Nicky Geplaatst op 27-06-2007, 17:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

nog ff over krijsende krot (hadde de ouders van voldie ) daar niet gewoon of iniedergeval zijn ppa (zie deel drie geloof) dat malfidus dat zegt  

meld dit bericht aan een moderator

Harry Potter en het dodelijk heiligdom 4-EVER 
teresa Geplaatst op 28-06-2007, 15:31 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ik snap je niet hoor.

paulz Geplaatst op 29-06-2007, 00:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 27-06-2007, 17:54 Nicky schreef:
nog ff over krijsende krot (hadde de ouders van voldie ) daar niet gewoon of iniedergeval zijn ppa (zie deel drie geloof) dat malfidus dat zegt  

neeh die hebben daar niet gewoont het was gwn een oud huis, dat vervallen is geraakt en het verhaal dat het er sppookt heeft perkamentus bedacht om mensen op afstand te houden omdat dat lupos de weerwolf was

de ouders van voldemort woonmden in een plaatsje ver weg genaamt havermouth

~Paul!~~    
machiel Geplaatst op 24-07-2007, 10:48 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

wanneer komt de nederlandse vertaling van harry potter en de halfbloed prins uit?
ik wil het boek graag lezen moet ik dit eigenlijk ergens anders neerzettenE?

paulz Geplaatst op 04-09-2007, 08:39 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

die is al lang uit hoor    ik denk dat je het 7 de deel bedoelt? die komt uit in novemnber dacht ik !

~Paul!~~    
Deepack Geplaatst op 17-11-2007, 09:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

maar over die gruzielementen, in deel 1 is voldemort een keer dood gegaan met krinkel, dus toen heeft hij denk ik ook een gruzielement gebruikt, dat is 1

deel 2 het dagboek

deel 3 niks

deel 4 niks

deel 5 niks

deel 6 de ring, beker en medaillion

dat zijn er totaal dus al 5

dan denk ik nog harry zelf want er moet ook iemand gedood worden om een gruzielement te krijgen, daarmee ging Lily, harry's moeder dood voor harry dus kan harry best een gruzielement zijn
maar misschien wilde Voldemort lily als gruzielement maar gingde spreuk fout en was het deels harry en deels lily maar heeft hij daardoor zelf ook een deel van zijn ziel vernietigd

ik weet dat het langdradig is maar ik denk dat dit alls gruzielementen zijn

Dit bericht is gewijzigd op 17-11 09:15.

love for Sirius Black, he will allways live in my heart! 
Mrs-griffel Geplaatst op 17-11-2007, 14:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik dnek ook dat hp zelf een Gruzielement is.. en iets met de snaai had ik begrepen..

~ Draco's True Nature (*) 
Fkjs Geplaatst op 06-05-2010, 16:36 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 17-11-2007, 09:11 Deepack schreef:
maar over die gruzielementen, in deel 1 is voldemort een keer dood gegaan met krinkel, dus toen heeft hij denk ik ook een gruzielement gebruikt,

Dit bericht is gewijzigd op 17-11 09:15.

als je de film gzien hebt zou je misschien ook gezien hebben dat Voldemort Krinklel verlaat nadat Krinkel dood is

Expectopatronum Geplaatst op 26-08-2010, 19:49 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Iets wat nogal voor velen onduidelijk is de werking van een gruzielement. Een gruzielement is een voorwerp dat aan de aarde gebonden is en waar een tovenaar een stuk van zijn ziel aan heeft toevertrouwd, een gruzielement wordt bekomen door moord (een moord scheurt de ziel van iemand).

Voldemort heeft 7 gruzielementen gemaakt dit wil niet zeggen dat Voldemort maar zeven keer kan dood gaan, nee Voldemort blijft leven. Toen Voldemort door Harry van zijn krachten werd beroofd door zijn terugkaatsende vloek was hij niet dood, hij was een schim, minder dan een geest, maar hij leefde nog. Het is niet zo dat hij een gruzielement heeft gebruikt voor terug een nieuw leven te krijgen, zo werkt het niet. Het gruzielement doet niets, het zorgt er alleen voor dat de tovenaar niet kan sterven. Maar het betekent niet dat wanneer een tovenaar één gruzielement heeft gemaakt hij doodgaat, daarna leeft door het gruzielement te gebruiken en dan uiteindelijk gedood kan worden.

1 ... 10 11 12 13