havanka Geplaatst op 26-02-2006, 22:45 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

zal sirius ooit terugkomen? en in welke gedaante? wie weet er iets over? hier aub schrijven.

meld dit bericht aan een moderator

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
Ingepotter Geplaatst op 27-02-2006, 14:32 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Sirius Zwarts, ook wel Sluipvoet of Snuffel genoemd, was de beste vriend van Harry's vader, James Potter. James en zijn vrouw Lily vroegen hem daarom ook om peetvader van Harry te worden. Maar toen James en Lily vermoord werden, werd Sirius opgepakt, terwijl hij niets had gedaan. Hij brak daarna echter uit de tovenaarsgevangenis Azkaban in de gedaante van een hond (hij is een faunaat). Ook het feit dat hij niet gek werd in Azkaban heeft hij te danken aan zijn mogelijkheid te veranderen in een hond. Na zijn uitbraak zocht hij Harry op om alles uit te leggen. Harry geloofde hem en liet hem ontsnappen op Scheurbek, een Hippogrief.
Sirius moest daarna onderduiken, omdat hij nog door het Ministerie werd gezocht. Tijdens een gevecht met zijn familielid Bellatrix van Detta werd hij gedood. Pas na zijn dood heeft het Ministerie van Toverkunst onderkend dat Zwarts al die tijd onschuldig was. Sirius valt nog het best te omschrijven als een loyale, sarcastische, intelligente, dappere, roekeloze man die een zeer moeilijk leven heeft gehad. Zijn band met Harry Potter lijkt nog het meest op die van een veel oudere broer. Behalve zijn trots heeft hij weinig met zijn familie gemeenschappelijk, maar net als uiteindelijk zijn broer Regulus Zwarts, verkoos hij het goede boven het gemakkelijke

Dit heb ik gevonden
Maar daar staat vast niet zo veel over in

..  
Ingepotter Geplaatst op 27-02-2006, 14:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

En deze theorie van Zweinstein-online.be

Sirius Zwarts echt dood?

Mischien is dit heel vaak verschenen vraag maar volgens mij blijft het altijd niet goed beantwoord.
Ik heb groot deel gebaseerd op andere theorien, dus of het klopt hangt van andere theorien af.

1= Ik heb op http://www.dreuzel.com een theorie gelezen genaamd ''Knight2King Theorie'' waarvan in de eerste deel theorie van uitgaan dat Sirius dood is. Maar er staat dat 2 dagen na dat deze theorie verscheen werd er door J.K. Rowling vertelt dat deze theorie niet klopt. Als dat zo is, is er iets fout en mischien is dat de ‘’dood’’ van Sirius wel.

2= De 7 taken theorien op deze site. Daar in wordt elke boek vergeleken met de opdrachten op weg naar de Steen der Wijze. Sirius ‘’sterft’’ in de vijfde boek wat in vergelijking sttat met de trol die in de vijde kamer gewond ligt. Het stelt dit voor
(1) Ze hoefde de trol zelf niet te verslaan = Perkamentus verjaagd Voldemort
(2) Verslagen trol = Voldemort verjaagd door Perkamentus

Niets er over dat Sirius dood gaat. Aangezien dat de dood van andere, Perkamentus bv. (Carlo ook), wel word getoond namelijk aan het einde van opdracht 6 verlaat Hermelien Harry terwijl ze bijna bij Voldemort zijn en in boek 6 gaat Perkamentus aan het dood toen ze een manier wisten Voldemort te verslaan.

Dus als de eerste theorie niet klopt (waarover J.K. Rowling zei dat het niet klopt) en de tweede wel(waarvan IK zelf denk dat het 100 procent waar is) wijst alles erop dat Sirius nog leeft.

Ik ga nu alle boeken opnieuwe lezen en ook alle theorien om hier over andere bewijs te vinden. Als jullie er een weten vertel het aan mij via een post of zet het hier op. Alvats bedankt voor het lezen.

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of adminstrator op 13-11 13:54.

..  
Meridith Geplaatst op 04-03-2006, 19:02 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

ik begrijp het een beetje maar de eerste opdracht en boek 1?
de 2e opdracht en boek2 dat klopt dan niet toch

ik hoop wel dat je gelijk hebt ik vond het niet leuk toen sirius dood ging
maar weet je wel wat er is harry en sirius hadden die spiegels en sirius zei dat ie die altijd bij zich zou hebben mischien zweeft hij tussen de levende en doden en kan harry contact met sirius zoeken of sirius met harry ik hoop het zo

ஐ-{*¤°• litle wicca •°¤*}-ஐ Life is like a labyrinth you never know witch path to choose (trots op mn baco)  
Ingepotter Geplaatst op 05-03-2006, 11:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik haal het allemaal van sites en laat jullie oordelen

..  
teresa Geplaatst op 23-04-2006, 15:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik snap dat met die trollen niet echt

Ingepotter Geplaatst op 23-04-2006, 16:09 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik ook niet maar ik kopieer het en plak het ook gewoon.

..  
teresa Geplaatst op 23-04-2006, 16:11 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

oke. als iemand ons dat kan uitleggen, wil die gene dat please doen

Ingepotter Geplaatst op 23-04-2006, 19:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja want ik snap het zelf ook neit helemaal

..  
Miss_black Geplaatst op 23-04-2006, 23:05 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Waar heb je die 7 taken theorie vandaan? Ik snap het namelijk ook niet helemaal. Ik snap wel wat ze met de trol bedoelen. Er ligt namelijk inderdaad een trol in de 5de kamer op weg naar de Steen der wijzen, maar die is al verslagen door Krinkel. Wat ik alleen niet snap, is hoe ze dat in verband brengen met Sirius???
Maar het zou schelen als ik de hele theorie kon lezen... Dus waar had je die vandaan?

http://www.oneseat.eu 
suus Geplaatst op 24-04-2006, 21:43 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ze bedoele volgens mij dat alle 7 jaren op zweinstein vergeleken kunnen worden met 1 van de 7 kamers in t 1e deel

in de 5e kamer lag een trol, verslage maar niet doodt
in t 5e boek wordt sirius verslage en is ie volgens deze theorie dus niet dood

en in t 6ekamer zijn ze bijna bij voldemort/de oplossing(?) als hermelien harry verlaat
in t 6e boek zijn ze bijna bij de oplossing(voldemort vermoorde als de gruizielementen vernietigd zijn) als perkamentus harry verlaat

zo denk k da ze t bedoele

Dit bericht is gewijzigd door een moderator of adminstrator op 13-11 13:54.

~If I Just Could Walk Up Above, I Would Never Fall With Him In Love ~ 
Ingepotter Geplaatst op 25-04-2006, 15:14 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 23-04-2006, 23:05 Miss_black schreef:
Waar heb je die 7 taken theorie vandaan? Ik snap het namelijk ook niet helemaal. Ik snap wel wat ze met de trol bedoelen. Er ligt namelijk inderdaad een trol in de 5de kamer op weg naar de Steen der wijzen, maar die is al verslagen door Krinkel. Wat ik alleen niet snap, is hoe ze dat in verband brengen met Sirius???
Maar het zou schelen als ik de hele theorie kon lezen... Dus waar had je die vandaan?

Ik weet het niet meer ook een of ander forum volgens mij

..  
Miss_black Geplaatst op 25-04-2006, 16:31 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ok... Maar in een van de eerdere kamers moeten ze Ron al achterlaten omdat die zichzelf opoffert. Wie moet dat dan voorstellen? Toch niet Carlo Kannewasser zeker...?

http://www.oneseat.eu 
Ingepotter Geplaatst op 26-04-2006, 17:05 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Nee, dat in ieder geval niet.

..  
havanka Geplaatst op 09-07-2006, 18:42 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

ik hoop wel dat sirius terugkomt....
kan het misschien zijn dat als voldemort verdwijnt dat iedereen terugkeert die hij vermoord heeft??? t zou fijn zijn maar k ben bang van niet

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
Fkjs Geplaatst op 24-06-2010, 15:57 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-02-2006, 22:45 havanka schreef:
zal sirius ooit terugkomen? en in welke gedaante? wie weet er iets over? hier aub schrijven.

hij komt als vage schim terug in boek 7

Ginny-w Geplaatst op 27-06-2010, 13:25 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 09-07-2006, 18:42 havanka schreef:
ik hoop wel dat sirius terugkomt....
kan het misschien zijn dat als voldemort verdwijnt dat iedereen terugkeert die hij vermoord heeft??? t zou fijn zijn maar k ben bang van niet

Dit heb ik ook wel eens gehoopt, maarja, zo staat het niet in de boeken beschreven, dus dat zal ook wel niet gebeuren.

Ja, hoop wel dat ze dat in de film doen, dat die schimmen komen.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Superdreuzel Geplaatst op 02-09-2011, 20:57 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 26-02-2006, 22:45 havanka schreef:

misschien bied Pottermore meer informatie voor je vraag alleen zul je moeten wachten tot ze boek 3 of 5 uploaden, ben ik bang.