|
|
|
havanka
|
Geplaatst op 31-12-2008, 13:28 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Op 31-12-2008, 12:55 Robinnl schreef:
Waarom speelt deel 7 zich af in 1997 en niet gewoon in deze eeuw, dus; 2000-heden?
|
Omdat J.K Rowling alles in het verleden schrijft. Ze heeft ontzettend lang over de reeks gedaan en hier gaan de jaren om en zij doet misschien 2 jaar over 1 boek. zo maakt het een grotere achterstand. en een voorbeeldje van de verleden tijd schrijfstyl.
Harry liep langs het meer. Ron liep naar hem toe en groette hem.
De dikgedrukte toont de verleden tijd aan. Sommige mensen schrijven in het heden en anderen schrijven juist in de toekomstige schrijfstyl. (meest voorkomende is verleden tijdse)
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
raz
|
Geplaatst op 01-01-2009, 13:21 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Als schrijver kies je toch altijd voor een bepaald tijdstip? ze zal vast haar redenen er wel voor hebben al denk ik niet dat de reden die havanka geeft de juiste is maar dat is gewoon mijn mening, 99% van de boeken worden in de verledentijd geschreven, maar dan kon ze het ook over een uur geleden hebben of over gister dus dat verklaart niet waarom ze 1997 neemt.
Ook zou het tijdsgat niet echt belangrijk zijn want het is toch een boek? je hoeft niet rekening te houden met de echte tijd enz.
Ik vind het wel iets hebben, dat het allemaal al gebeurt is enzo:P
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Weasley
|
Geplaatst op 12-04-2011, 20:25 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 01-01-2009, 17:58 robbie_potter schreef:
simpel, waarom denk je dat ze uilen gebruiken en veren in inktpotjes. omdat je bijna geen computers had die ze konden gebruiken.
|
Computers zijn ook niet te gebruiken op Zweinstein, daar is te veel magie, dat zegt Hermelien in HP4. En in de jaren '90 hadden ze ook echt wel al fatsoenlijke computers, alleen geen laptops enzo denk ik. En ik denk vooral dat er uilen en veren en inktpotjes zijn omdat dat het net wat romantischer, en magischer maakt. Mij lijkt het vreemd om te lezen dat Harry even een mailtje stuurt naar Sirius haha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|