|
paulz
|
Geplaatst op 15-02-2008, 13:04 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
We weten allemaal dat sirus in boek 3 naar voren kwam... maar een paar dingen vraag ik me af nu ik het derde boek opnieuw gelezen heb.
1 Waarom gaat sirus de school in om grifoendor leerlingenkamer binnen te dringen alshij niets kwaads in de zin heefT? waarom probeert hij naar binnen te dringen met al dat geweld?
2 Waarom deden de dementors hem niet zo veel? wat heeft hij wat andere niet hebben? het heeft niets met onschuldigeheid te maken wantde dementors hadden wel veel effect op onschuldige hagrid.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
~Paul!~~ |
|
|
|
|
paulz
|
Geplaatst op 16-02-2008, 13:16 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
dat lijkt me niet dat 2 de... ik bedoel wrm zou sirius niet vat op hebben... ik bedoel dementors zijn wezens die voeden zicht met alle geluk... zou sirius dan niet zoveel geluk hebben ofzo? lijkt me niet zat goede herinneringen denk ik... mjah... en wat 1 betreft had neit aan schurfie gedacht... maar hoe weet hij dat Rons rat nou net schurfie is... hoe is hij daar achter gekomen
|
|
|
|
~Paul!~~ |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Expectopatronum
|
Geplaatst op 20-08-2009, 20:42 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
1. Volgens mij wilde J.K Rowling het gewoon spannender maken door Sirius met geweld de leerlingenkamer te laten binnendringen zodat het echt lijkt dat hij Harry wilde vermoorden. Het kon hem volgens mij ook niet schelen, hij wilde Peter Pippeling zo hard krenken. Hij wilde misschien de Dikke Dame met geweld eruit werken omdat ze hem gezien had (bewijsmateriaal)/
2. De dementors hadden geen effect op hem, omdat hij zo kwaad was op Peter Pippeling dat dat hem in leven hield.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Fkjs
|
Geplaatst op 24-06-2010, 15:48 |
Reageer
|
gebande gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 15-02-2008, 13:04 paulz schreef:
We weten allemaal dat sirus in boek 3 naar voren kwam... maar een paar dingen vraag ik me af nu ik het derde boek opnieuw gelezen heb.
1 Waarom gaat sirus de school in om grifoendor leerlingenkamer binnen te dringen alshij niets kwaads in de zin heefT? waarom probeert hij naar binnen te dringen met al dat geweld?
2 Waarom deden de dementors hem niet zo veel? wat heeft hij wat andere niet hebben? het heeft niets met onschuldigeheid te maken wantde dementors hadden wel veel effect op onschuldige hagrid.
|
1 Hij wil Harry vermoorden. Nee, hij had van die kat van hermelien doorgekregen dat Schurftie bij ron was, wat peter pippeling was.
2 Dementors worden aangetrokken op wanhoop. Sirius wachtte zijn kans af en bekeek het ''positief''. Zijn hoop op ontsnapping en zijn wil wraak te nemen op Pippeling hebben hem gered. Hij moest zijn krachten voor 13 jaar sparen om in een hond te veranderen.
|
|
|
|
|
|
|
Freuzel
|
Geplaatst op 27-12-2010, 08:40 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 16-02-2008, 13:16 paulz schreef:
en wat 1 betreft had neit aan schurfie gedacht... maar hoe weet hij dat Rons rat nou net schurfie is... hoe is hij daar achter gekomen
|
De wemels waren naar Egypte geweest. Ze waren op de foto met schurfie. Pippeling had een vinger afgehakt zodat het leek alsof hij dood was. Maar in werkelijkheid was hij nog levend. Sirius weet dat. En als rat miste Pippeling ook een vinger( een teen aan de voorkant in dit geval). Zo wist Sirius dat Pippeling bij de Wemels was dus ergens in de leerlingenkamer van Griffoendor.
Misschien heeft iemand anders dit al geschreven maar ik had geen zin om alle berichten door te lezen
Dit bericht is gewijzigd op 27-12 08:40.
|
|
|
|
LIKE A BOSS |
|
|
|
|
|
|