|
|
|
Prip
|
Geplaatst op 05-12-2005, 15:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Na het lezen van het boek had ik erg grote verwachtingen van deze film. Maar hij valt heel erg tegen!! Deel 4 is zowiezo mijn lievelingsboek, omdat hij zo goed in elkaar zit. Maar in de film laten ze ontzettend veel weg, en word de film en het verhaal wat magertjes. Enkele voorbeelden : - Je hoort niks meer over Dobby - Winky wordt weggelaten, terwijl zij het teken van Voldemort in de lucht schiet - Veel informatie over Fleur DeLacour en Kruml worden weggelaten - De journaliste verandert geen enkele keer in een tor - Malfidus komt amper in de film voor, terwijl hij in het boek heel erg centraal is - In het doolhof komt Harry geen enkele keer wat tegen (obstakels) behalve zijn medespelers - Informatie over Barto's Krenks zoon komt ook niet voor - En wat ik persoonlijk erg jammer vond: Het Zwerkbal toernooi laten ze amper zien. Alleen Kruml wordt geďntroduceerd, maar verder zie je niks van de wedstrijd
Jammer.
Liefs, priscilla
Dit bericht is gewijzigd door een moderator of adminstrator op 13-11 01:01.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
Wemel is onze vrind |
|
|
appoccolips
|
Geplaatst op 05-12-2005, 16:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
klopt. Van die wk-wetstrijd vonk ook wel erg jammer dat ze daar bijna niks van lieten zien. Hij is me ook best wel tegen gevallen, maar toch vond ik het een hele goeie film. Wat ik idd ook heel erg jammer vond was dat ik het doolhof de meeste opstakels als de boeman en de sfinx waren weggelaten. De enige problemen zijn de medespelers en het doorlhof zelf. Persoonlijk vond ik ook perkamentus dit jaar een grote flop. Het is een veel te agressieve rol voor Perkamentus. Ian speelt het wel goed hoor, maar ik heb niet het gevoel dat daar perkamentus staat.
|
|
|
|
|
|
|
Anne
|
Geplaatst op 05-12-2005, 18:02 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ja dat is egt doodzonde! ik heb hem samen met een vriendin gezien, die snapte er niet veel van. omdat ik het boek gelezen had snapte ik het wel maar het was best wel onduidelijk. harry komt in het boek toch zo'n sfinx tegen? met het wachtwoord dat hij moet raden? wrm komt dat niet! wrm word er nix gezegt over door wie Fleur verlamd werd ( of wat er ook gebeurde in het boek) en waarom pikt nu ineens inplaats van dobby die marcel lubbermans dat zeewier van Sneep?! WRM?! egt jammer... van mij mag de film best wat langer duren zodat alle dingen er goed in konden voorkomen!
kussies Anne
|
|
|
|
The Magic is in The Doing |
|
|
|
|
Prip
|
Geplaatst op 06-12-2005, 15:27 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Maar om nog even terug te komen op Perkamentus: Ik vond hem ook heel erg agresief, terwijl Perkamentus juist heel rustig en zachtaardig voorkomt. Ian is idd een goeie acteur, maar toch heb ik het idee dat ik de hele tijd Gandalf zie staan in plaats van Perkamentus. Wel wil ik Alan Rickman een compliment geven voor zijn sublieme acteerspel. Hij is en (vind ik) blijft de beste acteur van alle harry potterfilms. Hij komt zo ontzettend echt over, precies zoals in het boek.. Geweldig!! 
lat0rz
|
|
|
|
Wemel is onze vrind |
|
|
arx
|
Geplaatst op 06-12-2005, 15:44 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
kvind perkamentus ook te agressief(net alsof hij tegen harry is ofsow) en kvond madame mallmour en voldemort tegen vallen qua uiterlijk. kd8 dat madame mallemour wat dikker zou zijn enzo en van voldemort tja kweet nie egt wat khad verw8 niet dit in ieder geval ma was wel stom dat dr ma 4 dooddoeners kwamen opdagen terwijl in het boek ckr 30 staat kvond de film eigelijk ma bagger. kdenk dat dat komt omdat ut boek zooo goed is en dat de film dan gwn tegenvalt grtz arx
|
|
|
|
|
|
|
danielluver
|
Geplaatst op 07-12-2005, 20:46 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
wow de film is heel mooi. maar ik ahd mallamour me anders voorgesteld. hallo? ze zou tog even groot zijn als hagrid? nou niet veel van gemerkt! voldemords hereising is mooi gemaakt maar hij is erg lelijk en heeft bijna geen neus harry is echt een stuk maar ik had verwacht dat fleur delacour meer zou zeggen. 2 regels is te wijnig! van de rest is het een mooie film. ik moest bijna huilen toen carlo dood ging want hij is egt een stuk. jmmr dat hij dood moest. die cho chang is wel een stom wwijf! maar ja daar valt mee te leven.
|
|
|
|
|
|
|
Meridith
|
Geplaatst op 09-12-2005, 16:34 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
ik moest erg lachen om het stukkie met sneep dat ron hermelien en harry een klap met die boek kregen en zijn gezicht toen hij zn mauwen opstrook (krijg weer tranen in mn ogen)
en ik moest ook huilen toen carlo doodging en ik had de stem van voldemort zwaarder verwacht maar ja
|
|
|
|
ஐ-{*¤°• litle wicca •°¤*}-ஐ Life is like a labyrinth you never know witch path to choose (trots op mn baco) |
|
|
havanka
|
Geplaatst op 09-12-2005, 18:51 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
dat stukje van sneep,harry, ron en hermelien is om te gillen zo ontzettend leuk. ik heb zo hard gelachen en hem al heel vaak bekeken!!!! ik vond de film helemaal geweldig en dat stuk met ron in dat galagewaad was ook erg leuk wat ik wel jammer vond was dat harry niet werk opgehaald door de wemels maar er al was want dat had veel lol kunnen zijn. ook vind ik het jammer dat dat stukje met harry weg is gehaald dat hij door de traptrede zakte en dat het ei opensprong en begon te gillen leek me een leuk tafereel samen met sneep erbij!! haha
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
Avadakedavra
|
Geplaatst op 13-12-2005, 16:50 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
De film was zéér mooi, wel wat onbegrijpelijke stukken hier en daar. (Dit bedoel ik dus buiten het boek gerekend). Want de film klopt totaal niet met het boek. -Waar is Winky? -Waar is de wedstrijd Bulgarije tegen Ierland? -Waar zijn de hindernissen in het doolhof? (Geen sfinx, geen boeman, geen schroeistaartige skreeften) -Btw, waar zijn die skreeften? Er is geen les van hagrid geweest! -En er zijn nog veel stukken die weg gelaten zijn/veranderd. Voldemort vond ik wel mooi gemaakt, maar mijn zelfbeeld van hem zag er ietsjes anders uit, dat wel. Dwaaloog zag er totaaaaaal niet uit als ik hem had ingebeeld! Dat is de eerste keer dat het zó hard tegenvalt bij mij, bij Lupos viel het ook al tegen, net zoals bij Peter Pippeling... En inderdaad; Perkamentus was véél te agressief. Maar zonder het boek gerekend: Mooie film! De beste van de 4 .
Greetings Avada Kedavra
|
|
|
|
Only I can live forever. |
|
|
havanka
|
Geplaatst op 14-12-2005, 17:42 |
Reageer
|
administrator
Verstuur privé bericht
|
idd de beste van de 4 veel meer humor maar dat winky er niet in voorkwam vond ik niet erg was irri in het boek maar dobby mistte ik echt!!! verder kon je de draad best goed volgen lijkt me de boeken zijn fantastisch maar ik denk dat iemand die niet de boeken leest hem beter begreep dan deel 3 die was erg ingekrompen ook zo leuk vond ik het dansen van ron en anderling die les echt zo grappig en dan dat gewaad van ron echt verschrikkelijk.... ik wil hem nog een x zien dan ga ik voor de zevende keer geloof ik maar ja boeie
|
|
|
|
Dobby never meant to kill anyone..Dobby only meant to maim or seriously injure |
|
|
|
|
|
|
|
|
blue_fortune
|
Geplaatst op 18-12-2005, 20:24 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Op 05-12-2005, 15:55 Prip schreef:
Na het lezen van het boek had ik erg grote verwachtingen van deze film. Maar hij valt heel erg tegen!! Deel 4 is zowiezo mijn lievelingsboek, omdat hij zo goed in elkaar zit. Maar in de film laten ze ontzettend veel weg, en word de film en het verhaal wat magertjes. Enkele voorbeelden : - Je hoort niks meer over Dobby - Winky wordt weggelaten, terwijl zij het teken van Voldemort in de lucht schiet - Veel informatie over Fleur DeLacour en Kruml worden weggelaten - De journaliste verandert geen enkele keer in een tor - Malfidus komt amper in de film voor, terwijl hij in het boek heel erg centraal is - In het doolhof komt Harry geen enkele keer wat tegen (obstakels) behalve zijn medespelers - Informatie over Barto's Krenks zoon komt ook niet voor - En wat ik persoonlijk erg jammer vond: Het Zwerkbal toernooi laten ze amper zien. Alleen Kruml wordt geďntroduceerd, maar verder zie je niks van de wedstrijd
Jammer.
Liefs, priscilla
|
winky laat het teken niet in de lucht verscheinen. dat doet de zoon van krenck
|
|
|
|
|
|
|
Jullie
|
Geplaatst op 26-12-2005, 01:55 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
weet je.... ik mis die ouwe perkamentus heel erg haar rustige en kalmerende blik en haar wijsheid, die nieuwe acteur bakt er echt niks van. ze ziet er nu ook al anders uit (veel lelijker)haar snieuwitte lange baard is verdwenen en daarindeplaats heeft ze een veel kortere en grijze baard zijn kleren zijn anders en ze heeft zon boze blik en ze is (zoals velen zeggen) veel te aggresief geworden je moest zien hoe ze aan harrys keel greep nadat zijn naam in de vuurbeker was verschenen. in de boeken word ze steeds beschreven als een rustig man nou dat is niet meer zo na het 2de film ik heb nog altijd die ouwe perkamentus in mijn hoofd als ik er iets over in de boeken lees. en die nieuwe... ach die mag van mij de pot op
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
netj_
|
Geplaatst op 31-01-2006, 20:20 |
Reageer
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
het boek is altijd bter dan de film natuurlijk...je merkt nu almal dingen op die niet in de film geweest zijn...het was idd erg jammer dat het wk nie btr was weergegeven  en wat ik ook jmr vand...ze hebbe nix gezegd over rita pulpers die een ongeregistreerde faunaat was en dus helemaal geen creepy dingen int doolhof :S wel jmr...maar tog vond ik het en coewle film 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|