melanie-wolf Geplaatst op 22-11-2010, 21:53 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

k vind het gwn raar.. wrm zeggen ze nie gwn martijn vilijn??

meld dit bericht aan een moderator

The Cullens are part of my life, so they will never leave me 
nitsji Geplaatst op 24-11-2010, 15:48 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 28-07-2009, 11:02 robbie_potter schreef:
het woord was pas taboe nadat het ministerie was overgenomen dus toen ze bij de wemels waren was dat nog niet het geval.
en de dooddoeners wisten wel dat er iets op het grimboudplein was, daarom stonden ze ook steeds voor het huis om te kijken

Je kunt ook lezen dat er steeds meer dooddoeners per dag voor de deur staan te wachten.   Best logisch

missy-domii Geplaatst op 25-11-2010, 11:44 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

bijna niemand wist toch de echte naam van Voldemort (Maarten Vilijn) dsu dan kunnen ze ook moeilij kdie naam gebruiken. of heb je het nou of Harry Ron en Hermelien

Isy Geplaatst op 25-11-2010, 18:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Volgens mij lag het er juist aan dat degenen die zich het best konden verdedigen nooit jeweetwel of  hij-die-niet-genoemd-mag-worden zeiden. Daarom hadden de dooddoeners zo'n vloek ingesteld bij de naam Voldemort.

If we die Harry, I kill you!!! 
nitsji Geplaatst op 25-11-2010, 19:19 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Ze hebben Voldemort 'geblokt' omdat ze weten dat alleen mensen van de orde, en andere die Voldie willen vermoorden de naam gebruiken. Zo kunnen ze die mensen sneller vinden en vernietigen.

dracoishot Geplaatst op 08-12-2010, 20:38 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

op sirius's huis was een fidillus bezwering gebruikt. Hierdoor wisten de dooddoeners wel waar het huis was, maar ze konden het niet zien. De tent waren alleen dreuzelafstotende en heks-en tovernaarafstotende spreuken gebruikt. Hierdoor konden de bloedhonden hun vinden toen ze ''voldemort'' zeiden. Het huis v/d Wemels was namelijk ook beschermd met een fifillusbezwering. Arthur Wemel was namelijk de Geheimhouder. Bij de Schelp was Bill dat, enz. enz.
nog even over het feit dat sneep het niet zei: we vergeten de hele tijd dat hij eigenlijk goed was, misschien zei dat portret van Perkamentus hem het niet te vertellen ofzo...

Dit bericht is gewijzigd op 08-12 20:40.

past precies bij mij 
expeliarmus Geplaatst op 28-12-2010, 15:04 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ja want de dooddoeners weten dat harry in het huis van sirius zit maar kunnen er niet in omdat ze niet de geheimhouder zijn

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit het geluk dan in de rest?  
Superdreuzel Geplaatst op 22-01-2011, 00:54 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 18-07-2008, 15:13 havanka schreef:
In het zevende boek blijkt de naam voldemort een vloek te zijn. Nu vind ik het vreemd, want volgens Ron hebben de dooddoeners hun gevonden omdat ze de naam van voldemort gebruikte. maar als je verder leest dan gebruiken ze de naam van voldemort veel vaker, In het huis van sirius gebruiken ze allemaal de naam wel een keer. Dit klopt dan toch niet? hier horen ze dan toch ook aangevallen te worden door dooddoeners of vaalhaar met zijn mensen?
Wie kan mij hier antwoord op geven?

Nou, het zou wel de steeds meer dooddoeners verklaren die er elke keer verschijnen:P En vergeet niet, er ruste een Fideliusbezwering over. Over de tent, waar ze gevangen genomen worden, heerste er geen

1 2