|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 25-10-2007, 21:26 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Wie kon dat zijn, dacht Jacqueline. Ze keek Raveena aan. Zo te zien dacht die het zelfde. ze begonnen te praten. Over hoe knap hij wel niet was. Ze merkte niet dat de coupédeur open ging. Pas toen ze iemand horden kuchten keken ze op. Er stonden twee jongens in de deuropening. De een had bruin haar met stekeltjes en een matje. en blauwe ogen. Hij zag er knap en gespierd uit, dat vond Jacqueline tenminste. Maar toch vond ze die blonden iets knapper. De andere jongen vond Raveena wel knap. Hij had ook blauwe ogen en een matje. Eigenlijk was het enig verscheel dat hij geen stekeltjes en donkerblond haar had. Verschrikt keken de meiden elkaar aan. Wat zouden ze moeten. Mogen we bij jullie komen zitten, het is overal al vol. Tuurlijk zeiden ze tegelijk. Ze keken elkaar aan en grijnsde. Ze deden of ze geen aandacht aan de jongens schonken maar eigenlijk keken ze de hele tijd.
Na wat wel uren leek liep de blonden jongen weer langs. Dit keer was hij met nog 2 jongens. Ze zagen er dom uit. Alsof ze zijn slaafjes waren. De blonde jongen keek hun coupé in. Hij had kille grijzen ogen. Maar het had toch wel wat. Ze waren kil, maar mooi. Hij deed hun coupé open en keek naarbinnen. Wel wel zo te zie allemaal bloedveraders halfbloeden of modderbloedjes. hier heb ik niks te zoeken hoor. korzel kwast kom. Hij liep de coupé weer uit. En na een halfuur stopte de trein en konden ze uitstappen.
|
|
meld dit bericht aan een moderator
|
|
SDenk je echt dat iemand ter wereld zetten je een ouder maakt? Nee! Je bent pas een vader of een moeder als je ook voor het kind kan zorgen |
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 25-10-2007, 21:47 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
pfft zei 1 van die jongens het is Malfidus. hij zit in het 2de jaar. wij trouwens ook en keek naar de glimlachende meiden. sorry dat wij ons niet hebben voor gesteld ik heet jordy en gaf Jacqueline een hand. en Ik ben Leo zei die andere jongen die tegenover raveena zat en gaf haar ook een hand. dus uhm als ik het goed begrijp zijn jullie 1ste jaars? Jha knikten raveena & Jacqueline. Ze wisten vanaf het eerste moment dat hun beste vriendinnen zouden worden en dat deze jongens voor hun echte ware liefde zou zijn. tenminste zo nam Raveena het in zich op. De beide jongens vertelde hun over zweinstein & zweinsveld & de sorteerhoed & tenstotte over Professor Perkamentus. even later hoorde ze een toeter. ze jongens stonden op en zeiden ' we moeten gaan wij zien jullie later wel bij in de grote zaal owjha, als ik jullie was zou ik jullie gewaden ook maar even aantrekken' de meisjes waren zo gelukkig dat Raveena haar uil 'Aneevar' liet vallen zo kon maar niet stoppen met kijken naar Leo. En Jacqueline niet naar Jordy. Even later zagen ze een man zo groot als een reus. 1ste klassers hierkomen bulderde hij. hij keek de meisje's aan en zei' maak je niet druk joh, ik ben Hargid en gaf hun een hand' Raveena gaf een hand terug zo het leek wel alsof haar hand eraf werd gerukt. Jaqceline kon zowat niet meer bij komen van het lachen. en zo gingen ze de kant oplopen naar zweinstein. het was een drukte & opeens zagen ze die jongen nog een keer ene Malfidus. Raveena vroeg aan Jacqueline of ze echte tover ouders had Jacqueline antwoorde ' ik ben volbloed. jij dan? ' ' ik ben halfbloed mn vader is dreuzel en mijn moeder heks.' antwoorde raveena. Daar stonden ze hoor voor zweinstein waar hun toekomst lag...
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 15:08.
|
|
|
|
~ Draco's True Nature (*) |
|
|
jackie
|
Geplaatst op 26-10-2007, 17:38 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
ze liepen zweinstein binnen. Jacqueline liep te piekeren terwijl de sorteerhoed zijn lied zong. Malfidus, Malfidus dacht ze, waar kan ik die naam toch van. Zou het.. dat kan wel hij zit in het 2de jaar. Ik zal het zo wel aan iemand vragen.. ineens werd ze ruw uit haar gedachten getrokken. Iemand trok aan haar arm. Verbaast keek ze om. Het was Raveena. In welke afdeling wil jij komen. Jacqueline dacht na.. het maakte haar niet zo uit of het zwadderich of griffoendor werd. Ze zou wel zien.. maar als ze heel diep in haar hard keek was het toch griffoendor. Dus dat zei ze. En jij? Ook griffoendor. Daar heeft mijn moeder ook gezeten. En jou… ze kon haar zin niet afmaken wand ze werd omgeroepen. RAVEENA HARTENDOORN. Angstig keek Raveena op. Ik zie je zo fluisterde ze. Ze liep naar voor en de hoed werd op haar hoofd gezet. Al na een paar minuten werd geroepen GRIFFOENDOR!!! De tafel van Griffoendor klapte. Zo ging het een tijdje door tot er werd geroepen JACQUELINE TEVELD. Ze zag dat de jongen die Malfidus hete, Waarschijnlijk was het Draco, haar kant op keek. Als het hem echt was zou hij denken dat ze in Zwadderich kwam. Maar ze wou naar Griffoendor. Heel graag wou ze dat. Langzaam liep ze naar voren en werd de hoed op haar hoofd gezet. Mm hoorde ze. Ik zou je in 2 afdelingen kunnen plaatsen. Maar word het nou Griffoendor of Zwadderich? Jacqueline kneep haar ogen dicht. Mm waar pas je nou toch het best. Ik zie in je hart wat je wil dus doen we dat maar..GRIFFOENDOR!! Ze deed haar ogen weer open en liep blij naar de tafel van Griffoendor. Toen ze daar zat vroeg ze gelijk aan Jordy hoe die Malfidus hete. Jordy keek vol afschuw naar de tafel van Zwadderich. Het is Draco Malfidus. Echt een irritante jongen maar daar komen jullie nog wel achter. Jacqueline keek naar de tafel van Zwadderich dus ze had het goed. Het was Draco. Ze zag dat hij verward haar kant op keek. Snel keek ze naar haar bord waar nu eten op was verschenen
|
|
|
|
SDenk je echt dat iemand ter wereld zetten je een ouder maakt? Nee! Je bent pas een vader of een moeder als je ook voor het kind kan zorgen |
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 26-10-2007, 18:59 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Raveena was zo blij dat ze in Grifoendor was ingedeeld. Haar moeder had er ook gezeten een verre verre achteroom van Raveena zat in Griffoendor maar gelukkig de rest van de familie bij Girffoendor.'Jacqueline leef je nog' vroeg Raveena. Maar ze reageerde niet ze keek alleen maar naar die ene draco malfidus. Ze vestigte weer tot Raveena en antwoorde maar deed haar mond weer dicht en keek Raveena weer aan met geschokte ogen. Raveena vroeg wat er was maar Jacqueline zou het later uitleggen niet hier fluisterde ze. Het einde sloot de schoolhoofd af. Welkom 1ste jaars & de oudere leerlingen. Dit jaar staat er weer een leuk jaar op t progamma en zullen er hier en daar wat dingen gebeuren maar verder niet om jullie ergens druk over te maken.verder wens ik jullie een prettige jaar & doe jullie best en ga nu maar naar jullie slaapkamers want daar wacht een heerlijke hemelbed op jullie' zei Professor Perkamentus. Hier 1ste klassers van Griffoendor verder op Hier 1ste klassers van Zwadderich. Jacqueline&Raveena zagen nog net hoe Draco verdween. Maar liepen de kant op van Griffoendor en zagen dat ze begeleid werden door oudere leerlingen. Jaqueline&Raveena vroegen zich af waar Jordy&Leo nou zouden zijn. maar waren hun ook uit het oog verloren. Toen liepen ze mee met de oudere leerlingen en moesten ze een wachtwoord weten want de dikkedame liet hun maar niet gaan toen kwam er Proffesor Anderling aanlopen en die vertelde dat het wachtwoord: het duistere boompje 'Henaktar' (het boompje zou je zelfs kunnen wurgen als je vinger in een soort mond stook ) was. ze liep naar Raveena&Jacqueline toe. en zei 'jullie ouders hebben het goed gedaan op school k hoop het van jullie ook. en Raveena jou moeder had wel schouwer of hier op school les kunnen geven maar dat deed ze niet omdat ze dacht dat ze in verwachting van jou zou zijn. maar daar hebben we het ooit over. Goed jullie best doen want meiden ik&Perkamentus verlangen er naar fluisterde ze raveena&jacqueline toe. De meiden glunderde. Maar jacqueline werd weggetrokken door Prof.Anderling en Raveena ging de kamer binnen. Jacqueline voordat je gaat :' het is moeilijk zelfs voor de hoed onmogelijk. maar ik ben blij dat jij bij Griffoendor zit & niet bij Zwadderich.' glunderde Prof.Anderling haar toe. 'Ga maar gauw naar Raveena toe. 'Want die zal je wel hebben kwijt geraakt. ' zei Prof.Anderling . Jacqueline ging er als een flits vandoor en zocht Raveena. Raveena zat in de stoel voor de openhaard met 2jongens aan haar zij. de ene vroeg 'waar is jacqueline nou?' en de andere zat de hele tijd met Raveena te praten Jacqueline zag het en Kwam er gauw bij zitten. 'Hier ben ik' zei Jacqueline wat zei Prof.Anderling? vroeg Jordy haar.'ohw,niks joh maar knipoogde naar Raveena (betekent: dat ze het in de slaapkamer vertelde) 'Nou jongens, ik denk dat wij heeeeel erg aan toe zijn aan rust dus excuseer ons niet want wij gaan slapen haha' zei Raveena . 'Weltrsuten meiden morgen samen onbijten he *knipoog*' en de jongens liepen naar de jongensslaapkamer en de meisje's naar de meisjesslaapkamer 'Doeii'Gilde Jac&Raf....
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 18:59.
|
|
|
|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 26-10-2007, 19:36 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Snel liepen de 2 meiden naar boven. Raveena ging op haar bed zitten. Jacqueline stond voor het raam en keek naar buiten. Haar ogen waren vochtig. Gelukkig zag Raveena dat niet, dacht Jacqueline. Ze wou niet dat Raveena wist wat er nu in haar gedachten afspeelde. Wand was het wel goed dat ze in Griffoendor zat en niet in Zwadderich? Raveena keek op, ze zag Jacqueline voor het raam staan. Wat is er toch met haar? Heeft ze iets te verbergen? Dacht ze geschrokken. Ze stond op en ging naast Jacqueline staan. Wat is er? Het lijkt wel of je niet blij bent dat je in Griffoendor zit. Jacqueline zuchtte. Nee ik ben wel blij maar.. ze stopte midden in haar zin. Maar wat? Vroeg Raveena. Nee niks laat maar, ik wil er nog niet over praten. Misschien later.. Jacqueline keek haar nog steeds niet aan. Raveena zucht. Jacq je weet dat je me alles kan vertellen. Ik vertel het echt niet door. Ik weet het. Maar ik wil er eerst zelf over na denken snap je? Ja ik snap het, ik ga slapen. Als er iets is maak je me wakker he? Ja tuurlijk loog Jacqueline. Raveena knikte, trok haar pyjama aan en deed of ze sliep. Jacqueline zuchtte en wou weer weglopen toen ze een uil aan zag komen vliegen. Ze deed het raam open en de uil lande op haar arm. Tot haar schrik zag ze dat het de uil van Draco was..
Lieve Jacqueline,, Ik weet niet precies wat er is gebuerd. Kan ik morgen met je praten? Zo ja zie ik je in de kamer van hoge nood. Ik hoop dat je komt. Draco
Jacqueline zuchte. Ze wist het zelf ook niet. ze dacht na. Eigenlijk wou ze wel even met Draco spreken. Dus snel krabbelde ze op de achterkant haar antwoord.
Lieve Draco Ik kom maar ik weet niet waar de kamer van hoge nood is dat moet je me uit leggen. Ik zie je om half 5 daar is dat goed. Jacqueline
De uil vloog weer weg naar Draco. En al snel kreeg ze antwoord en een beschrijving. Nu kon ze gaan slapen. Maar ze wist niet dat Raveena nog wakker was en alles had gezien. Raveena stapte uit bed en liep naar het briefje toe wat Jacqueline op haar nachtkastje had laten liggen. Ze zag dat Jacqueline sliep en begon te lezen..
Dit bericht is gewijzigd op 26-10 19:44.
|
|
|
|
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 29-10-2007, 18:13 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Raveena kon haar ogen niet geloven. Ging Jacqueline echt achter Raveena's rug om met Draco? Raveena was er nog zeker van dat Jaqueline op Jordy was. Raveena probeerde slaap te vatten maar het lukte haar niet. ze moest steets aan Leo denken. aan zn lieve gezicht. Raveena ging naar de leerlingenkamer en dicht bij de kachel zitten. Het vuur begon ineens te ruisen. en zag ze een vorm van een hooft. Het was draco. 'Wat moet je hier in het haardvuur van Griffoendor?' Antwoorde Raveena fel maar zachtjes. Draco antwoorde : ' ik zoek iemand , ligt iedereen al te slapen? vies Halfbloedje? Raveena was boos en zei ' Opdonderen ik zal morgen wel even tegen Prof. Anderling zeggen dat je in onze haardvuur was verschenen.' Draco was knalrood geworden en zei tegen Raveena 'Morgen ga je eraan Halfbloedje wij zijn echte volbloed! pure toeval dat je toverkracht hebt.' en hij verdween. Leo kwam uit de Jongenskamer 'ik dacht al dat ik iets vreemds hoorde' zei hij met een tevreden grijns. 'Maaruu wat doe jij hier schoonheid?' zei hij verder. 'oow niks hoor een rare droom en ik kon niet meer slapen' antwoorde Raveena. 'Hmm, je hebt dus even een Oppeper nodig, ik kan je wel oplappen' zei hij en kwam naar Raveena naar toe lopen en deed een arm om Raveena's schouder. Raveena begon ineens te tranen. 'wat is er? vind je het niet leuk dat ik een arm om je heen heb geslagen?' vroeg Leo. 'Nee dat is het niet maar, ik heb net met Draco Malfidus gesproken' zei Raveena. ' Hoe dan hij kan hier niet komen hoor ' antwoorde Leo. 'Nee via de Haard, Hij had iemand nodig en ik weet wie.' zei Raveena verder. Na het gesprek vielen Leo&Raveena samen op de bank in slaap nadat ze een heleboel hebben geklest. die volgende ochtend werden ze wakker geschud door Jordy&Jacqueline. leo werd met een grijns wakker alsof hij iets leuks had gedroomt en Raveena had gelukkig geen nachtmerrie meer. Jacqueline keek raveena met angstige ogen aan. alsof Raveena haar zou verlinken. maar gisteravond heeft Raveena het alleen maar met diegene gehouden. Even later liepen ze met z'n 4ren. naar de grote zaal om daar vervolgens te gaan ontbijten. maar Jacqueline zei tegen Raveena dat ze even met haar moest gaan praten en de meiden maakten een gebaar om tegen de jongens te zeggen dat hun alvast een plekje zouden kunnen gaan uitzoeken. Jacqueline&Raveena liepen de wc in. Alleen werden ze verstoord door Jammerende Jenny. Raveena weerde een spreuk op haar af en jammerende jenny sloot zich op in de wc en Jacqueline legte Raveena alles uit..
|
|
|
|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 29-10-2007, 19:55 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Raveena was verbaast toen ze het hele verhaal hoorde. Dus jullie families zijn vrienden? Vroeg ze vol afschuw. Jacqueline knikte. Raveena mopperde, hoe kan iemand nu met zon arrogant joch vrienden zijn. Jacqueline grinnikte. Wat wil je als je hem al bijna je hele leven ken? O mompelde Raveena. Maar wat heeft hij eigenlijk tegen iedereen die geen volbloed is.. dat boeit toch niet. Ik kan er toch ook niks aan doen dat ik geen volbloed ben? Jacqueline zuchtte. Zo is heel zijn familie. Maar dar moet je je niets van aantrekken. Raveena knikte en ze liepen naar de grote zaal. De jongens zaten al op hun te wachten. Zwijgend aten ze hun eten op. Toen ze klaar waren kwam Anderling met de lesroosters:
1. toverdranken zwadderich 2. toverdranken zwadderich Pauze 3. kruidekunde huffelpuf 4. kruidekunde huffelpuf pauze 5. verweer tegen de zwarte kunsten ravenklauw 6. verweer tegen de zwarte kunsten ravenklauw
Dat was het rooster van vandaag. Zuchtend liepen ze naar hun eerste les. Ze waren benieuwd, van wie kregen ze toverdranken. Ik heb gehoord van Draco dat hij aardig is.. maar ik betwijfel het mompelde Jacqueline.. Raveena grinnikte. Maar daar hield ze mee op toen ze het lokaal binnen kwamen. Het zag er donker en doods uit. Zijn we wel bij het goede lokaal piepte Raveena. Dat is het ja, zei een ijzige stem achter hun. Met een ruk draaide Jacqueline zich om. Professor Sneep piepte ze. Inderdaad juffrouw Teveld. En nu snel het lokaal binnen! Ja meneer, piepte Raveena. De 2 meiden snelde naar binnen.
Eindelijk waren alle lessen afgelopen. Met een hele groep liepen ze naar het meer toe. Daar plofte ze op de grond. Ze zaten gezellig te praten toen Temara ineens aan kwam rennen. Jacqueline die in het gras lag keek op. Temaar wat is er? M-m-Malfidus! Is het enige wat ze kon uitbrengen. Jacqueline zuchtte. Wat doet hij nu weer. Raveena keek naar een jongen met blond haar. Vraag het hem daar komt hij. Vraag wie wat. Zei een kille stem. Malfidus was bij het groepje. hij richte zijn toverstok op Tamara. Vies modderbloedje dat je bent… Draco hou je mond. Nee dat hou ik niet bloedverader. Het was even stil. Malfidus had gemerkt tegen wie hij het zei en werd nog bleker dan hij was. Langzaam draaide hij zich om. Hij keek recht in het gezicht van Jacqueline. Haar ogen spuwde vuur…
|
|
|
|
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 29-10-2007, 22:18 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'oh' ik had het niet tegen jou zei Draco, 'Neenee, weetje wat, het gaat niet door idioot dat je bent & ik zla het wel aan mn moeder doorgeven & ik zou ook niet meer bij jou overnachten' zei Jacqueline. op dat moment kwam jordy. ze gingen dueleren Jordy sprak de spreuk 'Expelliarmus' uit. terwijl draco net bezig was met 'Paralitis' spreuk. helaas kwam er niet veel van maar werd hij ook gered door Prof. Sneep & Prof. Anderling. er zouden van alle twee afdelingen 10 punten afgetrokken worden en ze zouden nog moeten nablijven ook. Draco keek Jacqueline vol afschuw aan. Raveena en leo waren nergens te bekennen. ineens stonden die twee voor Jacqueline's en Jordy's ogen. ' we hebben alles gezien, ook dat jullie strafwerk & punten zijn afgegaan' zei leo verder. ' waar waren jullie, zagen jullie niet hoe tekeer draco ging? hij ging helemaal door het lint & niet eens even dat jullie kwamen helpen of waren jullie ook bang strafwerk te krijgen?' zei Jordy boos. Jacqueline zat in gekrompen op het gras. het leek alsof ze geen lucht kreeg. uiteindelijk ademde ze weer normaal en kwam er krapjes bij zitten hoe Jordy&Leo ruzie aan het maken waren. 'OPHOUDEN, het is mijn schult en maak gewoon vrienden.' zei Jacqueline jordy&leo maakten vrienden en liepen weer naarbinnen. hun laatste les dat zou verweer tegen zwarte kunsten. Dit jaar kregen hun les van 'Prof. Genature' volgens jordy&leo hield geen enkele leraar dit langer als een jaar uit. en Prof Genature stamde uit de oertijd. kon je wel zien! het was alleen Raveena en jacqueline die opletten. 'inpakken en wegwezen zou ik zo zeggen Mevr.Tevelt&Mevr.Hartendoorn goed gedaan meiden jullie hebben weer eens even 30 punten (elk) voor Griffoendor verdient' zei Prof. Genature. 'en als beloning extra moeten jullie allemaal een werkstuk over vampieren uit de oude tijd maken.' zei lachten hij verder. en dames en heren jullie zijn nu uit. en kunnen jullie aan de slag. Doeidoei.' Brabelde hij verder. 'Willen juffrouw Tevelt&Hartendoorn even blijfen?' vroeg Prof.Genature 'natuurlijk' antwoorde de meiden. langzaam ging iedereen weg en stonden de meiden nu tegenover Proffesor Genature. 'zozo dames jullie vinden verweer tegen zwarte kunsten wel erg leuk en wel' zei prof.Genature 'Jha dat vinden wij bij alle lessen.' antwoorde de meisje's. 'waarom moesten we blijfen?' vroeg Jacqueline. 'Nou, ga maar gauw met jullie huiswerk. ik denk dat de tijd daarvoor nog niet rijp is en niet verder vragen want meer krijgen jullie er toch niet uit' lachte hij 'oke doei prof. Genature' en de meiden liepen weg. ze hadden afgesproken met Jordy&Leo in de leerlingenkamer en kwamen daar bijeen. het was half5 maar Jacqueline dacht er zelfs niet aan om naar Draco te gaan en zelf's niet Jordy te verlaten die nu zijn hand op haar schoot had gelegt. Die avond tijdens het avond eten keek Draco haar aan. aan zn gezicht te lezen was hij bang & boos te gelijk. Je kon zeggen dat die jongen een ergenis was maar diep in Jacqueline's hart wist ze dat hij ook een beetje fatsoen in zich had. zo bleef Jacqueline maar dagdromen totdat Raveena haar wakker schude.. 'hahaha slaapkop zo maar vroeg naar bed maar eerst ons huiswerk nog want die prof. Genature is ook niet echt goed wijs' zei raveena vrolijk. Jacqueline lachte zwak en knikte. Raveena voelde ogen in haar rug steken ze keek waar het vadaan kwam en ze zag dat de geheimzinnige ogen van Prof. Perkamentus haar aankeken. Vriendelijk zwaaiden Hagrid naar hun toe. Alleen sneep keek hun aan en vooral naar Jacqueline.toen ze gegeten hadden liepen ze terug naar de leerlingenkamer. Jacqueline keek nog even voor het laatst naar Draco in de leerlingenkamer gingen Jaqc&Raf met hun werkstuk beginnen. ze waren niet de enige zo te zien. Jordy&Leo hiepen hun en de meiden besloten vroeg op bed te gaan voordat ze naar de kamer's gingen kwam leo Raveena's kant op lopen en zei : ' als je niet kunt slapen we mij dan maar weer even' fluisterde hij haar toe. Raveena grijnste en glimlachte 'Dat zal ik zeker doen' zei ze tegen leo. ....
|
|
|
|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 30-10-2007, 19:04 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Al dagen had Jacqueline niet meer met Draco gesproken. Elke keer als ze hem zag negeerde ze hem. Nu was het weekend. Samen met Raveena en nog een paar liep ze naar de grote zaal om te eten. Lekker weekeind mompelde Kim. De meiden knikte. De uilen kwamen. Syna kwam aanvliegen. Verbaast keek Jacqueline op. Hee is dat jou uil niet? vroeg Raveena. Ja.. maar wat zou hij voor nieuws hebben? Hij is van me ouders. O wat staat er in? vroeg Michelle meteen. Snel maakte Jacqueline de brief open.
Lieve Jacqueline. Waarom wil je nu niet meer bij Narcissa en Lucius slapen? Ze zijn toch hartstikke aardig? We hebben besloten dat je er gewoon naar toe gaat. Wij zijn er niet, en hun kunnen goed op je passen. We willen je er niet meer over horen begrepen? xx Je ouders.
Jacqueline zuchtte. Ze was even vergeten dat ze haar ouders een brief had gestuurd. Nu zat ze dus als nog hem opgescheept. Denk er gewoon niet aan, zei Raveena die haar gezicht zag. We gaan lol maken. Het is nog lang geen vakantie! Gelijk zag Jacqueline er een stuk vrolijker uit. Dat is waar. Misschien bedachten haar ouders zicht nog. Snel aten ze hun eten op en gingen naar buiten genieten van de zon.
Ineens kwam er een 2de jaars zwadderaar aanlopen. Ze zag er boos uit. JIJ, ze wees naar Jacqueline. Ja wat is er? Wat heb je met Draco gedaan. Hij kijkt nu helemaal niet meer naar me om! Wat heb je met hem gedaan? Niks. En als ik hem wat gedaan heb, gaat jou dat dan wat aan? Ga toch vrienden zoeken Pak! En voor Petty Pak nog iets kon zeggen was Jacqueline alweer in gesprek met haar vriendinnen. – HALLOO IK PRAAT TEGEN JE- toen Petty Pak merkte dat het geen zin had wou ze weg lopen. Maar precies op dat moment kwam Draco malfidus aanlopen, samen met krozel en kwast. Petty wat is er mopperde Malfidus. Wat doe je bij dit schorem? Hij wierp een minachtende blik op het groepje. Ach rot toch op Malfidus, zei Raveena nijdig. Niet voor jou vies halfbloedje. Jacqueline haalde haar wenkbrauw op. Raveena werd woedend. Jij-jij bent gewoon een stomme domme arrogante- verder kwam ze niet wand ze werd verlamt door Draco. Nu ging het Jacqueline te ver. Nijdig stond ze op. LAAT HAAR GEWOON MET RUST EN MAAK HAAR NORMAAL gilde ze. Nee zei Draco grijnzend. Jacqueline stond lettelijk te trillen van woede. Ik zei, zei ze lijzig. Ik weet wat je zei, zei hij kalm. Maar je wil dat ik haar weer normaal maak. Dat doe ik. Er verscheen een blije gloed in Jacqueline haar ogen, maar die verdween weer toen ze de gemene grijns op zijn gezicht zag. Op 1 voorwaarde grijnsde hij.. Wat dan? vroeg Jacqueline angstig. Draco grijnsde gemeen. Je moet… het was even stil en toen zei hij…
|
|
|
|
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 31-10-2007, 18:07 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
Draco liep naar Jacqueline toe hij fluisterde wat in der oor 'WAT? gek geworden?' riep ze terug. 'Ik doe dat Hafbloedje nog meer pijn hoor' antwoorde Draco feak. 'De heer van t' duister is toch ook een halfbloed ? waarom draait het altijd bij jou om of je volbloed bent of niet. Er is geen verschil. ik weet dat het in de Familie Malfidus altijd draait om volbloed maar daar schiet je niks mee op' antwoorde Jacqueline listig.'Het is het 1 of het ander jacqueline zeg het nu of ik doe der pijn' antwoorde draco grijnsend.'Oke, laat haar los, ik doe het' zei Jacqueline gauw. Raveena begon te bewegen maar dat kon ze amper. Draco liep weg met een smile op zn gezicht en Patty Park haar wenkbrauw fronsend. Jacqueline toonde zowat geen intresse meer in Jordy. Na het eten liepen ze naar de leerlingenkamer. 'wat heeft Draco gezegt?' vroeg Raveena. 'Niks, niet iets waar je je zorgen om moet maken.' Antwoorde Jacqueline. na een heftige partij van discuseren kwam Aneevar aan vliegen. Aneevar had een briefje op der pootje hangen. Raveena haalde dat briefje er voorzichtig af en las het :
Lieve Raveena, Het komt overvallen, ik zou graag je om half 12 in de openhaard willen zien van Griffoendor. Ik moet vragen van je moeder of alles naar wens is, maar dat hoor ik dan wel. Deze brief mag je aan niemand laten zien Liefs, Je neef Awan.
'Van wie is dat briefje?'vroeg Jacqueline. 'oohw van niemand joh, gewoon een brief van me ma' antwoorde Raveena. Die avond zat ze vol spanning te wachten tot het eindelijk half 12 zou zijn ..
|
|
|
|
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 02-11-2007, 15:25 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
die avond toen iedereen sliep sloop raveena de kamer uit. ze zat nu voor de haard het was 5voor12. raveena had de hele tijd niet kunnen nadenken, wat was er zo belangerijk dat haar neef der nu moest spreken. in de tussen tijd dat ze in der zelf aan t denken was stond haar neef's gezicht in de haard. 'Hee,Awan' zei Raveena. 'Hoi, Raf, ik kan niet lang blijfen want ik ga vanafond naar de ministerie toe, even wat klusjes klaren.' begon hij verder. ' waarom heeft niemand ooit wat over zweinstein gezegt, ik wist er niks van en jij hebt zeker ook op deze school gezeten want je naam staat in een boom gegraveert' zei Raveena. 'oowjah? nja doet er niet toe, ik kom zeggen dat je je contact moet verbreken met Jacqueline' zei der neef Awan. 'wat? jij bent echt gek, zij is er altijd voor me wat er ook gebeurt' zei Raveena. 'oohwja, kom je ook alles te weten.?' zei der neef gemeen.'bijna alles ja, ga weg ik wil je nooit meer zien'zei Raveena. ze liep weg om naar de slaapkamer te lopen. 'jacqueline hoort eigenlijks in zwadderich hun familie zijn kennisen van malfidus. en wij hebben altijd een hekel aan hun gehad. ze maken onze afdeling en alles belachelijk en joun vriendin hoort daar ook bij' zei awan snel. ' ik bepaal zelf wie mn vrienden zijn heb ik jou hulp niet bij nodig'zei Raveena fel. en Raveena zat op de bank. en keek niet meer naar haar neef. 'Raveena ik doe dit alleen voor je eigen veiligheid, later zal je er toch spijt van hebben, maar ik moet nu echt. Doei Raveena en hou je taai' zei der neef nog even snel en verdween. idioot dat hij is. hij gaat echt niet over mijn leven bemoeien gek!!. toen ze de brief kreeg had ze enorme zin om haar neef weer te zien maar nu haatte ze hem enorm zoals ze nu draco ook haatte. even hoorde ze gerommel en keek verschrikt op. gelukkig niemand te zien. opeens stond leo voor haar. 'loop je me nou altijd te volgen'zei Raveena lachend. 'ja, ik moet mn liefert in de gaten houden he' zei hij grijnsend. 'hmm,, gaan we nu op de bank slapen ofso' ging leo verder 'nou, ik denk het wel want ik moet nodig goed slapen' zei Raveena ondeugend. 'mooi zo, accio deken' begon hij verder. even later viel ze gelukkig in slaap met het gesprek in de haard.'WAKKER WORDEN' schreeuwde Jordy die naast Jacqueline stond.'Hebben jullie verkering ofzo dat jullie nu al bijelkaar slapen echt niet normaal als vilder of iemanf anders jullie betrappen dan komt het niet goed.' ging jordy verder. Jacqueline stond een beetje droomerig maar lette wel op. 'haha, wie zou ons moeten betrappen? ' zei leo en lachte naar jordy. 'ik ga me even opfrissen zie ik jullie zometeen?' zei leo en knipoogde naar Raveena. 'het lijkt me sterk dat ik me ook even ga opfrissen'zei Raveena. ze liep naar de weg. 'jacqueline wat is er toch de laatste tijd met je?' zei jordy bezorgt. er was niemand het was heel rustig en jacqueline antwoorde....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 02-11-2007, 17:37 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
tuurlijk.. dan zien we vanzelf wel.. alleen ff zeggen wie je in het verhaal wil zijn of hoe je wil heten.. en hoe meer mensen hoe gezelliger!!
Ga vanaaf verder moet nu gaan.. xxx
Dit bericht is gewijzigd op 02-11 17:46.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
jackie
|
Geplaatst op 03-11-2007, 11:24 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
het is een dag later geworden maar heb het.. het is misschien een beetje lang...
Ik weet het gewoon niet meer. Jordy keek haar vreemd aan. Nee laat maar. Het is niet boeiend en belangrijk. Jawel zeg maar. Maar ze kon geen antwoord geven wand Raveena en Leo aan. Raveena kwam gelijk op Jacqueline af. Kan ik je even spreken? tuurlijk zei Jacqueline verbaast. Raveena trok Jacqueline mee. Rav wat is er? Raveena haalde diep adem en keek of er niemand in de buurt was. Toen ze zag dat er niemand in de buurt was keek ze Jacqueline lang aan. Uiteindelijk zei ze: Jacq, weet je nog die brief die ik kreeg? Ja hoezo. Hij was van me neef, hij zei dat ik de vriendschap met jou moes…. Jacqueline wist blijkbaar al wat ze wou zeggen want ze vroeg. En doe je dat? Haar stem klonk geschrokken. Ik weet het niet, ik denk.. verder kwam ze niet want Jacqueline dacht blijkbaar dat ze ja wou zeggen en liep in gedachte weg, en de anderen keken haar verbaast na.
Verwart liep ze met een broodje naar buiten en ging onder een grote boom aan de rand van het verbodenbos zitten. Nu wist ze het echt niet meer. In gedachten verzonken at ze haar brood op. Zou Raveena echt doen wat haar neef vroeg? Dat kon toch niet? of was Raveena zo? Ineens werd ze uit gedachten getrokken. Naast haar ging iemand zitten. Draco. Wat doe je hier, zo alleen zonder vrienden? Vroeg hij. Ze haalde haar schouders op. Ik wou gewoon even denken over een paar dingen. Dat was het enige wat ze zei. Wat dan? Vroeg hij nieuwsgierig. Dat zijn jou zaken niet beet ze hem toe. Hij haalde zijn schouders op en ging in een ander onderwerp over. Heb je al zin in de eerst volgende vakantie? Er is net 1 week voorbij hoor.. weet ik maar op school is het altijd zo.. ik weet niet. Ik ben liever thuis. Daar zijn geen modderbloedjes en zo. Jacqueline zuchtte. Ze waren weer op zijn favoriete onderwerp. Alles wat niet volbloed was.. Draco dat kan mij eigenlijk niet zo schelen of ze zuivelbloed zijn of niet. Mensen zijn mensen. En ze kunnen er ook niks aan doen of ze zuivelbloedig zijn of niet. maar dat is mijn mening. Zo hebben ze gepraat tot het tijd was voor het middageten. Samen liepen ze naar de grote zaal. Daar gingen ze allebei naar hun eigen afdelingstafel.
Jacqueline ging zitten, en nam een broodje. Niet veel later kwamen Raveena en Kim aanlopen. Heey riep Kim vrolijk. Raveena zei niks. Daar was Jacqueline wel verbaast over. Dus het was definitief dat ze geen vriendinnen meer waren? Veel aandacht schonk ze er niet aan en raakte in gesprek met Kim. Kim vroeg wat er met haar was. En waarom ze vanochtend ineens weg liep zonder iets te zeggen. Jacqueline zei niks en keek Kim aan. Niet hier. Kom straks met me mee, dan leg ik je alles uit goed? Ja is goed. En zo praten ze nog een tijdje. Tamara kwam er ook bij zitten, en na een tijdje liepen Raveena en Tamara weer weg. Kim en Jacqueline keken hun na. En na een kwartier liepen ze weg en legde Jacqueline alles uit.
Kim snapte het. Ze bleef de hele middag bij Jacqueline. Ze kwamen nog een paar zwadderaars tegen, maar gek genoeg zeiden ze niks. De middag kwam op zijn einde. Jacqueline en Kim waren bij het meer. Ze praten nog over van alles toen ze ineens een paar mensen zagen aankomen. Vanuit de verte zag ze al dat het Draco met een paar andere zwadderaars waren. Kim zag het ook en keek haar aan. Wat komen zei hier doen? Weet niet, maar daar zijn we snel genoeg achter. Langzaam kwamen ze naar hun toe. Het was inderdaad Draco Malfidus, er waren nog een paar zwadderaars bij zoals Pak, Korzel en Kwast. Kim keek hun nijdig aan. Maar besloot toen om te doen of ze er niet waren en ging gewoon verder met Jacqueline. Draco ging zich met het gesprek bemoeien. Eerst deden de meiden of ze het niet hoorde, maar op een gegevenmoment werd Jacqueline het zat. Zie je niet dat ik met haar in gesprek ben? Zei ze nijdig. Draco haalde onverschillig zijn schouders op. Daar kon Kim niet tegen en ging tegen hem schreeuwen. IK BEN IN GESPREK MET JACQUELINE. DAT ZIJN ONZE ZAKEN. DAAR HOEF JIJ JE NIET MEE TE BEMOEIEN! Weer haalde hij onverschillig zijn schouders op. Wat kan mij het boeien dat jullie in gesprek zijn? Ik wel haar spreken. Dus, kan dat niet wachten. Zei Kim nijdig. Nee, en als het kon wachten deed ik het niet, niet voor jou in ieder geval. Nu moet je echt je grafhoofd gaan houden, zeiden ze allebei nijdig.. Draco kon er niet op ingaan wand in de verte kwamen er een paar anderen gedaantes aanlopen. Toen ze dichterbij waren zagen Kim en Jacqueline dat het Raveena Leo Tamara en.. Jordy waren. Draco keek hun afkurend aan maar Jacqueline en Kim zagen dat niet. ze waren weer in gesprek. Jacqueline, kan ik je even spreken? Het was Raveena. Jacqueline keek Kim aan. Samen stonden ze op en liepen achter de anderen aan.
Ze liepen weg van de zwadderaars. Wat? Vroeg Jacqueline kortaf t oen ze uit het hoorveld van de zwadderaars waren. Raveena keek haar aan. Ik wil helemaal geen ruzie met jou. Ik heb me dood verveeld vandaag. Kunnen we de ruzie vergeten en gewoon weer vriendinnen zijn? Ik kan gewoon niet zonder jou. Jacqueline keek haar aan. Ze wast dat ze het zelfde had. Zonder Raveena was het gewoon saai. Jacqueline glimlachten. Je heb gelijk, ik heb me ook wel verveel. Vooral vanochtend. Zei ze grijnzend. De anderen keken hun vaag aan. Waar ging dit allemaal over.. over een stomme ruzie? Dat kon toch niet? Draco kwam naar hun toe. Kan ik haar nu spreken?
|
|
|
|
|
|
Mrs-griffel
|
Geplaatst op 05-11-2007, 21:45 |
|
gebruiker
Verstuur privé bericht
|
'kun je niet wachten Draco Malfidus' zei Jordy? met een vol afschieuw gezicht. 'Als je nog 1 keer aan Jacqueline komt dan komt het niet goed met jou' ging Jordy verder. 'Hmm. moet ik nou bang zijn ofzo?'antwoorde Draco fel. 'Oppassen met je taalgebruik jij, ' zei Raveena en begon waagend naar voren toe te lopen en probeerde haar toverstok uit haar gewaad te halen. 'NEE' schreeuwde leo niet doen. Maar malfidus grinnekte ' je durft me niks te doen en zal het ook neit doen en ten 3de je bent sneu dus doe
ga morge verder- mn ouders merken t' dat k mn comutr aan heb
|
|
|
|
|