|
havanka
|
Geplaatst op 15-09-2008, 17:34 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Naam: Daniel Radcliffe Bijnaam: Dan Geboortedatum: 23 juli 1989 Sterrenbeeld: Leeuw Familie: Daniel heeft geen broers en zussen. Zijn vader werkt bij een bedrijf dat heet International Creative Management. Zijn moeder heet Marcia en is casting agent. Huisdieren: Binka en Nugget, twee collies.
Daniel Radcliffe wordt op 23 juli 1989 geboren in London. Hij is de zoon en het enige kind van Allan Radcliffe en Marcia Grisham. Hij heeft dan wel geen broertjes of zusjes, twee honden heeft hij wel: Binka en Nugget.
Al vanaf dat hij vijf jaar oud is, wil Daniel acteur worden. Hij is te zien in de tv-film 'David Copperfield' en zijn eerste bioscoopfilm is 'The Tailor of Panama'.
Dat hij wereldberoemd zou worden als tovenaarsleerling Harry Potter weet hij dan nog niet. Maar als in 2001 de eerste verfilming van de populaire boekenreeks verschijnt - 'Harry Potter and the Sorcerer's Stone' - is zijn naam in een klap gevestigd. Ook op het witte doek blijkt Harry Potter een enorm groot succes en Daniel kan erop rekenen in tot 2010 in alle zeven delen de hoofdrol te spelen.
Verwonderlijk is dat Daniel met geen mogelijkheid door het eerste Harry Potterboek heen kon komen. Pas toen bleek dat hij de hoofdrol in de film had gekregen kon hij zich er toe zetten omdat het toen wel moest.
Zijn rol van Harry Potter levert Daniel een hoop nominaties op, zoals de Saturn Award (Best Performance Young Actor), Empire Award (Best Debut), een MTV Movie award (Breakthrough Male Performance) en Golden Apple (Youth Male Discovery of The Year). Deze laatste heeft hij ook daadwerkelijk gewonnen.
Naast zijn Harry Potter-filmwerk, heeft Daniel ook aspiraties op het toneel. In november 2002 speelt hij een rol in het komische stuk 'The Play What I Wrote' onder regie van Kenneth Branagh die in 'Harry Potter and the Chamber of Secrets' de rol van professor Gilderoy Lockhart speelde. Vijf jaar later is hij te bewonderen in het serieuzere toneelstuk 'Equus' op de planken van het Londense West End.
Daniel Radcliffe:

Daniel Radcliffe als Harry Potter:

|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
havanka
|
Geplaatst op 13-01-2009, 17:21 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
Daniel Radcliffe heeft een nieuw interview gegeven, aan de Australische site The Herald Sun dit keer. Hij heeft het hierin onder andere over wat we moeten verwachten van Half Bloed Prins:
"Ik denk dat dat wat we geprobeerd hebben te doen was een middenweg behalen tussen duisternis," zegt Radcliffe.
Ik bedoel, als ik het script gelezen had had ik altijd zin in meer duisternis en meer echt intense dingen, want ik vind dat leuker om te doen, maar hopelijk hebben we deze keer een goede balans gevonden tussen duisternis en een zekere comedy in de film."
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|