|
Ginny-w
|
Geplaatst op 30-12-2009, 17:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik had zin om een verhaal te schrijven over de kinderen van Ron en Hermelien en die van Harry en Ginny, met Lily als hoofdpersoon. Hoop dat jullie het leuk vinden (A)
Hoofdstuk 1
Op weg naar Zweinstein.
De vijf Potters liepen naar de muur die naar perron 9 ¾ leidde. Deze keer werd er opgetogen gepraat. ‘Eindelijk mag ik ook naar Zweinstein,’ zei Lily vrolijk terwijl ze naast Albus liep. ‘In welke afdeling zou ik komen, denk je?’ ‘Zeker weten Griffoendor,’ zei Albus glimlachend tegen zijn zusje. Dit werd inmiddels zijn derde jaar op Zweinstein en hij zat ook in Griffoendor. ‘Pappa en mamma hebben alle twee in Griffoendor gezeten en James en ik zitten daar ook in. Dus lijkt het me onwaarschijnlijk dat jij in Zwadderich komt.’ Lily glimlachte breed. ‘Het is toch ook Hugo’s eerste jaar?’ vroeg Albus. ‘Ja,’ zei Lily blij. ‘Ik kan haast niet wachten.’ ‘Albus, ga jij eerst? Dan kun je Lily opwachten en dan volgt James, Ginny en ik gaan samen,’ zei Harry tegen Albus. Albus verdween een minuut later, Lily rende achter hem aan terwijl ze haar karretje stevig vast hield en James volgde snel. ‘Na jou,’ zei Harry tegen Ginny en al snel stond het hele gezin op perron 9 ¾. ‘James, voordat je gaat wil ik nog even zeggen dat je niet je kleine zusje moet pesten op Zweinstein,’ zei Ginny streng tegen James toen die weg wilde gaan. ‘Als je dat wel doet schrijft Albus een brief naar ons en dan zul je nog wel wat van ons horen,’ vervolgde ze toen ze hem grijnzend zag kijken. Ze gaf hem een kus op zijn wang en Harry knuffelde hem even voor hij snel naar zijn vrienden liep. ‘Albus, zou je daar een beetje op willen letten?’ vroeg Ginny aan Albus. ‘Ik weet dat hij nu de voorkeur geeft aan z’n zusje omdat jij al wat ouder bent en hij alleen Lily dus nog kan pesten.’ ‘Zou ik doen,’ zei Albus glimlachend. ‘O ja, en doe de groeten aan professor Anderling,’ zei Ginny terwijl ze Albus knuffelde. ‘Doe ik,’ zei Albus. ‘Maar wel na de les als je het niet erg vindt,’ voegde hij eraan toe. ‘Tot met Kerst,’ zei hij tegen beide ouders en hij nam nog even afscheid van Harry voor hij naar Roos toe liep, die al afscheid had genomen van Hermelien en Ron en bij de deur van de trein wachtte tot Albus kwam. Hij zwaaide nog even naar zijn ouders en ging toen naar binnen. Ron en Hermelien kwamen bij hun staan, samen met Hugo die tussen hun in stond. Hij leek erg zenuwachtig te zijn. ‘Maak je geen zorgen,’ zei Hermelien tegen Hugo. ‘Je komt vast in Griffoendor.’ ‘En als je bij Zwadderich komt zou opa Wemel daar niet zo blij mee zijn,’ zei Ron grijnzend. ‘Ron!’ Hermelien keek hem verwijtend aan. ‘Zoiets zeg je niet tegen je kinderen.’ ‘Meestal doet de oudere broer dat,’ zei Ron. ‘En omdat Hugo geen oudere broer heeft en alleen maar een oudere zus, vond ik dat ik het moest doen. Daar word je hard van.’ Hij keek Ginny even aan terwijl iedereen lachte. ‘Ik zou maar snel zijn als ik jullie was,’ zei Harry tegen Hugo en Lily. ‘De trein vertrekt zo.’ Hij en Ginny namen afscheid van Lily, keken toe hoe ze in de trein sprongen en deden uiteindelijk de deur dicht. ‘Tot met Kerst,’ zei Harry tegen Lily. ‘En jullie komen wel logeren, hé?’ vroeg hij aan Hugo. Die knikte blij. ‘We schrijven je wel,’ zei Ginny tegen Lily toen begon de trein te reiden. Lily’s hart sprong op, eindelijk ging ze naar Zweinstein. De school waar haar broers altijd zulke leuke en spannende verhalen over vertelden. Ze zwaaide nog even naar haar ouders en toen de trein een bocht maakte, verdwenen ze uit het zicht. Lily keek Hugo gluderend aan. ‘We zijn op weg naar Zweinstein,’ zei ze blij. ‘Ja, laten we een coupé zoeken,’ zei Hugo en ze pakten hun uilen en hutkoffers, liepen langs leerlingen, op zoek naar een coupé.
Als jullie het leuk vinden schrijf ik wel verder. Ik weet dat dit een kort stukje is, maar dit is het eerste hoofdstuk en ik had niet zo'n zin om de hele treinreis te schrijven, want dan zou het saai worden (A)
Dit bericht is gewijzigd op 20-02 14:37.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. |
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 18-01-2010, 22:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Ik had geen zin om langer te wachten, dus ben ik maar verder gaan met schrijven. Hoop wel dat jullie meer reacties zetten, als je het slecht vindt mag je het ook best zeggen hoor
Hoofdstuk 2
De Sorteerhoed
De trein minderde vaart. Tijdens de reis had Lily al kennis gemaakt met een paar meisjes: Rachel, Eline & Joëlle. Ze hadden het heel gezellig gehad en toen iemand kwam zeggen dat ze er over een half uur zouden zijn, zijn ze zich maar gaan omkleden. En nu stopte de trein. Snel pakte Lily haar hutkoffer en uil, en volgde Rachel, Eline & Joëlle mee naar buiten. Daar klonk de vertrouwde stem van Hagrid, waar Harry over verteld had: ‘Eerste jaars, hierheen!’ De eerste jaars kwamen bij hem staan en toen iedereen er was zei Hagrid: ‘Volg mij.’ Ze volgden Hagrid naar het meer. ‘Hoe heet jouw uil eigenlijk?’ vroeg Eline aan Lily terwijl ze Hagrid volgden. Het was een sneeuwwitte uil, net zoals haar vader er ook zo eentje heeft gehad. ‘Hedwig,’ antwoordde Lily trots. ‘Mijn vader had ook zo’n uil, die heette ook Hedwig.’ Hagrid bleef staan en de leerlingen die voorop liepen, botsten pardoes tegen hem op. ‘Maximaal vijf per bood,’ zei Hagrid en hij stapte opzij, zodat ze de vele bootjes konden zien die naast elkaar lagen. Lily, Eline, Rachel, Joëlle en Hugo deelden een bootje met elkaar. Lily keek met glinsterende ogen naar het mooie kasteel dat steeds dichterbij kwam. Ze was niet eens zenuwachtig, ze was er bijna zeker van dat ze in Griffoendor kwam. Albus had haar dat verzekerd, en Albus had meestal gelijk als ze hem iets vroeg. Ze moest glimlachen, ze dacht aan de keer dat James en zei hadden gewed. James had beweerd dat er een Boeman in haar klerenkast zat toen ze angstig gevragen had wat daar in zou kunnen zitten. Ze was naar Albus gegaan en die zei dat, dat best hun hondje kon zijn omdat Ginny en Harry die aan het zoeken waren. Toen Lily de kast openmaakte, nadat Albus haar verzekerd had dat het echt geen Boeman kon zijn omdat Harry laatst het huis nog Boemanvrij had gemaakt, bleek het inderdaad hun hondje Ruby te zijn. Een ruwharige dwergteckel, zwarte vacht, met bruine pootjes en een bruin snorretje. Lily schrok wakker uit haar gedachten toen de bootjes tegen de overkant van het meer botsten. Iedereen stapte uit, en ze volgden zwijgend Hagrid naar het kasteel. ‘Niemand zenuwachtig?’ vroeg Hagrid en hij keek achterom. Een paar mensen grinnikten, maar de meeste knikten angstig. Hagrid knikte tevreden en keek weer voor zich, Lily zag dat Kreeftia (de dochter van Draco) iets zei tegen een sluw uitziend meisje dat naast haar liep. Ze begonnen alle twee te grinniken, en Lily bedacht dat, dat niet veel goeds kon betekenen, ook al had Hermelien gezegd dat ze niet naar Ron moest luisteren (die beweerde dat Kreeftia en Scorpius wel net zo slecht als Draco zouden zijn) Eindelijk klopte Hagrid tegen de grote deuren van het kasteel aan. Die gingen open en daar stond professor Anderling. ‘Dank je, Hagrid,’ zei ze vriendelijk. ‘Ik neem het wel over.’ Hagrid ging naar binnen en verdween uit het zicht. In plaats van dat ze naar de Grote Zaal gingen, waar alle andere leerlingen al zaten, gingen ze naar de Prijzenkamer. Professor Anderling vertelde over de vier afdelingen van Zweinstein, maar Lily luisterde met een half oor. Ze keek naar de mooie robijnen stenen die in de zandloper van Griffoendor zaten. Ze glinsterden zo mooi, en Lily bedacht dat ze echt héél graag bij Griffoendor wilde. ‘Ik ga even kijken of alles klaar staat,’ zei professor Anderling en ze liep weg. Meteen begon iedereen te praten. ‘Bij welke afdeling denk je dat je komt?’ hoorde Lily veel leerlingen vragen aan hun vrienden. Dat vroeg Rachel ook aan Lily. ‘Uuhm, ik denk dat ik in Griffoendor kom. Mijn hele familie heeft daarin gezeten, dus ik hoop het echt,’ antwoordde Lily. ‘En jij?’ Rachel zuchtte. ‘Ik zou het echt niet weten,’ zei ze bedroefd. ‘Mijn vader zat in Griffoendor, maar mijn moeder in Ravenklauw, en mijn broer Chandler zit in Griffoendor, dus ik hoop ook dat ik in Griffoendor kom, ik bedoel, als jij erin komt, dan ken ik in elk geval iemand. En dan maar hopen dat Joëlle en Eline ook in Griffoendor komen.’ ‘Waarschijnlijk kom ik in Griffoendor,’ zei Eline die achter hun stond. ‘Ik denk ik ook, maar dat weet je nooit zeker,’ zei Joëlle, die naast Eline stond. ‘Eindelijk, daar is professor Anderling,’ fluisterde Eline. ‘Alles staat klaar, volg mij,’ zei professor Anderling en ze liepen naar de Grote Zaal. In de Grote Zaal liepen ze helemaal door tot aan de oppertafel. De stoel van het schoolhoofd was leeg, Anderling is dus inderdaad schoolhoofd, bedacht Lily. Ze stopten voor het kleine trappetje dat naar de kruk leidde. ‘Ik wil eerst even zeggen dat het Verboden Bos verboden terrein is voor élke leerling. Voor de rest mogen jullie ook niet na tien uur door de gangen zwerven, jullie moeten dan in jullie leerlingenkamer zijn. Oké, als ik jullie naam noem, kom je naar voren,’ zei professor Anderling tegen de eerste jaars, waarvan er een paar hevig beefden. ‘Marlon Dams,’ riep professor Anderling. Een meisje met bruin krullerig haar liep naar voren, zo te zien was ze heel zenuwachtig, ze beefde helemaal. De hoed moest even nadenken, maar uiteindelijk riep hij: ‘Griffoendor!’ Iedereen klapte, terwijl Marlon stralend naar de tafel van Griffoendor liep. ‘Kreeftia Malfidus,’ Toen professor Anderling die naam riep moest ze even grijnzen en keek ze vlug even naar professor Stronk, die haar lach niet in kon houden. Beledigd en arrogant liep Kreeftia naar de kruk, door haar arrogantie keek ze niet naar waar ze haar voeten neer zette en struikelde over haar gewaad. Terwijl ze met een rood hoofd ging zitten lachte iedereen nog om haar val. Éen seconde nadat professor Anderling de hoed op haar hoofd had gezet riep die al ‘Zwadderich’ en liep ze vlug naar de tafel van Zwadderich. Terwijl ze snel nog even een boze blik op professor Anderling wierp, ging ze naast Scorpius zitten, die het hardst klapte. ‘Lichelle Martens werd in Ravenklauw ingedeeld en Helena van der Pool in Huffelpuf. En toen, na Helena, zei professor Anderling eindelijk: ‘Lily Potter.’ Toch wel een beetje bibberend liep Lily naar het krukje, en terwijl ze ging zitten werd de hoed op haar hoofd gezet. ‘Mmm, moeilijk,’ hoorde ze de hoed zeggen. Fluisterend zodat de rest van de zaal het niet kon horen zei hij tegen haar: ‘Ravenklauw of Griffoendor, je bent heel slim, maar je hebt ook veel moed. Ik zie dat je actrice en zangeres wilt worden? Niet gebruikelijk, en daarvoor heb je lef nodig.’ Alsjeblieft Griffoendor, dacht Lily. ‘Ik denk dat ik het al weet,’ zei de hoed. ‘GRIFFOENDOR!’ hoorde ze hem roepen en de hoed werd van haar hoofd gehaald. Ze keek even naar haar vriendinnen en liep toen naar de tafel van Griffoendor, waar Roos, Albus en James het hardst klapten van allemaal. ‘Nu Hugo nog,’ hoorde Lily Roos zeggen, en terwijl Lily erachteraan dacht: En ook Joëlle, Eline en Rachel nog, werd Eline geroepen. ‘Griffoendor!’ riep de hoed en een vrolijke Eline liep naar Lily toe en ging naast haar zitten. ‘Gefeliciteerd,’ zei Lily blij. ‘Jij ook,’ zei een stralende Eline. ‘Joëlle de Witte,’ zei professor Anderling. Ook zij kwam in Griffoendor, en nadat er een paar kinderen waren geweest zei professor Anderling eindelijk: ‘Rachel Wolfs.’ Rachel trilde helemaal. Lily, Joëlle en Eline duimden alle drie voor haar. ‘Moeilijk,’ hoorden ze de hoed zeggen en Lily kreeg het idee dat ze dat al eerder had gehoord. Na wat gemompel van de hoed en een kwartier later, had hij een besluit genomen en riep: ‘Griffoendor!’ Toen de vier meiden naast elkaar zaten zei Lily tegen hun: ‘Nu kan het jaar pas echt beginnen.’ Professor Anderling had de kruk terug gebracht en stond nu op vanuit haar stoel. ‘Eet smakelijk,’ zei ze en er verscheen het lekkerste eten op tafel dat Lily nog nooit had gezien, alhoewel, niet zó veel. Ginny kon echt héél lekker koken, maar zo veel als dít, dat was het toch weer niet. Terwijl ze aan het eten waren kwamen er allemaal geesten te voor schijn. Van drie spoken wist ze wie dat waren, Haast Onthoofde Henk, die aan de tafel van Griffoendor zat en teleurgesteld naar de etende leerlingen keek, Rowena Ravenklauw, ze zat aan de tafel van Ravenklauw naast Lichelle Martens, en de Bloederige Baron, die zat naast Kreeftia aan de tafel van Zwadderich, er was opvallend veel plaats tussen hen in. En toen de toetjes waren verdwenen stond professor Anderling op: ‘Het was een lange dag, dus het lijkt me een goed idee om te gaan slapen. Eerste jaars, volg de Klassenoudsten naar jullie leerlingenkamer. Allemaal welterusten.’ Iedereen stond op en liep door de deuren naar de hal, de eerste jaars volgden de Klassenoudsten. Na wel zo´n tien trappen of meer op te hebben gelopen kwamen ze eindelijk bij de leerlingenkamer aan. Het zag er prachtig uit, ze hadden een rood en goud versierde vloer, en de muren leken ook iets Griffoendorsachtig te hebben. Er brandde een vrolijk hartvuur, zodat het er lekker warm was. ´De leerlingenkamer van de jongens is de trap op en dan links, die van de meisjes is rechts. Slaap lekker allemaal,´ zei een van de Klassenoudsten. ´O ja, Op de deuren staat wie er samen een kamer delen. En jullie hutkoffers en huisdieren staan er al.´ De Klassenoudsten liepen weg. ´Zullen we kijken of we samen in een slaapkamer slapen?´ vroeg Lily. Ze knikten allemaal, dus gingen ze naar boven. Na drie kamers tegen te zijn gekomen zei Rachel plotseling: ´Kijk, hier staan onze namen. Eline, Rachel, Lily en Joëlle.´ ´Mooi, we slapen dus bij elkaar,´ zei Lily tevreden en ze gingen naar binnen. Toen Lily in haar hemelbed lag, besefde ze dat ze echt in Griffoendor zat en dat Albus alweer gelijk had, ze glimlachte breed en viel uiteindelijk in slaap.
Dit bericht is gewijzigd op 20-02 14:37.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 30-01-2010, 00:54 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoofdstuk 3
De familie erfstukken.
Lily was in een leeg klaslokaal. Het was er donker. Ze fluisterde tegen Rachel, Eline en Joëlle: ‘Maar dit mogen jullie aan niemand vertellen. Anders kan het misschien gestolen worden.’ Ze hoorden een geluid en Lily draaide zich vliegensvlug om. Haar ogen flitsten van links naar rechts, ze zweerde dat ze iets had gehoord. ‘Lily,’ hoorde ze van ver weg. ‘Lily!’ Ze probeerde te kijken of ze kon zien wie dat zei, Rachel, Eline en Joëlle waren plotseling weg, dus zij konden het niet zijn. Nu hoorde ze weer een stem, maar dan een andere. Er werd tegen Lily geduwd, en ze raakte in paniek. Er werd nog een keer geduwd, deze keer smakte ze tegen de muur aan. Nog net kon ze blijven staan. ‘Lily, wakker worden!’ Nu viel ze echt, ze schreeuwde, alles werd zwart. En toen… voelde ze ijskoud water over haar gezicht stromen. Eindelijk deed ze haar ogen open. Rachel, Eline en Joëlle stonden rondom haar bed. ‘Waarom schreeuwde je zo? En wat fluisterde je in je slaap?’ vroeg Rachel bezorgd. Ze keken haar alledrie bezorgd. ‘Ik uuh, ik had een nachtmerrie. Ik droomde dat ik in een klaslokaal was, het was er helemaal donker. En jullie waren er ook. Ik zei iets tegen jullie, ik vertelde jullie iets over een geheim. Iets dat jullie niet doormochten vertellen, omdat het anders gestolen kon worden. En toen hoorde ik een geluid, ik keek wat het was, maar zag niks. Toen ik me omdraaide, waren jullie weg en hoorde iemand mijn naam zeggen. Er werd tegen me aan geduwd en op het laatst viel ik, daarom schreeuwde ik, ik raakte in paniek. Toen werd het zwart, en kreeg ik koud water over me heen,’ zei Lily. Het was gelukkig maar een nachtmerrie, dacht ze. ‘Ik probeerde je wakker te schudden,’ zei Eline een beetje schuldig verklarend. Joëlle keek op haar horloge. ‘Als we ons rooster nog willen krijgen en als we nog een beetje fatsoenlijk willen ontbijten, moeten we nu naar beneden gaan,’ zei ze. Snel kleedde Lily zich om, en toen ze klaar was sprintten ze naar beneden. ‘Kijk, daar is professor Anderling, laten we eerst ons rooster halen, dan hebben we nog vijf minuten om te eten,’ zei Joëlle wijzend. Hijgend kwamen ze tot stilstand bij professor Anderling, die hun verbaasd aan keek. ‘Professor,’ zei Rachel. ‘Zouden we ons rooster mogen? We waren een beetje te laat.’ ‘Aha,’ zei professor Anderling die hun onderzoekend aankeek. Ze pakte vier roosters en gaf die aan hun. ‘Alsjeblieft,’ zei ze en ze liep naar de Oppertafel. Snel namen ze een gebakken ei met spek en holden weer naar boven. ‘Als dit het hele jaar zo door gaat, dan meld ik me voor een week ziek,’ hijgde Eline, nadat ze hun schooltassen hadden gepakt en nu op weg waren naar hun eerste les Verweer tegen de Zwarte Kunsten. ‘Doe mij maar een maand,’ zei Rachel. Het was precies half negen toen ze bij hun lokaal aankwamen. Rachel, Eline en Joëlle wisten alledrie niet hoe je daar moest komen, Lily wist dat wel, ze had de hele zomer de Sluipwegwijzer bestudeerd die ze van Harry had gekregen. Zij kreeg de Sluipwegwijzer, Albus kreeg Harry’s onzichtbaarheidsmantel, en James kreeg de Steen (Marcel had hem in het bos gevonden, en had hem aan Harry gegeven) Harry wilde die zeldzame dingen in de familie houden. Onderweg naar Verweer Tegen de Zwarte Kunsten vroeg Eline, Rachel en Joëlle de hele tijd hoe zij wist waar ze moesten zijn. Vlug zei ze maar: ‘O, gewoon, ik doe het op goed gevoel.’ En meestal hielden ze dan hun mond. Lily ging naast Rachel zitten (Eline en Joëlle zaten voor hun) en zag dat Rachel er weer over wilde beginnen, maar voor ze iets kon zeggen werd de deur dicht gedaan. ‘Stilte,’ zei een mevrouw die Lily nog niet eerder had gezien. ‘Ik ben professor Wolfs.’ Iedereen keek naar Rachel, die met open mond naar professor Wolfs staarde. ‘Ik ken jullie allemaal nog niet zo goed, dus wil ik graag eerst even weten wie iedereen is. Begin jij maar,’ zei ze en ze wees een meisje aan die voorin de klas zat. ‘Ik ben Marlon Dams. Ik heb één broer en één zus, Ruben en Maartje. Ik was natuurlijk heel blij dat ik in Griffoendor kwam, want mijn hele familie heeft daarin gezeten.’ ‘Goed,’ zei professor Wolfs. ‘En jij?’ vroeg ze aan het meisje naast Marlon. ‘Ik ben…’ Lily luisterde al niet meer. Ze keek naar Rachel, die nog steeds met open mond naar professor Wolfs staarde. ‘Is dat jouw moeder?’ vroeg Lily zachtjes. ‘Nee, gelukkig niet. Maar ze is wel mijn tante,’ fluisterde Rachel terug. Na een tijdje had iedereen zich voorgesteld en waren ze met de les begonnen. Iedereen moest eerst een stuk lezen uit hun boek (waarin stond uitgelegd waar de spreuk voor diende) en toen legde professor Wolfs uit hoe je hem moest doen. Er werd een hoop geklungeld, maar uiteindelijk slaagde Marlon, Eline en Lily erin om de spreuk half te voltooien. Nadat professor Wolfs het huiswerk had opgegeven (oefen deze spreuk) ging de bel en gingen ze op weg naar Gedaanteverwisselingen. ‘Dit hebben we met de Zwadderaars,’ zei Eline die in haar rooster keek. ‘O nee, hé. Dan zitten we waarschijnlijk bij Kreeftia,’ mompelde Lily. Na snel wat geheimen gangen te hebben genomen kwamen ze bij het Gedaanteverwisselingen lokaal aan. En inderdaad, daar stond ze, Kreeftia. ‘Moet je haar nou eens arrogant zien kijken,’ zei Joëlle. ‘Die heeft de smaak van Zwadderich al helemaal te pakken.’ ‘Inderdaad,’ zeiden Rachel, Eline en Lily, net op het moment dat professor Anderling de deur van het lokaal open deed. Niemand zei nog iets en iedereen ging rustig zitten. Professor Anderling begon te vertellen over het vak Gedaanteverwisselingen en wat ze er allemaal konden leren. Daarna moesten ze proberen om het bolletje op een speld, een andere kleur te geven. Het was een hele klus. Bij veel mensen werd het bolletje half gekleurd, of in sommige gevallen (zoals bij die van Kreeftia) vloog het bolletje gewoon van de speld af. Uiteindelijk kregen Rachel, Lily en een meisje van Zwadderich (Charlotte) het voor elkaar om de speld helemaal te kleuren. ‘Goed gedaan alle drie!’ zei professor Anderling onder de indruk. ‘Tien punten voor Zwadderich en tien punten voor Griffoendor. Juffrouw Malfidus, haal jij maar de spelden op. En voor de rest kan iedereen wachten tot de bel gaat.’ ‘Hé hé, eindelijk pauze,’ mompelde Eline toen de bel een seconde later ging. ‘Hoe kunnen we het snelst in de Grote Zaal komen?’ vroeg Rachel. ‘Volg mij maar,’ zei Lily en als snel waren ze in de Grote Zaal. ‘Hoe doe je dat toch steeds?’ zei Rachel verwonderd. ‘Het lijkt wel alsof je hier al jaren op school zit.’ ‘Ik zei toch dat ik het een beetje op goed gevoel doe?’ antwoordde Lily snel. Ze wist namelijk niet of ze moest vertellen van de Sluipwegwijzer. Misschien hadden Harry en Ginny het liever niet dat ze het over hun familiebezittingen had. Lily besloot om na het eten naar de leerlingenkamer te gaan om Harry en Ginny te schrijven. ‘Ik ga even naar de leerlingenkamer,’ zei Lily toen ze alle vier klaar waren met eten. ‘Waarom?’ vroeg Joëlle verbaasd. ‘O, gewoon. Ik wil even een brief schrijven naar pappa en mamma, over hoe het de eerste lessen is gegaan,’ zei Lily en ze stond op. Ze zag Kreeftia en Charlotte vlak bij hun stoelen staan, en was blij dat ze niet precies gezegd had waarover de brief ging. ‘Pompoentaartjes,’ zei Lily toen ze bij het Portretgat aan kwam. ‘Die vind ik ook zo lekker,’ zuchtte de Dikke Dame en ze zwaaide open. Vlug pakte Lily perkament, veer en inkt begon te schrijven:
Lieve mamma en pappa,
De eerste lessen zijn best goed verlopen. Ik heb het hier heel erg naar mijn zin, en natuurlijk zit ik in Griffoendor! Maar ik had nog een vraag. Ik heb namelijk al vriendinnen gekregen (Rachel, Eline en Joëlle) en die vragen zich steeds af hoe ik zo snel de weg weet te vinden. Zou ik ze mogen vertellen over onze familie erfstukken? Ze zijn echt te vertrouwen, en als ik de hele tijd tegen ze zou moeten liegen, ben ik eigenlijk niét te vertrouwen. Hoe gaat het verder thuis? En hoe gaat het met Ruby? Ik wacht op antwoord!
Heel Veel Liefs,
Lily
Ze las het nog een keer door, deed het toen in een envelop en liep vlug naar de Uilenvleugel. Daar zag ze Hetwig al zitten. ‘Hey Hetwig,’ zei Lily en ze aaide haar uil. ‘Zou je deze brief willen posten? Hij is voor pappa en mamma.’ Lily bond de brief om de poot van Hetwig en bracht haar toen naar het open raam. ‘Succes,’ zei ze nog en toen vloog Hetwig weg.
(Dit is niet het hele hoofdstuk, er komt nog wat bij) Graag reacties (A)
Dit bericht is gewijzigd op 25-02 23:06.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 31-01-2010, 18:47 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
In de verte hoorde Lily de bel gaan, en wist dat als ze niet snel zou rennen, dat ze dan te laat zou komen bij Toverdranken. Toen ze in de hal was sprintte ze naar de Kerkers en dacht: als ik snel en stil binnen kom, dan merkt Slakhoorn het toch niet dat ik te laat ben. Ze stond nu voor de deur van een van de Kerkers en deed hem zachtjes open. Ze sloop gebogen naar vier tafels met ketels, waar Rachel, Eline en Joëlle een plekje voor haar vrij hadden gehouden. ‘Waar bleef je nou?’ fluisterde Eline, toen Lily naast haar ging zitten. ‘Ik was naar de Uilenvleugel gegaan om de brief te posten,’ fluisterde Lily nog zachter omdat ze bijna zeker wist dat Kreeftia meeluisterde. Slakhoorn had iets op het bord getoverd en draaide zich nu om, keek verbaasd naar de plek waar Lily nu zat, die eerst leeg was geweest, en bedacht dat Lily daar waarschijnlijk de hele les al had gezeten. ‘Gelukkig, hij zegt er niks van,’ fluisterde Rachel die maar lief glimlachte naar Slakhoorn. ‘Oké, aan de slag allemaal. Ik denk dat het jullie wel moet lukken om deze drank te brouwen nu jullie toch een blokuur Toverdranken hebben,’ zei Slakhoorn en veel leerlingen stonden op om hun Ingrediënten te pakken. ‘Wat moeten we maken?’ fluisterde Lily. ‘O, gewoon een drank waar je blij van wordt. Heel simpel,’ antwoordde Joëlle. ‘Maar ik heb de uitleg niet meegekregen,’ fluisterde Lily. ‘Hij heeft ook niet veel uitgelegd, hij heeft alleen de Ingrediënten op het bord getoverd en gezegd waar voor deze drank diende en wat er mis kan gaan als hij mislukt,’ fluisterde Rachel. ‘Professor!’ zei Kreeftia die achter hun liep en het hele gesprek had gehoord. ‘Lily heeft niet opgelet.’ Lily keek geschrokken om. ‘En Rachel, Joëlle en Eline vinden dat u niks heeft uitgelegd,’ zei Kreeftia er nog bij. ‘Die bitch,’ fluisterde Joëlle toen ze Slakhoorn zag kijken. ‘Je hebt er geen bewijzen voor, Kreeftia,’ zei Lily fel. ‘En het is helemaal niet waar. Ik heb wel opgelet professor.’ ‘Leg dan eens uit wat er mis kan gaan als je deze drank verkeerd brouwt?’ zei professor Slakhoorn. Rachel, Eline en Joëlle keken geschrokken naar Lily. ‘Uuuh,’ stamelde die. ‘De Happy-drank zorgt ervoor dat je die dag heel blij bent. Een druppel is genoeg voor vierentwintig uur. En als die mislukt, ben je vierentwintig uur somber en zit alles je tegen,’ verzon Lily vlug. Slakhoorn keek haar even aan en keek toen naar Kreeftia. ‘Het lijkt erop dat Lily gewoon naar de uitleg heeft geluisterd,’ zei hij. Kreeftia keek boos naar Lily. ‘Dus ik denk dat er hier maar één iemand is die liegt, het is niet goed om anderen vals ergens van te beschuldigen terwijl ze onschuldig zijn. Tien punten aftrek voor Zwadderich. En Lily, omdat je toch het goede antwoord hebt gegeven geef ik Griffoendor vijf punten. Maar het was niet helemaal zoals ik verteld had. Je bent namelijk vergeten te vertellen dat je in een soort van nachtmerrie leeft als de Happy-drank mislukt. Dus voortaan wel iets beter opletten,’ zei Slakhoorn. ‘Ja professor, dat doe ik,’ zei Lily braaf en blij dat ze toch maar een antwoord had gegeven. ‘Jullie moeten nu echt aan het werk. Er is al een half uur voorbij gegaan,’ zei Slakhoorn en hij liep weg. ‘Goed gedaan Lily,’ zei Rachel die een vuile blik wierp op Kreeftia. Die zag dat niet want ze ging naast haar vriendin Charlotte zitten. ‘Wat moet Kreeftia van mij?’ zei Lily terwijl ze aan hun drank werkten. ‘Geen idee, misschien is het een soort van Draco, en ben jij in de geval Harry. Jeweetwel,’ voegde Eline eraan toe toen ze zag dat Lily niet-begrijpend keek. ‘Harry en Draco hadden ook altijd ruzie. En Draco verzon altijd een smoes om Harry ergens mee te kunnen pesten.’ ‘O, dat,’ zei Lily. ‘Maar Draco is goed geworden. Hoe kan het dat Kreeftia net zo vreselijk is als hij was? Hij moet toch tegen zijn kinderen hebben gezegd dat ze niet zo tegen ons moesten doen?’ ‘Daar zou ik ook geen antwoord op weten,’ zuchtte Eline. De eerste bel was al gegaan, dus ze moesten opschieten als ze hun drank nog wilden klaar krijgen. ‘Eindelijk,’ zuchtte Lily na een uur. ‘Hij is klaar.’ ‘Iedereen stoppen,’ zei professor Slakhoorn die een rondje maakte door de klas. ‘Kreeftia, je drank is vreselijk. Heb je niet goed naar de Ingrediënten gekeken?’ zei hij toen hij bij het tafeltje van Kreeftia, Charlotte, Cissy en Véronique was. ‘Ik uuh,’ stamelde Kreeftia. ‘Volgende keer beter naar het bord kijken,’ zei Slakhoorn. ‘Ruim maar alvast op.’ Kreeftia stond mopperend op en leegde haar ketel, zette alle Ingrediënten terug en ging weer zitten. ‘Een best goede drank Charlotte,’ zei Slakhoorn en hij keek even snel in de ketels van Véronique en Cissy. ‘Ook best goed,’ zei hij en hij liep naar het tafeltje van Rachel, Eline, Joëlle en Lily. ‘Mooie dranken,’ zei hij toen hij in de ketels van Rachel en Eline keek. ‘Joëlle ook een goede drank. Alleen jammer dat je niet helemaal klaar was,’ zei hij tevreden en hij keek in de ketel van Lily, met een verwachtingsvolle blik. Hij grijnsde en zei: ‘Perfect, je hebt het van je vader. Dat weet ik zeker. Die was ook altijd zo goed in Toverdranken. Echt goed gedaan, twintig punten voor Griffoendor.’ Lily grijnsde bij het zien van Kreeftia gezicht. ‘Maar professor, Draco was toch ook heel goed in Toverdranken?’ vroeg ze. ‘Nou, wat zou ik zeggen?’ zei professor Slakhoorn. ‘Hij had zijn aandacht nooit bij de drank. Maar probeerde altijd op te scheppen in de hoop dat hij misschien bij de Slakkers zou kunnen horen. Helaas is hem dat niet gelukt. De meeste mensen die ik goed kende in zijn familie waren Dooddoeners of gewoon dood gegaan,’ zei Slakhoorn. De bel ging en iedereen ruimde op. ‘Juffrouw Malfidus, ik wil dat jij de volgende les iets langer blijft om de drank beter te maken. Jullie hebben mij toch het laatste uur,’ zei Slakhoorn toen iedereen naar buiten ging. ‘Gelukkig, nog maar een lesuur en dan zijn we vrij,’ zei Eline. ‘Hoeveel lesuren hebben we dan op maandag?’ vroeg Joëlle. ‘We hebben het eerste uur Verweer tegen de Zwarte Kunsten, dan hebben we het tweede uur Gedaanteverwisselingen. Dan hebben we pauze, daarna een blokuur Toverdranken en dáárna nog een les Geschiedenis van de Toverkunst. Dus in totaal vijf lesuren. De tweede pauze hebben wij dus eigenlijk niet meer en die laatste twee lesuren ook niet,’ zei Eline blij. ‘En morgen?’ vroeg Joëlle. ‘Morgen hebben we een volle dag,’ zuchtte Eline, die ineens minder blij leek. ‘Ach kom, het gaat nu om vandaag,’ zei Rachel, Eline opbeurend. ‘Zullen we na de pauze naar het meer gaan? Nu is het nog mooi weer.’ Eline leek weer blij te zijn en opgewekt pratend gingen ze naar Geschiedenis van de Toverkunst. ‘Ze zeggen dat dit het saaiste vak is,’ zei Rachel. ‘Althans, mijn broer zegt dat,’ voegde ze eraan toe. ‘O, mooi, dan kunnen we lekker een beetje tekenen ofzo,’ fluisterde Lily die keek of Kreeftia niet in de buurt was. ‘Hoezo?’ vroeg Joëlle. ‘Ik ben een boek aan het lezen en een hele mooie gebeurtenis tegen gekomen. Die probeer ik te tekenen. Dat heet Fanart-tekenen,’ voegde ze eraan toe toen ze de blikken van Rachel, Eline en Joëlle zag. De deur van het lokaal was open en iedereen ging naar binnen. Joëlle, Eline, Rachel en Lily schoven hun tafels tegen elkaar aan zodat ze in een groepje zaten. ‘Dit merkt professor Kist toch niet,’ zei Rachel. ‘Hij is een geest en leest alleen maar zijn aantekeningen voor. Hij let dus nergens op.’ Keeftia, Charlotte, Véronique, Cissy en de rest van de klas zagen dat Rachel, Eline, Joëlle en Lily hun tafels tegen elkaar hadden geschoven en deden dat ook. Net toen iedereen klaar was kwam professor Kist door het schoolbord zweven. Hij keek de klas rond, zei even wie hij was en begon toen zijn aantekeningen voor te lezen over Trollen, wat hun onderwerp was. Lily probeerde nog op te letten, maar het lukte gewoon niet. Ze deed haar tas open, pakte haar boek, haar tekenblok en een potlood en begon te schetsen. Bewonderend keken Rachel, Eline en Joëlle naar haar schets, die véél interessanter was dan het verhaal van professor Kist. De hele klas lag namelijk te snurken. Eindelijk, na een uur, ging de bel. Lily was klaar met haar schets en zei: ‘De volgende keer ga ik het inkleuren en er meer een tekening van maken.’ ‘Hij is al heel mooi,’ zei Eline en Joëlle en Rachel knikten instemmend. ‘Bedankt,’ zei Lily en ze liepen samen naar de Grote Zaal om te eten. Weer was het eten super lekker. Ze genoten er echt van en toen ze klaar waren vroeg Rachel: ‘Zullen we naar het meer gaan?’ De anderen knikten instemmend. Toen ze opstonden zagen ze dat Kreeftia, Charlotte, Véronique en Cissy dat ook deden, en liepen vlug door. ‘Wat zouden ze van ons moeten?’ fluisterde Joëlle die naar de vier meiden achter hun keek. ‘Geen idee, misschien willen ze ons pesten als we alleen zijn, zonder leraren?’ antwoordde Rachel, die onderhand genoeg had van Kreeftia, Charlotte, Véroninque en Cissy. Geschrokken stopte Joëlle. ‘Wat moeten we dan doen?’ vroeg ze bang. ‘Ách, maak je niet zo druk. Zij hebben hierna gewoon weer les,’ zei Lily. ‘Wij hebben na de pauze vrij,’ voegde ze er met stem verheffing aan toe. Ze keek wat Kreeftia deed en die stopte om iets tegen de andere drie te zeggen. ‘Het heeft geen zin vandaag,’ hoorde ze haar tegen Charlotte en de andere twee zeggen. ‘We kijken nog wel een keer.’ ‘Zie je, ze lopen weg,’ zei Lily tevreden en ze liep door naar het meer. Daar aangekomen ging ze tegen een grote beuk zitten en geeuwde. ‘Wat een dag vandaag,’ mompelde Eline die naast Lily ging zitten. Lily had haar ogen gesloten en was in slaap gevallen. Er werd op haar voorhoofd getikt, maar ze wilde niet wakker worden. Ze voelde het nog een keer, met tegen zin deed ze haar ogen open. ‘Hetwig,’ zei ze toen ze een sneeuwwitte uil voor zich zag fladderen met een brief aan zijn poot. ‘Kon je ze niet vinden,’ vroeg Lily. Ze haalde de brief van de poot af en zag erop staan: Voor Lily. 'Dus toch?' vroeg Lily en ze keek Hetwig aan. 'Dat was wel heel snel. Ik heb hem pas tijdens de eerste pauze verstuurd.' Trots knikte Hetwig. 'Ik ben blij dat je zo snel bent, maar je ziet er heel moe uit. De volgende keer mag het best wat langer duren hoor,' zei ze en ze aaide Hetwig. Die knabbelde even aan haar vinder en vloog toen naar de Uilenvleugel, om daar uit te rusten. Lily maakte de brief open en las:
Lieve Lily,
Natuurlijk mag jij je vriendinnen over onze erfstukken vertellen. Als ze maar niks door vertellen. Ik denk namelijk dat iemand op zoek is naar die erfstukken, wie weet ik niet, maar wees dus voorzichtig. Zeg dit ook tegen Albus en James, dan weten zij het ook.
Voor de rest gaat het goed met ons hoor! Ruby mist jullie nu een beetje maar die komt er wel over heen. Wij hebben het erg druk, maar dat komt wel goed. We hopen dat het verder goed gaat met jullie en dat James niet te veel kattenkwaat uithaald. O ja, wil je Roos en Hugo uitnodigen om met de Kerst bij ons te komen logeren? Roos kan bij jou slapen en Hugo bij Albus. We denken niet dat James dat zo erg zal vinden.
Succes verder op school!
Heel Veel Liefs,
Harry en Ginny
Lily vouwde de brief op en deed hem in zijn envelop. Rachel, Eline en Joëlle sliepen, dus maakte ze, ze wakker. Toen iedereen haar aankeek zei ze: 'Meiden, ik moet jullie iets vertellen.'
Dit bericht is gewijzigd op 31-01 18:48.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 01-02-2010, 16:38 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
O, ik weet al wat er gaat gebeuren enzo... Maar als je nog een personage in mijn verhaal wilt zijn kan dat hoor. Moet je wel ff een privé-bericht sturen. (Moet je er wel bij schrijven of je een Zwadderaar of een Griffoendor wilt zijn... als je dat heel veel uitmaakt tenminste. Anders wordt je sowieso een Griffoendor (A)) Dan kan ik kijken wat ik kan doen En nog bedankt voor je reactie 
Dit bericht is gewijzigd op 01-02 20:15.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 01-03-2010, 16:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Hoofdstuk 4
Kreeftia
Lily vertelde over de familie erfstukken en Rachel, Joëlle en Eline snapten alle drie dat ze het niet eerder had verteld. Ze beloofden ook om niks over te erfstukken te vertellen, tegen niemand. En nu liepen ze weer richting kasteel. ‘Hebben we huiswerk opgekregen?’ vroeg Lily. ‘Ja, van professor Anderling,’ antwoordde Eline, die niet aan huiswerk moest denken. ‘Wat dan?’ vroeg Lily. ‘Dat we altijd goed bij haar moeten opletten,’ grapte Eline. Joëlle en Rachel lachten. ‘En wat is het echte huiswerk?’ vroeg Lily, die er ook wel om kon lachen. ‘Niks,’ zei Eline. ‘Oo,’ zei Lily. ‘Alleen professor Sneep heeft als enige leraar ooit op Zweinstein in de eerste week al huiswerk opgegeven,’ zei Rachel. ‘Wie is professor Sneep?’ vroeg Joëlle. ‘Dat was een leraar Toverdranken, maar hij is vermoord door Voldemort,’ antwoordde Rachel. ‘O,’ zei Joëlle. ‘Pappa heeft hem voor Toverdranken en voor Verweer tegen de Zwarte Kunsten gehad,’ zei Lily en iedereen keek haar aan. ‘Hij haatte hem echt, maar toen Sneep zijn herinneringen aan pappa liet zien, besefte pappa dat hij een hele moedige man was, die het niet verdiende om dood te gaan.’ ‘Wat een mooi verhaal,’ snikte Rachel, en ze pinkte een traantje weg. ‘Moest je echt huilen?’ vroeg Eline. ‘Nee, maar ik vind het wel een mooi verhaal,’ zei Rachel. ‘Aha,’ zei Eline en ze liepen door naar de leerlingenkamer. Daar aangekomen zagen ze dat alleen nog een eerste klas vrij was, voor de rest niemand. Lily, Rachel, Joëlle en Eline gingen bij de haard zitten die nu nog uit was. ‘Dadelijk moet ik James en Albus nog even inlichten over je weet wel en dan nog even Hugo en Roos uitnodigen,’ fluisterde Lily. ‘Oké,’ zeiden Rachel, Eline en Joëlle tegelijk. Rachel maakte haar tas open en haalde er een stapeltje tijdschriften uit, die gooide ze op de tafel die op het kleed stond, bij de haard, en pakte er eentje vanaf. Lily liet haar Fanart-tekening voor wat het was en pakte ook een tijdschrift, ook Eline en Rachel deden dat. Om vijf uur stroomde de leerlingenkamer vol. ‘Aah, daar zijn James en Albus,’ zei Lily en ze stond op. Ze voelde dat de blikken van Rachel, Eline en Joëlle haar volgden. ‘Albus, James, kan ik jullie even apart spreken?’ vroeg Lily, voordat James naar zijn vrienden kon gaan. ‘Uuh, ja hoor, natuurlijk,’ zei Albus en hij nam James mee, die eigenlijk naar zijn vrienden wilde gaan. Ze klommen uit het portretgat en liepen ergens heen waar niemand hen kon horen, naar de Kamer van Hoge Nood. Lily vertelde Albus en James dat Harry haar gewaarschuwd had dat iemand wel eens op zoek zou kunnen zijn naar de erfstukken. ‘Dus zweren jullie dat jullie je mond houden over onze erfstukken?’ zei Lily en ze keek James en Albus recht in de ogen aan, net zoals Ginny soms ook wel eens kon doen. ‘Je lijkt nu heel erg op mamma,’ zei Albus, die gelijk aan Ginny moest denken. ‘Mooi zo, dan kom ik zeker ook duidelijk over,’ zei Lily die wachtte op antwoord. ‘Ja,’ zei Albus. ‘Ja mamma,’ zei James. ‘Geen tijd voor grapjes James, ik wil jullie aan waarschuwen, als pappa merkt dat je dit niet serieus neemt, dan neemt hij hem zelf in beslag,’ zei Lily, die het niet grappig vond. ‘Ja ja,’ zei James zuchtend. ‘Dus ook niet pronken dat je die steen hebt,’ zei Lily en ze keek James fel aan. ‘Nee, dat zou ik niet doen,’ zei James. ‘Mooi,’ zei Lily en ze keek Albus aan. ‘Jij ook niet, houd het, het liefste geheim dat je een Onzichtbaarheidsmantel hebt.’ ‘Nee, ik pronk toch nooit met de spullen die ik heb?’ zei Albus. ‘Nee, weet ik. En ik vertrouw je ook wel, maar ik dacht: Laat ik het toch maar even zeggen,’ zei Lily. ‘Klaar?’ vroeg James, die het niet echt prettig vond dat Lily Albus wel vertrouwde en hem niet. ‘Ja,’ zei Lily en ze draaide zich om. Snel liep ze terug naar de leerlingenkamer van Griffoendor. Daar zag ze Rachel, Eline en Joëlle nog op dezelfde plek zitten en liep naar hun toe. ‘Luisterden ze een beetje?’ vroeg Rachel, die gewend was dat broers niet luisterden naar hun jongere zusje, omdat Chandler dat ook nooit deed. ‘Ja, ze hebben geluisterd,’ zei Lily, die rond keek of ze Hugo en Roos ergens zag. ‘O,’ zei Rachel verbaasd en ze las verder in haar tijdschrift. ‘Even Roos en Hugo uitnodigen,’ zei Lily, die een bos bruin haar had gezien. ‘Oké,’ mompelde Eline, die verdiept was in het tijdschrift dat ze las. Vlug liep Lily naar de plek waar ze dacht dat Roos was geweest. ‘Houd nou een op met mij te plagen,’ zei Hugo, die voor Roos stond. ‘Het was maar een geintje,’ zei Roos. ‘Ik vind het niet grappig,’ zei Hugo. ‘Hallo,’ zei Lily, die net deed of ze de ruzie niet had gehoord. ‘Hoi,’ zei Roos die de stem van Lily herkende. ‘Ik moest jullie nog uitnodigen voor de Kerst,’ zei Lily tegen Roos. Roos keek blij en Hugo ook. ‘Is goed,’ zei Roos. ‘Ik zou pappa en mamma wel inlichten. Jullie zijn trouwens uitgenodigd voor om tijdens de herfstvakantie bij ons te komen logeren,’ zei Roos, die zich dat weer herinnerde. ‘Ha ha, typisch onze ouders,’ zei Lily. ‘En Harry en Ginny ook,’ zei Hugo. ‘Oké, dat wordt leuk,’ zei Lily. ‘Ik zou pappa en mamma wel inlichten.’ ‘Goed idee,’ zei Roos. ‘Ik moet trouwens nog wat tegen je zeggen, Roos,’ zei Lily. ‘Wat?’ vroeg Roos. Lily boog zich naar voren en fluisterde in Roos’ oor: ‘Niet je broertje te veel plagen, hé.’ Roos moest lachen en zei met een knipoog: ‘Nee, ik plaag Hugo nooit hoor.’ ‘Dat zou wel,’ zei Lily sarcastisch en lachend liep ze naar Rachel, Eline en Joëlle.
Zoals beloofd heb ik weer een stukje geschreven (A) Graag reacties? :$ (A) XD
Dit bericht is gewijzigd op 25-02 23:06.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 12-03-2010, 17:45 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Bedankt voor je reactie 
Langzaam maar zeker werd het ’s avonds. Eline keek op haar horloge. ‘Het is nu half zes, zullen we gaan eten?’ vroeg ze. ‘Goed idee, mijn maag rammelt,’ zei Rachel, die opstond. De rest stond ook op en volgde Rachel naar buiten, op weg naar de Grote Zaal. Op de vierde verdieping kwamen ze Kreeftia en haar vriendinnen tegen. ‘Wat moeten die nou weer hier,’ fluisterde Eline. ‘Hun leerlingenkamer is toch bij de kelders?’ ‘Klopt ja,’ fluisterde Lily, die het ook verdacht vond. Eline, Lily, Rachel en Joëlle liepen door, zonder verder aandacht te besteden aan het viertal. Toch had Lily het gevoel dat ze achtervolgd werden. Ze keek achter zich en zag dat het viertal hun nu volgde. ‘Ze volgen ons,’ zei Lily tegen de rest. Die keken ook om. ‘Nu ben ik het zat,’ zei Joëlle en ze stopte. Eline, Rachel en Lily stopten ook, om te kijken wat Joëlle ging doen. Joëlle stapte op de vier meiden af. ‘O jee, slecht plan,’ fluisterde Rachel. ‘Wat moeten jullie?’ vroeg Joëlle aan Kreeftia. ‘Hoezo, wij lopen hier gewoon hoor. Mag dat dan niet?’ zei Kreeftia terwijl ze heel onschuldig keek. ‘Tuurlijk, jullie lopen hier gewoon,’ zei Joëlle. ‘Wat is hier aan de hand?’ Professor Anderling kwam de hoek om en keek de acht eerste jaars aan. ‘Problemen?’ vroeg professor Anderling. ‘Nee hoor,’ zei Kreeftia. Joëlle keek Kreeftia aan, wie dacht ze wel dat ze was? Professor Anderling keek Joëlle aan. ‘Als er niks is, moeten jullie maar gauw gaan eten,’ zei ze. Joëlle knikte en ging weer bij Eline, Rachel en Lily staan. ‘Dat ging niet echt succes vol,’ fluisterde Lily, terwijl ze op weg waren naar de Grote Zaal.
Sorry voor het korte stukje, maar ik moet gaan.
Dit bericht is gewijzigd op 12-03 17:46.
|
|
|
|
|
|
Ginny-w
|
Geplaatst op 26-03-2010, 13:56 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
‘Wat moeten die vier toch van ons?’ vroeg Rachel toen ze aan tafel zaten. Joëlle zuchtte. ‘Ik heb werkelijk geen idee,’ zei ze. ‘Ik wel.’ Rachel, Eline en Joëlle keken Lily aan. Lily zuchtte, gooide haar roden haren naar achteren en zei zo zacht mogelijk: ‘Ik denk dat het te maken heeft met de familie erfstukken, je weet wel, waar ik jullie over heb verteld.’ ‘Denk je?’ vroeg Eline. ‘Dat weet ik wel bijna zeker, ik denk dat pappa gelijk had,’ fluisterde Lily. Haar ogen, die zo veel op die van Ginny leken, keken haar vriendinnen aan. ‘Moet Harry dat weten, denk je?’ vroeg Rachel. Lily knikte. ‘Ik ga hem dadelijk schrijven,’ zei ze. ‘De familie Malfidus is toch niet zo goed geworden als we dachten,’ zei Lily. ‘Bedoel je, bedoel je dat je denkt dat Kreeftia op jullie erfstukken uit is?’ vroeg Rachel zacht. Lily knikte. ‘Maar Kreeftia denk ik niet zo zeer,’ zei ze. ‘Eerder denk ik Malfidus en zijn vrouw.’ Zwijgend aten ze hun avond eten op. De toetjes verschenen al snel en uiteindelijk waren ze klaar. Perkamentus hield nog een toespraak en toen stonden ze op. En gingen op weg naar hun leerlingenkamer. Bij de Dikke Dame aangekomen zei Rachel het wachtwoord en klommen ze naar binnen. Lily pakte gelijk pen en papier en begon te schrijven.
Lieve pappa,
Ik denk dat je gelijk had, over onze erfstukken betreft. Ik denk dat Kreeftia (de dochter van Draco) onze erfstukken wil hebben. Maar niet zo zeer voor zichzelf, eerder voor haar vader en moeder. Hoe moeten we hiermee omgaan? Kreeftia en haar vriendinnen achtervolgen ons de hele tijd. En als Anderling komt, zegt Kreeftia dat er niks aan de hand is. Die kan glashard liegen! Schrijf snel terug, ik zou Albus en James ook wel waarschuwen, misschien zit Scorpius achter hun aan.
Heel Veel Liefs,
Lily
Lily vouwde de brief dubbel, deed die in een envelop en schreef daar Voor pappa op. Toen riep ze haar uil Hetwig, die al snel kwam aanvliegen, bond de envelop om haar poot en zei: ‘Je weet vast wel voor wie die is bedoeld.’ Hetwig kraste als teken dat ze het begreep. Lily bracht haar weer naar het raam en al snel vloog Hetwig weg. Uiteindelijk ging ze weer bij Rachel, Eline en Joëlle zitten. ‘En nu?’ vroeg Joëlle. ‘En nu wordt het afwachten,’ zuchtte Lily. Albus en James waren ook al vrij snel in de leerlingenkamer, dus Lily sprak ze aan over de erfstukken. ‘Maar ik heb helemaal niks verteld,’ zei James. ‘Nee, dat weet ik ook wel,’ zei Lily. ‘Rustig maar, Kreeftia is er gewoon achter gekomen, of Draco heeft er over verteld, want die heeft wel eens iets meegemaakt met de onzichtbaarheidsmantel van Harry. Ik wil jullie alleen maar waarschuwen dat Kreeftia of Scorpius wel eens achter jullie erfstukken kan aan zitten en dat jullie dus voorzichtig moeten zijn,’ zei Lily. James en Albus knikten. ‘Dat zullen we doen,’ zei Albus. Alle twee liepen ze weer weg, en James liep de leerlingenkamer uit. Lily ging weer bij Rachel, Eline en Joëlle zitten. ‘Zou dit erg lang duren, dat Kreeftia achter de erfstukken aanzit, bedoel ik?’ vroeg Eline. Lily haalde haar schouders op. ‘Ik zou het niet weten,’ zei ze. ‘Je hebt het wel een beetje van je vader hé,’ zei Rachel. ‘Hoezo?’ vroeg Lily. ‘Die kwam in zijn eerste jaar ook al in de problemen,’ zei Rachel met een knipoog. Lily glimlachte. ‘Dat is waar,’ zei ze. ‘Volgens mij zit het in de familie.’ De leerlingenkamer stroomde langzaam leeg. Lily zag dat Albus en zijn vrienden een potje knalpoker aan het spelen waren, maar James zag ze nergens meer. Waar is hij, vroeg ze zich af. ‘Zeg, hebben jullie gezien waar James net heen ging? Die ging toch de leerlingenkamer uit?’ vroeg ze. ‘Ja, dat heb ik nog gezien,’ zei Eline. ‘Maar dan moet hij nu toch allang terug zijn? Het is al elf uur.’ Ze keken elkaar aan. Was hij nou weer met zijn vrienden op pad, dacht Lily. Om half twaalf werd Lily toch een beetje ongerust. ‘Ik ga kijken,’ zei ze. ‘Nee, niet doen, je mag de leerlingenkamer niet meer uit,’ zei Eline. ‘Maakt niet uit, ik wil weten waar mijn broer is,’ zei Lily en ze stond op. ‘Please, Lil, ga nou niet,’ zei Rachel. ‘Jawel, ik ga wel,’ zei Lily. Albus keek naar zijn zusje, waar ging die nou weer heen? Lily liep naar het portretgat en klom eruit. Snel stonden Eline, Rachel en Joëlle ook op. ‘Kom, we gaan met haar mee,’ zei Rachel die als eerste bij het portretgat was. Ook zij klommen eruit en voegden zich al snel bij Lily. Albus zag dit allemaal gebeuren en zei tegen zijn vrienden dat hij even weg moest. Al snel stond hij ook buiten. Hij volgde Lily en haar vriendinnen, heel stilletjes, zodat ze hem niet konden horen. ‘Enig idee waar James is?’ hoorde hij een van haar vriendinnen zeggen. Dit meisje had bruin gekrulde haren, dat net iets verder kwam dan tot op haar schouders. ‘Ik heb een idee Rachel,’ zei Lily. ‘Maar hij kan ook goed heel ergens anders zijn.’ Al snel hadden Rachel, Eline en Joëlle in de gaten dat Lily op weg was naar de Kerkers. ‘Waarom naar de Kerkers?’ vroeg Eline. ‘Omdat ik denk dat hij daar is.’ Albus volgde zijn zusje en haar vriendinnen nog steeds, en vroeg zich af waarom James bij de Kerkers zou zijn. Hoe dichter ze bij de Kerkers kwamen, hoe meer geluiden ze hoorden. ‘Dit is toch niet gezond?’ vroeg Eline. Lily schudde haar hoofd. Ze deed een van de deuren open en zag daar iemand op de grond liggen. Scorpius en Kreeftia stonden erbij, verder was niemand er. Lily moest goed kijken wie daar lag. Maar toen haar ogen aan het donker gewend waren zag ze dat het James was! ‘James!’ zei ze en ze liep de kamer in. Eline, Rachel en Joëlle volgden. Kreeftia keek vlug op, en zag dat Lily, de gene aan wie ze het meest hekel had, de kamer was beginnen gekomen. Gevolgd door haar trouwe vriendinnen. Kreeftia lachte gemeen. ‘Ja, dit is ook anders om te zien hé. Je broer die hier op de grond ligt,’ zei ze. ‘Wat moeten jullie van m’n broer?’ vroeg Lily. ‘Ik denk dat je dat al weet,’ zei Kreeftia. Lily keek haar aan, bedoelde ze de erfstukken? Lily zag niet dat Scorpius zijn toverstok pakte. Hij richtte zijn toverstok op Lily, die dit nog niet zag omdat ze Kreeftia aankeek. Maar Albus zag dit wel en sprong voor Lily, net toen Scorpius een spreuk afvuurde. Albus viel neer op de grond. ‘Nee! Albus,’ zei Lily en ze knielde neer. Was ze nu alle twee haar broers verloren?
Dit bericht is gewijzigd op 26-03 13:57.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|