paulz Geplaatst op 15-02-2008, 13:04 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

We weten allemaal dat sirus in boek 3 naar voren kwam...
maar een paar dingen vraag ik me af nu ik het derde boek opnieuw gelezen heb.

1 Waarom gaat sirus de school in om grifoendor leerlingenkamer binnen te dringen alshij niets kwaads in de zin heefT? waarom probeert hij naar binnen te dringen met al dat geweld?

2 Waarom deden de dementors hem niet zo veel? wat heeft hij wat andere niet hebben? het heeft niets met onschuldigeheid te maken wantde dementors hadden wel veel effect op onschuldige hagrid.

meld dit bericht aan een moderator

~Paul!~~    
Mrs-griffel Geplaatst op 15-02-2008, 14:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

1, Paul sirius wou schurfie hebben toch, daarom met zo veel geweld, zou ik ook doen ^^ xd

2.Mischien hebben ze een instinct ofzo, ;

~ Draco's True Nature (*) 
paulz Geplaatst op 16-02-2008, 13:16 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

dat lijkt me niet dat 2 de... ik bedoel wrm zou sirius niet vat op hebben... ik bedoel dementors zijn wezens die voeden zicht met alle geluk... zou sirius dan niet zoveel geluk hebben ofzo? lijkt me niet zat goede herinneringen denk ik... mjah...
en wat 1 betreft had neit aan schurfie gedacht...
maar hoe weet hij dat Rons rat nou net schurfie is... hoe is hij daar achter gekomen

~Paul!~~    
Missmooi Geplaatst op 16-02-2008, 13:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Soms moet je ergens niet zoveel bij nadenken paul, netzoals Hagrid, hoe zou iemand noun een halfreus kunnen krijgen

----> Just call me Anne <---- 
paulz Geplaatst op 06-03-2008, 15:55 Reageer
gebruiker
Verstuur privé bericht

jah maar dat is ook zoiets een reus en een gewoon mens,.

dat kan gwn niet

grote Brede dingen
kunnen niet door nauwe steegjes hea
en andersom is ook vreemd >.<

hele grote steeg voor kleine smalel dingen

xdxd    

Dit bericht is gewijzigd op 06-03 15:55.

~Paul!~~    
Mhermoinem Geplaatst op 10-03-2008, 14:14 Reageer
user icon
verwijderd
Verstuur privé bericht

soms moet je beter nadenken paul!!!! of beter lezen. hij zag het in het krantenartikel dat droebel hem gaf. hij zag ron met zijn familie en schurfie en hij zag aan zijn afgehakte teen en natuurlik de vacht die hij zo vaak had gezien dat het schurfie was. in het artikel las hij ook dat de jongste kinderen na de vakantie weer naar zweinstein zouden gaan. sirius werd niet gedeerd door de dementors omdat hij in de cel zat met constanst de gedagte dat ie onschuldig was en dat kon je niet bepaald gelukkig noemen. hij bleef hierdoor bij zijn verstand. hagrid was vooral bang toen hij naar azkaban moest in tegenstelling tot sirius en dementors vinden angst heerlijk.

lieke Geplaatst op 30-03-2008, 10:47 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

'ja dus waarom snap je het dan niet? paul dat snaop ik niet helemaal

"That went well" -'Expecto Patronum' 'Lily? After all those years?'  'Always'  - 'You have your mother's eyes' 
Rico Geplaatst op 20-07-2008, 17:45 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

en hij veranderde zich in een hond en dementors hebben geen of weinig effect op dieren

rimkas Geplaatst op 29-08-2008, 10:10 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

nou kijk sirius z'n geluk is al weggezogen maar hij bleef bij z'n verstand .plus punt voor sirius                

Expectopatronum Geplaatst op 20-08-2009, 20:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

1. Volgens mij wilde J.K Rowling het gewoon spannender maken door Sirius met geweld de leerlingenkamer te laten binnendringen zodat het echt lijkt dat hij Harry wilde vermoorden. Het kon hem volgens mij ook niet schelen, hij wilde Peter Pippeling zo hard krenken. Hij wilde misschien de Dikke Dame met geweld eruit werken omdat ze hem gezien had (bewijsmateriaal)/

2. De dementors hadden geen effect op hem, omdat hij zo kwaad was op Peter Pippeling dat dat hem in leven hield.

Ginny-w Geplaatst op 20-08-2009, 21:51 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Uuuh, Sirius bleef toch bij zijn verstand omdat hij wist dat hij onschulidig was en dat was voor hem niet echt een gelukkige herinnering.
Hij bleef niet bij zijn verstand omdat hij zo boos was op Peter, toch?

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
havanka Geplaatst op 20-08-2009, 23:23 Reageer
user icon
administrator
Verstuur privé bericht

inderdaad ginny-W ik las dat ook in het boek. dat is wat Sirius zegt tegen harry.

Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure 
Rico Geplaatst op 25-08-2009, 13:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Vergeet niet dat Sirius een Fanaut was. Dementors hebben minder effect op dieren.

Ginny-w Geplaatst op 02-09-2009, 11:42 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Dementors hebben minder effect op je als je een dier bent.
Niet als je gewoon mens bent. Dan maakt het volgens mij
niet zo veel uit. Daardoor kon hij ook ontsnappen toen hij
een hond was.

Help will always be given at Hogwarts to those who ask for it. 
Fkjs Geplaatst op 24-06-2010, 15:48 Reageer
user icon
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 15-02-2008, 13:04 paulz schreef:
We weten allemaal dat sirus in boek 3 naar voren kwam...
maar een paar dingen vraag ik me af nu ik het derde boek opnieuw gelezen heb.

1 Waarom gaat sirus de school in om grifoendor leerlingenkamer binnen te dringen alshij niets kwaads in de zin heefT? waarom probeert hij naar binnen te dringen met al dat geweld?

2 Waarom deden de dementors hem niet zo veel? wat heeft hij wat andere niet hebben? het heeft niets met onschuldigeheid te maken wantde dementors hadden wel veel effect op onschuldige hagrid.

1
Hij wil Harry vermoorden.
Nee, hij had van die kat van hermelien doorgekregen dat Schurftie bij ron was, wat peter pippeling was.

2
Dementors worden aangetrokken op wanhoop. Sirius wachtte zijn kans af en bekeek het ''positief''. Zijn hoop op ontsnapping en zijn wil wraak te nemen op Pippeling hebben hem gered. Hij moest zijn krachten voor 13 jaar sparen om in een hond te veranderen.

Freuzel Geplaatst op 27-12-2010, 08:40 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

Op 16-02-2008, 13:16 paulz schreef:

en wat 1 betreft had neit aan schurfie gedacht...
maar hoe weet hij dat Rons rat nou net schurfie is... hoe is hij daar achter gekomen

De wemels waren naar Egypte geweest. Ze waren op de foto met schurfie. Pippeling had een vinger afgehakt zodat het leek alsof hij dood was. Maar in werkelijkheid was hij nog levend. Sirius weet dat. En als rat miste Pippeling ook een vinger( een teen aan de voorkant in dit geval). Zo wist Sirius dat Pippeling bij de Wemels was dus ergens in de leerlingenkamer van Griffoendor.

Misschien heeft iemand anders dit al geschreven maar ik had geen zin om alle berichten door te lezen

Dit bericht is gewijzigd op 27-12 08:40.

LIKE A BOSS 
expeliarmus Geplaatst op 29-12-2010, 16:12 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

antwoord op je 2e vraag: sirius kon zich in een hond verranderen en dementors voelen de dieren minder dan mensen daarom dachten ze dat ie al gek geworden was en waren niet zo vaak bij hem

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen. Als een ongeluk in een klein hoekje zit, zit het geluk dan in de rest?  
diminieboer Geplaatst op 28-04-2011, 09:24 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

dat antwoord is al 3keer tegengekomen.

Het doel heiligt de middelen 
rida Geplaatst op 01-05-2011, 09:33 Reageer
user icon
gebruiker
Verstuur privé bericht

ik denk dat 2 is
sirius wist dat ie onschuldig was en toch zat ie gevangen dat is niet echt gelukkig je bent onschuldig maar toch heb je het ergste van het ergste

1.ik vind het fijn om in mezelf te praten : dan krijg ik tenminste verstandige antwoorden 2.als alles goed gaat heb je iets over het hoofd gezien