. 'Foppe! Hou je mond!' schreeuwde professor Anderling, die nog in haar pyjama was. Ze had een lange vlecht in en zag er nogal moe uit. Foppe bleef door gaan met zingen. 'Ik probeer te slapen!' schreeuwde professor Anderling. Perkamentus kwam aangelopen en stond even stil. 'Foppe,' zei Perkamentus rustig. 'Als je nu niet je mond houdt zal ik dingen moeten ondernemen.' Foppe keek Perkamentus ongelovig aan, maar hield wel zijn mond. 'Ga maar bij Sneep zingen,' zei professor Anderling. 'Misschien vrolijk je hem dan een beetje op. Met je lied over Modderbloedjes.' 'Is Sneep droevig dan?' vroeg Perkamentus. 'Hij is nogal irrietant. Geen idee waar het aan ligt,' zei professor Anderling. 'Waarschijnlijk omdat het nu vakantie is en hij geen leerlingen van Griffoendor kan pesten.' Perkamentus haalde zijn schouders op. 'Kunnen we wel ontbijten?' vroeg Hermelien aan professor Perkamentus. 'O, ja hoor, maar de meeste leraren slapen uit. Er zullen waarschijnlijk niet veel mensen zijn in de Grote Zaal.' Professor Anderling zei nog welterusten en deed de deur van haar slaapkamer weer dicht. Foppe was opweg naar Sneep en Perkamentus liep naar zijn kantoor. Hermelien, Ginny en Christiane liepen door naar de Grote Zaal. Zoals professor Perkamentus al had voorspeld waren er weinig leerlingen en leraren. Ze aten snel hun ontbijt op en liepen toen naar de leerlingenkamer om hun spullen te pakken. Uiteindelijk stonden ze bij de hal en gingen opweg naar de trein. Daar binnengekomen legden ze hun hutkoffers en dieren op het rek en gingen zitten op een bank. Het was elf uur en de trein vertrok. 'Opweg naar huis,' zei Ginny tegen Hermelien en Christiane en die knikten.
Dit bericht is gewijzigd op 16-02 14:33.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 17-02-2010, 12:29 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Na een paar uur minderde de trein vaart. Hermelien, Ginny en Christiane hadden zich al omgekleed en hun hutkoffers van het rek gehaald en hun dierern weer in hun kooitje gedaan. De trein stopte en het gangpad stroomde vol. 'Wat heb je met Draco afgesproken?' vroeg Ginny aan Christiane. 'Dat eerst onze beide ouders elkaar onmoeten en dat we dan in de vakantie gaan logeren,' antwoordde Christiane, terwijl Draco bij hun kwam lopen. 'Hallo, liefje,' zei hij tegen Christiane. Harry en Ron, die achter Hermelien, Ginny en Christiane liepen trokken gezichten alsof ze over moesten geven. 'Hallo, liefje,' zei Ginny met dezelfde stem tegen Harry, om ze eens goed terug te pakken. Ron proestte het uit van het lachen en samen stapten ze de trein uit. Een groepje van zes kinderen verschenen op het perron. Harry nam nog afscheid van Ginny en zei toen tegelijk met Ron nog even "fijne vakantie" tegen Hermelien, Ginny en Christiane en liepen toen naar mevrouw Wemel, die op hun stond te wachten. Christiane en Draco liepen naar hun vader en moeder en terwijl Amber bij Hermelien en Ginny kwam lopen, liepen zij ook naar hun eigen ouders. 'Als jullie Christiane nog even willen ontmoeten, kan dat nu nog even snel,' zei Hermelien tegen hun vader en moeder. 'Waar is ze?' vroeg hun moeder. 'Daar staat ze,' zei Ginny, die onopvallend wees. 'Dan gaan we daar even heen,' zei hun moeder en ze liepen naar Christiane toe. Amber zuchtte. 'Hallo,' zei hun moeder tegen Christiane. 'Wij zijn de ouders van Hermelien en Ginny.' 'O, aangenaam kennis met u te maken,' zei Christiane beleefd en ze schudde de hand van meneer en mevrouw Griffel. 'Ik ben de moeder van Christiane,' zei Christiane's moeder en ze schudde de hand van Marlon (moeder van Hermelien, Ginny en Amber) 'Marlon, aangenaam,' zei mevrouw Griffel. 'Barbara,' zei de moeder van Christiane. 'Ruben,' zei de vader van Christiane terwijl hij de hand van meneer en mevrouw Griffel schudde. 'Jullie kennen we natuurlijk al,' zei mevrouw Griffel tegen meneer en mevrouw Malfidus. Narcisse knikte ja en Lucius zei helemaal niks. 'Mam, kunnen we naar huis gaan?' vroeg een meisje die Ginny tien schatte. Ze trok aan de mouw van Christiane's moeder. 'Zo, liefje,' zei Barbara tegen Christiane's zusje. 'O, dit is mijn zusje Emma,' zei Christiane tegen Hermelien en Ginny. 'Heb jij een zusje?' vroeg Hermelien verbaasd. 'Dat heb je ons nog nooit verteld.' 'Ze lijkt me wel aardig,' zei Ginny. Emma had niks gehoord en keek langdurig naar de vader van Draco. 'Draco, wordt het niet eens tijd om te gaan?' vroeg Narcissa Malfidus aan haar zoon. 'Ja, is goed,' zei Draco. Hij nam nog even afscheid van Christiane. 'Tot de 26e,' zei hij nog tegen haar. 'Aangenaam kennis met u te heben gemaakt,' zei hij beleefd tegen de vader en moeder van Christiane. Meneer en mevrouw Griffel gaf hij og een hand en tegen Hermelien en Ginny zei hij: 'Fijne vakantie.' Toen zijn ouders zich omdraaiden gaf hij Christiane nog snel een kus en liep toen met hun mee. Uiteindelijk was de familie Malfidus verdwenen. 'Zullen wij ook maar eens gaan?' vroeg mevrouw Griffel. Amber knikte blij ja. Emma keek haar nu een hele tijd lang aan, en dat vond ze niet echt prettig. 'Tot de volgende keer,' zei mevrouw Griffel. 'Fijne vakantie, Christiane,' zeiden Hermelien en Ginny en ze liepen het perron uit. De Volvo reed het station uit en ze waren opweg naar huis. 'Leuke schooldagen achter de rug?' vroeg mevrouw Griffel, terwijl haar man reed. 'Ja, best wel,' mompelde Hermelien en Ginny. 'Mmm, valt wel mee,' zei Amber. 'Wanneer beginnen je S.L.I.J.M.B.A.L-examens?' vroeg meneer Griffel, die even achterom naar Amber keek. 'Pas op het einde van het jaar,' antwoordde Amber vermoeid. 'Ik hoop dat je nu wel gewoon examen kan doen,' zei mevrouw Griffel. 'Bij Hermelien en Ginny werd er toen vreselijk lesgegeven in Verweer tegen de Zwarte Kunsten.' 'Wat wil je dan verwachten van een heks als Omber?' vroeg meneer Griffel. 'Dat is waar,' zei mevrouw Griffel. 'Wij hebben nu Sneep voor Verweer tegen de Zwarte Kunsten,' zei Amber. 'Hij kan toch goed lesgeven?' zei mevrouw Griffel. 'Ja, dat wel. Maar hij is gewoon zo eng,' zei Amber. 'Ach joh,' niks van aantrekken zei hun moeder. 'Je zit toch in Griffoendor?' Amber knikte. 'Toon je moed dan,' zei mevrouw Griffel. 'Die toon ik al altijd,' mompelde Amber en ze gooide haar donkerbruine, krulharen naar achteren.. 'Sneep kaft Harry altijd af,' zei Hermelien. 'Nog steeds?' vroeg Ginny. 'Ja.' 'Die vuillak,' zei Ginny, die boos werd op Sneep. 'Waarom moet hij Harry altijd hebben?' 'Ach, je vriendje kan hem wel aan hoor,' zei mevrouw Griffel. 'Dat is waar,' zei Ginny, terwijl ze door hun bekende straat reden. De auto stopte voor een groot huis. Het gezin stapte uit en meneer en mevrouw Griffel brachtten met behulp van hun toverstok de hutkoffers naar boven, ook Ginny's uil. Hermelien liet Knikkebeen uit zijn mand en Ginny liet Robin vrij rondlopen, ze vertrouwde erop dat Knikkebeen Robin niks zou doen. Hun hondje Ruby kwam blij op hun afgelopen. Kwispelend stond ze bij Ginny stil. Ginny begon te spelen met Ruby en terwijl Hermelien Knikkebeen aaide zei ze: 'Eindelijk weer thuis.'
(Bonnie Wright is vandaag jarig Gefeliciteerd Ginny, uuh, Bonnie XD)
Dit bericht is gewijzigd op 17-02 23:53.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 18-02-2010, 23:33 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Toen Christiane thuis kwam legde ze eerst haar koffers neer op haar kamer. Ze liet Minoes uit haar kooi en zuchtte. Nu moest ze Draco tot de 26e missen en haar vriendinnen tot na de vakantie. Ze moest de tijd zien door te brengen met haar zusje, vader en moeder. Christiane keek haar kamer rond. Wat een troep, dacht ze. Je ziet de vloerbekking bijna niet meer. Ze zuchtte. Laat ik die dan maar opruimen deze dagen opruimen, totdat ik naar Draco ga, dacht ze vermoeid. 'Christiane?' Emma klopte op de open deur van haar slaapkamer. 'Mamma vraagt of je naar beneden komt,' zei ze. Christiane keek Emma aan en zuchtte. 'Waarom?' vroeg Christiane. 'Weet niet,' antwoordde Emma. 'Waarschijnlijk even bijpraten van wat er gebeurd is.' 'Moet dat?' vroeg Christiane. 'Kom nou maar,' zuchtte Emma, die wist dat Christiane zo ging reageren. Christiane liep achter haar zusje aan naar beneden. 'Hallo, lieverd,' zei Barbara. 'Hallo,' mompelde Christiane vermoeid. Barbara zette thee en Christiane schoof aan tafel. 'Mag ik kinderthee?' vroeg Emma, die nog maar tien was. 'Ja hoor,' zei Barbara en ze maakte kinderthee voor Emma. Ze zette gewone thee voor Christiane op tafel en Christiane nam een slok. 'Waarom moest ik nou komen?' vroeg Christiane. 'Gewoon, even bijkletsen. Je zusje heeft je heel erg gemist,' antwoordde haar moeder. Christiane keek Emma aan, die Christiane heel lief aan keek. 'Aah,' zei Christiane, die dat wel weer lief vond van haar zusje. Soms kon ze wel eens vervelend zijn, maar kleinere zusjes vond ze minder irrietant dan kleinere broertjes. Ze had wel eens meegemaakt dat vriendinnetjes bij haar op de basisschool een broertje hadden en die waren echt vervelend. Dan was ze toch weer blij met zo'n lief zusje als Emma. 'Nog een jaar en dan mag jij naar Zweinstein,' zei Christiane tegen Emma. Emma knikte blij. 'Alleen ben jij er dan al vanaf,' zei ze somber. 'Dat is waar,' zei Christiane, die vond dat er veel jaren tussen hun inzaten. 'Maar dan nog blijf Zweinstein een leuke school. Het zusje van Hermelien en Ginny zit dan wel nog op Zweinstein. Die zat dan wel in haar zesde jaar, maar goed. Zij is ook een heel aardig meisje. En Ginny zelf zit ook nog op Zweinstein, die zit dan in haar zevende jaar,' zei Christiane en Emma keek al wat blijer. Barbara zette nog kinderthee voor Emma en ze kletsten nog een hele tijd. 'Waar is pappa eigenlijk?' vroeg Christiane. 'O, die is weer buiten bezig,' antwoordde haar moeder. 'De schuur aan het reparen.' 'Is die al weer kapot?' vroeg Christiane. 'Ja, daar kwamen we net achter toen we thuis kwamen. In de zomervakantie was dat ook al gebeurd,' zei Barbara. 'Hoe komt dat toch,' zei Christiane en ze staarde naar de opening van de deur die naar de hal leidde. Minoes verscheen in die deuropening. 'Zou Minoes het niet kunnen zijn?' vroeg Christiane. 'Zou best eens kunnen,' zei haar moeder die ook naar Minoes keek. Uiteindelijk keken ze alledrie Minoes aan. Die staardde hun heel lang aan en liep toen naar buiten.
Dit bericht is gewijzigd op 18-02 23:36.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 20-02-2010, 00:10 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Door het raam zagen ze dat Minoes op de zelfde schuur sprong die meneer Roosenburg aan het repareren was. Daar zakte ze door haar knieën en keek met zo'n scherpe blik rond dat Christiane dacht dat Minoes op jacht was. En inderdaad, blijkbaar zag Minoes een muis lopen, want ze sprong eerst op het hoofd van meneer Roosenburg, die zich rot schrok, en daarna op de grond, snel liep ze achter iets kleins aan wat waarschijnlijk een muis was en maakte een sprong. Toen Minoes zich omdraaide zag Christiane dat Minoes de muis vast had. 'O, dat is zielig voor die muis,' zei Emma. 'Dat is de natuur. En ik vind het helemaal niet erg, weet je hoe vervelend die muisen zijn?' zei moeder Roosenburg. ''Zo lang Minoes die dode muizen maar niet meeneemt naar mijn kamer,' zei Christiane. Emma moest lachen en zag dat Minoes met de dode muis naar binnen kwam. Gillend rende ze naar boven. 'Naar buiten!' zei mevrouw Roosenburg en ze stuurde Minoes naar buiten met de dode muis. Christiane dronk haar thee nog op en stond op. 'Ik ga maar eens uitpakken en mijn kamer opruimen,' zei Christiane. 'Dat lijkt me een goed idee,' zei mevrouw Roosenburg. 'Toen ik laast nieuw dekbed om je lakens wilde doen kon ik bijna geen stap verzetten zonder te vallen.' 'Waarom heb je het dan niet opgeruimd?' zei Christiane. Haar moeder hoefde alleen maar met haar toverstok te zwaaien en alles was binnen één seconde weer netjes, zij moest nog wachten tot mei, dan werd ze zeventien. Nu moest ze nog alles met de hand doen. 'Omdat ik wil dat je de laatste maanden nog even alles met de hand doet,' antwoordde mevrouw Roosenburg en ze ging thee maken voor haar man, die net binnenkwam. Mopperend ging Christiane naar boven. 'Ik kan niet wachten totdat ik zeventien ben,' zei ze. Ze zette haar computer aan en startte msn en youtube op. Ze waren dan wel een volbloed tovernaarsfamilie, toch hadden ze ook Dreuzelspullen in huis. Zoals een tv en een computer, haar vader vond ze wel handig en hij wist er best veel van, wat je van de meeste tovenaars niet kon zeggen. Gelukkig hadden Hermelien en Ginny ook msn, die kwamen ook uit een volbloed tovenaarsfamilie. Even kijken of ze online zijn, dacht Christiane. Ha, Ginny is online! Snel klikte ze op Ginny's naam en begon te typen.
Christiane (F) zegt: Heeeeeeeeeeeeeee (L) Hoe is het? Lang niet gesproken 
Gînny (L) zegt: Schatjeeeeeeeeee (L) Goed, met jou? Haha, idd lang niet gesproken ;P
Christiane (F) zegt: Ja, wel goed. Mamma wilde gelijk praten over hoe het was enzo. En ik kom er net achter dat ik mijn kamer écht moet opruimen, er ligt echt veel troep En mamma die zij zei zo: 'Ja, laatst wilde ik nieuw dekbedovertrek om je lakens doen en ik kwam gewoon niet vooruit zonder te vallen.' Dus ik vroeg aan haar waarom ze het niet had opgeruimd (zij hoeft maar één keer met haar toverstaf te zwaaien en het ziet er al weer netjes uit) en zij zei zo: 'Ik wil dat je de laatste maanden alles nog met je handen doet.' Ik kan niet wachten tot ik zeventien ben.
Gînny (L) zegt: Ach joh, maak je niet zo druk. Jij bent al in mei jarig, ik moet nog een jaar of meer wachten 
Christiane (F) zegt: Al in mei? Dat duurt nog wel een paar maandjes! Maar dat is beter dan dat je nog een jaar of meer moet wachten, daar heb je wel weer gelijk in 
Gînny (L) zegt: Haha, Christiane is weer blij 
Christiane (F) zegt: Ja, da's waar. Wat bof ik toch met zo'n lieve vriendin (L) XD
Gînny (L) zegt: Aaaaaaaaaah (A)
Christiane (F) zegt: Waarom is Hermelien niet online?
Gînny (L) zegt: Ooo, die is een brief schrijven aan Krumllllllllllllllllllllllllll ;P
Christiane (F) zegt: De Kruml die meedeed met het Toverschooltoernooi?
Gînny (L) zegt: Ja duhu, ken jij nog een Kruml dan? 
Christiane (F) zegt: Hihi. Nee, niet bepaald 
Gînny (L) zegt: Ik noem hem altijd Kruimel of Kruimeltje, maar dat vindt Hermelien niet zo leuk 
Christiane (F) zegt: Haha, snap ik. Zou ik ook niet leuk vinden als Emma Draco Draakje gaat noemen ofzo 
Gînny (L) zegt: Eeeej, da's een goeie, zo ga ik Draco voortaan noemen 
Christiane (F) zegt: Geintje zeker?
Gînny (L) zegt: Nee 
Christiane (F) zegt: Neeee, Draco mag geen Draakje genoemd worden! Mijn vriendje wordt gepest door mijn bff 
Gînny (L) zegt: Geintjeeeeeeeeeeeeee, dat zou ik toch nooit doen? Dat doe ik mijn bff niet aan (A) Wilde alleen kijken hoe je zou reageren, XD
Christiane (F) zegt: Ooooo, wat gemeen 
Gînny (L) zegt: En Christiane is weer boos Sorrieknorrie schatje (L) Vergeef je me?
Christiane (F) zegt: Nou, voor deze ene keer dan maar 
Gînny (L) zegt: Jeeeeeeeej, wat bof ik toch maar met zo'n lieve vriendin die haar bff snel vergeeft 
Christiane (F) zegt: Die zijn zeldzaam hoor, daar moet je zuinig op zijn Zo'n lieve bff vind je nooit meer terug (Hermelien heb je dan altijd nog als bff maar zij is ook familie van je )
Gînny (L) zegt: Ja, daarom. Hermelien is mijn bffzusdingens Beetje vaag (A)
Christiane (F) zegt: Ja, idd. Maar eehm Vage, ik moet maar eens mijn kamer gaan opruimen 
Gînny (L) zegt: Okee, Haha, heet ik tegenwoordig Vage? Maar goed, veel plezier met je kamer opruimen ;P
Christiane (F) zegt: Nee, je heet gewoon Ginny hoor Haha, dankje. Doeii xxx (K)(L)
Gînny (L) zegt: Oké, ik weer even opgelucht dat ik gewoon Ginny heet Doeii xxx. (K)(L)
Christiane lachtte nog even om Ginny's laatste opmerking en meldde toen haar msn af. Daarna begon ze aan de grote berg troep die haar te wachten stond.
(Sorrie dat het msn-stukje zo groot is, maar had zin om een msn-stukje te schrijven en ik moet nu gaan slapen )
Dit bericht is gewijzigd op 20-02 00:21.
|
|
|
|
|
|
Hermelien15
|
Geplaatst op 21-02-2010, 19:41 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ginny keek naar het msn-icoontje van Christiane die op ofline sprong. Wat ging ze nu doen, dacht ze met een zucht. Amber was piano aan het spelen en Hermelien was Kruml een brief aan het schrijven, dan wilde ze meestal niet gestoord worden. Ginny stond op en liep naar buiten. Ze ging op de trampoline zitten en rilde. Het werd al kouder. Vanuit de trampoline zag ze Hermelien aan haar bureau zitten. Die was druk aan het pennen. Als het zo de hele vakantie doorgaat, kan ik niet wachten tot de school weer begint, dacht ze. Toen herinnerde Ginny zich hun oom probleempje weer en ze sprong op, snel liep ze naar haar moeder. 'Mam?' zei Ginny vragend tegen mevrouw Griffel. 'Ja,' antwoordde mevrouw Griffel, die aan het lezen was. 'Komt onze familie deze vakantie weer langs?' 'Ja,' antwoordde mevrouw Griffel. 'Iedereen?' vroeg Ginny. 'Iedereen,' antwoordde mevrouw Griffel, die een bladzijde van haar boek omsloeg. 'Dus ook... dus ook onze oom?' vroeg Ginny. Mevrouw Griffel keek haar ineens verbaasd aan. 'Ik bedoel, we zien hem nooit. We weten dat je nog een broer hebt, maar die komt nooit langs,' stamelde Ginny. Mevrouw Griffel mompelde iets wat Ginny niet kon verstaan en mevrouw Griffel stond ineens op. 'Even iets doen,' zei ze en Ginny keek haar verbaasd aan. 'Waarom geeft ze geen antwoord?' zei Ginny hardop tegen zichzelf. Amber speelde een heel vrolijk liedje op de piano, en Ginny keek naar haar. 'Je kan beter een somber liedje spelen,' mompelde Ginny en ze liep naar boven.
Christiane was al aan haar kamer begonnen. Ze had een emmer met water gepakt en ze had er wat zeepsop ingedaan. Eerst maar de muren netjes schoonschrobben, dan kan ik daarna de poster ophangen die ik gekregen heb van oma, dacht Christiane en ze ging aan de slag. Na ongeveer een uur was ze daar klaar mee, ze had best een grote kamer, vond ze zelf. 'Dat schiet lekker op,' zei Emma, die ongemerkt dat hele uur had staan kijken. 'Emma, ga weg,' zei Christiane, die haar posters had willen pakken maar dat nu niet deed omdat Emma stond te kijken. 'Heb je iets te verbergen?' vroeg Emma, die dat altijd heel snel in de gaten kreeg. 'Nee hoor,' zei Christiane, ook al wist ze dat Emma er toch wel achter kwam. Waarom ze die posters nog even wilde verbergen voor Emma wist ze eigenlijk niet, maar ze deed het toch. Emma zuchtte. 'Als je iets wil ophangen, dan zie ik het toch wel later,' zei ze Christiane keek haar verbaasd aan. Hoe kon zij dat nou weten, dacht Christiane. Emma keek haar aan met een glimlach. 'Ik zie het toch wel ooit,' zei Emma nog en ze liep weg. Christiane zuchtte, die weet ook altijd alles te raden, dacht ze en ze pakte haar posters. Voor ze die ophing deed ze nog wel even de deur op slot. Na een kwartier keek Christiane tevreden naar haar muren. Er hingen posters van paarden, foto's van Hermelien, Ginny en haar samen die ze gemaakt hadden op Zweinstein, posters van knappe jongens en een poster waar haar kat opstond. Die had haar oma voor haar gemaakt, omdat ze zo gek was op Minoes. Christiane keek in de spiegel en zuchtte. Ze zei: Wat zou ik dit keer voor make-up op doen. En zuchtte nog een keer. Al die posters, vond ze echt super. Laat ik maar eens beginnen en begon er aan. Na 10 minuten was ze klaar. Te vreden keek ze naar het resultaat. Ze had groene oogschaduw op en nog een laagje mascara opgedaan, die was namelijk uitgelopen terwijl ze aan het schoonmaken was. De lipgloss die ze gekozen had vond ze er mooi bij staan. De kleur zat tussen roze en rood in en glom mooi. Ze had haar haarband ingedaan en stopte haar make-updoosje in de kast.
|
|
|
|
'Dobby has no master, Dobby is a fri elf and Dobby has come to save harry potter and his friends..' |
|